Weet er soms iemand nog dlna servers(free) om te draaien op je pc of hoe ik mijn huidig probleem kan oplossen, ik gebruik momenteel ps3 media server.
Om avi, dvd iso's te streamen gaat dit perfect maar vanaf ik hd wil streamen (mkv) speelt het af in schokken of is het geluid/beeld niet synchroon.
Ik heb ook een test gedaan en tijdens het bekijken van een mkv film, heb ik van de hd waar het mkv bestand opstaat naar een andere hd gecopierd en de film bleef hetzelfde afspelen.
Ook heb ik tijdens het afspelen van een mkv film eens starcraft 2 aan het spelen geweest en de film speelde ook in schokken af maar niet meer dan anders, als ik dan mijn in mijn prestaties kijk, dan gaat mijn eerste cpu niet boven de 50% gebruik en mijn 3 andere zelfs niet boven de 20%.
In ps3 media server staat dat hij alle 4 de cpu's moet gebruiken (straks eens proberen met 1 cpu).
Netwerk is ook uitgetest met een lan hd en haalt een 9-10 mb/sec (dus de volle 100mbit).
DLNA Server
Ik heb zelf ook schokken bij ps3 mediaserver maar dat komt wellicht door de wifi verbinding hier.
HD kwaliteit kan ik beter afspelen en minder tot geen schokken met serviio:
http://www.serviio.org/
heeft ook minder instellingen maar werkt beter out of the box
enige nadeel dat ik ondervonden heb is dat hij niet alle content wil afspelen.
Zo zit ik met een serie die hij niet wil afspelen (door speciale codecs wellicht)
maar de mainstreamcodecs werken goed.
Ik kijk zelfs met serviio via wifi naar 1080p films
HD kwaliteit kan ik beter afspelen en minder tot geen schokken met serviio:
http://www.serviio.org/
heeft ook minder instellingen maar werkt beter out of the box
enige nadeel dat ik ondervonden heb is dat hij niet alle content wil afspelen.
Zo zit ik met een serie die hij niet wil afspelen (door speciale codecs wellicht)
maar de mainstreamcodecs werken goed.
Ik kijk zelfs met serviio via wifi naar 1080p films
Wel, ondertussen een paar maand verder en bovenstaande programmas + nog verschillende andere getest.
Jammer genoeg overal dezelfde of nog meer problemen ermee, dus allemaal er terug afgesmeten.
Toch super bedankt voor de verwijzingen, zo ben ik nog bij vele andere dlna servers gekomen en ook zeer goede dlna forums.
Blijkbaar hebben ze nu wel een nieuwe versie van ps3media server en deze heeft nu ook een apparte config file voor mijn televisie.
Na deze nieuwe versie te hebben geinstalleerd ben ik van alle eerder vernoemde problemen af.
Geen schokken meer, beeld/geluid is nu perfect syncroom (soms nog eens bij veel beeld/audioverwerking zou hij nog eens niet synchroom lopen maar na een 2 tal seconden is dit terug perfect, dus het komt vanzelf terug in orde, vroeger was dit niet).
Ik kan nu zelfs mijn pc laten encoden tijdens het afspelen, soms eens een schok erin dan maar meestal alles in orde.
Ik wou maar eens een update zetten dat anderen misschien ook geholpen zijn met dit topic.
Misschien een handig weetje, mijn pc is 5 jaar oud, een intel quad core Q6600 @ 2.40GHz met 4gig ram en vista 32bit software.
Zeer tevreden van, in deze 5jaar nog geen 1 maal moeten formateren door problemen.
Jammer genoeg overal dezelfde of nog meer problemen ermee, dus allemaal er terug afgesmeten.
Toch super bedankt voor de verwijzingen, zo ben ik nog bij vele andere dlna servers gekomen en ook zeer goede dlna forums.
Blijkbaar hebben ze nu wel een nieuwe versie van ps3media server en deze heeft nu ook een apparte config file voor mijn televisie.
Na deze nieuwe versie te hebben geinstalleerd ben ik van alle eerder vernoemde problemen af.
Geen schokken meer, beeld/geluid is nu perfect syncroom (soms nog eens bij veel beeld/audioverwerking zou hij nog eens niet synchroom lopen maar na een 2 tal seconden is dit terug perfect, dus het komt vanzelf terug in orde, vroeger was dit niet).
Ik kan nu zelfs mijn pc laten encoden tijdens het afspelen, soms eens een schok erin dan maar meestal alles in orde.
Ik wou maar eens een update zetten dat anderen misschien ook geholpen zijn met dit topic.
Misschien een handig weetje, mijn pc is 5 jaar oud, een intel quad core Q6600 @ 2.40GHz met 4gig ram en vista 32bit software.
Zeer tevreden van, in deze 5jaar nog geen 1 maal moeten formateren door problemen.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Nooit aan gedacht je Vista te vervangen door Win7? Had je heel wat (perfomantie)problemen kunnen besparen! Vista was een echte miskleun van Microsoft. Toen Vista uitkwam, heb ik het dan ook vrij druk gehad met downgraden van Vista pc's naar XP. Gelukkig is dat nu verholpen met Win7. Dit geeft een ex-Vista-pc een enorme boost (met dezelfde hardware).
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Wel ik heb nog nooit zo een goeie samenstelling gehad als deze pc, software inclusief.
Ik heb nog verschillende andere pc's, zelfs met windows 7 erop en die heb ik al moeten formateren.
Velen klagen over windows vista, wel ik nu eens niet, ik ben er super tevreden van
En waarom iets vervangen als dit perfect werkt.
Ik werk al met pc's van in het dos tijdperk en ik moet zeggen dat deze windows vista voor mij persoonlijk (en deze pc) toch het best draaiende operating system is, windows2000 komt op de 2de plaats. Ik heb ook al verschillende linux distro's draaiende, zowel als gewone pc's als op servers.
Ik heb nog verschillende andere pc's, zelfs met windows 7 erop en die heb ik al moeten formateren.
Velen klagen over windows vista, wel ik nu eens niet, ik ben er super tevreden van
En waarom iets vervangen als dit perfect werkt.
Ik werk al met pc's van in het dos tijdperk en ik moet zeggen dat deze windows vista voor mij persoonlijk (en deze pc) toch het best draaiende operating system is, windows2000 komt op de 2de plaats. Ik heb ook al verschillende linux distro's draaiende, zowel als gewone pc's als op servers.
- jaker
- Elite Poster
Men zegt "over smaak valt niet te twisten", hé. Maar eigenlijk is het hier geen kwestie van smaak. Vista is nu eenmaal het minst performante os dat Microsoft ooit heeft uitgebracht en dat is niet mijn idee, maar een bewezen feit.Xantos schreef:Velen klagen over windows vista, wel ik nu eens niet, ik ben er super tevreden van
MAAR: Ieder natuurlijk zijn meug, heb ik geen probleem mee. Was slechts een idee dat ik wou meegeven.
- jaker
- Elite Poster
Me had niet zo zeer performantieproblemen, maar wel stabiliteitsproblemen
Inderdaad, ME, man man man wat was dat voor iets, weekelijks tot 2 maal per week een format, tot ik beslist heb om win98 er terug op te zetten tot win2000 deftig uit was, dat was dag en nacht verschil.
@jaker : ik moet zeggen ik heb ook al goede ervaringen met windows 7, dat is het hem niet, maar mijn software draait hier al 5 jaar en ik heb geen performantieverschil nu ten opzichte van 5 jaar geleden en ik heb al massaal bij geinstalleerd en weggedaan, dit blijft maar draaien
Mensen die mij persoonlijk kennen weten wat ik al allemaal meegemaakt heb met pc's en wat een verschil dit beestje hier nu is ten opzichte van vele pc's.
En wat me ook wat tegenhoud om te veranderen, is alles terug moeten installeren, dat zie ik niet echt zitten
Indien er eens een grote crash komt, dan zal er waarschijnlijk ook wel windows 7 32bit opkomen (nog teveel software compatibiliteitsproblemen met de 64bit versie)
Regelmatig doen wij nog eens een kleine gezellige lan onder vrienden, en dan zie ik die afkomen met nieuwe pc's met windows 7 die zeker niet sneller of beter presteren dan mijn oud bakje met windows vista , nu er zijn er ook betere onder, dat is zeker
@jaker : ik moet zeggen ik heb ook al goede ervaringen met windows 7, dat is het hem niet, maar mijn software draait hier al 5 jaar en ik heb geen performantieverschil nu ten opzichte van 5 jaar geleden en ik heb al massaal bij geinstalleerd en weggedaan, dit blijft maar draaien
Mensen die mij persoonlijk kennen weten wat ik al allemaal meegemaakt heb met pc's en wat een verschil dit beestje hier nu is ten opzichte van vele pc's.
En wat me ook wat tegenhoud om te veranderen, is alles terug moeten installeren, dat zie ik niet echt zitten
Indien er eens een grote crash komt, dan zal er waarschijnlijk ook wel windows 7 32bit opkomen (nog teveel software compatibiliteitsproblemen met de 64bit versie)
Regelmatig doen wij nog eens een kleine gezellige lan onder vrienden, en dan zie ik die afkomen met nieuwe pc's met windows 7 die zeker niet sneller of beter presteren dan mijn oud bakje met windows vista , nu er zijn er ook betere onder, dat is zeker
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Krijg ik nog steeds koude rillingen van als ik het lees/zie/hoor!!! Man wat was dat een pakje misérie bij elkaar!Sub Zero schreef:Windows Me anyone?jaker schreef:Vista is nu eenmaal het minst performante os dat Microsoft ooit heeft uitgebracht en dat is niet mijn idee, maar een bewezen feit.
PS : sub zero : van Oosterzele begod? Vlak bij mn ouderlijk huis (Lemberge)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Daar had ik initieel ook een beetje schrik voor... maar alles werkte perfect (printer, scanner, MP3, ... allemaal 64bit drivers gevonden).Xantos schreef:dan zal er waarschijnlijk ook wel windows 7 32bit opkomen (nog teveel software compatibiliteitsproblemen met de 64bit versie)
Nadat ik Windows 7 64 bit had geinstalleerd dacht ik dat ik een nieuwe PC had... zo vlot ging alles ! (en het was nochtans een Quad-core al was de snelheid echt bedroevend onder Vista Ultimate)Xantos schreef:en dan zie ik die afkomen met nieuwe pc's met windows 7 die zeker niet sneller of beter presteren dan mijn oud bakje met windows vista
@r2504
Ik heb niet echt schrik voor drivers, bij mijn weten zal dit allemaal wel geen probleem geven, maar ik zit hier nog met "oudere" software die ik nodig heb voor bepaalde dingen waarvan ze geen nieuwere versies maken en ik weet 100% zeker dat deze niet op een 64bit software draaien, daarom heb ik ook indertijd op deze pc 32bit vista gezet en geen 64bit vista
Nu on-topic, het aangeven van mijn specs was meer om aan te tonen dat met een pc van 5 jaar oud wel degelijk mkv en bluray (m2ts file) via streaming perfect kan gestreamed worden, zonder problemen.
Ik heb niet echt schrik voor drivers, bij mijn weten zal dit allemaal wel geen probleem geven, maar ik zit hier nog met "oudere" software die ik nodig heb voor bepaalde dingen waarvan ze geen nieuwere versies maken en ik weet 100% zeker dat deze niet op een 64bit software draaien, daarom heb ik ook indertijd op deze pc 32bit vista gezet en geen 64bit vista
Nu on-topic, het aangeven van mijn specs was meer om aan te tonen dat met een pc van 5 jaar oud wel degelijk mkv en bluray (m2ts file) via streaming perfect kan gestreamed worden, zonder problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Mijn router met een 600Mhz CPU kan ook perfect streamen.
Pc's doen er niet echt toe, het is de software dat telt. Tenzij je natuurlijk real-time moet convertreren (bv. streamen naar een Samsung tv). Maar dan steeds, voldoen heel veel oude pc'tjes. En een q6600 is niet echt per definitie "traag"
Pc's doen er niet echt toe, het is de software dat telt. Tenzij je natuurlijk real-time moet convertreren (bv. streamen naar een Samsung tv). Maar dan steeds, voldoen heel veel oude pc'tjes. En een q6600 is niet echt per definitie "traag"
Bij mij is het wel degelijk om te streamen naar een TV, een sony bravia.
Hier heb ik wel zeer goede instellingen gevonden voor ps3media server : klikkerdeklik
Hier heb ik wel zeer goede instellingen gevonden voor ps3media server : klikkerdeklik
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In Windows 7 heb je de XP compatibility mode (wat eigenlijk gewoon een XP in Virtual PC is)... of een van de andere VM oplossingen.Xantos schreef:maar ik zit hier nog met "oudere" software die ik nodig heb voor bepaalde dingen waarvan ze geen nieuwere versies maken en ik weet 100% zeker dat deze niet op een 64bit software draaien