overstappen naar scarlet: disovery line behouden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Naar Scarlet Internet Only: normaal wel, dat dacht ik toch (gewoon met vaste lijn bestellen)
Naar Scarlet Internet+Telephony(+One): ik dacht het niet. Misschien via een ander paar, maar ik ken niemand die dat heeft kunnen regelen.
Ik vermoed dat je die enkel wilt behouden omdat die gaan verdwijnen of je die nog gebruikt voor inkomende oproepen? Want raw copper is goedkoper bij Scarlet dan een discovery line.
Naar Scarlet Internet+Telephony(+One): ik dacht het niet. Misschien via een ander paar, maar ik ken niemand die dat heeft kunnen regelen.
Ik vermoed dat je die enkel wilt behouden omdat die gaan verdwijnen of je die nog gebruikt voor inkomende oproepen? Want raw copper is goedkoper bij Scarlet dan een discovery line.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
De bedoeling is dat ik de vaste lijn opzeg na de omschakeling (dommel sluit users af zonder vaste lijn, dab pas weepee aanvragen).
(35€ zonder vaste lijn abb.)
(35€ zonder vaste lijn abb.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Dat zal volgens mij geen probleem zijn. Ik had Discovery en EDPNET-adsl. Eerst heb ik de ADSL overgedragen naar Mobistar. Ik zat nog vast bij Belgacom voor telefonie. Toen mijn jaar daar om was heb ik het Belgacom-nummer overgedragen naar Weepee.
Bij Mobistar is er immers geen meerkost voor rawcopper.
Dat is allemaal probleemloos verlopen.
Bij Mobistar is er immers geen meerkost voor rawcopper.
Dat is allemaal probleemloos verlopen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Zit hier met het zelfde. Nu zit ik bij scarlet (internet only) en bij belgacom voor telefoon. Nu ATA geïnstalleerd met Weepee en Jumblo. Als het blijft werken zoals het nu werkt, zeg ik binnen 2 maanden ook mijn vaste lijn op. Zo zal ik (en jij dus ook) het moeten doen denk ik:
- Eerst VoIP testen met ATA of etc
- Als alles werkt kun je een nummeroverdracht aanvragen bij weepee
- Eens dit in orde moet je bij scarlet vragen om je belgacom vaste lijn op te zeggen en betaal je 5EUR meer http://www.scarlet.be/nl/praktische-inf ... rticle=3#2
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
die discoverylijn heeft niets maar dan ook niets te maken met internet, die zal blijven bestaan, zolang je die lijn niet gaat opzeggen/porterensilencer schreef:Kun je je discovery line behouden (voorlopig) als je naar Scarlet overstapt (discovery line niet meer bestelbaar bij BGC)?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
enkel voor adslTomVH schreef:Zit hier met het zelfde. Nu zit ik bij scarlet (internet only) en bij belgacom voor telefoon. Nu ATA geïnstalleerd met Weepee en Jumblo. Als het blijft werken zoals het nu werkt, zeg ik binnen 2 maanden ook mijn vaste lijn op. Zo zal ik (en jij dus ook) het moeten doen denk ik:Toch correct hé?
- Eerst VoIP testen met ATA of etc
- Als alles werkt kun je een nummeroverdracht aanvragen bij weepee
- Eens dit in orde moet je bij scarlet vragen om je belgacom vaste lijn op te zeggen en betaal je 5EUR meer http://www.scarlet.be/nl/praktische-inf ... rticle=3#2
- CobraX
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ben ook aan 't overwegen om van Dommel naar Scarlet over te stappen. Zit momenteel ook met een Discovery Line alleen wil ik deze volledig weg. Wij bellen hier nooit met de vaste telefoon. Als ik Scarlet online wil bestellen, zie ik echter nergens een optie om voor raw copper te kiezen (dus 30 euro/maand i.p.v. 25). Kan dit pas als Scarlet actief is (via hun control panel of zo)?

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
@CobraX
Als je ADSL neemt van Scarlet en als je dan de optie kiest: "ik heb nog geen vaste telefonie" dan zie je de optie 5€ extra voor de Belgacom lijn.
Als je ingeeft dat je wel een telefoon hebt dan zie je dat uiteraard niet.
Als je ADSL neemt van Scarlet en als je dan de optie kiest: "ik heb nog geen vaste telefonie" dan zie je de optie 5€ extra voor de Belgacom lijn.
Als je ingeeft dat je wel een telefoon hebt dan zie je dat uiteraard niet.
- CobraX
- Starter Plus
Thanks shahab.
Maar er zijn toch nog wat onduidelijkheden daaromtrent. Als ik op die manier de aanvraag doe, dan ga ik toch niet zonder internet vallen zolang ik geen aangetekende brief naar Dommel stuur om mijn contract op te zeggen? Want stel nu dat Dommel ineens merkt dat ik geen actieve telefoonlijn meer heb. Hoe gaan zij daarop reageren? Mij raw copper aanrekenen of mijn abo schrappen?
Ik weet dat ge een aangetekende brief (opzegging contract) naar Dommel moet sturen vanaf het moment dat Scarlet geactiveerd is. Maar moet dit dan ook naar Belgacom om de Discovery Line op te zeggen? Daar is bitter weinig info over te vinden op de Scarlet website.
En finally... Ik kan nu nog geen VDSL2 nemen. Stel dat ik Scarlet Internet (ADSL) neem (contract van 12 maanden) en na 3 maanden bvb is VDSL2 beschikbaar. Kan ik dan gewoon overschakelen naar het VDSL2 abonnement van Scarlet zonder dat ik nog 9 maanden van het Scarlet ADSL abonnement moet betalen?
Maar er zijn toch nog wat onduidelijkheden daaromtrent. Als ik op die manier de aanvraag doe, dan ga ik toch niet zonder internet vallen zolang ik geen aangetekende brief naar Dommel stuur om mijn contract op te zeggen? Want stel nu dat Dommel ineens merkt dat ik geen actieve telefoonlijn meer heb. Hoe gaan zij daarop reageren? Mij raw copper aanrekenen of mijn abo schrappen?
Ik weet dat ge een aangetekende brief (opzegging contract) naar Dommel moet sturen vanaf het moment dat Scarlet geactiveerd is. Maar moet dit dan ook naar Belgacom om de Discovery Line op te zeggen? Daar is bitter weinig info over te vinden op de Scarlet website.
En finally... Ik kan nu nog geen VDSL2 nemen. Stel dat ik Scarlet Internet (ADSL) neem (contract van 12 maanden) en na 3 maanden bvb is VDSL2 beschikbaar. Kan ik dan gewoon overschakelen naar het VDSL2 abonnement van Scarlet zonder dat ik nog 9 maanden van het Scarlet ADSL abonnement moet betalen?

- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bij opzeg van discovery zal dommel u wellicht overschakelen op raw copper, en mogelijks is dit een nieuw contract... ben niet zeker.
dus best scarlet aanvraag doen met discoverylijn en die achteraf opzeggen, denk ik
dus best scarlet aanvraag doen met discoverylijn en die achteraf opzeggen, denk ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Elite Poster
@CobraX
Doe zoals ik van plan ben, vaste discovery lijn behouden en overstappen op Scarlet. Als Scarlet werkt de discovery line overdragen naar weepee (geen opzeg voor discovery nodig) en dan dommel opzeggen.
Doe zoals ik van plan ben, vaste discovery lijn behouden en overstappen op Scarlet. Als Scarlet werkt de discovery line overdragen naar weepee (geen opzeg voor discovery nodig) en dan dommel opzeggen.
Internet zal wss niet meer werken (andere UB'r).Want stel nu dat Dommel ineens merkt dat ik geen actieve telefoonlijn meer heb. Hoe gaan zij daarop reageren?
Daarvoor moet je naar de helpdesk bellen, vermoedelijk zal dat geen probleem zijn, maar je zit dan wel weer vast voor een jaar.En finally... Ik kan nu nog geen VDSL2 nemen. Stel dat ik Scarlet Internet (ADSL) neem (contract van 12 maanden) en na 3 maanden bvb is VDSL2 beschikbaar. Kan ik dan gewoon overschakelen naar het VDSL2 abonnement van Scarlet zonder dat ik nog 9 maanden van het Scarlet ADSL abonnement moet betalen?
-
- Elite Poster
Vroeger deden ze dat idd, stond ook op de site, nu niet meer.xenne schreef:bij opzeg van discovery zal dommel u wellicht overschakelen op raw copper, en mogelijks is dit een nieuw contract... ben niet zeker.
- CobraX
- Starter Plus
Bah durf bijna niet bestellen zonder mijn telefoonnummer op te geven (en dus voorlopig de Discovery Line te behouden). Ik betaal liever dubbel abonnementsgeld dan 1 dag zonder internet te vallen.
Vraag me gewoon af hoe het dan achteraf in z'n werk gaat. Kunt ge dan ergens in hun control panel de optie raw copper activeren of moet ge naar de helpdesk bellen daarvoor? En ook is er dan een opzeg (d.m.v. aangetekende brief) nodig van de Discovery Line?
Ik heb gewoon een beetje schrik van de helpdesk van Scarlet. Als ge die verhalen hier leest... Zoveel minuten wachttijd (belkrediet gsm zal er rap door zijn op die manier), mensen die van niks weten, afspraken die ineens niet doorgaan etc... En ge kunt ze niet eens mailen precies.
Nee die vaste lijn mag hier compleet weg. Dat is meteen een leuke besparing op jaarbasis.
Vraag me gewoon af hoe het dan achteraf in z'n werk gaat. Kunt ge dan ergens in hun control panel de optie raw copper activeren of moet ge naar de helpdesk bellen daarvoor? En ook is er dan een opzeg (d.m.v. aangetekende brief) nodig van de Discovery Line?
Ik heb gewoon een beetje schrik van de helpdesk van Scarlet. Als ge die verhalen hier leest... Zoveel minuten wachttijd (belkrediet gsm zal er rap door zijn op die manier), mensen die van niks weten, afspraken die ineens niet doorgaan etc... En ge kunt ze niet eens mailen precies.
Nee die vaste lijn mag hier compleet weg. Dat is meteen een leuke besparing op jaarbasis.