VDSL: Tijdsverloop tussen graafwerken en aansluiten?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackOps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dit is een topic dat overal kan komen: Belgacom wegens de telefoonlijn, Dommel omdat dit mijn ISP is, Digitale TV omdat het ook over de aansluitbaarheid van Belgacom-TV gaat. Mocht het hier dus niet juist staan dan alvast mijn excuses.

Een paar maanden geleden hebben ze hier in alle straten in de buurt graafwerken uitgevoerd. Ik vermoed dat dit de uitrol is van VDSL(2) ?
We zijn nu reeds 2 maanden verder en her en der steekt er nog zo'n rode buis uit de grond. Moeten ze daar nog kabels doorblazen of zo, ik weet het niet. Maar goed, mijn vraag is hoe lang het duurt tussen de graafwerken en de effectieve aansluiting op het snellere netwerk?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hier zijn deze graafwerken gestart in dec 2009 en het is nog steeds niet actief...en her en der zijn ze nog steeds aan het werken, volgens mij moet effectief heel de gemeente vol liggen eer ze activeren. Maar goed eind maart zou het actief worden (15maanden dus)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackOps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

q-tec schreef:Hier zijn deze graafwerken gestart in dec 2009 en het is nog steeds niet actief...en her en der zijn ze nog steeds aan het werken, volgens mij moet effectief heel de gemeente vol liggen eer ze activeren. Maar goed eind maart zou het actief worden (15maanden dus)
Bedankt voor je verhaal. Ik dacht dat ze per LEX of per ROP werkten ( of hoe noemen die hoofdkastjes? :oops: ) maar als het is zoals je zegt kan het idd lang duren. :cry:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Denk dat veel afhangt van waar je woont...
Gebruikersavatar
BlackOps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ondertussen staan er overal grote kasten met een blauwe sticker op met vermelding BTV. Ik veronderstel dat dit voor Belgacom TV is?

Als ik bij dommel VDSL wil gaat dat dan ook via deze kasten? :?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Elke ISP gebruikt de infrastructuur van Belgacom voor VDSL2.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

BlackOps schreef:Ondertussen staan er overal grote kasten met een blauwe sticker op met vermelding BTV. Ik veronderstel dat dit voor Belgacom TV is?
Dit staat voor Technisch Bureau Verbruggen, een keuringsorgaan zoals bv AIB Vinçotte en SGS.
Als ik bij dommel VDSL wil gaat dat dan ook via deze kasten? :?
Ja.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
BlackOps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedankt Goztow en Trojan. 8)
Trojan schreef: Dit staat voor Technisch Bureau Verbruggen, een keuringsorgaan zoals bv AIB Vinçotte en SGS.
BTV is dan op z'n Frans... wat een toeval :-D
Trojan schreef:Ja.
Weet jij toevallig hoelang het ongeveer duurt tussen het plaatsen van die kasten en de mogelijkheid tot aansluiten op VDSL? Als ik bij Dommel wil downgraden dan kost mij dat 50 € maar als ik volgende maand naar VDSL kan dan is dat weggesmeten geld. :|
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn ook andere mogelijkheden. Stap over naar een andere provider en je zal je activatiekosten wel kado krijgen, afhankelijk van de provider, en bovendien nog een toffe korting wegens nieuwe klant. Bij die provider kan je dan een lager abo nemen en eens vdsl2 beschikbaar is, kan je wel gratis upgraden. Nu, we horen het wel als je daar meer info over wil ;).

De tijd tussen graafwerken en aansluiting is onvoorspelbaar, maar kan zeker nog een paar maanden duren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

het kan jaren duren als je pech hebt

hier in houthalen hebben ze een jaar moeten wachten
Gebruikersavatar
BlackOps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

aceke schreef:het kan jaren duren als je pech hebt

hier in houthalen hebben ze een jaar moeten wachten
:-(
Goztow schreef:Er zijn ook andere mogelijkheden. Stap over naar een andere provider en je zal je activatiekosten wel kado krijgen, afhankelijk van de provider, en bovendien nog een toffe korting wegens nieuwe klant. Bij die provider kan je dan een lager abo nemen en eens vdsl2 beschikbaar is, kan je wel gratis upgraden. Nu, we horen het wel als je daar meer info over wil ;).

De tijd tussen graafwerken en aansluiting is onvoorspelbaar, maar kan zeker nog een paar maanden duren.
Dat is idd een zeer klare kijk op de zaak. 8) ik zie bij Scarlet bvb dat je geen telefoonlijn meer nodig hebt. Nu heb ik om de 2 maanden een rekening van 50 € en er zijn slechts 6€ effectieve belkosten bij. De rest zijn allemaal "abonnementskosten" .
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”