Dommel Homeconnect opzegkosten
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hoi,
In november heb ik een aangetekend schrijven gestuurd om mijn Dommel abonnement op te zeggen.
Dit aangetekend schrijven werd door Dommel op 19 november (postdatum) ontvangen.
Op maandag 21 november sloten ze mijn internet af (reden: nummer overdracht naar WeePee)
Mijn abonnementsperiode loopt telkens de 11e van de maand.
Ik heb mijn betaald tot en met 10 december (laatste factuur).
Doordat ze de brief maar op 19 november hebben ontvangen, rekenen ze me nu nog een extra opzegmaand aan.
Die loopt van 11 december tot en met 11 januari.
Ik moet hen dus nog tot 11 januari betalen.
En dit voor een dienst die sinds 21 november reeds afgesloten is (status = Terminated).
Kan dit zomaar ?
Daarnaast rekenen ze me nog eens 50 euro administratiekosten aan (wegens laattijdige betaling).
Hierdoor komt het totale kostenplaatje op 100 euro.
Als ik binnen de 5 werkdagen niet betaal, kunnen hier nog gerechtskosten bijkomen...
Graag advies.
Gent32m
In november heb ik een aangetekend schrijven gestuurd om mijn Dommel abonnement op te zeggen.
Dit aangetekend schrijven werd door Dommel op 19 november (postdatum) ontvangen.
Op maandag 21 november sloten ze mijn internet af (reden: nummer overdracht naar WeePee)
Mijn abonnementsperiode loopt telkens de 11e van de maand.
Ik heb mijn betaald tot en met 10 december (laatste factuur).
Doordat ze de brief maar op 19 november hebben ontvangen, rekenen ze me nu nog een extra opzegmaand aan.
Die loopt van 11 december tot en met 11 januari.
Ik moet hen dus nog tot 11 januari betalen.
En dit voor een dienst die sinds 21 november reeds afgesloten is (status = Terminated).
Kan dit zomaar ?
Daarnaast rekenen ze me nog eens 50 euro administratiekosten aan (wegens laattijdige betaling).
Hierdoor komt het totale kostenplaatje op 100 euro.
Als ik binnen de 5 werkdagen niet betaal, kunnen hier nog gerechtskosten bijkomen...
Graag advies.
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 29 dec 2010, 12:20, in totaal 3 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
tsja, zo werkt dommel nu éénmaal .... je moest voor 11/11 opgezegd hebben.
ook bij een andere provider zou je die volgende factuur nog moeten betalen (uw 1 maand opzeg moet je immers in acht nemen), maar je zou maar betalen tot 19/12 en het te veel betaalde achteraf terug krijgen. dommel werkt anders, je betaalt bij hun altijd de complete maand
ook bij een andere provider zou je die volgende factuur nog moeten betalen (uw 1 maand opzeg moet je immers in acht nemen), maar je zou maar betalen tot 19/12 en het te veel betaalde achteraf terug krijgen. dommel werkt anders, je betaalt bij hun altijd de complete maand
Laatst gewijzigd door xenne 29 dec 2010, 12:26, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Gent32m
- Elite Poster
Ik zal die 100 euro dan maar betalen zekers.
Ik word bij Dommel NOOIT meer klant.
Gent32m
Ik word bij Dommel NOOIT meer klant.
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Als ge zorgt dat ge kunt aantonen dat ge afgesloten zijt vanaf 21 november, hoeft ge dat niet te betalen.
Sterker nog, als ge een rekening krijgt voor de periode na de afsluiting kunt ge een klacht indienen wegens "valsheid in geschrift".
Goederen en diensten die aangerekend worden en niet geleverd zijn, daarvan wordt de faktuur beschouwd als valsheid in geschrift.
Als Dommel u iets faktureerd dan moeten zij dat ook leveren. Als zij u afsluiten vanaf 21 november kunnen ze geen internet verbinding
leveren tot 11 januari
Sterker nog, als ge een rekening krijgt voor de periode na de afsluiting kunt ge een klacht indienen wegens "valsheid in geschrift".
Goederen en diensten die aangerekend worden en niet geleverd zijn, daarvan wordt de faktuur beschouwd als valsheid in geschrift.
Als Dommel u iets faktureerd dan moeten zij dat ook leveren. Als zij u afsluiten vanaf 21 november kunnen ze geen internet verbinding
leveren tot 11 januari
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat is geheel afhankelijk van je contract met Dommel (vb Algemene Voorwaarden en eventueel bijzondere voorwaarden ... ) en de beschrijving van hoe je je contract kan beëindigen (onder welke voorwaarden, de modaliteiten etc.).
Wel vind ik op de website van Dommel alvast geen link met de Algemene Voorwaarden ....
Niet erg netjes van Dommel als je het mij vraagt.
Verder zou ik toch opletten met het zwaaien met termen als "valsheid in geschrift" alvorens kennis te hebben van de contractvoorwaarden.
Wel vind ik op de website van Dommel alvast geen link met de Algemene Voorwaarden ....
Niet erg netjes van Dommel als je het mij vraagt.
Verder zou ik toch opletten met het zwaaien met termen als "valsheid in geschrift" alvorens kennis te hebben van de contractvoorwaarden.
- xenne
- Elite Poster
de vraag is waarom hebben ze het produkt niet meer geleverd. antwoord: gebruiker had z'n telefoonnummer overgedragen (of zat er al een ander internet op het koper?)
- Gent32m
- Elite Poster
Op 6 december heeft Belgacom mij geactiveerd (op VDSL2).
Ik heb twee weken zonder internet gezeten (die ik Dommel wel betaald heb).
En nu moet ik dus nog tot en met 11 januari betalen ?
Terwijl VDSL al actief is.
Plus nog eens 50 euro administratiekosten.
Gent32m
Ik heb twee weken zonder internet gezeten (die ik Dommel wel betaald heb).
En nu moet ik dus nog tot en met 11 januari betalen ?
Terwijl VDSL al actief is.
Plus nog eens 50 euro administratiekosten.
Gent32m
-
- Elite Poster
En dan volgt onmiddellijk de vraag van hoe (de formulering dus) de eindgebruiker zijn aanvraag tot beëindiging van het contract heeft geformuleerd en hoe dit past in de contractvoorwaarden.
Iemand die betaald wil worden en iemand die moet betalen, zullen de schrijvens allicht vanuit een andere invalshoek bekijken.
Iemand die betaald wil worden en iemand die moet betalen, zullen de schrijvens allicht vanuit een andere invalshoek bekijken.
- xenne
- Elite Poster
volgens mij moet je minstens betalen tot 19/12 (één maand na je opzeg, maar zoals gezegd bij dommel kunnen ze geen credit nota aanmaken blijkbaar dus rekenen ze de volle maand maar aan)
dat ze het produkt niet meer konden leveren was jouw fout (overdracht telefoonnummer dat verzonden is met homeconnect abo)
dat ze het produkt niet meer konden leveren was jouw fout (overdracht telefoonnummer dat verzonden is met homeconnect abo)
-
- Elite Poster
Misschien een vergelijking die men vanop objectievere afstand kan bekijken.
Stel men huurt een wagen voor zes maanden.
Tijdens maand drie koopt men een wagen aan.
Feitelijk heb je de gehuurde wagen niet meer nodig.
En dan rijst de vraag van hoe en of men de huurperiode kan inkorten.
Met andere woorden: welke zijn de opzegmodaliteiten?
Indien je tijdens maand twee opzegt, zou het kunnen gebeuren dat je in totaal zes maanden betaald (huur + verbrekingsvergoeding) en toch een maand zonder wagen zit...
Stel men huurt een wagen voor zes maanden.
Tijdens maand drie koopt men een wagen aan.
Feitelijk heb je de gehuurde wagen niet meer nodig.
En dan rijst de vraag van hoe en of men de huurperiode kan inkorten.
Met andere woorden: welke zijn de opzegmodaliteiten?
Indien je tijdens maand twee opzegt, zou het kunnen gebeuren dat je in totaal zes maanden betaald (huur + verbrekingsvergoeding) en toch een maand zonder wagen zit...
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 29 dec 2010, 13:21, in totaal 1 gewijzigd.
- Gent32m
- Elite Poster
Dit was mijn brief:
Ik heb ondertussen naar de ombudsdienst gebeld. Ik ga het bedrag betalen (zodat de kosten ondertussen niet verder oplopen). Maar wel een klacht hiervoor indienen.
Als ik op 19 nov opgezegd heb, dien ik tot en met 19 dec te betalen.
En niet tot 11 januari.
Gent32m
Code: Selecteer alles
Betreft: Opzegging Dommel HomeConnect (ID 43128)
Geachte heer/mevrouw,
Door middel van dit schrijven, deel ik u mede, dat ik mijn Dommel HomeConnect abonnement (ID xxxx), per 11 december 2010, wens te beëindigen.
- Mijn telefoonnummer draag ik, op 22 november, over naar WeePee.
- Mijn internet (ADSL) aansluiting werd betaald tot 11 december 2010.
Gelieve deze tot het einde van de abonnementsperiode actief te laten.
Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 3 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging van mijn abonnement als definitief.
Als ik op 19 nov opgezegd heb, dien ik tot en met 19 dec te betalen.
En niet tot 11 januari.
Gent32m
- xenne
- Elite Poster
probleem van die brief is natuurlijk je spreekt abonnement te beëindigen op 11 december 2010, maar je brief komt maar de 19e november toe... dat gaat dus niet, je bent gebonden aan opzeg van 1 maand. dus in principe gebonden tot 19/12. normaal betaal je de volledige factuur en krijg je credit nota voor het te veel betaalde. maar dommel werkt niet met credit nota's. succes met de klacht!
@ eternum
De term "valsheid in geschrift" kan soms nuttig zijn als men moeilijk gaat doen.
@ gent
De opzegtermijn gaat normaliter in op de eerstvolgende vervaldag van het abonnement na de kennisgeving. U hebt opgezegd op 19 november, dan gaat de opzegtermijn in op 11 december.
U hebt iets met uw telefoonnummer gewijzigd, misschien kan daardoor Dommel uw internetverbinding niet meer verzorgen,en dat is uw verantwoordelijkheid.
De term "valsheid in geschrift" kan soms nuttig zijn als men moeilijk gaat doen.
@ gent
De opzegtermijn gaat normaliter in op de eerstvolgende vervaldag van het abonnement na de kennisgeving. U hebt opgezegd op 19 november, dan gaat de opzegtermijn in op 11 december.
U hebt iets met uw telefoonnummer gewijzigd, misschien kan daardoor Dommel uw internetverbinding niet meer verzorgen,en dat is uw verantwoordelijkheid.
- xenne
- Elite Poster
staat dit beschreven in het contract? indien ja, dan heb je inderdaad geen been om op te staan. telenet & belgacom werken in ieder geval zo nietDe opzegtermijn gaat normaliter in op de eerstvolgende vervaldag van het abonnement na de kennisgeving. U hebt opgezegd op 19 november, dan gaat de opzegtermijn in op 11 december.
-
- Elite Poster
Het probleem in deze is allicht dat het telefoonnummer reeds op 22 november naar WeePee werd geporteerd (en dus deelse verbreking van contractvoorwaarden). Bijkomend werd Dommel pas op 19 november ingelicht ...
Een beter draaiboek zou misschien kunnen zijn:
Misschien kunnen de Belgacom techniekers enig licht werpen op hoe men zulks praktisch aanpakt opdat de overgang van ADSL bij de ene provider naar VDSL2 bij de andere provider zou kunnen gebeuren zonder (of met een zo kort mogelijke) onderbreking van de diensten over het koperpaar?
Bovenstaand is allicht een "issue" waar velen reeds met geconfronteerd werden.
Een beter draaiboek zou misschien kunnen zijn:
- ruim op voorhand (meer dan 1 maand) Dommel in te lichten met als effectieve datum van beëindiging de effectieve overdracht van het telefoonummer;
- enkele weken later de nummerportatie bij WeePee aan te vragen (zodat de portatie niet gebeurd binnen de maand na schrijven aan Dommel)
- VDSL2 aan te vragen bij Belgacom
Misschien kunnen de Belgacom techniekers enig licht werpen op hoe men zulks praktisch aanpakt opdat de overgang van ADSL bij de ene provider naar VDSL2 bij de andere provider zou kunnen gebeuren zonder (of met een zo kort mogelijke) onderbreking van de diensten over het koperpaar?
Bovenstaand is allicht een "issue" waar velen reeds met geconfronteerd werden.
- xenne
- Elite Poster
inderdaad Gent32m heeft wat steken laten vallen... kon z'n opzeg beter geregeld hebben om dergelijke problemen te vermijden
ivm met uw vraagstelling - op moment dat mijn belgacom geactiveerd werd is dommel terminated gegaan, ik veronderstel dat dit logisch is, tenzij ze het op een 2e koperpaar zouden steken
ivm met uw vraagstelling - op moment dat mijn belgacom geactiveerd werd is dommel terminated gegaan, ik veronderstel dat dit logisch is, tenzij ze het op een 2e koperpaar zouden steken
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bij opzeg zie je de ware aard van het beestje. Bij edpnet heb ik iets gelijkaardig gekend. Commerciele geste? Ik vrees ervoor... Je zal best betalen als je geen verdere miserie wil, vrees ik. 50 euro voor adminkosten, ge moet durven...
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Bij mijn opzeg van EDPnet eerder op het jaar heb ik een aangetekende brief gestuurd, en dit ongeveer een week voor mijn maandelijkse vervaldag (kwestie van zeker tijdig te zijn) met daarin duidelijk vermeld dat ik wenste op te zeggen met het respecteren van een maand opzeg. EDPnet heeft me toen, 2 dagen na het versturen van mijn brief, per ticket gemeld dat mijn maand opzegging op de eerstvolgende maandelijkse vervaldag zou ingaan.
Precies een maand na die vervaldag is het ADSL-signaal van EDPnet van mijn lijn gegaan. Keurig netjes afgehandeld dus.
Ik had wel op voorhand eerst eens de algemene voorwaarden doorgelezen, kwestie van geen dure fouten te maken bij de opzeg. Daar stond duidelijk in dat er, na de eerste abonnementsperiode van 12 maanden, maand per maand kon worden opgezegd, mits 1 maand opzegperiode.
In het verleden, bij mijn toenmalige omschakeling van Tiscali naar EDPnet is het exact hetzelfde verlopen.
Bij alle providers begint de opzegperiode vanaf de eerstvolgende vervaldag te lopen.
Precies een maand na die vervaldag is het ADSL-signaal van EDPnet van mijn lijn gegaan. Keurig netjes afgehandeld dus.
Ik had wel op voorhand eerst eens de algemene voorwaarden doorgelezen, kwestie van geen dure fouten te maken bij de opzeg. Daar stond duidelijk in dat er, na de eerste abonnementsperiode van 12 maanden, maand per maand kon worden opgezegd, mits 1 maand opzegperiode.
In het verleden, bij mijn toenmalige omschakeling van Tiscali naar EDPnet is het exact hetzelfde verlopen.
Bij alle providers begint de opzegperiode vanaf de eerstvolgende vervaldag te lopen.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
't Is weer even geleden dat ik me nog eens heb laten gelden dus bij deze
Bij sommige mensen is het zo (zoals bij mij) dat om de 1 of andere grappige wijze mijn abo blijkbaar vooruitloopt. Zo is nu mijn periode tot februari al in orde (hun manier van credit nota peins ik) dus zo transparant zijn de dingen bij dommel spijtig genoeg niet.
Wat het opzeggen betreft is de TS verkeerd. Het is al gezegd geweest dat je niet zomaar ergens midden in de maand kan zeggen 'hey, ik ga weg, dus dan stoppen jullie met aanbieden en betaal ik niet meer'. Je hebt je opzeg kenbaar gemaakt dus op 11 december begint deze te lopen en op 10 januari is het dommel verhaal voor je afgelopen.
Wat had je moeten doen? Eerst je opzeg bekend maken in oktober en dan in die periode van 11/11 tot 10/12 (en niet 11/12 zoals jij dacht) had je alle tijd om eerst je nieuwe abo bij een andere isp in orde te brengen en daarna het nummer bij weepee. Mocht Dommel op dat ogenblik je verbinding verbreken alvorens 10/12 (tenzij de nieuwe isp je al zou hebben aangesloten of je dezelfde weepee fout zou maken) had je wel een poot om op te staan.
Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid
Ter aanvulling: Betreffende die administratiekosten en dergelijke moei ik me niet omdat het verhaal te beknopt is om er uitspraak over te doen. Waar ik wel een probleem mee heb is dat de eindgebruiker beschermt zou moeten worden tegen zichzelf want door dat overdragen en dergelijke van nummers, triestige hulp van de helpdesks en administraties enz enz enz riskeer je inderdaad vrij hoge boetes te mogen betalen. Zo zou je bv bij de ene isp^een aanvraag kunnen indienen voor een abo en zelfs door een fout van een helpdesk die beweert je aanvraag nooit ontvangen te hebben zou je prompt bij een andere isp een abo aanvragen waardoor je al snel in een probleem situatie zit van een dubbel abo. Ik spreek uit ondervinding. Als je niet uitkijkt in telecom land kost het je geld.
Bij sommige mensen is het zo (zoals bij mij) dat om de 1 of andere grappige wijze mijn abo blijkbaar vooruitloopt. Zo is nu mijn periode tot februari al in orde (hun manier van credit nota peins ik) dus zo transparant zijn de dingen bij dommel spijtig genoeg niet.
Wat het opzeggen betreft is de TS verkeerd. Het is al gezegd geweest dat je niet zomaar ergens midden in de maand kan zeggen 'hey, ik ga weg, dus dan stoppen jullie met aanbieden en betaal ik niet meer'. Je hebt je opzeg kenbaar gemaakt dus op 11 december begint deze te lopen en op 10 januari is het dommel verhaal voor je afgelopen.
Wat had je moeten doen? Eerst je opzeg bekend maken in oktober en dan in die periode van 11/11 tot 10/12 (en niet 11/12 zoals jij dacht) had je alle tijd om eerst je nieuwe abo bij een andere isp in orde te brengen en daarna het nummer bij weepee. Mocht Dommel op dat ogenblik je verbinding verbreken alvorens 10/12 (tenzij de nieuwe isp je al zou hebben aangesloten of je dezelfde weepee fout zou maken) had je wel een poot om op te staan.
Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid
Ter aanvulling: Betreffende die administratiekosten en dergelijke moei ik me niet omdat het verhaal te beknopt is om er uitspraak over te doen. Waar ik wel een probleem mee heb is dat de eindgebruiker beschermt zou moeten worden tegen zichzelf want door dat overdragen en dergelijke van nummers, triestige hulp van de helpdesks en administraties enz enz enz riskeer je inderdaad vrij hoge boetes te mogen betalen. Zo zou je bv bij de ene isp^een aanvraag kunnen indienen voor een abo en zelfs door een fout van een helpdesk die beweert je aanvraag nooit ontvangen te hebben zou je prompt bij een andere isp een abo aanvragen waardoor je al snel in een probleem situatie zit van een dubbel abo. Ik spreek uit ondervinding. Als je niet uitkijkt in telecom land kost het je geld.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor de opheldering.
Maar waar in het contract staat dat de opzegtermijn begint te lopen de dag na de vervaldatum? Er wordt enkel gezegd dat een opzeggingstermijn van 1 maand in acht moet genomen worden. Ik interpreteer hieruit dat als Dommel op 31/12/2010 mijn opzeggingsbrief ontvangt, met als vraag om mijn verbinding op 31/01/2011 stop te zetten, dit geen probleem mag zijn als mijn renew date de 24e van de maand is. Met een pro rata terugbetaling voor de periode 31/01/2011 tem. 23/02/2011.
Of staat er ergens een clausule in het contract die zegt dat bij betaling je akkoord gaat om de hele periode uit te doen oid. Want dan heb ik die over het hoofd gezien.
PS: Mijn renew date is de 24e van de maand. In mijn opzeggingsbrief heb ik het volgende gezet:
Kunnen ze mij nu de periode 24/02/2011 - 23/03/2011 er ook nog bijlappen, want nu begin ik te twijfelen.
Als ik een nieuw aangetekend schrijven verstuur met een nieuwe datum voor afsluiting ter vervanging van mijn eerste schrijven, moeten ze hier rekening mee houden veronderstel ik?
Maar waar in het contract staat dat de opzegtermijn begint te lopen de dag na de vervaldatum? Er wordt enkel gezegd dat een opzeggingstermijn van 1 maand in acht moet genomen worden. Ik interpreteer hieruit dat als Dommel op 31/12/2010 mijn opzeggingsbrief ontvangt, met als vraag om mijn verbinding op 31/01/2011 stop te zetten, dit geen probleem mag zijn als mijn renew date de 24e van de maand is. Met een pro rata terugbetaling voor de periode 31/01/2011 tem. 23/02/2011.
Of staat er ergens een clausule in het contract die zegt dat bij betaling je akkoord gaat om de hele periode uit te doen oid. Want dan heb ik die over het hoofd gezien.
PS: Mijn renew date is de 24e van de maand. In mijn opzeggingsbrief heb ik het volgende gezet:
Eigenlijk is de vervaldatum de 23e van de maand, juist? Vandaag heb ik een mail ontvangen dat ze de verbinding zullen afsluiten op 24/02/2011.Overeenkomstig uw algemene voorwaarden wens ik mijn internetabonnement op te zeggen tegen de volgende vervaldatum 24/02/2011.
Kunnen ze mij nu de periode 24/02/2011 - 23/03/2011 er ook nog bijlappen, want nu begin ik te twijfelen.
Als ik een nieuw aangetekend schrijven verstuur met een nieuwe datum voor afsluiting ter vervanging van mijn eerste schrijven, moeten ze hier rekening mee houden veronderstel ik?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
@heezy : T.o.v. Dommel hoef je niks meer te doen. Ze hebben je bevestigd dat je verbinding zal afgesloten worden op 24/02/2011. Een volgende periode zullen ze je er niet meer bij lappen.
Voor het geval je er toch niet gerust in bent : Bewaar de bevestiging van Dommel, dan kan je daar eventueel op terugvallen. Maar het zal normaal gezien niet nodig zijn.
Voor het geval je er toch niet gerust in bent : Bewaar de bevestiging van Dommel, dan kan je daar eventueel op terugvallen. Maar het zal normaal gezien niet nodig zijn.
Pluk de dag
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Om de 1 of andere rede heb je al vooruitbetaald tot februari 2011 als ik het goed begrijp. Dommel geeft dus geen credit nota's maar lost de problemen zo op.
Ik heb ze (algemene voorwaarden) een tijdje geleden es doorgenomen en volgens ik me kan herinneren staat het er letterlijk zo in bij hun voorwaardes.
@ heezy: Wat de duurtijd van de maandelijkse cyclus: Deze gaat in jou geval van 24 december tot 23 januari en van 24 januari tot 23 februari.
@ silencer: Bij Dommel kan dit dus niet en een tijd geleden ook niet bij eender welke andere isp. Het is wel zo dat de meeste isp's flexibeler geworden zijn op dat vlak en dat tegenwoordig wel toelaten, maar heus niet allemaal.
Ik heb ze (algemene voorwaarden) een tijdje geleden es doorgenomen en volgens ik me kan herinneren staat het er letterlijk zo in bij hun voorwaardes.
@ heezy: Wat de duurtijd van de maandelijkse cyclus: Deze gaat in jou geval van 24 december tot 23 januari en van 24 januari tot 23 februari.
@ silencer: Bij Dommel kan dit dus niet en een tijd geleden ook niet bij eender welke andere isp. Het is wel zo dat de meeste isp's flexibeler geworden zijn op dat vlak en dat tegenwoordig wel toelaten, maar heus niet allemaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
In het contract van dommel staat anders iets anders (opzegbaar wanneer je maar wil met 1 maand vooropzeg):
edit:telkens maandcontract van de 10e tot de 10e, dus de 9e (of 10e?) opzeggen (9-10 febrauri, maand op voorhand), anders betaal je voor een nieuwe maand (vanaf de 10e wss tot de 10e, ook al zeg je de 30e bvb. op, je betaald dan toch een maand extra tot de 10e,heeft weinig nut).
contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
VOF. "(crm wss)"
(Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
aanvaard indien deze zijn opgemaakt op briefhoofding van de
rechtspersoon en ondertekend zijn door een persoon die de
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen.)
edit:telkens maandcontract van de 10e tot de 10e, dus de 9e (of 10e?) opzeggen (9-10 febrauri, maand op voorhand), anders betaal je voor een nieuwe maand (vanaf de 10e wss tot de 10e, ook al zeg je de 30e bvb. op, je betaald dan toch een maand extra tot de 10e,heeft weinig nut).
13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerstecontract 2007 (op andere naam):
contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
VOF. "(crm wss)"
(Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen.)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat was toen, silencer.
Dommel mag en kan hun voorwaarden wijzigen zonder voorafgaande waarschuwing en dit is wat er staat in datzelfde artikel in versie 4 op 24/11/2009:
'13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 1 maand voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM NV/SA. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
acht te worden genomen. Een opzegging kan enkel via een aangetekend schrijven
worden uitgevoerd, gericht aan de maatschappelijke zetel van SCHEDOM NV/SA.
Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen.'
Je kan het vrij interpreteren zoals je wilt natuurlijk maar voor mij (en de meeste anderen) lijkt toch de regel van toepassing dat voor aanvang van een nieuwe facturatie maand (in mijn geval 2 maanden) er een brief gaat naar de isp om je opzegging door te geven.
Artikel 16.1 is echter een bijzonder iets. Volgens mij maakt Dommel zichzelf serieus schuldig aan bepaalde feiten in hun eigen algemene voorwaardes
Dommel mag en kan hun voorwaarden wijzigen zonder voorafgaande waarschuwing en dit is wat er staat in datzelfde artikel in versie 4 op 24/11/2009:
Je kan het vrij interpreteren zoals je wilt natuurlijk maar voor mij (en de meeste anderen) lijkt toch de regel van toepassing dat voor aanvang van een nieuwe facturatie maand (in mijn geval 2 maanden) er een brief gaat naar de isp om je opzegging door te geven.
Artikel 16.1 is echter een bijzonder iets. Volgens mij maakt Dommel zichzelf serieus schuldig aan bepaalde feiten in hun eigen algemene voorwaardes
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Je opzegdatum is de laatste dag van je facturatie periode, je moet ten laatste een maand op voorhand opzeggen...
Dus, als je per maand betaald is dit de maand volgend op je aangetekend schrijven..
Je zegt op op bv 4 mei, facturatie periode is van 28 tot 28, dan sluiten ze je dus af op 28 juni
Als je per jaar af per half jaar betaald dus ook, en dat staat niet expliciet vermeld in hun bevestigingsmail.
Geen creditnota's bij de dieven van Dommel, triestig hoe een firma die ooit zo goed was, nu zo laag kan vallen met dergelijke praktijken...
Dus, als je per maand betaald is dit de maand volgend op je aangetekend schrijven..
Je zegt op op bv 4 mei, facturatie periode is van 28 tot 28, dan sluiten ze je dus af op 28 juni
Als je per jaar af per half jaar betaald dus ook, en dat staat niet expliciet vermeld in hun bevestigingsmail.
Geen creditnota's bij de dieven van Dommel, triestig hoe een firma die ooit zo goed was, nu zo laag kan vallen met dergelijke praktijken...
- Gent32m
- Elite Poster
Ter info...
1) Ik heb Dommel voor 11 november (via email - ticket systeem) op de hoogte gebracht dat ik mijn nummer ging overdragen. Dit hebben ze ontvangen (en gelezen). Maar er verder niet bijgezegd, dat dan ook mijn internet verdwenen ging zijn.
2) Wat ook verwarrend is, is dit. Als je op de website van Dommel kijkt (bij veranderen van provider). Zie je staan, dat ze zeggen pas je opzegbrief te versturen, eens je internet abonnement bij Dommel actief is.
Dit is toch ook om problemen vragen ?
Immers moet je dan nog een volle maand (tot misschien twee maanden) uit betalen bij je vorige provider.
En zit je met een dubbele internetkost.
3) Daarnaast vind ik het ook niet kunnen voor een dienst te moeten betalen (tot en met 11 januari), die reeds door Dommel op 21 november stopgezet is. Dit is gemakkelijk verdiend geld.
En dat ze me geen internet meer kunnen leveren, als mijn telefoonnummer overgedragen is, is ook gelogen. Want die bewuste maandag, was mijn internet bij Dommel nog heel de dag actief. En mijn nummer 's ochtends reeds overgedragen naar WeePee. Alles werkte toen ok. Mijn nummer zat bij WeePee. Mijn internet bij Dommel.
Toch heeft Dommel (na het ontvangen van mijn aangetekend schrijven) de dag nadien beslist, mijn internet ook maar stop te zetten. Terwijl ik expliciet gevraagd had dit niet te doen.
Dit alles zijn geen technische kwesties.
Maar juridische kwesties.
En welke poot heb je als consument om hierop te staan ?
Als dit voor de rechtbank komt, ben je maar een kleine garnaal (in vergelijking met zo een groot bedrijf).
En dat weten die bedrijven ook wel...
P.S. Ik heb advies bij Testaankoop aangevraagd.
Gent32m
1) Ik heb Dommel voor 11 november (via email - ticket systeem) op de hoogte gebracht dat ik mijn nummer ging overdragen. Dit hebben ze ontvangen (en gelezen). Maar er verder niet bijgezegd, dat dan ook mijn internet verdwenen ging zijn.
2) Wat ook verwarrend is, is dit. Als je op de website van Dommel kijkt (bij veranderen van provider). Zie je staan, dat ze zeggen pas je opzegbrief te versturen, eens je internet abonnement bij Dommel actief is.
Dit is toch ook om problemen vragen ?
Immers moet je dan nog een volle maand (tot misschien twee maanden) uit betalen bij je vorige provider.
En zit je met een dubbele internetkost.
3) Daarnaast vind ik het ook niet kunnen voor een dienst te moeten betalen (tot en met 11 januari), die reeds door Dommel op 21 november stopgezet is. Dit is gemakkelijk verdiend geld.
En dat ze me geen internet meer kunnen leveren, als mijn telefoonnummer overgedragen is, is ook gelogen. Want die bewuste maandag, was mijn internet bij Dommel nog heel de dag actief. En mijn nummer 's ochtends reeds overgedragen naar WeePee. Alles werkte toen ok. Mijn nummer zat bij WeePee. Mijn internet bij Dommel.
Toch heeft Dommel (na het ontvangen van mijn aangetekend schrijven) de dag nadien beslist, mijn internet ook maar stop te zetten. Terwijl ik expliciet gevraagd had dit niet te doen.
Dit alles zijn geen technische kwesties.
Maar juridische kwesties.
En welke poot heb je als consument om hierop te staan ?
Als dit voor de rechtbank komt, ben je maar een kleine garnaal (in vergelijking met zo een groot bedrijf).
En dat weten die bedrijven ook wel...
P.S. Ik heb advies bij Testaankoop aangevraagd.
Gent32m
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat je bij de rechtbank een "kleine garnaal" bent zou ik zo direct niet stellen, en Dommel is nu ook niet echt een multinational.
Het probleem is dat ze bij Dommel Oost-indiisch doof blijven voor dergelijke klachten, en ze waarschijnlijk pas in actie zullen schieten als je naar de rechtbank gaat, maar tenzij je een goede rechtsbijstandverzekering hebt denk ik dat het sop de kool niet waard is.
Het probleem is dat ze bij Dommel Oost-indiisch doof blijven voor dergelijke klachten, en ze waarschijnlijk pas in actie zullen schieten als je naar de rechtbank gaat, maar tenzij je een goede rechtsbijstandverzekering hebt denk ik dat het sop de kool niet waard is.
-
- Elite Poster
Waar heb je dat gevonden ? (Ik heb enkel een mail gehad met het contract van 2007, contract op naam van een ander persoon; dommel heeft na telefonisch contact (contract op andere naam gezet) alle! facturen (ongewild) op een andere naam gezet).PumbaaH schreef:Dat was toen, silencer.
Laatst gewijzigd door silencer 31 dec 2010, 12:18, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Beste Silencer,
Dat is de laatste versie die ik ontvangen heb van hun op specigieke vraag door te zeggen dat ik de mijne kwijt was. Momenteel ben ik via tickets aan het achterhalen waar de av te vinden zijn op hun site. Een antwoord als 'we sturen u graag de av die u getekend heeft' pakt bij mij niet.
'Beste,
ik heb een versie van de voorwaarden dewelke ik getekend heb.
Bij nazicht van de voorwaarden tussen 2007 en de versie die ik nu heb ben ik
nooit op de hoogte gebracht van mogelijke wijzigingen noch via site nich via mail
noch via telefoon noch via sms of andere communicatie middelen in de tussenperiode
zoals artikel 16.1 van uw eigen voorwaarden vermeld dat u zou moeten doen. Tevens
kan ik de moeite wel doen om de meest recente versie van uw voorwaarden te zoeken
terwijl er geen te vinden zijn op uw site voor zoverre ik kan zien.
Daarom vraag ik nogmaals: waar op de site kan ik de algemene voorwaarden vinden
zoals artikel 16.1 in uw algemene voorwaarden ons vermeld?
Met vriendelijke groeten'
Benieuwd hoe lang het nu gaat duren eer ze antwoorden
Dat is de laatste versie die ik ontvangen heb van hun op specigieke vraag door te zeggen dat ik de mijne kwijt was. Momenteel ben ik via tickets aan het achterhalen waar de av te vinden zijn op hun site. Een antwoord als 'we sturen u graag de av die u getekend heeft' pakt bij mij niet.
'Beste,
ik heb een versie van de voorwaarden dewelke ik getekend heb.
Bij nazicht van de voorwaarden tussen 2007 en de versie die ik nu heb ben ik
nooit op de hoogte gebracht van mogelijke wijzigingen noch via site nich via mail
noch via telefoon noch via sms of andere communicatie middelen in de tussenperiode
zoals artikel 16.1 van uw eigen voorwaarden vermeld dat u zou moeten doen. Tevens
kan ik de moeite wel doen om de meest recente versie van uw voorwaarden te zoeken
terwijl er geen te vinden zijn op uw site voor zoverre ik kan zien.
Daarom vraag ik nogmaals: waar op de site kan ik de algemene voorwaarden vinden
zoals artikel 16.1 in uw algemene voorwaarden ons vermeld?
Met vriendelijke groeten'
Benieuwd hoe lang het nu gaat duren eer ze antwoorden
-
- Elite Poster
Staan er niet op! Is ook niet verplicht.Momenteel ben ik via tickets aan het achterhalen waar de av te vinden zijn op hun site.
edit:
(v2007)
Artikel 16 : Algemene bepalingen.
16.1. SCHEDOM VOF behoudt zich het recht voor om deze
kaderovereenkomst te wijzigen of te vervolledigen, op voorwaarde dat het
de Klant minstens vijftien (15) dagen voordat de wijziging van kracht
wordt, in kennis stelt door middel van een bericht op de webpagina
(http://www.dommel.com) of een e-mail. Indien de Klant een wijziging
aan de kaderovereenkomst weigert, kan hij het contract opzeggen tot de
datum waarop de nieuwe kaderovereenkomst in werking treedt, met
ingang op die datum en zonder hierdoor aanspraak te kunnen maken op
een terugbetaling van de nog openstaande periode van zijn dienst(en).
Deze kaderovereenkomst is onderhevig aan wijziging. De Klant heeft de
plicht om zich op de hoogte te stellen van deze kaderovereenkomst en ze
regelmatig te raadplegen op http://www.dommel.com.
Het gebruik van de toegang tot het internet en/of de hosting-account
door de Klant na de voormelde kennisgeving van deze wijzigingen
impliceert dat de Klant de nieuwe kaderovereenkomst heeft aanvaard.
Een bende coboys.
door middel van een bericht op de webpagina: Dat kan nooit rechtsgeldig zijn.
- xenne
- Elite Poster
geen. uiteindelijk valt dommel ook niet echt veel te verwijten in deze... enige dat je zou kunnen aanvechten is dat ze je pro rata zouden moeten terug betalen voor de periode 19/12-11/1. ik zou me dus de moeite & kosten besparen voor hier mee naar de rechtbank te trekken. wat betreft die administratiekosten, tsja... da's de aard van het beestje. klantvriendelijkheid kennen ze niet echt bij dommelGent32m schreef:En welke poot heb je als consument om hierop te staan ?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Je moest dus maken dat ze vòòr de 11de van de maand vòòr de maand dat je wenst op te zeggen de aangetekende brief opsturen.
De datum +1 dat je de brief post is geldig dacht ik.
Of ze 'm nu één maand later ophalen maakt niks uit. De volgende opzegtermijn is geldig gezien je te laat was.
Of je nu wel of niet je nummer geporteerd hebt naar een andere provider maakt niks uit voor hen, ze moeten het Internet verder blijven leveren!
In het geval je aangegeven hebt bij Belgacom om de opzeg voor jou uit te voeren gaan ze het bestaande koperpaar waarop Dommel zit overnemen.
In het geval je dit niet aangeeft bij Belgacom, dient Belgacom een ander koperpaar te gebruiken!!! (Hoewel dit uit persoonlijke ervaring niet steeds gebeurd...).
Dus als je die brief nu echt laattijdig hebt gepost, dan moet je inderdaad die één maand meer betalen.
Die administratiekosten zijn dan ook onterecht? Ik zie niet in waarom ze die aanrekenen? Tenzij het in de algemene voorwaarden staat dat je indien je te laat betaald, je inderdaad die kosten moeten betalen. Anders niet.
Een vriend heeft ook eens te laat betaald (hij ontving de proforma e-mails niet meer van Dommel...) en hij mocht 200 EUR heractivatiekosten betalen!!!?
Gezien ze het hebben afgesloten op 21 Nov en je dit kunt aantonen hoef je die ene maand meer TOCH niet te betalen! Gezien ze de dienst zelf niet meer leveren. Alle andere proforma facturen die ze dan nog sturen kunnen inderdaad als valsheid in geschrifte bestempeld worden!
Een simpele mededeling van m'n laatste lijntjes aan Dommel via het ticket systeem + een ondertekende kopie via fax en/of aangetekende brief is voldoende.
Die maand meer & administratiekosten hoef je dus in m'n ogen ook niet te betalen!
De datum +1 dat je de brief post is geldig dacht ik.
Of ze 'm nu één maand later ophalen maakt niks uit. De volgende opzegtermijn is geldig gezien je te laat was.
Of je nu wel of niet je nummer geporteerd hebt naar een andere provider maakt niks uit voor hen, ze moeten het Internet verder blijven leveren!
In het geval je aangegeven hebt bij Belgacom om de opzeg voor jou uit te voeren gaan ze het bestaande koperpaar waarop Dommel zit overnemen.
In het geval je dit niet aangeeft bij Belgacom, dient Belgacom een ander koperpaar te gebruiken!!! (Hoewel dit uit persoonlijke ervaring niet steeds gebeurd...).
Dus als je die brief nu echt laattijdig hebt gepost, dan moet je inderdaad die één maand meer betalen.
Die administratiekosten zijn dan ook onterecht? Ik zie niet in waarom ze die aanrekenen? Tenzij het in de algemene voorwaarden staat dat je indien je te laat betaald, je inderdaad die kosten moeten betalen. Anders niet.
Een vriend heeft ook eens te laat betaald (hij ontving de proforma e-mails niet meer van Dommel...) en hij mocht 200 EUR heractivatiekosten betalen!!!?
Gezien ze het hebben afgesloten op 21 Nov en je dit kunt aantonen hoef je die ene maand meer TOCH niet te betalen! Gezien ze de dienst zelf niet meer leveren. Alle andere proforma facturen die ze dan nog sturen kunnen inderdaad als valsheid in geschrifte bestempeld worden!
Een simpele mededeling van m'n laatste lijntjes aan Dommel via het ticket systeem + een ondertekende kopie via fax en/of aangetekende brief is voldoende.
Die maand meer & administratiekosten hoef je dus in m'n ogen ook niet te betalen!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Gent32m
- Elite Poster
- Ik heb die 100 euro ondertussen reeds betaald (om verdere gerechtskosten te vermijden)
- Wel heb ik zowel de ombudsdienst als testaankoop aangeschreven (voor wat juridisch advies / verzoek tot bemiddeling)
Dat ik de opzegbrief te laat verstuurd heb, waardoor daar een maand bijkomt, kan ik mee leven.
Dit is inderdaad mijn fout.
Waar ik echter niet mee kan leven, is dat ze op 21 november alles afgesloten hebben.
Hierdoor heb ik twee weken zonder internet gezeten (waar ik wel voor betaald heb !).
Belgacom heeft me daarna op hetzelfde koperpaar weer aangesloten.
In mijn opzegbrief naar Dommel had ik nochtans uitdrukkelijk geschreven:
Alsook:
Dommel heeft hier niet meer op gereageerd. Zodoende beschouwde ik mijn abonnement als afgesloten. En heb ik die laatste factuur niet meer betaald. Waarom zou ik ? Voor mij betrof dit een automatische betalingsopdracht, die Dommel nog vergeten afsluiten was. Immers leverde Dommel mij sinds 21 november geen enkele dienst meer. Waarom zou ik hiervoor dan nog een factuur gaan betalen.
Stel je eens in mijn schoenen. Ik denk dat er nog veel mensen zijn, die dit meemaken.
Of ik nu nog een stuk van mijn geld ooit zal terugzien (ik weet het niet).
Ik heb maar betaald om verdere gerechtskosten te vermijden.
Zodat ik later geen 250 euro ofzo moest betalen (ipv nu die 100 euro).
één ding is wel zeker, bij Dommel word ik nooit meer klant en ik zal die provider ook niemand meer aanraden !
Zeker gezien hij zo duur geworden is (in vergelijking met de andere spelers). En het van zijn klantvriendelijkheid / installatie support zeker niet moet hebben.
Gent32m
- Wel heb ik zowel de ombudsdienst als testaankoop aangeschreven (voor wat juridisch advies / verzoek tot bemiddeling)
Dat ik de opzegbrief te laat verstuurd heb, waardoor daar een maand bijkomt, kan ik mee leven.
Dit is inderdaad mijn fout.
Waar ik echter niet mee kan leven, is dat ze op 21 november alles afgesloten hebben.
Hierdoor heb ik twee weken zonder internet gezeten (waar ik wel voor betaald heb !).
Belgacom heeft me daarna op hetzelfde koperpaar weer aangesloten.
In mijn opzegbrief naar Dommel had ik nochtans uitdrukkelijk geschreven:
Mijn internet (ADSL) aansluiting werd betaald tot 11 december 2010. Gelieve deze tot het einde van de abonnementsperiode actief te laten.
Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 3 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging van mijn abonnement als definitief.
Stel je eens in mijn schoenen. Ik denk dat er nog veel mensen zijn, die dit meemaken.
Of ik nu nog een stuk van mijn geld ooit zal terugzien (ik weet het niet).
Ik heb maar betaald om verdere gerechtskosten te vermijden.
Zodat ik later geen 250 euro ofzo moest betalen (ipv nu die 100 euro).
één ding is wel zeker, bij Dommel word ik nooit meer klant en ik zal die provider ook niemand meer aanraden !
Zeker gezien hij zo duur geworden is (in vergelijking met de andere spelers). En het van zijn klantvriendelijkheid / installatie support zeker niet moet hebben.
Gent32m
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
In dat opzicht begrijp ik telecom bedrijven ook niet... Als klein bedrijf moet je het toch hebben van mond aan mond reclame. Nou ja... N.a.v. mijn ervaringen raad ik weer bgc aan. Maar elk zijn keuze
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Voor alle duidelijkheid ivm. opzegtermijnen is algemene rechtspraak van toepassing.De datum +1 dat je de brief post is geldig dacht ik.
Dit is niet alleen voor ISP's maar evenzeer voor je verzekeringen en eender welke contracten.
In het zakelijk recht geldt dat je aangetekende brief ten laatste moet verzonden zijn één dag
voor de contractuele vervaldag verlengd met de vooropzeg.
In het geval van de gangbare contracten met ISP's is dit dus een aangetekende brief ten laatste
verzonden één maand plus één dag voor de verjaardag van de ingang van het contract.
En vanaf dan is dit iedere maand opzegbaar volgens dezelfde regel: één maand plus één dag voor
de vervaldag (vervaldag is de dag van de maand waarop het contract aanving = eerste aansluiting)
- xenne
- Elite Poster
in dit geval kan dit wel van belang zijn, het gaat immers over de formule Homeconnect, telefoon & internet bijéén. portatie van telefoonnumer kan aanleiding geven tot stopzetting van de volledige dienstverleningKen schreef:Of je nu wel of niet je nummer geporteerd hebt naar een andere provider maakt niks uit voor hen, ze moeten het Internet verder blijven leveren!
ik denk dat hier alles zo ongeveer over gezegd is, Gent32m heeft bepaalde fouten gemaakt die hem nu aangerekend worden. Dommel liet zich weer eens van zijn minst fraaie kant zien, uiteindelijk heeft Gent32m nu ook het licht gezien
-
- Elite Poster
- Contacteer:
@ silencer: ze zijn niet verplicht ze te purbliceren al hebben ze via ticket in elk geval wel aangegeven dat er veranderingen zijn sinds de versie die ik heb waar niks tot weinig veranderd voor de klant (?) waar ik zo mijn twijfels over heb.
't Is nu niet dat ik wil gaan muggeziften, maar elke verandering is een verandering. Ze zijn inderdaad evenmin verplicht de av op de site te zetten, maar dat is dan weer in strijd met hun eigen av zoals artikel 16.1 vermeld. Maw: dommel vind bij wijze van spreken dat opzegging per mail niet meer kan en dommel kennende vind dit niet echt belangrijk naar de klant toe. Ze passen hun voorwaardes aan en jij bent dus nooit op de hoogte gesteld van dit soort wijzigingen dus kan je evenmin protest aantekenen.
Sorry zenne..... maar dan blijf ik erbij dat ze artikel 16.1 zelf met de voeten treden zonder dit te melden op eender welke manier en zeker als je persoonlijk vraagt achter een nieuwe versie omdat degene die jij hebt nog een verouderde versie zijn. Het enige wat ze dan doen is de jou getekende versie toesturen.
Just my 2 cents
Als netline ten einde is ben ik er evenzeer weg en scarlet lijkt me op dit ogenblik de leukste van allemaal
't Is nu niet dat ik wil gaan muggeziften, maar elke verandering is een verandering. Ze zijn inderdaad evenmin verplicht de av op de site te zetten, maar dat is dan weer in strijd met hun eigen av zoals artikel 16.1 vermeld. Maw: dommel vind bij wijze van spreken dat opzegging per mail niet meer kan en dommel kennende vind dit niet echt belangrijk naar de klant toe. Ze passen hun voorwaardes aan en jij bent dus nooit op de hoogte gesteld van dit soort wijzigingen dus kan je evenmin protest aantekenen.
Sorry zenne..... maar dan blijf ik erbij dat ze artikel 16.1 zelf met de voeten treden zonder dit te melden op eender welke manier en zeker als je persoonlijk vraagt achter een nieuwe versie omdat degene die jij hebt nog een verouderde versie zijn. Het enige wat ze dan doen is de jou getekende versie toesturen.
Just my 2 cents
Als netline ten einde is ben ik er evenzeer weg en scarlet lijkt me op dit ogenblik de leukste van allemaal
-
- Pro Member
Wat ik uit 13.3 kan leiden:PumbaaH schreef:Dat was toen, silencer.
Het vetgedrukte gaat over de periode voor het eerste jaarcontract is verlopen. En komt hier op neer: Als je geen opzegtermijn van 1 maand wil hebben na het jaarcontract, dat je ten laatste 1 maand voor de vervaldatum(van het jaarcontract) uw aangetekende brief moet versturen.
De rest gaat over wat er gebeurt na het initiële jaarcontract, waar er staat dat je altijd rekening moet houden met een opzeggingstermijn van 1 maand.
Ik zie nergens dat er rekening moet gehouden worden met vervaldatums van de maandcontracten bij de opzeg ervan of er moeten nieuwe voorwaarden zijn. Dommel kan dit nooit afdwingen als het niet specifiek verwoord staat in de voorwaarden.