Welk OS voor smartphone
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
Ik zou me graag een smartphone aanschaffen maar ik twijfel voor welk OS ik zou gaan.
Graag had ik een beetje feedback zodat ik niet de verkeerde keuze zou maken.
Apple is uitgesloten.......
Bedankt,
Ik zou me graag een smartphone aanschaffen maar ik twijfel voor welk OS ik zou gaan.
Graag had ik een beetje feedback zodat ik niet de verkeerde keuze zou maken.
Apple is uitgesloten.......
Bedankt,
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Precies. Je hebt goedkope smartphones (Samsung Galaxy Apollo - 179 euro) waarmee je al redelijk veel kunt. Voor mij is hij voldoende: surfen, bellen, sms'en, google maps, Android met een heel uitgebreide market. Hetzelfde voor HTC Wildfire enzo.
Met Windows 7 zit je al in een prijsklasse vanaf 480 euro. Windows 6.1, 6.5 is uitgesloten, blijf daarvan weg. Blackberry is leuk, maar wie wil surfen en ten volle wil genieten van het internet en applicaties, heeft een speciaal abonnement nodig, dat is ongeveer 5 euro duurder dan eender ander.
Met Windows 7 zit je al in een prijsklasse vanaf 480 euro. Windows 6.1, 6.5 is uitgesloten, blijf daarvan weg. Blackberry is leuk, maar wie wil surfen en ten volle wil genieten van het internet en applicaties, heeft een speciaal abonnement nodig, dat is ongeveer 5 euro duurder dan eender ander.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Echt veel keuze heb je niet meer in OS'en voor smartphones: Blackberry, IOS, Android, Symbian, Meego (vroeger Maemo), Windows 7. Daarmee heb je ze wel gehad denk ik.
Blackberry is duur (zoals al aangehaald) als je echt alle functies ten gronde wilt gebruiken.
IOS (Apple) heb je zelf uitgesloten
Symbian: Nice, maar persoonlijk vind ik het wat gedateerd.
Meego: De opvolger denk ik van Symbian. Is momenteel wel nog niet echt in een stadium dat het voor iedereen bruikbaar is.
Windows 7: Laatste versie, geen ervaring mee. Schijnt wel goed te zijn
Android: wel bekend denk ik
Persoonlijk heb ik het eeder op Android wegens de open nature van het ding, en toch het bruikbaar zijn voor alledaagse dingen. Dat laatste is voor mij ook wel belangrijk, en dat is wat Meego / Maemo (nog) niet kan leveren.
Blackberry is duur (zoals al aangehaald) als je echt alle functies ten gronde wilt gebruiken.
IOS (Apple) heb je zelf uitgesloten
Symbian: Nice, maar persoonlijk vind ik het wat gedateerd.
Meego: De opvolger denk ik van Symbian. Is momenteel wel nog niet echt in een stadium dat het voor iedereen bruikbaar is.
Windows 7: Laatste versie, geen ervaring mee. Schijnt wel goed te zijn
Android: wel bekend denk ik
Persoonlijk heb ik het eeder op Android wegens de open nature van het ding, en toch het bruikbaar zijn voor alledaagse dingen. Dat laatste is voor mij ook wel belangrijk, en dat is wat Meego / Maemo (nog) niet kan leveren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Door het open karakter zijn android apps ook veel makkelijker te "kraken".
Al kun je met android zowat alle goeie apps gratis vinden op de market+ Adfree.
Vooral het automatisch updaten van alle apps is zeer handig.
Je kan evt. een HTC windows phone (6.1-6.5) kopen en er android op zetten (dan heb je meteen een idee of je het goed vind, zo'n phone vind je voor < 80€ ).
Al kun je met android zowat alle goeie apps gratis vinden op de market+ Adfree.
Vooral het automatisch updaten van alle apps is zeer handig.
Je kan evt. een HTC windows phone (6.1-6.5) kopen en er android op zetten (dan heb je meteen een idee of je het goed vind, zo'n phone vind je voor < 80€ ).
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Tsss... de ontwikkelaars van goeie applicaties mogen ook iets hebben he!
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik heb de samsung monte met het bada os en als je kan blijf daar dan vanaf.
Met deze telefoon kan je dus bijna niks extra. Extra apps installeren heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Ik zou graag thuis met deze via VOIP bellen maar samsungs bada os ondersteund het ook al niet. Dus dikke miskoop geweest.
Met deze telefoon kan je dus bijna niks extra. Extra apps installeren heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Ik zou graag thuis met deze via VOIP bellen maar samsungs bada os ondersteund het ook al niet. Dus dikke miskoop geweest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
silencer schreef:
Welke dan?
Ik dacht dat die 6.1/6.5 window phones enkel android bovenop windows konden draaien, wat uiteindelijk geen echte verbetering zou zijn.
Ne maat heeft daarom van miserie een 2HD weg gedaan.
-
- Elite Poster
Kijk anders eens op http://forum.xda-developers.com/index.php
-NAND: HTC Kaiser: Tilt, TyTN II, MDA Vario III (gingerbread): zelf gehad.
-HTC Vogue (ong. zelfde hardware)
-(Touch Pro2, Tilt 2 Android Development)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Wie heeft je die leugen vertelt?alchemy schreef:Bedankt voor de tips...
Denk dat het android zal worden, lijkt me het meest voorkomende en ondersteunde OS voor apps enz....
De meeste apps heeft apple.
En ja, voor de mensen die minder geld hebben of minder willen uitgeven aan een smartphone kopen beste een toestel met android op maar wie het beste wil die koopt iets van apple.
Ik heb thuis laptops van windows en pc van windows, ik ben wel tevreden van windows 7 maar ik zo veel liever apple hebben maar helaas voorlopig wat te duur voor mij. Waarom is simpel; ik ken mensen die zowel laptop als pc hebben van apple, jongens toch, dat werkt toch echt allemaal veel vlotter zenne dan windows en ook veel mooier en noem maar op,echt top die dingen van apple.
En nog zoiets; bij windows altijd constant opletten mee virsussen en andere vuilen bazaar, ik ken ne maat die al meer dan 1j lang een apple laptop heeft en die heeft niet eens een virusscanner opzitten en nog nooit miserie mee gehad.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Htc tytn 2; zwijg me daarvan, wat een kloddtoestel man, ik heb die zelf gehad, echt slecht. .silencer schreef:Kijk anders eens op http://forum.xda-developers.com/index.php
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
Nooit problemen mee gehad, met de juiste instellingen en builds liep windows mobile 6.5.3 zelfs niet vast.
Met android heb je die wss niet gehad, geweldig toestel (batterij gaat wel geen dag mee).
Met android heb je die wss niet gehad, geweldig toestel (batterij gaat wel geen dag mee).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
http://tweakers.net/nieuws/71668/ontwik ... -nand.htmldecat schreef:Ik dacht dat die 6.1/6.5 window phones enkel android bovenop windows konden draaien, wat uiteindelijk geen echte verbetering zou zijn.
Ne maat heeft daarom van miserie een 2HD weg gedaan.
Het is dus mogelijk, maar sowieso niet ideaal.
Je koopt, naar mijn mening, beter ineens een Android toestel.
Ik ben er zéér tevreden van, maar ik heb wel nog nooit op een iPhone, WiMo-toestel gewerkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
PC bashing is zoooo 2005.Marlboro schreef: Wie heeft je die leugen vertelt?
De meeste apps heeft apple.
En ja, voor de mensen die minder geld hebben of minder willen uitgeven aan een smartphone kopen beste een toestel met android op maar wie het beste wil die koopt iets van apple.
Ik heb thuis laptops van windows en pc van windows, ik ben wel tevreden van windows 7 maar ik zo veel liever apple hebben maar helaas voorlopig wat te duur voor mij. Waarom is simpel; ik ken mensen die zowel laptop als pc hebben van apple, jongens toch, dat werkt toch echt allemaal veel vlotter zenne dan windows en ook veel mooier en noem maar op,echt top die dingen van apple.
En nog zoiets; bij windows altijd constant opletten mee virsussen en andere vuilen bazaar, ik ken ne maat die al meer dan 1j lang een apple laptop heeft en die heeft niet eens een virusscanner opzitten en nog nooit miserie mee gehad.
Wie het beste wil koopt een Apple?
Man man man, apple zijn overpriced pc's voor dummies die geen pc kunnen gebruiken.
Iemand met gezond verstand kan virussen van zijn pc weghouden. Thuis draait W7 al anderhalf jaar zonder format of virus, en draait nog steeds perfect, your point being? Apples zijn goede machines voor mensen dat NIET met een pc kunnen werken of te lui zijn om er iets van bij te leren.
driesve schreef: http://tweakers.net/nieuws/71668/ontwik ... -nand.html
Het is dus mogelijk, maar sowieso niet ideaal.
Je koopt, naar mijn mening, beter ineens een Android toestel.
Ik ben er zéér tevreden van, maar ik heb wel nog nooit op een iPhone, WiMo-toestel gewerkt.
thanks, sebiet eens lezen.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
even corrigeren, de samsung monte heeft geen bada os. de monte is een feature phone (maw geen smartphone), dus daar kan je in principe niets aan veranderen. kan goed zijn dat het een miskoop is, maar had je vooraf kunnen weten. bij mijn weten draaien enkel de Waves op Bada, maar ik zou hier voorlopig ook vanaf blijven gezien dat er nog weinig apps voor zijn enzo. indien budget een beperking is dan zou ik liever gaan voor een iets goedkopere Android telefoon. wat betreft Apple, persoonlijk geen voorstander van, je betaalt voor die exclusiviteit, en dat is het mij niet waardmetal schreef:Ik heb de samsung monte met het bada os en als je kan blijf daar dan vanaf.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
ja, natuurlijk. Daarmee waarschijnlijk ook dat ge op de hackerconferentie in duitsland elke beetje tot gigantische nerd zijn met een mac zag rondlopen enzo .decat schreef: PC bashing is zoooo 2005.
Wie het beste wil koopt een Apple?
Man man man, apple zijn overpriced pc's voor dummies die geen pc kunnen gebruiken.
Iemand met gezond verstand kan virussen van zijn pc weghouden. Thuis draait W7 al anderhalf jaar zonder format of virus, en draait nog steeds perfect, your point being? Apples zijn goede machines voor mensen dat NIET met een pc kunnen werken of te lui zijn om er iets van bij te leren.
De Mac is door zijn Unixkern ook erg geliefd bij mensen die graag rommelen in de terminal, maar graag een machine hebben die snel, stabiel en weinig werk aan is.
Ben daarvoor ook naar de Mac gegaan. Hij is niet perfect, maar allesinds beter op de gebieden waar ik hem voor nodig heb.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
(OT: Ik heb een macbook (2,1. zijnde die van early 2007 dus), en heb dit inderdaad 1.5j ook degelijk met Mac OSX gebruikt. Het werkt jammergenoeg zeer snel op de zenuwen: het poogt teveel voor de gebruiker te doen. Gaat er vanuit dat je een dummy bent, en laat je qua customisatie ook maar betrekkelijk weinig toe.
Het heeft een unix kern, da's een feit, maar ondertussen is die al zo verbasterd en maken ze zo weinig gebruik van de in unix gebruikte standaarden (voor bvb sommige dingen te configureren) dat ik me soms afvraag of het echt wel nog die naam waard is. Ondertussen draai ik er Linux op )
Uiteindelijk moet de TS zelf beslissen welk OS hij op z'n gsm wilt. Elk heeft z'n voor en nadelen: voordelen van Android zie ik de grote community die er nu zit, als je geen schrik hebt van roms te flashen kan je serieus wat extra uit je gsm halen. Er zijn een hele hoop goeie applicaties, en ook op de pay market komen er nu meer en meer bij die echt wel de moeite zijn. Nadelen: die 3rd party roms durven wel eens niet zo stabiel te zijn, de interface is niet altijd even duidelijk tussen de verschillende applicaties.
Voordelen van IOS based devices (Apple): ze zijn eenvoudiger in gebruik, generally stabieler (voordeel van 1 OS op 1 type device, vendor lock in), maar ook wel een pak duurder. Je hebt een massa aan apps, ik kan geen oordeel doen over de kwaliteit. Nadelen: je hebt niet veel (geen?) keuze qua hardware, en ook qua software zit je redelijk vast. Met jailbrake kan je wel wat meer functies toevoegen, maar het is toch niet van hetzelfde caliber als dat van Android
Blackberry: ben je een corporate user, met een must have push mail service? Dan denk ik dat dit je platform is. Ook veel financiele applicaties zijn beschikbaar voor BB en niet voor de andere.
Windows heb ik zelf geen/weinig ervaring mee.
Het heeft een unix kern, da's een feit, maar ondertussen is die al zo verbasterd en maken ze zo weinig gebruik van de in unix gebruikte standaarden (voor bvb sommige dingen te configureren) dat ik me soms afvraag of het echt wel nog die naam waard is. Ondertussen draai ik er Linux op )
Uiteindelijk moet de TS zelf beslissen welk OS hij op z'n gsm wilt. Elk heeft z'n voor en nadelen: voordelen van Android zie ik de grote community die er nu zit, als je geen schrik hebt van roms te flashen kan je serieus wat extra uit je gsm halen. Er zijn een hele hoop goeie applicaties, en ook op de pay market komen er nu meer en meer bij die echt wel de moeite zijn. Nadelen: die 3rd party roms durven wel eens niet zo stabiel te zijn, de interface is niet altijd even duidelijk tussen de verschillende applicaties.
Voordelen van IOS based devices (Apple): ze zijn eenvoudiger in gebruik, generally stabieler (voordeel van 1 OS op 1 type device, vendor lock in), maar ook wel een pak duurder. Je hebt een massa aan apps, ik kan geen oordeel doen over de kwaliteit. Nadelen: je hebt niet veel (geen?) keuze qua hardware, en ook qua software zit je redelijk vast. Met jailbrake kan je wel wat meer functies toevoegen, maar het is toch niet van hetzelfde caliber als dat van Android
Blackberry: ben je een corporate user, met een must have push mail service? Dan denk ik dat dit je platform is. Ook veel financiele applicaties zijn beschikbaar voor BB en niet voor de andere.
Windows heb ik zelf geen/weinig ervaring mee.
Laatst gewijzigd door devilkin 01 jan 2011, 19:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Persoonlijk zou ik voor een Android phone gaan, om de volgende redenen
Windows Mobile heb ik geen ervaring mee, maar ik ben sowieso al niet zo enthousiast over Windows op de computer, dus vrees ik dat dat mobiel ook zo zal zijn. Ook hier heb ik dezelfde bedenking als bij Symbian.
- Verschillende modellen van "goedkoop" tot duur
- Een grote market met veel applicaties waar er steeds meer en meer bijkomen
- Populaire OS, dus kan op veel support rekenen op verscheidene fora
- Als een bedrijf een applicatie maakt (Twitter, Foursquare, Tweetdeck, ...) dan is het vaak eerst voor iOs en daarna voor Android...
- Populariteit stijgt voordurend, dus meer toepassing/ondersteuning. (Nadeel: virussen zullen langzaam ook proberen hun weg te vinden)
- ...
Windows Mobile heb ik geen ervaring mee, maar ik ben sowieso al niet zo enthousiast over Windows op de computer, dus vrees ik dat dat mobiel ook zo zal zijn. Ook hier heb ik dezelfde bedenking als bij Symbian.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De vraag is dan wat zoek je... veel courante (al gebruik ik ook niet echt veel) dingen zijn gewoon aanwezig hoor.driesve schreef:Symbian lijkt opzich ook wel in orde, alleen heb ik daar de indruk dat de aantal uitbreidingen (applicaties) eerder beperkt zijn.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik weet niet hoe we ineens hier op mac terrecht komen maar ik vind windows geen haar beter ! Het enige wat er dan nog overschiet is linux, .. werkt perfect dus, .. alhoewel ik moet zeggen dat ik FreeBSD dus fantastisch vind, .. alhoewel ik de laatste keer toen ik er gnome op probeerde te draaien enorm veel resources kwijt was, .. lag dit aan gnome of FeeBSD who knows console systeem werkt gewoon prachtig hier en werk er ondertussen al jaren mee. Waar trouwens mac trouwens 90% vandaan komt, de gui van mac is natuurlijk een ander verhaal maar in principe als je gewoon freebsd installeerd op je mac met een ander gui .. kan je customizen zoveel je maar wil ! en anders moet je eens op je mac book een andere gui proberen te installeren tenslotte is er nog altijd het BSD basis systeem op geïnstalleerd en dan kan je namelijk ook nog steeds gebruik blijven maken van de fat binaries van mac
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@ Génicus & Trojan: schitterend!
schermkwaliteit+kwaliteit foto's is wel maar 'redelijk' in de test
zoals cloink ooit schreef: de LG GT540 Optimus (199 €) (nu trouwens ook beste koop bij Test-Aankoop, alsof dat iets wilt zeggen? )Lord Utopia schreef:Precies. Je hebt goedkope smartphones (Samsung Galaxy Apollo - 179 euro) waarmee je al redelijk veel kunt.
schermkwaliteit+kwaliteit foto's is wel maar 'redelijk' in de test
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
We zijn toch semi off topic aan het gaan, zeker met de images die weinig bijbrengen... Gelieve terug on topic te gaan, of we gaan een heleboel posts moeten gaan afsplitsen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
@alchemy: Heb je al gekozen? Of al een idee?
Als ik nu een smartphone zou moeten kopen dan zou ik
> 500 euro: HTC Desire HD, indien je graag een vast toetsenbord hebt: HTC Desire Z
400 - 500 euro: Samsung Galaxy S I9000 (Of HTCH Desire, maar die al al iets ouder)
200 - 400 euro: HTC Wildfire, HTC Legend (ook al wat ouder), Samsung Galaxy i5801, ...
Ik heb hier enkel de Android-devices opgesomd, omdat die mijn persoonlijke voorkeur genieten.
Ik werk nu ook al een tijdje op een HTC en ik ben er zeer tevreden van. Een goedkope samsung had ik vroeger en zei toen: "nooit meer een Samsung", maar ik heb de indruk dat ze zich met smartphones aan het herpakken zijn. Verder heeft LG ook Android toestellen, maar van het gsmmerk LG blijf ik liever af.
Over andere OS'en ken ik niet zoveel toestellen.
Als ik nu een smartphone zou moeten kopen dan zou ik
> 500 euro: HTC Desire HD, indien je graag een vast toetsenbord hebt: HTC Desire Z
400 - 500 euro: Samsung Galaxy S I9000 (Of HTCH Desire, maar die al al iets ouder)
200 - 400 euro: HTC Wildfire, HTC Legend (ook al wat ouder), Samsung Galaxy i5801, ...
Ik heb hier enkel de Android-devices opgesomd, omdat die mijn persoonlijke voorkeur genieten.
Ik werk nu ook al een tijdje op een HTC en ik ben er zeer tevreden van. Een goedkope samsung had ik vroeger en zei toen: "nooit meer een Samsung", maar ik heb de indruk dat ze zich met smartphones aan het herpakken zijn. Verder heeft LG ook Android toestellen, maar van het gsmmerk LG blijf ik liever af.
Over andere OS'en ken ik niet zoveel toestellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb nog een extra categorie (weliswaar niet verkrijgbaar in BE, maar wel in UK en Zwitserland)
75-150eur: ZTE blade
Daar ben ik op aan het wachten, moet zeggen, het is geniaal, dat je voor een prijs van 76€ (in Zwitserland) een gratis te unlocken telefoon kunt kopen.
Bij android heb je nu eenmaal telefoons die goedkoop kunnen zijn en nog goed werken ook nog!
Waarom ik ook nog voor android zou gaan? (en ga het ook doen)
* Open systeem en heel makkelijk aanpasbaar
* Custom rom's toegestaan
* Deftige homescreen
* Genoeg apps (weliswaar niet zoveel als bij iOs, maar ik ben toch geen gadget-app-persoon)
75-150eur: ZTE blade
Daar ben ik op aan het wachten, moet zeggen, het is geniaal, dat je voor een prijs van 76€ (in Zwitserland) een gratis te unlocken telefoon kunt kopen.
Bij android heb je nu eenmaal telefoons die goedkoop kunnen zijn en nog goed werken ook nog!
Waarom ik ook nog voor android zou gaan? (en ga het ook doen)
* Open systeem en heel makkelijk aanpasbaar
* Custom rom's toegestaan
* Deftige homescreen
* Genoeg apps (weliswaar niet zoveel als bij iOs, maar ik ben toch geen gadget-app-persoon)