advies nodig voor Joomla

Plaats reactie
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Beste forumleden,

Ik zou mijn website willen hermaken met joomla, maar ik kan best wel wat tips gebruiken over welke site nu echt goede templates aanbieden.

En als er mensen zijn die weten met welk boek te starten ?

andere tips zijn ook welkom.

Dank alvast
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Hier kan je zeker en vast al mee voort. http://forum.dutchjoomla.org
Of hier: http://www.joomlacursus.be/
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De beste kant-en-klare themes voor joomla zijn niet gratis, maar kan je vinden op www.yootheme.com

Onze frontpage is overigens ook joomla, dus als je vragen hebt wil ik je best ook hier proberen helpen :)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Als je een programma zoekt om zelf je themes te maken of aan te passen moet je zeker eens Artisteer proberen. Door alle themes die er reeds in zitten is het aanpassen via de wizard een "pies of kijk"
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Er worden ook op verschillende CVO's cursusssen hiervoor ingericht :lol:
Echt fatsoenlijke boeken mis ik zelf wat.
We hebben deze gebruikt op school: "MyStudy: Joomla"
Maar zijn ondertussen naar een zelfgeschreven cursus over gegaan.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

dank allemaal voor de info.
Ik moet zeggen als je bij one.com een site registreerd krijg je aardig wat tools voor een site te maken.
de blogfunctie in combinatie met de gallerijen zijn zeker voldoende, maar missen dat visuele karakter.

Ik merk ook dat Joomla wel wat overkill is voor enkel foto's in een gallerij te presenteren.
Maar om mee te experimenteren is het best wel een goede tool
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als je een galerij wil tonen moet je misschien Slideshowpro overwegen.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Even offtopic: Ik zie dat je bij one.com bent, maar ik vraag me al een tijd iets af. Als je bij one.com je registreert met je naam en adres etc. en daarna ga je bij whois kijken op de naam van bijvoorbeeld je website, staan dan daar ook al je gegevens zoals naam, adres etc. ?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Toevallig ga ik tijdens de kerstvakantie ook een Joomla-website maken voor mijn activiteiten als fotograaf, dus ben ook geïnteresseerd in de ervaring van anderen.

4 jaar geleden heb ik al eens een Joomla-website gemaakt, maar heb die niet overgezet toen ik van hosting provider veranderde. Ik ga nog eens helemaal van nul beginnen.

Op een andere website (gewoon html met php) heb ik ook een foto-galerij die met simpelviewer werkt en de foto's 'at runtime' van mijn Flickr account haalt, zodat ze gemakkelijk te onderhouden zijn. Voor Joomla zoek ik iets gelijkaardigs.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Even offtopic: Ik zie dat je bij one.com bent, maar ik vraag me al een tijd iets af. Als je bij one.com je registreert met je naam en adres etc. en daarna ga je bij whois kijken op de naam van bijvoorbeeld je website, staan dan daar ook al je gegevens zoals naam, adres etc. ?
Misschien wel een tip om niet bij one.com te registreren.
Ik heb zelf 2 cursisten die hun website over hebben moeten overzetten naar het systeem dat ik samen met VibiT opgezet heb via een reseller-contract.
Vooral als je veel verkeer verwacht op de website is one.com af te raden.
Normaal zien anderen inderdaad ook je adresgegevens.
Maar ik ben wel niet zeker of het die van one.com ofwel die van jou zijn.
Maar ik dacht die van jou.
johcla schreef:Toevallig ga ik tijdens de kerstvakantie ook een Joomla-website maken voor mijn activiteiten als fotograaf, dus ben ook geïnteresseerd in de ervaring van anderen.

4 jaar geleden heb ik al eens een Joomla-website gemaakt, maar heb die niet overgezet toen ik van hosting provider veranderde. Ik ga nog eens helemaal van nul beginnen.

Op een andere website (gewoon html met php) heb ik ook een foto-galerij die met simpelviewer werkt en de foto's 'at runtime' van mijn Flickr account haalt, zodat ze gemakkelijk te onderhouden zijn. Voor Joomla zoek ik iets gelijkaardigs.
Een leuke extensie binnen Joomla! is Phoca gallery.

Mod edit: dubbele post samengevoegd
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Wat betreft hosting.

Ik heb mijn hosting bij Versio.nl. Gisteren heb ik Joomla 1.5 geinstalleerd en dat heeft me 10 minuten gekost. whois gegevens tonen enkel Versio.nl, enkel mijn email-adres wordt getoond.

Daarvoor zat ik bij Webreus.nl en ik ben naar Versio overgestapt omdat je tot 30 domeinnamen kan koppelen aan 1 hosting pakket, bij Webreus was maar 1 domein per hostingpakket mogelijk. Ik heb nu het basis pakket met 7 domeinnamen (wel slechts 3 domeinen met website, de andere zijn enkel voor email).
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mochten er nog mensen aan de slag willen met Joomla, en problemen ondervinden, laat gerust iets weten! Ik kan wel hier en daar wat helpen anders. Ook als je wat hostingspace wilt om je joomlasite op te testdraaien moet je maar iets laten weten.
johcla schreef:Toevallig ga ik tijdens de kerstvakantie ook een Joomla-website maken voor mijn activiteiten als fotograaf, dus ben ook geïnteresseerd in de ervaring van anderen.

Toevallig ga ik dat ook doen, maar eerst moet mijn theme uitkomen (dat trouwens van dezelfde makers is als de template die userbase gebruikt :D)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Hier ook, mocht er nog iets zijn.
En eveneens kan ik ook wat testspace ter beschikking stellen ...
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

zeker niet registreren bij one.com om een joomla site op te zetten. Ik ben hierdoor overgestapt naar een andere provider (vizid). De site was tergend traag en onbruikbaar bij one.com .
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

whois geeft foutmeldingen als ik mijn site contacteer. Dit kan ook aan het bedrijfsnetwerk liggen. Straks thuis eens proberen.
En die traagheid, daar zal ik ook eens op letten, maar ik merk er voorlopig weinig van.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

En wat geeft het bij je thuis ?
sammetjuuh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

opgelost? of nog opzoek? ik wil eventueel helpen met overzetten naar joomla :)

groeten
Plaats reactie

Terug naar “Development”