Tijdelijk internet, wat zijn de opties?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

De situatie:

Ik zou op een locatie gedurende een periode van ongeveer 2 maanden internet nodig hebben. Dit om via VOIP naar het buitenland te kunnen bellen.

Zelf al overwogen:

-Internet delen met de buren..

Buren hebben geen internet of zijn niet bereid dit te delen. Bovendien problemen door hoge latency doordat het wireless is.

-Tijdelijk internetabonnement aanvragen

Kosten zijn, voor wat ik kan vinden van mensen die vroeger informatie hierover hebben aangevraagd, te hoog. In de orde van 500 euro.

-Scarlet Internet. Kost met de huidige 3 maanden gratis actie in totaal 225 euro voor een jaar, oftwel 18.75 euro per maand. Er is een Belgacom telefoonlijn aanwezig waardoor deze lagere prijs van toepassing is.

Dit lijkt voorlopig nog de beste oplossing maar 225 euro voor in feite maar 2 maanden te gebruiken blijft een forse investering.

Misschien weten jullie een goedkopere oplossing?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik weet dat EDPNET vroeger tijdelijke lijnen aanlegde voor bvb LAN-parties. Misschien daar eens vragen? Dacht dat je installatiekosten + een maand abonnement moest betalen (per maand dat je het hebt natuurlijk). En anders eens kijken naar 3G?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Over de EDPnet oplossing: ik zocht op 'tijdelijk internet' op google en kwam op deze thread op 9lives uit. Toen ik 500 EUR las ging dat idee al meteen de prullenbak in.
Ik zie nu pas dat die informatie uit 2005 komt :P Ik heb dus EDPnet een mail gestuurd om te vragen of ze een prijsofferte kunnen maken.
Zodra ik antwoord hierop krijg laat ik het meteen weten.

Wat 3G betreft: theoretisch een optie maar hoe zit dat met latency? Kan me moeilijk voorstellen dat ik nog een stabiel telefoongesprek kan voeren over 3G, en dan nog eens via VOIP naar landen buiten de EU?

Misschien iemand die hier al concrete ervaringen mee heeft?

Ik zou dan bovendien nog een desktop of dergelijke op die locatie moeten plaatsen voor daar die 3G usb modem aan te hangen lijkt me. Dat probleem doet zich bij een ADSL ook niet voor.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

VOIP over 3G is niet zo een geweldige oplossing. Ik heb dit al meermaals geprobeerd en altijd met de nodige zever. dus geen aanrader.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Hier nochtans geen problemen met bellen over 3G... via EDGE is er wel redelijk wat vertraging.
Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

2Flip, wat is je 3G provider en hoe bel je precies met VOIP? Een applicatie op je smartphone of via een softphone op je laptop i.c.m. een 3G modem of nog iets anders?
Oh, en voor de volledigheid: welke SIP provider gebruik je en bel je dan naar vaste of mobiele nummers in binnen - of buitenland?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Mijn provider is momenteel (MobileVikings (Base/KPN netwerk), vroeger proximus (bij deze laatste is de 3G-dekking véél groter).
Ik bel via een applicatie op mijn smartphone, een nokia 5800XM (zowel Nimbuzz, als een "gewone" voip-applicatie, waarvan de naam me momenteel ontsnapt).

Ik maak gebruik van betamaxclients (momenteel poivy). In het verleden gebruikt voor zowel binnenland (België) als buitenland (zelfs tot onder de evenaar), vaste-lijn en gsm. Nooit problemen mee gehad... kwaliteit is eigenlijk dezelfde als met onze C470IP thuis.

Via laptop heb ik het nog niet geprobeerd. Maar ik kan me niet voorstellen dat er een (negatief) verschil zou zijn tussen smartphone en softphone.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

mss http://clearwire.be/ als ze dekking hebben in uw regio ... die kon je vroeger toch nemen zonder vast te zitten voor 12maanden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb altijd gehoord dat clearwiren et heel lange contractduren heeft...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Probleem is dat je met zelfs 3G heel lastig VOIP hebt, het gaat wel werken, maar niet echt heel erg stabiel. Hangt vooral af waar je woont en hoe goed daar het signaal is.

Dus je zou echt wel iets moeten zoeken dat je vooruit helpt.
Ik denk dat de buren je toch misschien kunnen helpen, misschien met een vergoeding? Want wireless heeft een heeeeeeeel erg kleine vertraging qua latency.
Ik zou zeggen, scan het eens, kijk of iemand wireless heeft en stel hun voor om bv. helft van hun internet-abbo terug te betalen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan natuurlijk eens proberen op de lijn of je een actieve verbinding krijgt via DSL :p
Als er ooit al DSL actief is geweest op die lijn, en er zijn toch poorten over, zie ik geen reden waarom ze dit zouden deactiveren en je kan maar proberen :wink:
Ik denk dat Trojan je hier misschien met kan helpen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ChelloExtremer schreef:mss http://clearwire.be/ als ze dekking hebben in uw regio ... die kon je vroeger toch nemen zonder vast te zitten voor 12maanden.
Clearwire wil je niet hebben!!! Latency met 3G is zelfs beter dan clearwire!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Reactie van EDPnet:
Retail Commercial Helpdesk schreef: Beste,

We kunnen u tijdelijke adsl aanbieden ,

U kan hier onze abonnementen bekijken

http://edpnet.be/nl_be/Thuis/internet


Dan worden de setupkosten en opzegkosten aangerekend (25 euro plus 125 euro)

Laat u ons aub uw adres weten zodat we voor u kunnen kijken wat er mogelijk is.

Dank u voor uw interesse!
Dus 150 EUR + 2 maanden abonnement...Op 20 euro na heb ik voor dat geld bij Scarlet een jaar internet, dan is de keuze snel gemaakt.

Clearwire is niet beschikbaar en ook geen optie omwille van de hoge latency.

Heeft er iemand ervaringen (eventueel via pm) betreffende de oplossing van honda4life? Er is al een ADSL aansluiting actief geweest, dus deze optie lijkt me de beste.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Welke locatie is het ? Verschillende steden hebben ondertussen een "wireless" dekking op een zeer goeie internet backbone.
Bvb: www.wirelessantwerpen.be , die hebben voor een klant van mij eens een 3-daags congres van internet voorzien !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Kende het project al maar was hier helaas nog niet beschikbaar. Net nog eens gekeken en dit is jammer genoeg nog altijd het geval :-(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als jij een antenne koopt en een goeie (hoge, clear view, ...) locatie hebt, willen ze die zeker overwegen hoor! :)

Kris

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Of je sluit een abonnement af (als het nog bestaat) waar je betaalt volgens de tijd dat je online bent bij één of andere provider.
Zoals vroeger met inbelverbindingen.
Hierdoor is je lijn actief.

Daarna gebruik je gezellig de login van bijvoorbeeld de adsl verbinding van je ouders (weet niet of het gaat van 2 plaatsen gelijk, en of dit mag).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

krisken, neen dit is niet wat ik bedoel
Je hebt een gelijkaardig princype over adsl (gehad)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

honda4life schreef:Je kan natuurlijk eens proberen op de lijn of je een actieve verbinding krijgt via DSL :p
Als er ooit al DSL actief is geweest op die lijn, en er zijn toch poorten over, zie ik geen reden waarom ze dit zouden deactiveren en je kan maar proberen :wink:
quistnix heeft onlangs in dit forum een uitvoerige uitleg geschreven over het activeren, pre-activeren, de-activeren van ADSL/VDSL lijnen. Als ik deze uitleg goed begrijp, dan is de kans zeer klein dat je een Internet verbinding kan maken op zo'n "gede-activeerde" lijn (zelfs als ze de poort fysisch niet hebben weggenomen).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vroeger had Bgc het time abo. Ik denk dat het nie meer bestaat?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dial in,werkt dat goed met voip (latency?) ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Honda4life : ik weet dat dit niet is wat je bedoeld. Wat jij bedoeld noemde bij belgacom (en zij waren de enige dacht ik die dat aanboden) "internet time" ofzo. Maar die link is wel een mogelijke oplossing maybe voor de TS?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Vroeger had Bgc het time abo. Ik denk dat het nie meer bestaat?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bestaat niet meer. tis te zeggen : het bestaat voor de klanten die het hadden en niet omschakelen naar een huidig abo, maar niet meer voor nieuwe klanten.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe_d schreef:
honda4life schreef:Je kan natuurlijk eens proberen op de lijn of je een actieve verbinding krijgt via DSL :p
Als er ooit al DSL actief is geweest op die lijn, en er zijn toch poorten over, zie ik geen reden waarom ze dit zouden deactiveren en je kan maar proberen :wink:
quistnix heeft onlangs in dit forum een uitvoerige uitleg geschreven over het activeren, pre-activeren, de-activeren van ADSL/VDSL lijnen. Als ik deze uitleg goed begrijp, dan is de kans zeer klein dat je een Internet verbinding kan maken op zo'n "gede-activeerde" lijn (zelfs als ze de poort fysisch niet hebben weggenomen).
Philippe.
Dat was dit bericht:
quistnix schreef:
redman schreef:alleen een poort die pre gelocked staat voor een komende installatie geeft geen syncro, al de rest geeft syncro.
Dat is correct. Een default configuratie die op de ROP wordt gezet is een default lijnprofiel (20/2) en een default spectrumprofiel (D1U1D2). Op die manier is die geschikt om synchro testen te doen. Een binding is niet mogelijk omdat - zoals Trojan terecht opmerkt - de VLANs en een eventueel IGMP kanaal (nodig indien BGC TV aangeboden wordt en dit om te kunnen zappen) nog niet zijn geconfigureerd.

Bij een PACTA (pre activatie) worden de VLANs en het IGMP kanaal geconfigureerd maar worden die allemaal gelocked en de poort zelf ook (geen synchro mogelijk). Bij de FACTA (finale activatie) wordt alles ge-unlocked. Bij een DACTA (de-activatie) worden de VLANs en het IGMP kanaal gedeconfigureerd en de poort zelf staat unlocked (synchro mogelijk).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

krisken schreef:Honda4life : ik weet dat dit niet is wat je bedoeld. Wat jij bedoeld noemde bij belgacom (en zij waren de enige dacht ik die dat aanboden) "internet time" ofzo. Maar die link is wel een mogelijke oplossing maybe voor de TS?
Jij komt met een linkje van edpnet voor een klassieke 56k inbelverbinding.
Wat ik bedoel is dat je ook dit systeem van betalen (minuten online) hebt bij ADSL (of ze nog bestaan weet ik niet).
Het systeem waar versatel (en euphony) vroeger als eerste met op de markt kwam denk ik.

Als je hiervoor enkel een activatiekost dient te betalen om zo een actieve ADSL lijn te hebben, die je verder niet gebruikt.
... kan je misschien met een user en password van je ouders/familie/vrienden de tweede PPPoE-sessie op gang brengen.
De vraag is echter, is dit mogelijk vanuit 2 verschillende locatie's :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is idd een edpnet linkje voor een 56k inbelverbinding. En dat doet meteen wat de TS wilt : hem tijdelijk internet geven. Snel zal het niet gaan, maar tis beter dan niks hé. Alle andere opties zijn ofwel immens duur, ofwel uitgesloten.

Het systeem wat jij bedoeld is enkel bij Belgacom geweest dacht ik? Dat was een ADSL verbinding waarbij je betaalde per minuut of per uur. Zo hadden mensen een vlotte internetverbinding (ADSL vs inbel) maar hadden ze niet de (destijds) immense maandelijkse kost voor ADSL. Ze betaalden gewoon per tijdeenheid online.

Je kan een tweede PPPOE verbinding opzetten op een andere locatie. Ouders zitten net als ik bij Belgacom (VDSL beiden). Echter broertje heeft de internetkraan eens goed open gedraaid toen ze juist op VDSL zaten (komende van een 1.1mbit ADSL lijn) en na 100GB...smalband! Gewoon mijn login/ww in hun bbox gezet (heb toch "unlimited") en ze konden verder surfen, net als ik. Echter is dit niet de bedoeling dat iedereen dit gaat doen hé : anders koopt één iemand van een straat xDSL access en geeft zijn login/ww voor een leuke prijs per maand door aan iedereen. Dan zal BGC wel een pak inkomsten kwijt lopen hé, en dat willen ze (uiteraard) niet. Trouwens : lees ook even in de post van trojan hoe dat zit betreffende het openzetten van adsl poorten enzo. Dan weet je meteen dat dit niet gaat op een andere manier dan ik hierboven beschrijf.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

VOIP met een inbelverbinding euh dat zal zeker niet zijn wat te TS wil vrees ik :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien niet, maar t zal wel de enige oplossing zijn :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

En satteliet internet, is dat een optie? (latency laag genoeg tegenwoordig?)

http://www.satellietelectronics.be/internet/prepaid/
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Satelliet internet is een no go, latency zal altijd minstens rond de 500ms blijven in het geval van Astra.
Je moet ~ 2*36000km overbruggen en dat duurt wel even :lol:
Zeker niet geschikt voor VOIP dus, de hardware is ook niet goedkoop en de abonnementen al evenmin.

Dan, over de inbelverbinding. Is dat niet te langzaam om via VOIP te bellen? Ik zie bijvoorbeeld bij Poivy als minimum systeemvereisten:
http://www.poivy.com/en/instructions.html schreef: Internet Connection broadband: Cable, DSL, with minimum 64 kbit/s (up/downstream)
Zelfs zonder met enige overhead rekening te houden is er bij een 56k verbinding dan toch gewoon te weinig bandbreedte?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Volgens mij ga met je een goeie 3G/HSDPA verbinding van Proximus het beste af zijn. Maar dan wel met een stick of met een router, op de GSM zelf heb je te veel overhead en teveel problemen met software stacks e.d.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Maar dan moet je alweer een contract aangaan van 12 maanden. Dan is EDPnet toch even duur/goedkoop?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Mobistar Internet Everywhere Ticket is zonder abonnement. Ik weet niet hoeveel je kan bellen met 100MB. Anders een jaarabonnement op Daily ipv Ticket. Daily geeft 1GB en is €5/maand + €1/dag gebruikt. Zou 5*9+ 2*32 = €107 kosten (promo: 3maand gratis). Als je nog geen modem hebt, neem dan een contract van 2jaar. Modem kost €69, maar is bij een contract van 2jaar gratis en een jaar abonnement (zonder er gebruik van te maken) kost €60.

Mobistar Internet Everywhere
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jorgo schreef:Wat 3G betreft: theoretisch een optie maar hoe zit dat met latency? Kan me moeilijk voorstellen dat ik nog een stabiel telefoongesprek kan voeren over 3G, en dan nog eens via VOIP naar landen buiten de EU?

Ik zou dan bovendien nog een desktop of dergelijke op die locatie moeten plaatsen voor daar die 3G usb modem aan te hangen lijkt me. Dat probleem doet zich bij een ADSL ook niet voor.
Op een FritzBox (7270 en hoger) kan je de 3G usb modem inpluggen (fallback voor uitvallen DSL). En hierin kan je ook direct je VoIP providers instellen.
Dus benodigdheden = fritzboxje, usb modem + sim, 1 telefoontoestel, 1 VOIP provider.
Dan nog een codec instellen met lage bitrate, en je zou zonder probleem moeten kunnen voipen op 3G (zelfs gelijktijdig met méér dan één lijn).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Lord Utopia schreef:Maar dan moet je alweer een contract aangaan van 12 maanden. Dan is EDPnet toch even duur/goedkoop?
http://www.scarletmobile.be/nl/#343.75

(proximus, 15 c/MB), prepaid of abb.

Met 100MB (15€) kun je al een heel eind bellen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”