Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone met sip functionaliteit.
Ik ben bij mobile vikings aangesloten en de voip mag alleen ingeschakeld worden als de smartphone is verbonden met wireless lan, dus niet bij edge/3g.
Dit moet automatisch gebeuren.
Symbian 3 , ik heb gelezen dat je een applicatie kan downloaden voor sip functionailteit en normaal kan je ook selecteren om alleen verbinding te maken als wifi actief is maar na het lezen van meon zijn slechte review over de wifi connectiviteit twijfel ik toch.
Android, er bestaat de applicatie sipdroid en vanaf android 2.3 zou voip ingebakken zijn, geen idee of je de voip automatisch kunt activeren wanneer wifi actief is.
Misschien kan hier iemand meer uitleg over geven.
Ik twijfel tussen de toekomstige nokia e7, de htc desire hd of de samsung galaxy S.
smartphone + sip
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik was niet op de hoogte van het feit dat bij mobile vikings de voip alleen ingeschakeld mag worden als de smartphone is verbonden met wireless lan? staat dat ergens beschreven?
zit ook bij mobile viking en belde tot nu toe ook via voip als ik verbonden was met het mobiel internet, moet wel zeggen dat kwaliteit dan meestal te wensen over liet vanwege het slechte base netwerk
zit ook bij mobile viking en belde tot nu toe ook via voip als ik verbonden was met het mobiel internet, moet wel zeggen dat kwaliteit dan meestal te wensen over liet vanwege het slechte base netwerk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De TS bedoelt dat hij zou willen dat VOIP alleen ingeschakeld mag worden als de smartphone is verbonden met wireless lan, en hij zoekt een applicatie dit dit automatisch kan doen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Philippe.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ah .... okay. verkeerde interpretatie ... 't was laat/vroeg
of zo'n applicatie bestaat... ik zou het niet weten.... bij sipdroid kan je natuurlijk wel instellen of hij WLAN/3G/EDGE/... mag gebruiken, maar bij mijn weten is er geen sprake van dat voip automatisch actief wordt bij connectie met wifi
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
of zo'n applicatie bestaat... ik zou het niet weten.... bij sipdroid kan je natuurlijk wel instellen of hij WLAN/3G/EDGE/... mag gebruiken, maar bij mijn weten is er geen sprake van dat voip automatisch actief wordt bij connectie met wifi
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Sipdroid instellen dat hij alleen WLAN gebruikt (en geen 3G of EDGE).
Bij call options "Sipdroid when available" instellen.
Als je dan belt gebruikt hij Sipdroid als het kan (WLAN) en anders de gewone dialler.
Werkt zo op mijn Desire HD.
Edit: je kan dan nog overiden door een + achter het nummer te dialen.
Bij call options "Sipdroid when available" instellen.
Als je dan belt gebruikt hij Sipdroid als het kan (WLAN) en anders de gewone dialler.
Werkt zo op mijn Desire HD.
Edit: je kan dan nog overiden door een + achter het nummer te dialen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV