Aldi Talk biedt mobiel internet + bundels aan!

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

van simyo naar aldi talk een jaar of 2-3 terug.....vrij vlot....wel kon ik enkele dagen niet bellen, helpdesk gemaild en was snel in orde....

dus ik twijfel nog of ik bij MVO blijf (voor mijn gebruik overkill) of terug naar Aldi talk ga.....
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

silencer schreef:Erger dan wire-less kan het toch niet zijn (3-4maand gewacht) in 2004.
tja, daar zeg je het.....en hun tarieven zijn al 15 jaar ongewijzigd...... en service moet je ook niet verwachten....
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Duurt ongeveer 4 dagen. Best ingescand document, die je krijgt bij aankoop starterset, mailen naar [email protected]
(reeds 2 nummers overgedragen)
Hoe komt je aan dat e-mail adres? (staat nergens op de site, heb een fax en brief opgestuurd, 9d geleden).
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb bij het eerste nummer dat ik overzette, mail van hun gekregen omdat fax niet leesbaar was. Hierin vroegen ze het document te scannen en te mailen naar dit adres. 2e nr heb ik zonder te faxen direct gemaild en was evengoed in orde (heb wel geen reactie gekregen op die mail maar nr werd wel overgedragen...).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zal het dan nog maar eens invullen en doormailen...

Een e-mail adres is wel zo handig in deze tijden, waarom dit dan ook niet op hun site staat is mij een raadsel (ze hebben wss liever dat je belt,inkomsten!).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Best niet faxen of brief sturen blijkbaar...11 dagen later nog geen aanpassing.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

idd. op dat gebied denk je te maken te hebben met een overheidsinstelling uit de jaren 80 :-D
demarc
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 maa 2010, 18:58
Bedankt: 2 keer

Ben recent overgestapt van Proximus naar Aldi Talk met nummeroverdracht. Dit met een Iphone en een Samsung Galaxy tab.
Alles zeer goed verlopen, overal bereik, zelfs beter dan Proximus. Inzake internet in Destelbergen altijd 3G connectie. Op den buiten steeds minimums Edge.
Zeer tevreden, zeker voor de spotprijs van de gesprekken en mobiel internet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Heb je een brief of fax opgestuurd of een mail? (hoelang heeft de nummeroverdracht geduurd?). Morgen ga ik een mailtje sturen (12d verder).In Heusden ook 3G (in woonst), +- 90kB/s.
demarc
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 maa 2010, 18:58
Bedankt: 2 keer

Ik heb een fax gestuurd op donderdag namiddag en dinsdagmiddag was de overdracht in orde.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

...17 dagen later nog geen aanpassing.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

If you pay peanuts...
Kun je annuleren en opnieuw verzenden?
DUSSIE100
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 dec 2008, 11:43

Ik had zelfde probleem , na 1 week nog steeds niets

je kan een mail sturen naar onderstaand emailadres met een copie van je nummeroverdrachtdocument
in bijlage.

[email protected]

na ontvangst van mijn mail was het 2 dagen erna in orde :-D
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Maandagavond (22u) nogmaals een mail en fax verstuurd, woensdagnamiddag, iets na 16u overgezet :-)
Donderdag werkt alles weer (ook bellen).

Dat mail adres moet in een sticky komen! :-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Das pas goed nieuws, spijtig dat dit (nog) niet permanent is !
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Op zich is dat geen slecht tegenaanbod tov MV voor degene die graag surfen maar geen grootverbruiker is!
Het enige wat echt nog ontbreekt bij Aldi is mBanxafe of herladen per sms (gelinkt aan bankrekening via domiciliëring: op aanvraag, bij bepaald kritiek belwaardeniveau, elke periode, ...).
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Klopt niet, data is wel degelijk 30d geldig.
[Mod Edit] grote foto uit quote verwijderd
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Wat klopt er niet, Silencer?
Bedoel je dat het 30d geldig is, ook als je 14/2 activeert (dus tot na 28/2)?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

LPS schreef:Op zich is dat geen slecht tegenaanbod tov MV voor degene die graag surfen maar geen grootverbruiker is!
Het enige wat echt nog ontbreekt bij Aldi is mBanxafe of herladen per sms (gelinkt aan bankrekening via domiciliëring: op aanvraag, bij bepaald kritiek belwaardeniveau, elke periode, ...).
sorry, maar dat snap ik echt niet....Aldi Talk is basic....heb geen toeters & bellen nodig, surfen is identiek als op MV.
koop gewoon 2 Herlaadkaartjes van 20 € en je kan 1 jaar verder! dan moet je 2 X BUNDLE USAGEALL sms'en naar 1966. 3 sec. later krijg je sms dat uw saldo opgewardeerd is! Ge hebt toch in iedere gemeente minstens 1 Aldi, of ga je daar nooit of passeer je daar nooit?
waarom moeilijk doen, als het makkelijk gaat..... 't is misschien chiquer om te zeggen....MV werkt via Mbanxafe gekoppeld aan bankrekening.

belsaldo opvragen via SMS gaat 10 X sneller dan via MV, daar moet je naar 'mijn MV' gaan....eerst dataverbinding opstarten, dan moet je nog bereik hebben, dan site binnenhalen en inloggen....tegen die tijd heb ik al 10 keer saldo ontvangen via SMS (na 1, max 2 sec.!)

tja, ieder zijn goesting en heb niets tegen MV, alleen moet je de zaken in de juiste context plaatsen soms....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad. 'k Ga het nog eens zeggen: if you pay peanuts, you get monkey's. Een supermarkt die bij haar patatten, vlees en pizza's een herlaadkaart geeft, daarvan kan je niet verwachten dat ze dezelfde service kunnen leveren als een gespecialiseerd bedrijf.

Satsurfer: dat is niet waar. Je hebt verschillende manieren om je resterende belwaarde te checken:
* Je stuurt een sms 'bal' naar 1966;
* Je downloadt en installeert een third party applicatie (iOS, Windows Mob 7, Android). Op mijn Anrdoid duur het ophalen van die gegevens minder dan 3 seconden - meer nog, het duurt zelfs minder lang dan eerst een sms typen en dan wachten op ontvangstbevestiging, het openen van de sms etc.;
* Je surft via je browser naar "My Viking".

Je moet geen leugens en halve waarheden vertellen. Dus plaats ze zelf maar eens in de juiste context. :nono:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Alsof ik u bespam en beledig via pm
de moderator is op de hoogte....weet al niet meer wat je schreef, al lang gedeleted, maar deed niet terzake en was ongepast.....btw, niemand heeft er baat bij als ik zwart zeg, dat jij telkens wit moet zeggen.....dat je MV gek bent weet iedereen, dat je medionmobile (tussen de soep & patatten) maar brol vindt ook...da's toch de essentie....?

en aub stop met onnozel reageren. in 1 van de vorige threads vond ik 8 personen die met minder data zouden blijer zijn....dus schilder mij niet af alsof ik marginale wensen heb.....dan schrijf jij nu: 'die woorden leg je mij in de mond'...en zo gaan we weer door....allée, jij toch.....

ik ga slapen, word nl. moe van uw replies te lezen :eek:
en is nuttiger dan nogmaals te replyen, en leuker voor de andere boardusers :beerchug:
Laatst gewijzigd door satsurfer 02 feb 2011, 23:45, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

satsurfer schreef: allee, ge zijt terug om wat te 'neuten', om het in uw termen te zeggen...
Hier neut ik niet. Ik corrigeer de halve waarheden wat iets helemaal anders is.
satsurfer schreef: mijn basisbehoefte is surfen en mails ophalen. Ik & andere mensen moeten geen 101 mogelijkheden hebben om te kunnen opladen!
De persoon in kwestie vond het spijtig dat er geen andere oplaadmogelijkheden waren. Dus blijkbaar zijn er wèl mensen die iets meer willen dan enkel in een Aldi kunnen langsgaan voor een belkaart.
satsurfer schreef:mijn vergissing dat je ook bal naar 1966 bij MV kan sturen en nog 101 andere mogelijkheden....maar bij mij volstaat 1 mogelijkheid via SMS. doe het ook zelden daar ik onmogelijk over mijn limiet kom....en lig nu aan 1/3 van de prijs van MV op 1 maand. dus betaal 5 €/maand ipv 15 €/maand
geen behoefte om spaarsaldo bijeen te rapen bij MV, ondanks de vele mogelijkheden van opladen/saldo checken/je suf te sms'en/surfen :-D
Ik heb in totaal 30 euro betaald en ben al zes maanden klant. Ik betaal dus gemiddeld gezien 5 euro per maand, right? En wat ik mij met al dat beltegoed ondertussen niet gekocht heb op het internet. ;)
satsurfer schreef:voor je 't weet past MedionMobile 600 MB toe aan 4 €, of nog meer....ge zult een heel aantal mensen terug zien overstappen (zoals ik reeds gedaan heb)
Wie weet. Ik weet alvast waarom ik kies voor Mobile Vikings, en niet voor Aldi en hopelijk weet jij dat ook. Maar ik ga dat hier niet herhalen. ;D
satsurfer schreef: en ps. mij niet gaan spammen & beledigen via pm deze keer :angel:
Alsof ik u bespam en beledig via pm. :roll:
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 02 feb 2011, 23:53, in totaal 2 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

LPS schreef:Wat klopt er niet, Silencer?
Bedoel je dat het 30d geldig is, ook als je 14/2 activeert (dus tot na 28/2)?
Idd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Lord Utopia schreef:'k Ga het nog eens zeggen: if you pay peanuts, you get monkey's.
Nu wordt het straf:
de goedkope Mobile Vikings <==> de goedkope Aldi Talkers.

Beiden op het superdeluxe uitgebouwde netwerk van Base .... :think:
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

De naam Aldi Talk alleen al, daar wilt ge toch niet mee rondlopen :-D
Nee, maar Aldi Talk zou voor mij helemaal niet goedkoper zijn...
Ik gebruik van tijd tot tijd internet en ik stuur toch min 100 smsen per maand.
Bij Mobile Vikings heb ik dus na een herlaadbeurt van 15 euro: 2 GB + 1000 smsen.
En na 1 maand heb ik mijn belkrediet nog steeds, wat dus staat voor 60 minuten bellen, waarvan ik slechts enkele euro per maand opmaak.

Bij Aldi Talk zou ik zo dus eerst moeten herladen en dan direct 2 pakketen moeten kopen, wat mij in totaal 14 euro zou kosten. Na 1 maand ben ik dus 14 euro kwijt! Terwijl ik bij Mobile Vikings nog steeds mijn belkrediet over heb (vaak rond de 12 euro).

En dan nog denken dat je bij Aldi Talk absoluut naar de aldi moet voor een herlaadkaartje, doet geen haar op mijn hoofd mij twijfelen :P
Laatst gewijzigd door safariman 03 feb 2011, 00:47, in totaal 1 gewijzigd.
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

eternum schreef:
Lord Utopia schreef:'k Ga het nog eens zeggen: if you pay peanuts, you get monkey's.
Nu wordt het straf:
de goedkope Mobile Vikings <==> de goedkope Aldi Talkers.

Beiden op het superdeluxe uitgebouwde netwerk van Base .... :think:
Bij mijn thuis heb ik toch betere ontvangst met Base dan met Proximus en Mobistar...
En uiteindelijk vind ik het mobiel internet van Base stabieler als die van Proximus.
Bij Base heb je teminste een landelijke EDGE dekking en op sommige plaatsen al 3G.
Proximus heeft niet overal 3G hoor, en op de plaatsen waar dit niet is, is het suggelen...
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

@satsurfer > Ik ben positief over een product en vertel erbij dat meer herlaadmogelijkheden wel interessant zouden zijn. En dat is voor jou al voldoende om het niet te snappen en in het wilde weg AldiTalk beginnen te verdedigen? Ik denk niet dat mijn reply daar een aanleiding voor kan zijn.
Soit, naar mijn mening is een sms'je sturen nog altijd gemakkelijker dan naar de Aldi te lopen en er aan te schuiven voor een herlaadkaart (I bet dat sms sowieso sneller is, ja, zelfs sneller dan de kassiersters van den Aldi :p); al mag jij dat uiteraard vinden dat dat gemakkelijker is. Ik wil graag altijd en overal herladen, ook op onverwachte momenten dat ik meer bel naargelang de situatie. Ik heb geen zin om telkens ineens voor 80€ te herladen of ne boek herlaadcodes in m'n portefeuille mee te zeulen. Want ja, het leven gaat door, ook na 18u25, en ook op zondag ;-). Je argument 'omdat het mss sjieker is om te zeggen dat...' slaat nergens op. De puberale periode waarin het 'sjieker is om te zeggen dat...' ben ik al vele jaren ontgroeid.

Straf, "geen toeters en bellen nodig hebben, maar je bent toch serieus (lees: nog meer) fan geworden nadat ze een hele hoop toeters en bellen hebben gelanceerd (pakketten, datatarieven, ...). Zonder toeters en bellen zou het enkel call & sms zijn.

Het was mss niet volledig duidelijk, maar ik plaatste het antwoord in mijn context. Ik snap eigenlijk niet hoe iemand een mening kan hebben over het feit dat iemand anders een product of dienst uitgebreider zou willen zien. Wat is dan het probleem om zelf gelukkig te zijn met wat je hebt, en laat die andere dan dromen / gebruikmaken van die extra diensten? Waarom dat tegenhouden? Heb jij een nadeel als er zo'n uitbreiding zou komen?
Hetzelfde over de draad met die 8 personen die blijER zouden zijn met minder data. Waarom gebruik(en) je (ze) gewoon niet hun weinige data en laten ze de veelverbruikers genieten van de volledige bundel? Welk nadeel hebben zij daar bij dat de limiet een pak hoger ligt dan wat ze verbruiken? Hebben zij er een voordeel bij als ALLE klanten minder data zouden krijgen? Ik denk niet dat het de bedoeling is om te oordelen over een ander persoon z'n noden, en ze zeker niet proberen te beperken, en ABSOLUUT zeker niet als je er zelf geen enkel voor- of nadeel van ondervindt.

Btw, mods: kan er ook een maximum gezet worden op de grootte van een sigpic? Sommige banners storen nogal. Of kan ik dat ergens uitschakelen?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

eternum schreef:Nu wordt het straf:
de goedkope Mobile Vikings <==> de goedkope Aldi Talkers.

Beiden op het superdeluxe uitgebouwde netwerk van Base .... :think:
True. Maar hier is Aldi ogenschijnlijk goedkoper dan Mobile Vikings, voor sommige gebruikers en als we satsurfer mogen geloven op zijn woord.
lucky999
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

ALLO RTL heeft nu ook 2GB voor 30 dagen aan 10€ voor wie veel data nodig heeft en weinig of niet belt. En wat frans verstaat.

http://www.allortl.be/page/allo-rtl-tar ... o/204.aspx
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Ik denk dat wij, Mobile Vikings, een totaal ander publiek aanboren dan Aldi talk. Hun aanbod is voor een groep mensen echt heel interessant, en dat is mooi. Dat ze ook mobiel internet aanbieden aan redelijke prijzen, is gewoonweg uitstekend!

Mobile Vikings is een niche bedrijf, en is niet van plan een "one size fits all"-solution aan te bieden. Aldi talk vult een totaal andere niche :).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik denk dat de slogan "gratis internet" niet klopt van zodra je het effectief koppelt aan 15 euro/maand 'prepaid';
want dan ga ik rekenen dat MV internet mij 0,5euro/dag kost als ik niet zou bellen; klinkt nog altijd goedkoop natuurlijk tov een Mobistar die 1 euro/dag vraagt (+5 euro per maand met hun Internet Everywhere geloof ik?)
en om in postpaid termen te tellen neem ik dan telkens mijn "bel" krediet mee naar de volgende maand
Het bellen is dan nog "duur" (24cent)... want anders zit ik met 40euro/maand voor mensen die niet veel bellen maar wel goedkoop willen bellen aan 14cent (simyo is 5cent naar vaste lijn....)

Wat ik vnl nog mis bij bijv MV is een teller per maand... je hebt wel eentje per dag; per week...en je totaal "overblijvend" krediet... en ik moet zeggen dat m'n gmail die 24/24h draait en een googlemaps/latitude service, Google Contact/CallendarSync en nog wat surfen... ik amper 50mbyte per maand eigenlijk verbruik.... ik moet al mijn 2gbyte sdmicro kaartje volschieten met foto's en filmpjes en met proggy Shozu dat naar youtube / Picasa beginnen schieten om enkele 100den megabytes te verbruiken... ik vermoed dat de meesten zelfs zover niet gaan in hun "mobiele" ervaring :-)
Nokia is "zuinig" op mobiel internet gebied... in tegenstelling tot een iphone/android :-)
en kent een "fallback" naar wifi... (symbian van 4 jaar geleden)
terwijl ik in de huidige smartphones voor de widgets, browser, etc mag beginnen switchen van profielen
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb daar straks een AldiTalk bundel aangeschaft.
Na plaatsen van de simkaart in GSM gebeld naar 1966 kaart geactiveerd en had er 10 euro belkrediet.
Dan heb ik een sms naar 1966 gedaan met melding BUNDLE BUY DATA400. Ik kreeg onmiddellijk een bericht "U hebt en verkeerde bundel opgegeven."
En mijn saldo is plots 0.01 euro geworden.
Als ik een sms doe naar 1966 "BUNDLE USAGEALL" kreeg ik "talk10: gesprek(ken)16200 sec geldig tot 15/07/2011"
Heb ik nu nog 4,5 uur belkrediet of hoe ziet dat? Bellen of smsen gaat natuurlijk niet.
Mis ik iets?
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

De 1e keer moest ik 2 dagen wachten eer m'n aldi-sim werkte. Klantendienst gebeld gaf de oplossing en dubbel saldo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

yurifedov schreef:Als ik een sms doe naar 1966 "BUNDLE USAGEALL" kreeg ik "talk10: gesprek(ken)16200 sec geldig tot 15/07/2011"
Heb ik nu nog 4,5 uur belkrediet of hoe ziet dat? Bellen of smsen gaat natuurlijk niet.
Mis ik iets?
Dat zijn in ieder geval de 270 minuten volgens de belbundel (http://www.medionmobile.be/bel_nl/sprach.php): 180' A>A en 90' > fix
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

@LPS Ja, het komt overeen met wat er op hun site staat.

@fdgroote Twee dagen voor aktivatie is veel te lang(en dan toch moeten bellen!)
Boske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:05

Kan iemand mij helpen met de instellingen voor mobiel internet bij aldi talk?

Ik kan bellen en smsen, maar ik krijg precies geen verbinding met het edge of 3g of ... netwerk.
Het icoontje voor netwerkverbinding blijft gewoon die 5 balkjes, zonder een letter voor aanduiding van het type mobiel internet.
Bij mijn vorige provider (proximus - pay & go) werkte alles zonder problemen (getest op het einde om mijn resterend krediet op te gebruiken).

Ik heb een garmin/asus nuvifone A10 die android 2.1 draait (ik weet het niet direct de bekendste of beste, maar goed genoeg voor mij)
daarvoor kan blijkbaar geen sms met instellingen gestuurd worden, dus handmatig instellen dan maar

op de site van alditalk staat hier niet veel over, enkel:
APN: web.be
Username: web
Password: web

ok dat kan ik instellen via settings->wireless manager->Data->APNs (-> new apn)
Over de overige instellingen wordt op de site van alditalk niets gezegd, dus die heb ik ingesteld zoals op de site van base zelf staat
( http://nl-be-base.qelp.com/#/HTC/A510e- ... nstellen/8 en de volgende pagina - instellingen voor htc wildfire)

Data connection staat aangevinkt, de nieuwe apn is geselecteerd, netwerk preferences staat op 3G preferred
ik heb mn gsm heropgestart, maar alles blijft hetzelfde

ik heb hiervoor een tijd geleden ook al eens een paar mails naar de alditalk support gestuurd, maar ze wisten het precies niet en zeiden uiteindelijk om naar de winkel waar ik hem gekocht heb raad te vragen (mediamark)
dat lijkt mij maar een rare plaats om een probleem met de provider op te lossen, dus vraag ik het hier eerst en anders ga ik ze gewoon bellen met de vaste telefoon
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb ook Aldi talk, en 2 keer mobiel internet ingesteld, beide werken:

APN: web.be (of gprs.base.be)
Username: web (of base)
Password: web (of base)
mcc: 206
mnc: 20
apn-type: default, supl
apn-protocol: ipv4
al de rest: niet ingesteld
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Boske schreef:Kan iemand mij helpen met de instellingen voor mobiel internet bij aldi talk?

...
Je moet een pack bestellen (4€) of het werkt niet, ben zelf overgestapt op mobile vikings, surf al 0.5 maand free (een keer 15€ gestort, nu 1.5m verder).

Mod edit: quote ingekort
Boske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:05

bedankt voor de antwoorden, maar het werkt nog niet :(

@fdgroote:
apn-protocol staat niet bij mijn apn instellingen. staat dat bij jou ergens anders?
apn type heb ik "default,supl". dus zonder spatie, maar dat maakt wss niet uit?
heb je authentication type ingesteld? ik heb hier de opties: none, pap, chap, pap or chap

@silencer:
heb nu een pack maar het maakt geen verschil.
ik kreeg eerst een bericht terug "U heb een verkeerde bundel opgegeven"
dan nog eens geprobeerd met de bundelnaam in caps, en dan als antwoord "De aankoopbeperkingen voor deze bundel zijn overschreden."
dan "bundle usageall" gestuurd en ik heb blijkbaar toch een actieve databundel nu, maar kan hem dus niet gebruiken :|

nog wat verdere info:
als ik bij settings->about kijk, is "my phone number" mis. ik denk dat kan zijn omdat ik mijn nummer van bij pay&go behouden heb?
verder staat er service state: in service, network type: EDGE, data access: disconnected
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”