Positieve reacties voor Mobile Vikings
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik kwam toevallig een artikel tegen op de website van HLN over een vierde mobiele telecomoperator. In deze gaat het mij NIET om het artikel, maar vooral om de reacties van de lezers. En daaruit blijkt dat er heel wat tevreden Mobile Vikings gebruikers bij zijn. Lees zelf maar:
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... lgie.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... lgie.dhtml
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Héél tevreden : vanaf het begin (jaja, heb deze nog meegemaakt : http://api.ning.com/files/CVhuw02OKjFtr ... G_0223.JPG) klant bij hun met één nummer en sinds deze week ook mijn vriendin overgezet naar hun, mijn andere GSM ook naar hun gestuurd en 2 data-only kaartjes gevraagd voor met de laptop te surfen
Na jaren proximus klant te zijn heb ik met mijn andere gsm eerst gekeken naar hoe mv het stelt, en hoe goed/slecht het basenetwerk is/was. Bevalt mij prima!!!
Na jaren proximus klant te zijn heb ik met mijn andere gsm eerst gekeken naar hoe mv het stelt, en hoe goed/slecht het basenetwerk is/was. Bevalt mij prima!!!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Simkaartjes deze middag ontvangen, nu nog 2/3 dagen wachten tot mijn pay and go kaartje is omgezet naar mv
PS : normaal werden ze verzonden op 20 december om 2/3 dagen later bij mij te komen, maar door het slechte weer etc waren vele postleveringen te laat. Deze informatie gehad van een MV medewerker die opnam na 3x bellen. Beat that proximus!!!
PS : normaal werden ze verzonden op 20 december om 2/3 dagen later bij mij te komen, maar door het slechte weer etc waren vele postleveringen te laat. Deze informatie gehad van een MV medewerker die opnam na 3x bellen. Beat that proximus!!!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Koekie : wanneer is jouw SIM kaart toegekomen en heb je de SMS gestuurd?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zoals gezegd deze middag toegekomen (rond 14u) en direct de sms verstuurd (+ bevestiging gehad). Hoe sneller ik van p&g af ben, hoe liever. MV is namelijk reeds herladen en op de p&g kaart staat ... 0.00 euro
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat zijn de tarieven afhankelijk van welk abonnement of prepaid aanbod zij genieten, hé.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als je iets anders bedoelt, begrijp ik niet wat je bedoelt, nee...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De sms die je moet sturen is volkomen gratis, staat ook in de begeleidende brief.
Overigens : om 18u plots geen netwerk meer bij mij en vriendin. Slechts 4u na het sturen van de SMS zitten wel van proximus op MV!
Overigens : om 18u plots geen netwerk meer bij mij en vriendin. Slechts 4u na het sturen van de SMS zitten wel van proximus op MV!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Iemand met een Proximus abonnement belt naar Mobistar en Mobile Vikings. Is het telefoontje naar MV hetzelfde tarief als naar Mobistar? Want daar staat niets van vermeld op de site van MV.Lord Utopia schreef:Als je iets anders bedoelt, begrijp ik niet wat je bedoelt, nee...
Voot 't zelfde kost zo'n telefoontje 1 euro per minuut!!! Terwijl de beller achteraf op zijn factuur ziet dat de oproep naar MV hem een serieuze duit heeft gekost terwijl die dat niet eens wist, want aan het nr kan je het tegenwoordig niet meer zien. De volgende keer dat je die persoon ziet, krijg je een uitbrander.
Dat heb je ook met vaste telefonie. Een telefoontje van een Belgacom abonnee voor de vaste lijn naar Telenet kost een pak meer dan naar iemand die een BC abonnement heeft. Tenzij dat ondertussen veranderd is. Of de kloof verminderd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
www.1299.be of bel naar 1299 met je toestel en je weet meteen bij welke operator je contactpersoon zit. Andere tip : als je met je gsm belt naar 1299 kan je ook de network beep instellen : als het een nummer is buiten het base netwerk krijg je eerst een "biep biep biep" signaal, pas dan belt het
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Heb eens de tarieven gecheckt van Mobistar en 'k zie dat de verschillen tussen bellen naar Proximus en Base. Of bellen met vaste telefonie naar Belgacom of Telenet al ferm verkleind zijn.
Denk dat de operatoren de voorbije jaren flink (door Europa?) op de vingers zijn getikt geweest met de opdracht dat discriminaties er uit moeten! Nu zijn de verschillen vrij miniem geworden. En dan vooral Belgacom zal op de vingers getikt geweest zijn, want die hadden er alle voordeel bij om te discrimineren.
Kwestie van mensen die overstappen naar bv. Telenet of Mobile Vikings te ontmoedigen door discriminatie. Dan kan je zelf goedkoop bellen, maar als iemand van een andere operator (pakweg Belgacom of Proximus) naar je belt aan woekertarief (wat die persoon achteraf op z'n factuur ziet) dan geeft dit een bijzonder wrange nasmaak.
Zowel voor de beller als diegene die opgebeld werd.
Denk dat de operatoren de voorbije jaren flink (door Europa?) op de vingers zijn getikt geweest met de opdracht dat discriminaties er uit moeten! Nu zijn de verschillen vrij miniem geworden. En dan vooral Belgacom zal op de vingers getikt geweest zijn, want die hadden er alle voordeel bij om te discrimineren.
Kwestie van mensen die overstappen naar bv. Telenet of Mobile Vikings te ontmoedigen door discriminatie. Dan kan je zelf goedkoop bellen, maar als iemand van een andere operator (pakweg Belgacom of Proximus) naar je belt aan woekertarief (wat die persoon achteraf op z'n factuur ziet) dan geeft dit een bijzonder wrange nasmaak.
Zowel voor de beller als diegene die opgebeld werd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- van Belgacom naar Belgacom: connectiekost = 4,8 ct, dal = 2,4 ct/min, piek = 4,8 ct/min.koekie schreef:Dat heb je ook met vaste telefonie. Een telefoontje van een Belgacom abonnee voor de vaste lijn naar Telenet kost een pak meer dan naar iemand die een BC abonnement heeft. Tenzij dat ondertussen veranderd is. Of de kloof verminderd.
- van Belgacom naar Telenet: connectiekost = 4,8 ct, dal = 2,7 ct/min, piek = 5,2 ct/min.
Zo'n immens groot verschil is dat nu ook niet (meer) he.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Klopt, je zegt het goed "niet meer".
Vroeger was dat 4x (!!!) meer als je belde naar een Telenet klant in plaats van een Belgacom lijn.
Vroeger was het van BC 1 frank naar BC en 4 frank naar TN (per minuut) op vaste lijn.
Blij te zien dat die misbruiken er meer en meer uitgaan, maar ze hebben wel veel te lang geduurd.
Vroeger was dat 4x (!!!) meer als je belde naar een Telenet klant in plaats van een Belgacom lijn.
Vroeger was het van BC 1 frank naar BC en 4 frank naar TN (per minuut) op vaste lijn.
Blij te zien dat die misbruiken er meer en meer uitgaan, maar ze hebben wel veel te lang geduurd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Je had beter later opgewaardeerd. Maar mail eens mobilevikings, dan kunnen ze jouw bundel laten gelden vanaf het moment dat je je sim effectief geactiveerd krijgt. Anders zijn er zo gratis internet dagen verloren.koekie schreef:SIMkaart wordt op 4 januari toegestuurd. Heb ondertussen via paypal al 15 euro opgewaardeerd.
Vraagje, diegenen die je een sms sturen of bellen, zijn dat de tarieven van base?
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
't Gaat snel, de geschatte verzenddatum van SIM kaart is nu 29 december, morgen dus.
Als je geen domiciliëring wil doen, kan je dan niet via het internet van je mobiele telefoon opwaarderen dmv Paypal? Dat is ook een directe opwaardering.
Ik sta nogal wantrouwig tegen domiciliëring. Al voldoende problemen mee gehad. Firma's die er geld afhalen, maar die dat achteraf onterecht hadden gedaan.
Als je geen domiciliëring wil doen, kan je dan niet via het internet van je mobiele telefoon opwaarderen dmv Paypal? Dat is ook een directe opwaardering.
Ik sta nogal wantrouwig tegen domiciliëring. Al voldoende problemen mee gehad. Firma's die er geld afhalen, maar die dat achteraf onterecht hadden gedaan.
- Zorba
- Elite Poster
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
PayPal werkt ook inderdaad. Ikzelf heb wel domiciliëring aangevraagd en heb daar geen enkel probleem mee, ik kan niet geloven dat MV zomaar geld van je rekening haalt, dat gebeurd enkel automatisch als je de topup sms stuurt.
Het aanvragen is misschien even wat moeite doen, maar daarna herladen met een sms is wel super handig!
Het aanvragen is misschien even wat moeite doen, maar daarna herladen met een sms is wel super handig!
Als tevreden MV-klant dateert mn laatste herlading van 09/11 en tot op vandaag heb ik NOG STEEDS gratis internet! (grace period)Dima_2005 schreef:Je had beter later opgewaardeerd. Maar mail eens mobilevikings, dan kunnen ze jouw bundel laten gelden vanaf het moment dat je je sim effectief geactiveerd krijgt. Anders zijn er zo gratis internet dagen verloren.
Het zijn eerder de gratis sms'kes die je misloopt dan
Hohow, dat is zeker NIET mn bedoeling, ik profiteer hier helemaal niet van.
Ik weet het gwn omdat ik een paar keer bus/trein moest opzoeken via gsm (ik was dus bereid om te betalen! ) en ik zag dat er niets van krediet afging.
Van mij mochten ze het gerust aanrekenen, binnenkort herlaad ik toch.
edit: mn verbruik is niet meer als 50MB/maand btw, dus daarom gunnen ze het mij mss hehe
Ik weet het gwn omdat ik een paar keer bus/trein moest opzoeken via gsm (ik was dus bereid om te betalen! ) en ik zag dat er niets van krediet afging.
Van mij mochten ze het gerust aanrekenen, binnenkort herlaad ik toch.
edit: mn verbruik is niet meer als 50MB/maand btw, dus daarom gunnen ze het mij mss hehe
Laatst gewijzigd door sh1ngo 28 dec 2010, 19:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Wat is het max. aantal GB's dat je kunt downloaden met zo'n sim kaart van MV (backup internet) ?
Is die grace period er ook voor data only sims ?
Is die grace period er ook voor data only sims ?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bijkomende gigabytes die zijn er voorlopig niet. Wel oppassen: met de data-only kaart kan je niet in het buitenland surfen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ben er (bijna) zeker van dat de eerste opwaardering pas geldt vanaf het ogenblik dat de sim kaart ge-activeerd wordt.Dima_2005 schreef: Je had beter later opgewaardeerd. Maar mail eens mobilevikings, dan kunnen ze jouw bundel laten gelden vanaf het moment dat je je sim effectief geactiveerd krijgt. Anders zijn er zo gratis internet dagen verloren.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
En jij gaat er automatisch van uit dat het de schuld van Belgacom was ? Er nooit aan gedacht dat TN veel te hoge interconnectie tarieven hanteerde ? Neen zeker ...koekie schreef:Klopt, je zegt het goed "niet meer".
Vroeger was dat 4x (!!!) meer als je belde naar een Telenet klant in plaats van een Belgacom lijn.
Vroeger was het van BC 1 frank naar BC en 4 frank naar TN (per minuut) op vaste lijn.
Blij te zien dat die misbruiken er meer en meer uitgaan, maar ze hebben wel veel te lang geduurd.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat klopt inderdaad, en is ook maar logischphilippe_d schreef:Ik ben er (bijna) zeker van dat de eerste opwaardering pas geldt vanaf het ogenblik dat de sim kaart ge-activeerd wordt.
Philippe.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
SIM kaart al toegekomen.
Moet hier een activatiecode sturen naar 8989. Ik neem aan dat dit nog op het netwerk van de vorige provider is? Want met de sim kaart van MV lukt het niet.
Dat dient als bewijs voor MV dat je je nummer overdraagt.
Update!
't Was inderdaad met de sim-kaart van vorige provider dat je de activatiecode naar 8989 moet sturen. Nu eventjes afwachten want de telefonie wordt zo dadelijk (euh ... kan 2 à 3 dagen duren staat op de brief) afgesloten bij de vorige provider, dan mag de nieuwe sim kaart er in.
Moet hier een activatiecode sturen naar 8989. Ik neem aan dat dit nog op het netwerk van de vorige provider is? Want met de sim kaart van MV lukt het niet.
Dat dient als bewijs voor MV dat je je nummer overdraagt.
Update!
't Was inderdaad met de sim-kaart van vorige provider dat je de activatiecode naar 8989 moet sturen. Nu eventjes afwachten want de telefonie wordt zo dadelijk (euh ... kan 2 à 3 dagen duren staat op de brief) afgesloten bij de vorige provider, dan mag de nieuwe sim kaart er in.
Laatst gewijzigd door koekie 29 dec 2010, 14:53, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Koekie : goed bijhouden : simkaart kwam verleden maandag toe om 14u, sms gestuurd met proximus om 14u30 en s avonds om 18u zat ik al op MV
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
mij lappen ze zoiets nooit niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect