Limiet reeds overschreden :(

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

Ik heb dus mijn limiet reeds overschreven en zit nu op smallband.

Nu zit ik met een vraagje, nl: Als ik nu een volume pack bijkoop, krijg ik dan effectief 5gb bij, of telt hij gewoon 5gb bij mijn standaard 10gb die ik reeds heb ?
Ik zit nu op 13gb, wordt ik dan terug op smallband geflikkerd bij 15gb, of bij 13+5 = 18gb ?

Tis de eerste keer dat ik over de limiet ga dus ik weet dat niet.
Gebruikersavatar
ice
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2003, 16:28

Ik vind het wel frappant: we zijn 12 januari. Op 12 dagen heb jij 10 Gig binnengehaald?!? Sterk bezig. Vieze filmpjes nemen natuurlijk veel plaats in hé :wink:

Ik ben eens gaan rondneuzen....Als ik het goed heb, dan wordt jammer genoeg het 'te veel' aan downloaden van uw VP afgetrokken. Je kan dit logisch en onlogisch vinden: het feit dat je al te veel gebruikt hebt, moet je 'betalen', voor niks gaat de zon op. Langs de andere kant heb je misschien zitten downloaden op smallband, terwijl de volumepacks recht geven op 'gewone gang van zaken' (=breedband) en heb je dus een deel van dat VP zitten afhalen op smallband en ben je dat al 'kwijt'.

Natuurlijk kan skynet niet weten of je een paar dagen na de limietoverschreiding een VP gaat aankopen en nemen ze het zekere voor het onzekere en zetten ze je op small.

Met jouw downloadcapaciteit kan je misschien opteren voor een ander abonnement...

Groeten

Ice
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

euhm ik zou normaal na 3 dagen al op smallband hebben gezeten ;) (en ik heb de plus, dus ik mag 15 GB downloaden) gelukkig had ik wat volumepacks in voorraad ;)

Mijn ondervinding is dat ze je 10 GB laten downloaden en alles wat je op smallband download je er gratis bijhebt (dus niet wordt afgetrokken van de 5 GB die je extra aankoopt)
Dit was alleszinds in het begin toch zo, weet niet of het ondertussen al verandert is.

greetz,

Nob

btw, ander abbo is onbetaalbaar.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

ice schreef:Ik vind het wel frappant: we zijn 12 januari. Op 12 dagen heb jij 10 Gig binnengehaald?!? Sterk bezig. Vieze filmpjes nemen natuurlijk veel plaats in hé :wink:
Ice


Ice, je kan je volume ook volledig legaal opgebruiken eh:
- Video-conferencing
- Internet-Radio Stream
- Internet-Tv Stream
- Open source osen downloaden....

op deze manier ben je volkomen legaal bezig en zijn je liemieten bereikt in no-time.

Joly schreef:Ik heb dus mijn limiet reeds overschreven en zit nu op smallband.

Nu zit ik met een vraagje, nl: Als ik nu een volume pack bijkoop, krijg ik dan effectief 5gb bij, of telt hij gewoon 5gb bij mijn standaard 10gb die ik reeds heb ?
Ik zit nu op 13gb, wordt ik dan terug op smallband geflikkerd bij 15gb, of bij 13+5 = 18gb ?

Tis de eerste keer dat ik over de limiet ga dus ik weet dat niet.


Alle info over de werking van de volumepacks, de aankoop ervan de snelheidsbeperkingen, etc. etc. staat mooi uitgelegd in de specifieke verkoopsvoorwaarden voor een Adsl Go&Plus abo

2 pagina's: belangrijkste info voor jou is te vinden bovenaan pagina 2.
I love it when a plan comes together!
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

mja, mijn vader heeft zo'n real-time beurs programma aangeschaft (dat verbruikt enorm veel moet ik zeggen) , ik heb de nieuwste linux gedownload, ben ook een radio liefhebber en tis al kassa :lol:

lol acrobat reader downloaden :D 10mb :] 1 uur :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Joly schreef:mja, mijn vader heeft zo'n real-time beurs programma aangeschaft (dat verbruikt enorm veel moet ik zeggen) , ik heb de nieuwste linux gedownload, ben ook een radio liefhebber en tis al kassa :lol:

lol acrobat reader downloaden :D 10mb :] 1 uur :wink:


Ja, dat zijn idd een aantal factoren die vrij veel bandwidth kosten eh.

Euh acrobat 10Mb downloaden duurt een uur??

Denk dat er iets mis is met je adsllijn, configuratie ofzo dan, want bij mij vloeit dat hier aan 1.1Mbit/s binnen op max. 2minuten (13.5Mb).

je download dit programma best wel van vb. tucows.skynet.be (dit is een heel snelle server, de server bij acrobat zelf durft soms trager zijn...)
Anyway een uur voor 10Mb is unacceptable!
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

the oddity, hij zit op smalband hé
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:the oddity, hij zit op smalband hé


Idd, dat was een factor die ik efkes over het hoofd gezien had. Tis omdat ik nooit op smalband geraak... download zo veel niet, ben daarmee die smalband niet meer gewoon eh :D

Idd is verklaarbaar. Tis zondagmiddag eh
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Lap, dus als ik het goed lees is mijn antwoord verkeerd.

Het gebruikte volume tijdens je smallband wordt wel degelijk afgetrokken van je volumepack (of van het volume van de volgende maand)
Ah, dit is wel knap lullig! :( :( :( :(

greetz,

Nob
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

nob schreef:Lap, dus als ik het goed lees is mijn antwoord verkeerd.

Het gebruikte volume tijdens je smallband wordt wel degelijk afgetrokken van je volumepack (of van het volume van de volgende maand)
Ah, dit is wel knap lullig! :( :( :( :(

greetz,

Nob


Is dit niet enkel van toepassing als je 2 maanden overlapt ?

Als u de limiet op het transfervolume bereikt tijdens een surfsessie die twee maanden overlapt, worden de getransfereerde gegevens als volgt verdeeld: zodra de limiet op het transfervolume voor de eerste (eindigende) maand is bereikt, wordt begonnen met het verbruik voor de tweede (beginnende) maand.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

dat weet ik niet, maar dat zou wel goed zijn, iemand hier meer info over ? 'k Vind dat dat niet duidelijk in dat pdf fileke staat!

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb het geweten, maar ben het vergeten :'( (ik koop regelmatig wel eens een volume pack)
Ik zou zeggen: koop er ééntje en dan weten we het voor eens en voor altijd :)
NuKeM
Gebruikersavatar
Witchez
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 nov 2002, 10:52
Locatie: Waarloos, België
Contacteer:

Volgens mij zit het dus zo dat het verbruikte volume op smallband afgetrokken wordt van het Volume Pack..

Dus in dit geval: Als u nu een Volume Pack aankoopt zal je nog 2 GB overhebben van dat Volume Pack..

Eén conclusie: Als u uw maandelijks volume bereikt, koop dan meteen een Volume Pack. Kies als het ware tussen smallband of de aankoop van een Volume Pack

Greetz

Witchez
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik dacht dat het idd was zoals Witches zei.

Als ge eentje koopt ga ge op breedband gaan, maar zal uw volume al Gb geslonken zijn, je zal dus nog 2Gb over hebben.

Indien iemand eentje koopt en hij heeft een gelijkaardige situatie, laat ons weten of je juist, zijn, is handig voor in de toekomst.
I love it when a plan comes together!
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

Dat kan toch niet kloppen zo, indien ik ondertussen aan 15.1gb zit, en dan beslis om toch maar een pack bij te kopen,krijg ik dus niets bij :shock:

Zo werkt dat toch niet denk ik :?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

kijk dit is de logica die er volgens mij achter zit:

je download meer dan 10Gb --> je vliegt op smallband, je kan blijven downloaden tot het einde van de maand, welliswaar slechts op smallband. Koop je nu een volumepack aan, dan zal men je snelheid opnieuw op breedband zetten, maar dan gaat dit ten koste van je downloadvolume. Je zit dan terug in de normale situatie.

Ik denk dat het zo is,

Indien je dus aan 15.1 zit vermoed ik dat je niks zal bijkrijgen, je snelheid zal zelfs niet geupgrade worden want je zit reeds over het 2emax volume. Als je de verkoopsvoorwaarden goed leest, komt het volgens mij wel hier op neer.

Skynet stelt je dus voor de keuze: ofwel betaal je bij en download je meer op deftige snelheid, ofwel betaal je niet bij en snoeien ze in je snelheid. Het is dus kiezen tussen snelheid en volume.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik dacht dat er niets gebeurde... je koopt 5gig, dan krijg je die ook (ook al heb je al 20 gig op smallband gedownload bvb). Dit lijkt me het meest logisch (anders koopt niemand nog een volume pack als ze al even op smallband hebben gezeten + dan kunnen ze evengoed het teveel dat je download op smallband al van je volgende maand afhalen).
Het zou me dus verbazen en teleurstellen als ze je niets zouden geven Joly.
Indien ze dit toch doen moeten we misschien eens een brief schrijven uitgaande van de sub om te vragen of ze dit systeem toch eventueel eens willen herzien (daar is de sub voor hé).
NuKeM
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

Ik ga het gewoon eens testen en zien wat het geeft.

*** To be continued *** :wink:
tuurke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2002, 06:47

simpel toch
ge hebt een balk van 10gb (éénmaal die vol is hebt ge volumepack nodig)
als ge een volume pack koopt krijgt ge een balk eronder van 5gb
in uw geval zal daar al 3gb van gebruikt zijn

en op smalband ja ge wilt toch niet terug naar dat hoop ik
ik heb vroeger isdn gehad (beestig traag in vergelijking met adsl)
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

Used volume for this month: 10 Gb of the provided 10 Gigabyte.
You have 0 not used Volume Pack(s).
Used Extra Volume: 0.04 Gb of the provided 5 Gigabyte.

Total time you were connected: 175u 24m 00s
Total Upload: 0 GB 582 MB 216 KB 992 Bytes
Total Download: 11 GB 616 MB 842 KB 389 Bytes

Total Volume: 12 GB 175 MB 35 KB 357 Bytes
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Joly schreef:Used volume for this month: 10 Gb of the provided 10 Gigabyte.
You have 0 not used Volume Pack(s).
Used Extra Volume: 0.04 Gb of the provided 5 Gigabyte.

Total time you were connected: 175u 24m 00s
Total Upload: 0 GB 582 MB 216 KB 992 Bytes
Total Download: 11 GB 616 MB 842 KB 389 Bytes

Total Volume: 12 GB 175 MB 35 KB 357 Bytes


Ziedewel :D nu hopen dat het zo blijft ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm dus toch, wel de verkoopsvoorwaarden zijn daar niet echt duidelijk over. Als je het bekijkt van langs de klant hun zijde zou het moeten zijn zoals het idd is. Als je het bekeek van uit Skynet hun standpunt dacht ik eerder dat het anders zou zijn. Tja, we kennen Skynet dan toch nog niet helemaal zou ik zeggen.

Joly Thx voor ons dit te laten weten. Zo hebben wij weer iets bijgeleerd voor de toekomst!

Tziet er dus goed uit!
I love it when a plan comes together!
Joly
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:40

Over 4,8 gb zullen we dit nog eens proberen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”