wepeee + voxalot + vaste phone + fring

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod

Hey allen,

één Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen :-)

Volgende case stel ik graag aan jullie voor:

Configuratie:

1 siemens router met 2 analoge poorten om vaste telefoons op aan te sluiten naar voip toe
1 gsm met fring
1 voxalot account (voxalot lite van 11,42 euro/ jaar)
1 weepee account met vast nummer 016xxxxxxx
1 voipbuster voor uitgaande oproepen

Ik heb mijn voxalot account geconfigureert met voipbuster en weepee. Weepee als sip geregistreerd zodat deze inkomende oproepen op mijn 016 nummer kan ontvangen.
Heb op mijn siemens router als voip provider de gegevens van voxalot ingevuld.
Mijn vaste telefoon krijgt dus normaal oproepen van 016 binnen en in mijn voxalot account heb ik ingesteld dat alle uitgaande oproepen via voipbuster moet gaan (wat ook in de praktijk het geval is).
Nu zou ik graag willen dat ook Fring de inkomende oproepen registreert zodat ik zowel de thuis telefoon als mijn gsm met fring hoor bellen.

Van zodra fring geconnecteerd wordt in voxalot, krijg ik alleen nog maar een pieptoontje en niets meer, terwijl in weepee de oproep geregistreert staat onder, geen antwoord, als ik lang genoeg wacht, krijg ik de voicemail van voxalot te horen (héél lang wacht).

Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Groetjes,
The fly :-) (voor degenen die mij nog kennen :-) )

Kleine update,
Eens fring was afgemeld van voxalot bij devices... belt de vaste telefoon terug opnieuw.

[Mod Edit: 2 posts samengevoegd]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Als het de bedoeling is om Fring alleen te gebruiken voor inkomende oproepen, dan moet je die hele omweg via Voxalot niet doen:

Open gewoon een tweede WeePee account (on-line), en stuur een mail naar [email protected], met het verzoek om deze 2de account ook te linken aan je 016 nummer.
Dan gaan zowel je vaste telefoon (via voxalot) en je fring bellen bij een binnenkomende oproep. De eerste die opneemt krijgt de oproep, bij het ander toestel wordt dit een "gemiste oproep".

Een tweede optie, iets ingewikkelder maar flexibeler:
- open 2 nieuwe accounts bij WeePee.
- registreer de ene account bij Voxalot, de andere is voor de fring.
- schakel de oproepen door van de eerste account (het 016 nummer) naar de 2 andere, via de Usertool.

Nu gaan ook beide telefoons bellen bij inkomende oproepen, maar je hebt de flexibiliteit om de doorschakeling, naargelang de omstandigheden, aan- en uit te zetten.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Just curious zo'n extra account(s) is dat gratis, alsook het doorschakelen ?

En die tweede account... kan die dan uitbellen met het nummer van de eerste ?
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod

Hey Philippe,

Het is niet de bedoeling om alleen fring te gebruiken.
Op dit moment is het gewoon de bedoeling om fring en de vaste erop aan te sluiten, zodat deze tegelijk bellen... op later termijn, bepaalde nummers enkel naar bepaalde devices te sturen (met de smart dialing is dat mogelijk).

Alleen, ben ik een hele ochtend aan het testen geweest en vrees ik gewoon dat fring problemen heeft met inkomende oproepen... Weet jij toevallig een andere goede softphone voor iphone die ik zou kunnen testen.
Oproepen komen perfect binnen als ik enkel mijn telefoon registreer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

FlyingDoc schreef:Het is niet de bedoeling om alleen fring te gebruiken.
Op dit moment is het gewoon de bedoeling om fring en de vaste erop aan te sluiten, zodat deze tegelijk bellen...
Ik bedoelde ook niet dat je alleen fring zou gebruiken.... Maar fring alleen alleen voor binnenkomende oproepen (en dus geen uitgaande oproepen via voxalot ...
De procedure die ik voorstelde zou toch een oplossing zijn voor je probleem ?
FlyingDoc schreef: ...op later termijn, bepaalde nummers enkel naar bepaalde devices te sturen (met de smart dialing is dat mogelijk).
Ken je dit eens uitleggen ? Ik begrijp niet 100poct wat je bedoeling nu juist is ...

Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod

aha :-) Neen fring zou ook dienen voor uitgaande oproepen, als ik lui in mijn bed lig te wezen :-)

Soit, voxalot is ook niet volledig onschuldig... Nu heb ik plots geen enkele van mijn devices geconnecteerd, terwijl ik met mijn vaste telefoon nog wel via voxalot bel. Zal eens moeten kijken bij hun support.

voorbeeldje van mijn smart calling ding :
Je kan met voxalot, regels invoeren die gelden op inkomende oproepen van bepaalde sip provider of nummers. Nu kan je ook op telefoonnummer regels instellen en kan ik bv zeggen dat alle inkomende nummers van dat bepaald telefoonnummer naar dat toestel moet worden gestuurd zodat de andere niet rinkelen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

FlyingDoc schreef: ... Nu kan je ook op telefoonnummer regels instellen en kan ik bv zeggen dat alle inkomende nummers van dat bepaald telefoonnummer naar dat toestel moet worden gestuurd zodat de andere niet rinkelen.
Als ik het goed begrijp, krijgt ieder toestel dan een aparte voxalot sip account (hoe kan voxalot anders selecteren naar welk toestel(len) de call gestuurd moet worden) ?
Dan is mijn volgende vraag: heb je op je siemens router en op je gsm (fring) soms dezelfde voxalot sip gegevens ingevuld ?
Want dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van je probleem: bij veel SIP providers is het niet mogelijk om meerdere toestellen te registreren met dezelfde SIP account ....

Gezien ik zelf geen ervaring heb met voxalot, probeer ik maar te gissen / mee te denken.
Philippe.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”