Gratis winkelen !

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik was vandaag in een supermarkt (je mag zelf uitvogelen welke) waar ik een mooie korting kreeg op wat ik gekocht heb.

In die supermarkt kan je kadobonnen kopen van 25€, tot 31 december krijg je bij elke kadobon echter een gratis fles Cava van 4€.
Wanneer je echter de fles Cava niet meeneemt uit de winkel crediteren ze gewoon die 4 € op je factuur. maw je koopt kadobonnen van 25€ aan 21€.

Nu komt het leuke, je koopt iets van bv. 100€, je neemt 25 bonnen van 25€. factuur geeft 100€ + 625€ - 100€ = 625€ die je gewoon betaald met de kadobonnen die je juist gekocht hebt.
Ze keken wel ff raar toen ik direct met die bonnen betaalde, maar het lukte perfect....
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

't Is maar wat je gratis noemt.
Voor een aankoop van 100 euro, zit je dan wel met 25 cadeaubonnen van 25 euro (die je vanzelfsprekend wél betaald hebt).
Nuja, een korting van 16% is sowieso wel mooi meegenomen. En als je toch van plan was om deze te kopen om aan je vrienden/kennissen uit te delen tijdens deze feestdagen... tja, dan heb je alsnog een goede zaak gedaan :-D
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb die kadobonnen betaald met die kadobonnen ;-) dus laten inscannen en direct terug uitgegeven om de factuur mee te betalen...
2Flip
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

I see, komt het er dus op neer dat je voor 725 gekocht hebt, en slecht 625 betaald hebt? (Dus +- 15 percent korting)

Of bedoel je werkelijk dat je die bonnen koopt, de bonnen betaald met de bonnen die je net gekocht hebt, en dan nog eens 4 euro x het aantal bonnen die je hebt aangekocht hebt kunnen gebruiken?

Ik veronderstel geval 2... lijkt me niet de bedoeling, maar altijd leuk natuurlijk :lol:
Afbeelding
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Was ook niet direct mee, maar het resultaat is dus wel degelijk dat er voor 100 € gratis is "gekocht".

Dé zin waar het allemaal om draait:
Nu komt het leuke, je koopt iets van bv. 100€, je neemt 25 bonnen van 25€. factuur geeft 100€ + 625€ - 100€ = 625€ die je gewoon betaald met de kadobonnen die je juist gekocht hebt.
Het is dus zo dat je 625 € dient te betalen. Nou, dat is dus geen probleem, je betaalt gewoon met je kadobonnen ter waarde van ... 625 €.

Schitterend gevonden, Iceke !!
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Leuke vondst ja.... straks maar eens gaan shoppen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Welke winkel feitelijk? :-D
2Flip
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik denk dat de vraag eerder is: "Welke kassierster was het"
Als je een beetje bij de les bent, is het wel duidelijk dat een klant de cadeaubonnen eerst moet kopen (en dus betalen), voordat hij ze kan gebruiken :-D
Afbeelding
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Ik ben ook wel es benieuwd welke winkel dat is
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

2Flip schreef: is het wel duidelijk dat een klant de cadeaubonnen eerst moet kopen (en dus betalen), voordat hij ze kan gebruiken :-D
En dat kan dus normaal niet... je kan niet betalen met iets dat nog niet van jou is.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Stel je moet 1.5 € betalen, je hebt 2 stukken van 1€.
Je legt er 1 op de toog en zoekt in je portefeuille met de woorden 'ik ga eens kijken of ik 50 cent heb' na wat zoeken leg je de andere euro op de toog en zegt: ik heb er geen.

De winkelier geeft je 50 cent terug. Je neemt die 50 cent en zegt, oh ja, ik heb er wel en neemt 1 euro terug.

zelfde principe: mag ook niet maar in een drukke periode zou het wel kunnen werken...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De winkelier geeft je 50 cent terug. Je neemt die 50 cent en zegt, oh ja, ik heb er wel en neemt 1 euro terug.
Dat gaat niet pakken denk ik... :bang:
2Flip
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

r2504 schreef:
2Flip schreef: is het wel duidelijk dat een klant de cadeaubonnen eerst moet kopen (en dus betalen), voordat hij ze kan gebruiken :-D
En dat kan dus normaal niet... je kan niet betalen met iets dat nog niet van jou is.
Ja... dat is dus wat ik zei :wink:

En die truc met de 50cent... zoals Joe de Mannen al zei, werkt dit waarschijnlijk wel in een drukke periode (net zoals de truc met de cadeaubonnen, waarover dit topic gaat).
Iemand die bij de les is, moet dit normaal wel doorhebben... maar soms kan je dus geluk hebben :-D
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Heel slechte marketing: door die 4 euro korting hopen ze mensen te overtuigen om cadeaubonnen te kopen die er op hun beurt moeten voor zorgen dat er meer klanten komen en dus meer omzet. En zoals je ziet bij iceke werkt dat niet altijd. Trouwens het kan nog anders hé: je koopt cadeaubonnen ter waarde van 25 euro en je betaalt maar 21 euro. Dan vraag je aan de persoon achter je aan de kassa of hij je cadeaubonnen wil overkopen (desnoods deel je de 4 euro winst) :bang:.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Voor alle duidelijkheid, ik heb niet voor 100€ gekocht, en 25 bonnen van 25€ genomen.
Ik had vorige week 1 bon gekocht(als kado voor iemand) en merkte dat ik m'n gratis fles cava die ik vergeten te nemen was gewoon van de factuur was afgetrokken.

Ik deze week dus terug, had voor +/_ 400€ goederen + 30 extra 25€ bonnen en heb gewoon aan de kassa met diezelfde bonnen op dezefde factuur betaald, dat was dus geen probleem en had 30*4€ korting op m'n 400€ (factuur was dus 1030€ (400€+750€-120€))

Ik had natuurlijk wel de nodige cash bij indien ik niet direct met de bonnen kon betalen, maar heb die dus niet nodig gehad, de kassier zij dat dit geen probleem was om direct met die bonnen te betalen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

iceke schreef:Ik was vandaag in een supermarkt (je mag zelf uitvogelen welke) waar ik een mooie korting kreeg op wat ik gekocht heb.

In die supermarkt kan je kadobonnen kopen van 25€, tot 31 december krijg je bij elke kadobon echter een gratis fles Cava van 4€.
Wanneer je echter de fles Cava niet meeneemt uit de winkel crediteren ze gewoon die 4 € op je factuur. maw je koopt kadobonnen van 25€ aan 21€.

Ze keken wel ff raar toen ik direct met die bonnen betaalde, maar het lukte perfect....
kruidvat gaf gratis Cava weg, maar bij GB heb ik ook een hoop flessen zien staan.

edit: allé carrefour
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Amai, een grootkoper precies iceke? :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

't Is DE moment voor Userbase om drank in te slaan voor de New Year's Party me dunkt. :bdaysmile:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”