Suggestie voor UB (RR, ... gerelateerd)

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste mods,
Bestaat er geen mogelijkheid om gebruikers als RR (en zijn duizenden aliassen) bij iedereen geautomatiseerd in de banlist te zetten ipv deze te bannen? Zou (denk ik) gewoon een mysql scriptje moeten zijn en klaar, niet?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een mail sturen naar zijn provider wegens abuse van userbase vzw zou ik leuker vinden. :p

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij iedereen in banlijst zetten kan natuurlijk, maar da's eenmalig en uiteindelijk zit ik dan op dat moment te tinkeren met mensen hun persoonlijke voorkeuren... lijkt me niet dat ik daar aan moet komen.

Abuse... zou zoiets helpen? Wat gaan die doen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waarschuwing sturen naar de misbruiker. Das toch wat ik hoop. Misschien maakt zoiets meer indruk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik *dacht* dat hij Telenet als ISP had, niet 100% zeker :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Bolderman
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 08:51

Zoals ik lees maakt die alias RR ... asmed....steeds reclame voor telenet.Het is precies zijn God.
Daar is op zich niets mis mee.Ik denk dat je daar weinig aan kan veranderen.Gewoon de ban er op.
Ik vermoed dat Telenet daar weinig bezwaar aan hecht.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bolderman : speciaal 2 minuten geleden een account aangemaakt om ons dit te zeggen? Petje af :-)
@mods : RR alarm!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Bolderman
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 08:51

Bolderman
Starter


Berichten:
Geregistreerd op: 22 nov 2010, 08:51

Ben al langer op userbase.Denk dat je zich vergist in persoon.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geregistreerd op:
ma nov 22, 2010 8:51
Laatst bezocht:
vr dec 31, 2010 19:19

Deze 2 door elkaar gehaald. VInd het dan nog vreemd dat je eerste post in deze thread is, terwijl er een paar honderden zijn die véél interessanter zijn. Nevermind dus...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Gewoon bannen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is wel degelijk hem hoor, in november heeft hij gewoon een hoop accounts gemaakt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Check aantal accounts, aangemaakt in november => /dev/null :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Al de accounts die deze kwistenbiebel heeft aangemaakt in november gewoon verwijderen. Tegen een community kan en zal hij nooit op kunnen. De vijandlijst blijven aanvullen vind ik persoonlijk niet de manier, ook het negeren van zulk sujet zal het probleem niet oplossen, vermits niet iedereen op dit forum bekend is met zijn wanpraktijken en dus toch - niet beter wetend - replies doen op zijn posts.

De enige manier is dus bannen tot in de eeuwigheid. We zullen eens zien wie het het langst volhoudt !!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

+1
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik denk toch dat RR en aliassen van het principe is: de aanhouder wint :P

Persoonlijk zie ik het meer als een weirdo want wie wil nu zoveel tijd (aanmaken accounts, bashing, etc...) steken om een forum te bestoken met zijn wanpraktijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Alé nu heeft die jongen geen vrienden :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Of zoals gmail nu soms doet: gsm nummer vragen om een account aan te maken :bang:
Eergisteren nog eentje aangemaakt zonder problemen, en gisteren moest ik een nummer geven voor te activeren.

Ik vind dit een brug te ver gaan. Maar zo kun je wel bepaalde personen stoppen met hun praktijken. Maar voor de meeste sites is dit geen oplossing.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb anders hier thuis een sms gateway staan hoor, met api, om dit te kunnen verwezelijken. Bij interesse laat maar iets weten. Kan eigenlijk kosteloos gebruikt worden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

FunkStar schreef:Persoonlijk zie ik het meer als een weirdo want wie wil nu zoveel tijd (aanmaken accounts, bashing, etc...) steken om een forum te bestoken met zijn wanpraktijken.

Een weirdo misschien, maar ik denk meer iemand die een psychisch probleem heeft en dit doet om aandacht te trekken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef:De vijandlijst blijven aanvullen vind ik persoonlijk niet de manier, ook het negeren van zulk sujet zal het probleem niet oplossen, vermits niet iedereen op dit forum bekend is met zijn wanpraktijken en dus toch - niet beter wetend - replies doen op zijn posts.
De enige manier is dus bannen tot in de eeuwigheid. We zullen eens zien wie het het langst volhoudt !!

Toch zou ik ervoor pleiten om die persoon gewoon te negeren als hij nog eens opduikt. De meeste replies die hij krijgt komen niet van onwetende of nieuwe Forum gebruikers, maar van de anciens die hem direct ontmaskeren, en toch niet kunnen nalaten om een reply te doen :-( .

Alle aandacht die hij hierdoor krijgt motiveert deze gestoorde persoonlijkheid om gewoon verder te doen.
En als toemaatje (nieuwjaarscadootje) krijgt hij nog eens een hele topic aan hem gewijd .... :?

Dus het advies:
* negeren negeren negeren.
* melden van zodra hij opduikt: knopje met de omgekeerde driehoek of PB naar één van de Moderatoren.
* wordt onmiddellijk geband (en inderdaad zoals quistnix voorstelt: we bannen tot in de eeuwigheid)
* achter de schermen worden ook nog andere oplossingen gezocht. suggesties welkom - liefst per PB ...

Teebee schreef:Of zoals gmail nu soms doet: gsm nummer vragen om een account aan te maken :bang:

Inderdaad, waarschijnlijk een brug te ver. We willen Usebase zo laagdrempelig mogelijk houden.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

domme vraag=> waarom werkt het niet met een ip ban ,een telenet ip blijft toch gelijk voor een zeer lange tijd?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Simpelweg je MAC adres aanpassen in je router en je hebt meteen een nieuw IP-adres bij TN.

IP-bans zijn gewoon waardeloos... net zoals de meeste andere bans, en die wel effectief zijn zijn meestal een pest voor de gebruikers die het wel goed menen (en die wil je ook niet afschrikken).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Geen domme vraag, maar deze persoon slaagt erin om zijn Telenet IP heel regelmatig te wisselen. Soms niet vlug genoeg, gezien:
- spick&span en Ashmed hetzelfde Telenet IP waren.
- sus en Bolderman hebben ook vanaf hetzelfde (maar een ander) Telenet IP gepost.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Maar... Misschien dan toch eens een abuse naar Telenet sturen. Bij zo'n extreme gevallen kun je zelfs rechtzaken sterten :cop:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Toch lijkt een GSM nummer of vast telefoonnummer wel iets wat hem zou tegenhouden. E-mailadressen kan je aanmaken met hopen maar elke keer 10 euro neertellen voor een nieuw gsm nummer of 18 euro voor een nieuw vast nr zal hem ook snel beu worden...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Geen domme vraag, maar deze persoon slaagt erin om zijn Telenet IP heel regelmatig te wisselen. Soms niet vlug genoeg, gezien:
- spick&span en Ashmed hetzelfde Telenet IP waren.
- sus en Bolderman hebben ook vanaf hetzelfde (maar een ander) Telenet IP gepost.
Philippe.

Bij sommige abo's heb je 4 variabele ip's dus je kan dat idd vrij vlot doen op die manier. Zoals ik voorstelde : controlesysteem via telefoon of sms kan ik bezorgen. PM voor meer info

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Toch lijkt een GSM nummer of vast telefoonnummer wel iets wat hem zou tegenhouden.


Maar nogmaals... wil je dat iedereen verplichten ? Ik zou me alvast met dergelijk systeem niet aanmelden.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik geef eerlijk toe als ik op een site, zoals Userbase, mijn gsmnummer/telefoonnummer moest achterlaten, dat ik mij dan geen lid zou maken.
De enige site waar ik dat heb gedaan, is tot nu toe eBay.
Als ik dat nu hier moet doen, dan zou ik dat wel doen omdat ik het hier al "ken".

Uiteindelijk is dit een gewoon forum zoals er zoveel zijn, met de bedoeling om een open plaats te zijn waar veel mensen met elkaar kunnen discussiëren, ervaringen uitwisselen, ...
Wanneer je je niet meer zo eenvoudig kan registreren, verliest het zijn openheid!

(Mijn mening)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik moet akkoord gaan met vorige reacties. Ik ben fel gekant tegen het invoeren van een vaste lijn / gsmnr. Userbase is een open forum met een open cultuur, en omwille van 1 nutcase moeten we dat niet veranderen naar een Noord-Koreaans forum waar ge bij wijze van spreken al uw persoonlijke info moet doorgeven. (een gsmnr - telefoonnummer is vrij persoonlijk)
Ik heb daar geen probleem mee om dat aan Userbase te geven (ze hebben dat al), omdat, net zoals Driesve schreef, ik de personen achter de vzw ken en ik een goed vertrouwen heb in deze crew.
Op IP bannen helpt niet, want zo kunt ge ook onschuldige mensen verbannen van het forum.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bannen is dweilen met de kraan open en alle alternatieven verhogen de inschrijvings/reactiegrens op onacceptabel wijze.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb nog wel een ideetje...

DON'T FEED THE TROLL !

(of dit, natuurlijk...)
ooh. shiny.
Bolderman
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 08:51

r2504 schreef:Simpelweg je MAC adres aanpassen in je router en je hebt meteen een nieuw IP-adres bij TN.

IP-bans zijn gewoon waardeloos... net zoals de meeste andere bans, en die wel effectief zijn zijn meestal een pest voor de gebruikers die het wel goed menen


Als ik hier de meeste berichten zo lees van de afgelopen maand op Telenet topic van Userbase,kom ik tot de conclusie!
Waar staat in de Belgische wet geschreven dat het verboden is meerdere accaunts aan te maken of gebruikt terwijl je over een geldig e-mail adres beschikt.
Waar staat geschreven dat je op een open forum providers niet mag prijzen,waar hij of zij heel tevreden over zijn,en zelden of nooit in jaren problemen mee gehad hebben.
Of mensen raad geven,hoe ze sommigge fouten of problemen zelf kunnen oplossen.Meerdere forum gebruikers prijzen toch ook hun provider met hogere upload snelheden of lagere prijzen ,geen data limiet enz... om te concureren met Telenet in de midden klasse.
Wanneer je toch 'n persoon wil bannen,geef die eerst 'n PB bericht, en geef hem of haar een DUIDELIJKE reden wat in jullie ogen verkeerd is,geef hem nog 'n tweede kans ,inplaats van hier op het forum in grote letters aan te tonen.Alle' bij deze is ashmed ..rikrikker en setra....... geband.
Hij of zij zouden eerder zelf opstappen,dan nu het geval is.En ook niet zoals enkele het doen(Belgacom aanhangers)(recht op de man spelen),want dan rakel je heel het zootje weer op.En meld hij of zij zich weer aan met een ander accaunt.Denk maar niet dat Telenet zich hier aan stoort,alles wat hij of zij schrijft op de topic is nergens bij wet verboden en is alleen maar gratis reclame voor hun,of denk je dat die niet mee kijken op de forums.
Wat mij opvalt bemoeien zich meer Belgacom en....... dan eigen aanhangers zich op de Telenet topic van Userbase.
En zijn de meeste forum mederwerkers ook belgacom en Co...en niet Telenet aanhangers.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ga dit trachten met eenvoudige bewoordingen uit te leggen, zodat iemand die niet in DE WETSTRAAT woont het ook kan begrijpen. Het is niet omdat iets niet verboden is, dat je het ook moet doen. Eigenlijk zou je je altijd, voordat je iets op het Internet doet, afvragen of je dit ook zou doen in het dagdagelijkse leven.

Dus gaan we even een vergelijking maken. Je kent een groepje toffe mensen die samenkomen in een cafeetje. Die mensen zitten er niet mee in dat er nieuwe mensen bijkomen, zolang die zich aan bepaalde regels gedragen. Ze wensen ook dat de sfeer aangenaam blijft voor de meeste mensen, dus ze behouden zich het voorrecht toe om mensen uit te sluiten. Dit zetten ze in gedragsregels, en ze vragen aan iedereen die het cafeetje binnen wenst te komen om die gedragsregels te ondertekenen. Dus de persoon zegt uitdrukkelijk ermee akkoord te gaan dat dat groepje mensen hun kan uitsluiten!

Ik neem aan dat je nog mee bent? Indien niet: het cafeetje is dit forum!

Nu is er iemand die dit allemaal gedaan heeft, maar door zijn acties de meeste anderen begint te irriteren. Hij staat namelijk totaal niet open voor argumentatie van anderen, blijft koppig bij zijn eigen standpunt en vindt het nodig dit standpunt tot vervelens toe te herhalen.5 Zelf vindt hij zichzelf eigenlijk helemaal niet irritant, en dus blijft hij gewoon doorgaan. Op de duur beginnen een hoop mensen hem te verzoeken om weg te gaan, maar dat weigert hij. Integendeel: hij komt de ene dag binnen gekleed als een motorrijder, de andere dag als een zakenman; kwestie dat de mensen hem niet zouden herkennen. Op een dag beslissen de mensen die instaan voor de werking van het cafeetje om zich te beroepen op hun recht, waarmee de persoon akkoord ging bij het inschrijven (zie gedragsregels)!, om hem de deur te wijzen.

Wat doet de persoon in kwesdtie? Hij legt zich hier niet bij neer! Want wat hij doet is niet illegaal! Hij heeft HET RECHT om in dit café te komen, want hij doet niks illegaal! Daarbij vergeet hij natuurlijk even dat hij wel een cont(ract heeft ondertekend waarin hij expliciet ermee akkoord gaat dat hij kan buitengesloten worden, maar soit. Dus komt hij de dag erna terug verkleed als een verpleegster, de dag erna verkleed als een landbouwer. En telkens zet men hem weer aan de deur.

Misschien zie je nu in hoe belachelijk je doorgedrevenheid is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Weet niet precies over wie of wat het gaat, laat staan dat ik kan oordelen over het al dan niet terecht zijn van de beschuldigingen, maar reageer gewoon niet op trollen.

Heb op dat vlak jaren ervaring. En als je ze kunt bannen doe dit. Vroeg of laat houdt men er mee op. Het is natuurlijk ook wel zo dat jullie het IP adres hebben van de troll. In geval de "pest" van blijvende aard is (het constant aanmaken van nieuwe accounts en het zich niet houden aan de forumregels), kan je altijd een mailtje sturen naar de provider van de troll.

In geval Telenet wordt wel degelijk gevolg gegeven aan dit soort klachten. In bepaalde gevallen legt men zelfs in naam van Telenet klacht neer bij de politie. Ook al is het hun klant. Zelf meegemaakt. Ik vind dit een goede manier van werken.

Bepaalde personen denken alles te mogen op internet. En dat hier stevig wordt gemodereerd op persoonlijke aanvallen vind ik ook goed, want dat is eigen aan trollen. Mensen via hun privé-leven proberen te beschadigen. En flamewars uitlokken.

Heb wel ervaring met de "ontmaskering" van trollen en je komt eigenlijk altijd een constante tegen, het zijn in het échte leven losers. Ze hebben gewoon geen sociaal leven. Deze aso's zouden eigenlijk gewoon opgevangen moeten worden door één of andere sociaal medewerker. Maar in veel gevallen gaat het ook om geesteszieken die al diverse behandelingen anti-depressiva en dat soort zaken achter de rug hebben.

Internet is een mooi gegeven, maar er zit jammer genoeg ook wat rotzooi op het net.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gsmnr geen enkele zin aangezien je online bij proximus mobistar tmf jim hopen gratis simkaarten kan krijgen die je online kan bestellen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

In plaats van die ene persoon steeds te verbannen kunt ge de rest van de leden die zichzelf geverifieerd hebben via gsm of paspoort een extra status geven zodat de (nieuwe) leden weten wie ze kunnen vertrouwen. Bijvoorbeeld een extra symbool naast de nickname.

Zo blijft de registratiedrempel laag, maar kunnen de leden die het wel goed voor hebben met UB zich kenbaar maken dat ze bereid zijn de community te helpen.

Of ze moeten een "Web of Trust" maken waarbij leden die zich in het echt bij andere leden kenbaar hebben gemaakt, zoals bijvoorbeeld op een (nog te komen) meeting. Of een geverifieerd lid dat iemand anders irl kent kan dit dan zo aangeven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan mij eigenlijk wel vinden in trojan zn idee, maar wat moeten we dan doen met bezoekers van dit forum? Mensen die via google op de site komen en zich willen registreren?

Je kan misschien het forum opsplitsen in 2 delen : een deel dat bestemd is voor nieuwelingen waar ze al hun vragen kunnen opzetten, en een deel waat de geverifieerde mensen zitten (op welke manier deze ook verkozen mogen zijn). De enige manier om te proberen wat het beste is...is het proberen!

En je kan idd via diverse kanalen gratis een gsm nummer aanvragen, maar ... daar staat nog geen geld op ;-) Bij mobistar en proximus krijg je gewoon de SIM kaart en mag je die eerst gaan herladen voor je er iets mee kan doen. Minimum herlading is 5 euro. Op zich niet veel geld, maar die kaart kan hij wel maar één keer gebruiken, want dan hebben wij zn nummer! Dus als hij elke week een nieuwe user aanmaakt is dat 52 weken aan 5 euro per week = 260 euro kwijt aan simkaartjes kopen en opladen. Kostelijke hobby :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Jongens toch, hij zal lachen als hij dit leest :nono:
Niet dat ik zelf de perfecte oplossing weet...

Mijn idee blijft nog steeds karma, maar dan natuurlijk niet "onbeperkt"
Bijvoorbeeld: maximum 3 users raten per dag, maximum 1 keer per maand dezelfde user.

Of course zullen de beste hier wel eens negatief karma krijgen, maar het is het totaalbeeld dat telt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Ik volg niet het alle draadjes die hier op het forum lopen maar kan het zijn dat er maar een erg beperkt aantal trollen op dit forum zitten die de boel een beetje verzieken? Als mijn veronderstelling klopt, is het beste idee toch om een mailtje te sturen richting de providers van de trollen met het verzoek tot blokkering? Ik vind het een beetje gek dat een volledige community (want dat is het hier toch) moet buigen voor de grillen van die rotte appels. Nu die rotte appels kunnen er niks aan doen dat ze zo zijn zoals ze zijn en ik vind ook wel dat er iets moet gebeuren maar niet te ingrijpend.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

krisken aanmelden via gsmnr heb je geen geld nodig.
meestal toch niet.
Het princiepe is toch je voert je gsmnr in op de siten je krijgt een code via sms en met die code kan je dan aanmelden op de site.
Dus je hebt geen geld nodig om smsen te ontvangen, of heb ik het verkeerd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”