Moederbord home-server

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als je een goed mobo kiest is het weldegelijk hardware raid. Ofwel zit er een losse raid controller op van bv silicon image of zit het geintegreerd in het chipset van bv nvidia of intel. Ik stel het enkel maar voor als tussenoplossing, juist om niet te moeten investeren in dure losse controllers.

Xenserver werkt op dezelfde basis als esxi, het draait niet op een host OS maar op een hypervisor, maar dan met veel betere hardware support. Je zal in beide gevallen een aparte pc moeten inzetten.
Als je geen extra pc hebt zal je toch bij vmware workstation of virtualbox moeten blijven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:Als je een goed mobo kiest is het weldegelijk hardware raid.
Is eigenlijk gewoon software RAID in een chip... bevat namelijk geen XOR hardware acceleartie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

XenServer is actief in een VM Workstation, en ik kan netjes connecteren vanaf XenCenter.

Ik begrijp alléén nog niet goed hoe het met de storage options zit... blijkbaar kan ik niet aan m'n andere disks (zijn wel virtueel in VMWare), en heb ik enkel keuze uit oplossingen zoals iSCSI, NFS, HBA... maar niets local precies ? Iemand ervaring met storage in XenServer ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Normaal kunt ge bij het maken van een VM (in xenserver) uw opslagcapaciteit toewijzen aan uw guest OS. Hier kunt ge enkel schijfruimte kiezen die reeds beschikbaar zjin voor uw xenserver, dus hetgeen ge in vmware workstation hebt toegwezen aan xenserver.

edit: Onder Local Storage kunt ge schijven maken. Na het installeren van uw guest OS kunt ge via de storage optie van uw VM deze schijf "attach"en.

Dit is toch wat je bedoelt?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

r2504 schreef:
Trojan schreef:Voor zover ik weet is esxi inderdaad te betalen (zoals hierboven reeds gepost) en is het zelfs zeer beperkt qua hardware support.
Ik heb nochtans op de VMWare website een request gedaan... en heb een een licentie key ontvangen waar nergens spraken is van een beperking in de tijd. Dat het zeer beperkt is wat betreft hardware heb ik ondertussen al ondervonden... het aantal moderne betaalbare moederbordjes is echt bijna op één hand te tellen.
Trojan schreef:Wat betreft die raid, ik zou hardware raid gebruiken en daarop uw vm's laten draaien. Software raid in een vm gaat geen enkele performance boost geven.
RAID-5 is eerder een extra vangnet... maar voor een deftige hardware RAID-5 controller met 8 poorten zit je minstens aan een dikke 500 euro, en zo hard heb ik de performance ook weer niet nodig (software RAID-5 op m'n oude PIV met 512 MB en heel wat software geeft me trouwens de volle 100 Mbit).
Trojan schreef:Als alternatief zou ik je citrix xenserver willen aanbevelen ipv vmware server.
Ga ik zeker eens bekijken... eerst eens kijken of ik het in een VMWare Workstation kan draaien (heb niet echt hardware op overschot).
"dikke 500" euro vind ik overdreven.
Nogmaals, kijk op internet voor een Dell perc5i raid controller, eventueel voor een 6i (raid 6 ondersteuning). (ja hier zijn ook pci brackets voor te vinden...)
Ik heb deze destijds gekocht voor 160euro incl 256MB ddrcache, sata kabels en BBU, deze draait stabiel op men budget asus moedebord met nforce chipset.
Indien garantie een probleem is, voor 500euro koop je 3 van deze kaarten :lol:
tip: user raid factory op ebay.

moest je specifieke vragen hebben over deze controller wil ik je er wel mee helpen.

Afbeelding
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:dus hetgeen ge in vmware workstation hebt toegwezen aan xenserver.
In eerste instantie heb ik 16GB aan XenServer gegeven (met minder wou hij niet installeren trouwens), daarna de installatie gedaan, en na het starten nogmaals een disk aangemaakt in VMWare van 4GB. Deze laatste zie ik dus niet in XenCenter, noch een optie om hem toe te voegen aan de beschikbare storage van XenServer.
Trojan schreef:Onder Local Storage kunt ge schijven maken.
Is dat in XenCenter of de XenServer console... in deze laatste ben ik vergeten te kijken (zal voor vanavond zijn).
joriz schreef:"dikke 500" euro vind ik overdreven.
Da's natuurlijk een nieuwprijs voor een hedendaagse hardware RAID controller.
joriz schreef:Nogmaals, kijk op internet voor een Dell perc5i raid controller, eventueel voor een 6i (raid 6 ondersteuning). (ja hier zijn ook pci brackets voor te vinden...)
Ik heb onlangs eBay afgezocht, maar toch niet meteen geluk gehad ... al heb ik nu precies wat meer geluk.
joriz schreef:moest je specifieke vragen hebben over deze controller wil ik je er wel mee helpen.
Alvast bedankt voor het aanbod... ik zal je niet vergeten.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:In eerste instantie heb ik 16GB aan XenServer gegeven (met minder wou hij niet installeren trouwens), daarna de installatie gedaan, en na het starten nogmaals een disk aangemaakt in VMWare van 4GB. Deze laatste zie ik dus niet in XenCenter, noch een optie om hem toe te voegen aan de beschikbare storage van XenServer.
Dat weet ik ook niet zeker hoe te doen. Is het niet gemakkelijker om in vmware de schijf van uw VM dynamisch te vergroten?
Is dat in XenCenter of de XenServer console... in deze laatste ben ik vergeten te kijken (zal voor vanavond zijn).
Dat is gewoon in Xencenter. Links heb je de lijst met uw servers en in een uitklapmenu uw VM die op uw servers draaien. Eerst maak je op uw server via Local Storage een nieuwe disk aan. En dan in de tab Storage van uw VM gaat ge deze toewijzen. En moet ge wat magie uitoefenen in uw VM om deze te formateren en mounten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:Dat weet ik ook niet zeker hoe te doen. Is het niet gemakkelijker om in vmware de schijf van uw VM dynamisch te vergroten?
Die 16GB "schijf" zie ik trouwens helemaal niet in m'n XenServer... geen idee of die exclusief is voor Xen of niet (beetje vervelend trouwens wanneer je niet met RAID en virtual disks werkt... ga toch maar voor een PERC gaan denk ik) ? Maar m'n tweede schijf die ik dus aangemaakt hebt in VMWare zie ik ook niet, da's momenteel m'n issue (maar moet het verder bekijken).
Trojan schreef:Dat is gewoon in Xencenter. Links heb je de lijst met uw servers en in een uitklapmenu uw VM die op uw servers draaien. Eerst maak je op uw server via Local Storage een nieuwe disk aan.
Ik dacht dat je eerst een "SR" moest aanmaken... maar daar kan ik dus alléén kiezen uit iSCSI, FC, NFS, ... toestanden. Pas daarna kan je bij het aanmaken van een nieuwe VM, deze in zo'n SR plaatsen (of misschien eerst nog via die local storage)... maar ik ga het straks kijken of ik niet iets gemist heb.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Die extra schijven die je in vmware hebt aangemaakt zal je eerst moeten mounten in xenserver alvorens je deze kan gebruiken voor VM's.

- XenCenter
+- Server_1 | Search | General | Memory | Storage | Network | NIC's | Console | Performance | Users | Logs |

Doe daarin eens fdisk -l en zie of je de extra schijven ziet (/dev/sdb).

Hier is een volledige tutorial voor extra schijven toe te voegen.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Trojan schreef:Als je een goed mobo kiest is het weldegelijk hardware raid. Ofwel zit er een losse raid controller op van bv silicon image of zit het geintegreerd in het chipset van bv nvidia of intel. Ik stel het enkel maar voor als tussenoplossing, juist om niet te moeten investeren in dure losse controllers.
Voor zover ik weet is er geen enkel 'betaalbaar' moederbord dat over een deftige hardware raid5 implementatie beschikt. Mocht dit toch zo zijn mag je me altijd verbeteren.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb even door deze thread geworsteld (zeer interessante info tegengekomen trouwens) en wil ook graag nog even een bijdrage doen.

Ik weet dat je ondertussen al aan het spelen bent met XenServer maar ik heb wat meer 'ervaring' met ESXi voor thuisgebruik. Bij deze zal ik deze even kort proberen oplijsten. (meeste info kan je trouwens terugvinden op vm-help.com)

Ter info:
- ESXi (heet tegenwoordig VMware vSphere Hypervisor) is gratis met enkele limitaties die je thuis wellicht toch niet nodig hebt, zoals de API voor remote management
- ESX (zit nu denk ik onder VMWare vSphere) is betalend
- ESXi 3.5 --> 32bit CPU (verouderde versie maar ondersteunt meer 'thuisgebruik hardware', ESXi 4.x heeft beter performance op dezelfde hardware)
- ESXi 4.x --> 64bit CPU nodig (IntelVT of de AMD tegenhanger is niet nodig, VM draaien dan uiteraard wel in 32bit)
- Voor ESXi werkende te krijgen op goedkope hardware zal je vaak een custom ESXI image moeten bouwen, dit scriptje kan je daar bij helpen: http://code.google.com/p/mkesxiaio/
- Goedkope hardware gebruikt vaak een realtek ethernet adapter, hiervoor heb je custom drivers nodig. Bijvoorbeeld: http://www.vm-help.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1525 (Dit is een r8169 driver die ik gebruik voor een r8168)
- Vaak wordt de SATA controller ook niet ondersteund
1 . werkt enkel tijdens de installatie niet ==> dan kan je ESXi op een USB drive installeren en deze als boot disk gebruiken
2. werkt helemaal niet ==> Dan zijn je drives niet zichtbaar ook als je van USB boot, in dit geval dien je ook een custom storage driver te vinden (heb ik reeds getest op mijn ASUS P55 mobo met i7 CPU)
- Software RAID van het moederbord wordt meestal niet ondersteund, zelfs al configureer je RAID, je drives zijn meestal nog steeds enkel individueel te gebruiken

Momenteel draai ik deze setup thuis:

- Supermicro X7SLA-H met onboard Intel Atom 330 Dual-Core 1.6GHz (inderdaad je leest het goed, een Atom wegens verbuik)
- 2GB DDR2 RAM
- ESXi 4.1 met custom broadcom driver, de hypervisor wordt geboot van USB (het booten duurt wat langer maar dat heb ik niet vaak nodig)
- Momenteel 3 VM: 1 met pfsense en 2 met ubuntu server (voor oa Cacti)
- vebruikt ongeveer 20W en dient dus vooral als 'firewall'

kortom:
- wens je wat knutselwerk uit te sparen kies dan voor XenServer, ...
- wil je kost wat kost VMWare (zoals ik) dan ga je nog enkele uurtjes moeten knutselen

edit: broadcoam vervangen door realtek (te snel neergeschreven)
Laatst gewijzigd door PowerSoft 14 dec 2010, 21:59, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:Hier is een volledige tutorial voor extra schijven toe te voegen.
Da's ondertussen gelukt... m'n extra disk zie ik nu mooi in de linker kolom.
PowerSoft schreef:Ik weet dat je ondertussen al aan het spelen bent met XenServer maar ik heb wat meer 'ervaring' met ESXi voor thuisgebruik.
M'n voorkeur gaat ook wel wat uit naar ESXi... en als de problemen oplosbaar zijn wil ik hier zeker wat extra tijd insteken... we komen er dus nog op terug (misschien toch maar het Gigabyte bordje bestellen... binnen VMWare workstation krijg ik het alvast niet aan de praat).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Grmbl... ik wou een test VM met Windows installeren, maar krijg steeds "HVM is required for this operation".

Na wat zoeken kom ik op "XenServer requires hardware virtualization to run 32-bit Windows VMs; ESX does not." Kortom, XenServer kan je niet testen in een VMWare. Met ESXi (moest ik hem kunnen installeren wat dan weer niet lukt) gaat het dus wel... "VT-x (or AMD-V) is required for the outer (ESX) VM. Binary translation is used for the inner VM."
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ahja, was ik nog vergeten te zeggen. Xenserver in Vmware draaien om daarop windows te zetten is niet echt een puik plan.

HVM is min of meer wel belangrijk als je windows VM wil draaien op xenserver.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het was louter ter evaluatie van XenServer... maar blijkbaar lukt dat dus niet echt zonder dedicated hardware.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Om dit nog maar eens een schop te geven...Heb je al wat gekocht r2504?
Er is al heel wat interessants uit dit topic gekomen en ben benieuwd naar het eindresultaat, of tussen wat je nog twijfelt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een PERC6/i is hopelijk onderweg... voor moederbord ben ik nog aan het kijken.

Op basis van wat ik tot op heden gevonden heb zou het Gigabyte moederbord wel kunnen lukken mits een andere NIC ?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wegens mijn oude server defect, heb ik ook maar een nieuw homeservertje besteld:

Athlon-II X4 630 QuadCore
8b RAM (4x2Gb)
ASRock M3A770DE Moederbord (ATX +2x PCI-E)
ATI Radeon 4350 Kaartje (25euro en altijd handig)
HighPoint RocketRaid 2310 (4x SATA2 op PCIe 4x bus)

Die RAID controller is zeker niet de beste, maar kost nieuw rond de 150eur en geeft genoeg performance in RAID-5 voor een homeserver die dienst doet als fileserver + 3vm's. Mijn vorige was een Areca 1110, die een pak meer performance levert, maar op zich was dat niet nodig.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

En... ESXi of Xen... of hoe ga je die 3 vm's draaien ?

Van de rocketraid heb ik wat horrorstories gelezen, dus uiteindelijk ben ik voor de PERC gegaan (en dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt).
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, ik vond niet direct een PERC 2dehands ... jij wel ? Let me know, nog niet te laat die te annuleren (hoop ik).

Ik ga waarschijnlijk Hyper-V draaien omdat ik dan geen zever heb met ondersteunde hardware en de prestaties eigenlijk toch wel zeer goed zijn. Anders zou ik XenServer draaien. ESXi is goed, maar enkel op fully supported HW, anders is het elke keer bij een upgrade zever met je storage of ethernet of ...

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Update: heb de tip van "Raid Factory" hier gebruikt en een Dell PERC5/i 8-port besteld op ebay. Aangezien ik niet kon wachten heb ik ook mijn bestelling van de HW aangepast naar onderdelen die op voorraad waren, dit word dus de nieuwe home server:

ASRock 870 Extreme3 Mobo
8Gb Kingston Hyper-X DDR 1600Mhz
AMD Phenom-II X4 925 - Black Edition
4x 1,5Tb SATA-2 Disk (Had ik nog)
2x 500Gb SATA-2 (Had ik nog)
4U Rack Case (chenbro denk ik, is al vrij oud)
Antec Earthwatts-2 480W PSU (Had ik nog)

Heb nog een Compac SCSI RAID 532 Controller met 64Mb RAM, die is blijkbaar ook PCI Backwards compatible, dus misschien dat ik mijn 2x 36Gb 15K disken ook nog kan gebruiken zoals voordien voor het OS. Zal dan wel wat minder performance geven, maar hopelijk genoeg voor het OS.

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heb ondertussen ook een bestelling geplaatst...

- Intel Core I3 550 3,2Ghz Boxed
- Gigabyte GA-H55M-USB3
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G (x4)
- Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB (x3)

Uit m'n bestaande server zal enkel nog 3 x 750GB WD-RE overblijven, alsook de Antec 4U kast... vermoedelijk ga ik 2x 750GB in mirroring zetten als boot disk, met de derde als hot-standby (welke ik later ga recupereren voor een HTPC denk ik). Ondertussen zou m'n PERC6/i RAID controller onderweg zijn.

Voor virtualisatie oplossing gaan we eens kijken als de hardware er allemaal is.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

r2504,

Als ik u was, zou ik wel opletten met die WD's...

Dit is de serie welke de koppen automatische parkeren om de x seconden. En ik weet nog als je deze in een Raid 5 durft smijten, dat onder linux de koppen nogal vaak van parkeren, naar actief, naar parkeren, naar actief ... zitten te gaan.

Geef mij maar liever de Samsung F4 serie of andere welke de koppen niet om de x tijd zitten te parkeren.

Hangt gewoon af van uw gebruik zou ik zeggen, maar ik betrouwde die HD's totaal niet, met dat constant "klik" geluid van de koppen die parkeerde, en omgekeerd.

Maar ja, mogelijk ben ik van de oude garde ;)

Voor de rest is je configuratie zeer goed. Smijt er een Pico voeding op, en downclock die CPU ( kan je wel een 0.1v of meer afkrijgen ), en je kan een zeer energie zuinige setup krijgen.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504, hier moet ik Argentus bijstaan. Tegenwoordig is een schijf geen schijf meer en moet je oppassen wat je ermee wil doen. De "green" serie zijn zeker en vast niet bedoeld om in een RAID array te draaien. Je zal dan ook regelmatig 'rebuilds' kunnen krijgen en snellere slijtage !

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:...
alsook de Antec 4U kast... .
Lol, dat is dus ook de case die ik heb :D al die is wel wat aangepast ondertussen om plaats te maken voor ondertussen al 8 schijven (2x SCSI, 6x SATA)

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

De problemen die jullie hierboven beschrijven met de WD20EARS zijn op te lossen met wdidle3. Hiermee kan je de de tijd die Arqentus beschrijft tussen het parkeren van de koppen manueel verhogen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:Lol, dat is dus ook de case die ik heb :D al die is wel wat aangepast ondertussen om plaats te maken voor ondertussen al 8 schijven (2x SCSI, 6x SATA)
Ben wel nieuwsgierig of de boxed cooler voor de i3 en de PERC erin gaan passen. Ik zie er trouwens al tegenop om de kast weer van het zolder naar beneden te sleuren :|
Arqentus schreef:Als ik u was, zou ik wel opletten met die WD's...
Na wat lezen (terwijl Userbase.be plat lag) heb ik niet meteen problemen kunnen vinden met de WD20EARS disken, al is de beoordeling op Newegg toch wel aan de lage kant in vergelijking met de Samsung. Nu lees ik ook wel wat over TLER, maar blijkbaar is dit niet meer mogelijk bij recente WD schijven, en de vermelde wdidle3 is blijkbaar ook maar voor enkele modellen (en WD20EARS staat alvast niet tussen de lijst, al doen andere het dan weer wel).

Ik heb dan maar het zekere voor het zekere genomen, en m'n bestelling aangepast (hopelijk lukt het nog)... al bij al zijn de Samsungs ook nog enkele euro's goedkoper. Hopelijk krijg ik er geen spijt van... ik weet U te vinden :wink:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb hier ook 8 van die WD20EARS schijven steken. Tot op heden heb ik er nog maar één moeten terug sturen omdat deze S.M.A.R.T. fouten gaf op 05, C04 en C05.
4 daarvan steken permanent in mijn pc en zijn tip-top in orde, worden ook dagelijks gebruikt. De andere 4 (-1 in rma) zouden in een filserver gestoken worden in een raid, maar dat even moeten wachten tot die schijf terug is.

Ik ben heel tevreden van van die schijven, maar denk er toch ook aan om voor de volgende van een ander merk te nemen en te combineren in men raid.
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb altijd WD's in men desktop systemen gehad maar voor men raid setup ben ik voor Hitachi gegaan, deze zouden het betrouwbaarst zijn in een raid setup. Het gaat hier dan wel over een normale desktop schijf en niet de raid versies ofzo.
Ze gebruiken wel meer platters wat voor meer verbruik en warmte zorgt, maar omdat de data dichtheid per platter lager ligt is er veel minder kans op fouten. + dat ze nog altijd de oude clustersize gebruiken en de EARS reeks niet...
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

In m'n huidige server zitten ook WD's... maar dat zijn enterprise versies... en voor 2 TB is dat 82 versus 203 euro ! (360 euro extra dus voor 3 disken... dan zal ik er wel één extra in hot standby zetten)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Omwille van de beschikbaarheid (wou de HW hebben voor nieuwjaar) heb ik mijn bestelling nog maar eens aangepast. En toevallig viel mijn oog op interessante Home Server HW van AMD:

* AMD Athlon-II X4 605e ==> QuadCore aan 45W TDP + VT support
* 8Gb RAM van het merk GEIL
* ASUS M4A89GTD PRO Moederbord:
* Onboard Radeon HD 4290 met dedicated 128Mb RAM
* 6Gbps SATA
* 14* USB
* Apart PCI-E 4x Slot !
* EuP Support = minder dan 1W when PowerOff (handig om de server aan de stroom laten staan als je met vakantie gaat, zodat je die eventueel remote nog kan starten indien nodig)

Enfin, mijn speelgoed is er (hopelijk de PERC ook morgen) en we kunnen eraan beginnen.

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:Ik ga waarschijnlijk Hyper-V draaien...
Heb je daar al enige ervaring mee... ben m'n eerste stapjes aan het zetten (voorlopig in een VMWare geinstalleerd) maar is toch niet zo eenvoudig (heb een qwerty toetsenbord en geraak maar niet geconnecteerd met de Hyper-V manager).
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ha, ja, heb daar wel wat ervaring mee. Jouw probleem is security trouwens, je moet een of andere policy aanpassen. Zal straks ff opzoeken.

Heb ondertussen mijn server ineengestoken, en bij het opzetten rook ik een verbranden condensator, daarna direct een steekvlammetje uit de voeding en toen was alles donker .. whoopie. Hopelijk is enkel de voeding naar de vaantjes :)

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heb ondertussen access met de Hyper-V Manager... maar we zijn nog ver van klaar vrees ik. Ik heb blijkbaar iets fout gedaan in de Virtual Netwerk toestanden van de manager, want plots heb ik geen "active network adapters" meer... dus ook geen connectie vanuit de manager :bang:

Oesje... nu al vuurwerk... best gewacht tot morgenavond :bdaysmile:
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Welke Hyper-V heb je draaien ? De Hyper-V R2 Server (win 2008core) of heb je het als rol geinstalleerd op een draaiende Windows 2008 R2 ?

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heb Hyper-V Server 2008 R2 geinstalleerd in een VMWare momenteel (m'n hardware is nog niet binnen) om wat te spelen.

De Remote Server Administration heb ik daarna op m'n Windows 7 geinstalleerd. Met de hulp van HVRemote heb ik dan uiteindelijk de remote administration aan de praat gekregen, maar toen ik een virtuele netwerk interface wou bijmaken is het dus fout gegaan.

Op Hyper-V zie ik nu...
8) Network Settings : No active network adapters found.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Uit pure ellende (en na x-aantal tools en scripts zonder het gewenste resultaat) heb ik Hyper-V opnieuw geinstalleerd.

Ondertussen ik ik wederom access tot de manager... but now ? Het eerste wat ik volgens mij moet doen is een nieuw virtual network (een external) aanmaken, maar daar is het de vorige keer fout gegaan ? Iemand tips over welke stappen ik precies moet doen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dan maar even zonder netwerk... maar dan wil hij de partitie niet starten... en zitten we terug bij het probleem dat in VMWare er geen VT support is... wachten op de nieuwe hardware dus.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Het is hier al een hele tijd geleden maar je moet idd de policies aanpassen op de lokale pc, staat op internet en daarna dien je effectief een nieuw netwerk aan te maken en de te koppelen aan een vd netwerkadapters ...

Hier is dat alvast vlot verlopen, het enigste probleem dat ik had in het begin was dus de connectie met de manager (was dan ook in workstation modus geïnstalleerd), wanneer het in een domein is zal dit eenvoudiger zijn volgens mij.

Gewoon doen zou ik zeggen
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ondertussen is mijn server nu draaiende in een gloednieuwe CoolerMaster CM690-II met een Seasonic M12-II 520W voeding, en het gaat goed. Nu nog even wachten op de Dell Perc controller en we zijn vertrokken. Ik vond die CoolerMaster case zo goed, dat ik er ineens maar een 2de (maar dan de advanced) heb gekocht voor mijn eigen werkstation.

GRtz,
Sasuke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”