draadloze router/repeater instellen met telenet wifi modem ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ik hoop hier een beetje duidelijkheid te vinden want ik krijg het maar niet aan de praat.

heb pas een NETGEAR Rangemax Wireless-N router gekocht omdat het draadloze signaal van de telenet router (na alles geprobeerd te hebben) te zwak is om onze eerste verdieping te bereiken.

Ik had eerst gedacht om hem als repeater in te stellen maar ik krijg het niet aan de praat ... waarschijnlijk een verkeerde instelling ofzo maar ik kan nergens echt duidelijke info vinden over hoe ik dit moet doen.

iemand die me kan vertellen hoe ik het best kan aanpakken ???

alvast bedankt !
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Je kan de router niet als repeater gebruiken, daar is hij niet voor bedoeld.

SLuit de nieuwe router aan op een poort van de draadloze router/modem van telenet. Zorg dat de instellingen van beveiliging correct zijn. Staat normaal in de handleiding.

Ga naar mijn telenet en zet de wifi uit op het bakje van telenet.

Gebruik nu je nieuwe netgear voor de draadloze verbinding.
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

maar het is dus niet mogelijk om de netgear router als repeater te gebruiken zodat ik geen poorten op de telenet modem verlies ? (zit namelijk helemaal vol..)
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Vervang gewoon de draadloze access point van Telenet met die Netgear ;-)
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ja dat zou de oplossing zijn, ware het niet dat het zo een all in one bakske is ... miserie dus :s
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Wat is een all-in-one bakske? Je oude draadloze verbinding uit welke hardware bestaat dit? Modem + draadloze access point? Of Router-modem?
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De nieuwste modems die TN plaatst zijn gecombineerde modem/router/wireless toestellen (waar je dus zelf geen volledige controle meer over hebt !).

Gewoon TN bellen en vragen om terug een oude te plaatsen (al vrees ik dat dat je centen gaat kosten)... modem enkel.

Anders kan je gaan prullen met DMZ, maar zelfs dan nog heb je dubbele NAT (niet aangewezen).

Trouwens repeaters is een slecht idee... ben je meteen al 50% van je snelheid kwijt.
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Denk dat dit gewoon het geval is met de tragere abonnementen. Fibernet wordt alvast geinstalleerd met enkel een modem (en aparte switch).
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zoals hier al aangehaald gewoon je router in de Telenet router pluggen en dan via Mijn Telenet het IP adres van je eigen router instellen als DMZ. True, je hebt dubbele NATting maar ik heb daar nog geen problemen mee ondervonden.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Dubbele NAT op zich is geen probleem. Eigenlijk is het de dubbele firewall die verantwoordelijk is voor de "dubbele NAT-problemen". Maar als je de tweede router in de DMZ plaatst van de eerste router, wordt de eerste firewall overbrugd. En hou je dus maar één firewall meer over: nl die van je tweede router.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Licorne
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 dec 2010, 15:18

Ik heb hier eerst geprobeerd:

via 'mijn telenet' 2 poorten opengesteld vanuit het ipadres die ik via ipconfig heb gevonden.

resultaat: router pingt maar poorten niet bereikbaar;

vervolgens in het eerder gevonden ipadres in de DMZ van de router ingebracht.

resultaat: idem

eveneens hetzelfde resultaat wanneer ik de poorten nog eens extra openzet en de firewall uitzet.


Dan op aanraden een dubbele nat opstelling:
- via ipconfig eerst het ip-adres van de 2e router opgezocht en in de DMZ van de eerste gezet.
- dan een vast ip ingegeven in de pc; de subnetmask, standaardgateway en DNS-servers eveneens ingebracht op basis van de nieuwe gegevens via ipconfig.
- in de router vervolgens de benodigde poorten opengezet met uiteraard het vast ip-adres
- XP, antivirus en firewall van de eerste router uitgeschakeld

Getest via portchecker en...router pingt maar poorten zijn niet bereikbaar.

Wat doe ik nu eigenlijk verkeerd of wat is het probleem?
koga66
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2010, 07:53

De Lan-range van de telenet modemroter = 192.168.0.1. Vermoedelijk zal de lan-range van je netgear dezelfde zijn.
De range van de telenetrouter kan je via mijntelenet niet wijzigen.
Draadllos internet van telenet uitschakelen en vervolgeden de Lan-range van je netgear wijzigen in 192.168.1.1.

Had hetzelfde probleem met een d-link router die op range 192.168.0.1 zat en gewoon gewijzigd en alles werkte perfect.

Indien mogelijk firewall van de telenetmodem uitschakelen en alleen deze van de netgear inschakelen.

Dit zou moeten lukken.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Waarschijnlijk is het probleem zoals Koga66 heeft geschreven. Maar de oplossing die hij geeft zal niet altijd werken. Ik heb het al meegemaakt met een router die niet wou routeren van 192.168.1.xxx naar 192.168.0.xxx. Blijkbaar was in de firmware van die router ingebakken dat 192.168.xxx.xxx één privaat netwerk range is en hij weigerde dan ook te routeren binnen die range. Ik heb dat toen opgelost door de tweede router een range te geven in een andere privaat netwerk range: 10.0.1.xxx. Indien iemand twee routers achter elkaar wilt plaatsen, geef ik dan ook altijd de raad dit zo te doen.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

ben blij dat deze post werd gestart, omdat Telenet hier maandag ook z'n ding komt installeren...
Ik las al op een paar fora dat er een crossed cable moet worden geïnstalleerd tussen de telenet modem-router en de zelf opgezette 2de router.
Is dit een vereiste, of kan het ook gewoon met een straight die intussen wel al klaar ligt tegen dan)?
ik ben in alle geval benieuwd naar meer ervaringen over deze opstelling.
Alvast bedankt voor jullie input!
Groeten, prettige eindejaarsfeesten en een goeie start voor 2011!!!

Elrocco 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als men het toch nog moet installeren, en je hebt een eigen router... vraag dan meteen dat ze een klassieke modem installeren dan kan je je al deze ellende besparen !
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ze hadden ook eerst een router geplaatst.

Ik heb een omwisseling gevraagd naar een modem.
Dit hebben ze gratis gedaan, weliswaar na aandringen.

Die router van hen is toch waardeloos, want
hij is gemodifieerd en sterk beknot doordat je hem niet kunt benaderen via webbrowser, maar enkel
via de servers van telenet. Ze zien ook alles wat eraan hangt. een fritzboxje eraan zal hen niet bevallen
denk ik, ze hebben liever dat je hun dure telefonieoplossing gebruikt. nog minder een Cccam server, hun dure
tv diensten doen hun kassa rinkelen.. e.d...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lucdec schreef:Ze zien ook alles wat eraan hangt. een fritzboxje eraan zal hen niet bevallen denk ik, ze hebben liever dat je hun dure telefonieoplossing gebruikt
Sorry, maar dat is echt volkomen uit de lucht gegrepen.
Denk je echt dat daar een manneke zit die controleert wat er zo allemaal aan die router hangt ?
En ik ben er zeker van dat ze veel liever een fritzboxje aan een Telenet zien hangen, dan dat je fritzboxje aan een Belgacomlijntje hangt ....
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
peletonduwer
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:29
Locatie: Eernegem

Hoi

Ik heb ook sinds 17 dec die nieuwe al in one modem. Niets dan problemen mee. Ik gebruik enkel die modem, geen extra router of zoiets. Iedere dag vertraagt mijn internet met uitval tot gevolg. Dan moet ik hem uittrekken en terug opstarten, dan werkt alles terug. Gezellig :twisted: .

Vandaag ook weer, maar internet viel niet constant uit. Zo kon ik niet bellen naar telenet, want met een modem test zouden ze toch zeggen dat het probleem bij mij ligt.

Grtjes
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Zo weinjg mogelijk van die all in one prul laten installeren. Ik heb een gewone modem gevraagd en daar een dlink van Telenet bij gekregen. (zo een dir615 waar tln een ap van maakt) na een flash van de firmware hebde dan een goedkope router ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”