1080p streamen over Powerline .... lukt dit ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Heeft er iemand ervaring met het streamen van 1080p content over Powerline adapters ... lukt dat wat vlekkeloos .... want ik lees hier en daar op het net dat het niet echt lukt en dat het allemaal een beetje afhangt van je persoonlijke elektriciteits-installatie.

Aangezien Telenet en Belgacom voor hun DigitaleTV er gebruik van maken stel ik de vraag hier dus eens.
Welk merk powerline adapters gebruiken ze en .... zijn die voldoende snel om er 1080p mee te streamen naar bvb. een Mediaplayer zoals een Xtreamer bvb. :???:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Nu mag je niet denken dat BC 1080p is op hun HD kanalen.
Bij TN zijn de powerlines enkel en alleen voor het interactieve gedeelte (dus in princype kom je toe met de eerste generatie van 11 Mbps), VoD gebeurt wel via deze adapters.
Je zou natuurlijk de laatste nieuwe van Belkin kunnen kopen van 1 Gbps.

Ook raad ik je aan eens te youtuben op deze adapters, je zou wel eens sterk kunnen gaan twijfelen, of je nu beter powerline in huis haalt of wifi als je bezorgd bent om de straling.
Als je hier meer over wil weten, zeg je het maar, voor ik te veel offtopic ga over dit onderwerp.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De resolutie doet er niet toe, wel de bitrate. Een 1080p met een te lage bitrate ziet er ook slecht uit, ondanks dat het 1080p is.

Bezie eerst eens hoeveel bitrate uw 1080p films gemiddeld hebben en beslis dan of ge powerlines kunt gebruiken of niet.

Eens een snelle blik door mijn collectie leert mij dat de gemiddelde film rond de 15Mbps zit, dus een gewone powerline zal dat zonder problemen slikken.
Laatst gewijzigd door Trojan 19 dec 2010, 11:50, in totaal 1 gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

200mbps devolo's halen 12mbit/s volgens deze review
http://www.guru3d.com/article/devolo-dl ... er-review/
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou me eerst maar eens verdiepen over hoe je bekabeling van je elektriciteit ligt.
Bij m'n vriendin zit één van de powerlines achter een andere differentieel, NIKS dan miserie :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Xplod
Premium Member
Premium Member

Tuurlijk ... :wink:

Het zit hier nl. zo :
ik ben me misschien van plan een Xtreamer aan te schaffen ... een mediaplayer dus waarnaar je kan streamen.
Ik zou dit eigenlijk via powerline willen doen aangezien ik niet echt de mogelijkheid heb om een extra utp naar het toestel te brengen.

Wireless-N gebruiken .... ben er niet echt gerust in aangezien de prestaties van het toestel met een apart verkrijgbare N-antenne ook niet je dat is.
Bovendien zit ik hier met een hoop interferentie op mijn N-netwerkje vanwege te veel wireless in mijn directe buurt.
Snel genoeg om mee te laptoppen of met de PS3 te gamen, maar om bvb. via die weg te downloaden ..... mijn htpc is ook Wireless N uitgerust ..... de snelheid is allesbehalve stabiel te noemen. Dit merk ik duidelijk als ik er eens gewoon een utp kabel aanhang ... dan blijft de speed héél stabiel op zijn maximum. Over wifi gaat het met snelheid's up's en down's.

Vandaar dat ik eens te weten wil komen of het met 200Mb adapters wel zou lukken.
Mijn elektriciteits-installatie is 10j. oud dus dat mag niet echt een obstakel vormen.
Synthesis
Plus Member
Plus Member

Ik zou van die Powerline adapters en consorten ten zeerste afraaden. Die geadverteerde snelheden zijn marketing praatjes.

Als je kan trek gewoon wat Cat-5e kabelkes door, desnoods zal er wat boorwerk aan te pas komen. Ik heb dat zojuist gedaan naar 2 verdiepen onder de plaats waar de router staat, en dan nog wat kamers verder, en ben enorm blij dat ik dat heb gedaan - geen enkel snelheidsverlies (gigabit speeds ook).

Of je kan een router kopen met een zeer sterk draadloos signaal, en 1 die ook werkt op de 5Ghz band (er zijn relatief weinig routers in omloop die op deze band werken dus je zal zeer weinig interferentie ondervinden).

Ik raad een Netgear WNDR3700 aan. Met deze router ontvang ik zelfs nog draadloos in de kelder (op -2) en daar zitten redelijk wat afstand en beton tussen..

Check anders eens de gedetailleerde reviews van de top-10 in deze lijst en kies er eentje uit: http://www.smallnetbuilder.com/componen ... temid,189/

Als iemand een tabel/grafiek heeft met afstands benchmarks van routers laat gerust ook weten :)
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Je zou eens kunnen proberen met inSSIDer je kanaal van je draadloos minder te laten overlappen.
Misschien heb je dan wel de mogelijkheid voor draadloos.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

honda4life schreef:Bij TN zijn de powerlines enkel en alleen voor het interactieve gedeelte (dus in princype kom je toe met de eerste generatie van 11 Mbps), VoD gebeurt wel via deze adapters..
Ben je daar zo zeker van dat VOD via het netwerk loopt ??
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ik ben er vrij zeker van dat dit moeiteloos lukt.....
Stel je hebt eeb bd van 40gb en de film duurt 2uur dam moet er over 2uur 40gig over kunnen gaan.
Ik gebruik gewoon een extere hd die hang ik dan aan mijn wdtv

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
honda4life schreef:Bij TN zijn de powerlines enkel en alleen voor het interactieve gedeelte (dus in princype kom je toe met de eerste generatie van 11 Mbps), VoD gebeurt wel via deze adapters..
Ben je daar zo zeker van dat VOD via het netwerk loopt ??
Philippe.
Niet voor 100% maar toch vrij zeker :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vrij zeker fout dus ! VOD gaat gewoon over de coax, en NIET over het netwerk ! Het enige wat over het netwerk gaat zijn de initiele handshake (waarbij hij dynamisch een DVB-C stream gaat opzetten over coax), en verder de commando's als play, pause, FF, REW... maar dat is het dan ook.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

't Is inderdaad zeer van situatie tot situatie afhankelijk, maar hier loopt 1080p over mijn "ZyXEL PLA-401 v2 200Mbps Powerline" redelijk problematisch. Vaak beginnen de films wel te spelen, maar bij de eerste de beste "drukke" scene, loopt het boeltje vast. Maar ik haal dan ook in de verste verte geen 200Mbps, eerder 20Mbps max. :?
ooh. shiny.
wamy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Hoeveel stroomgroepen heeft je huis?
Je gaat gegarandeerd snelheid verliezen als je ze aansluit op 2 verschillende stroomgroepen en/of met meer dan 100 meter kabel tussen.
Ikzelf heb maar 1 stroomgroep in huurhuis en powerline werkte hier perfect (55-75Mb/s) maar ik heb toch utp 5e kabel getrokken :lol:

Edit: cloink, je zal nooit 200Mb/s halen met die dingen, ze zijn 100Mb/s Full duplex, die 200Mb/s is dus een verkoopspraatje :evil:
Xplod
Premium Member
Premium Member

honda4life schreef:Je zou eens kunnen proberen met inSSIDer je kanaal van je draadloos minder te laten overlappen.
Misschien heb je dan wel de mogelijkheid voor draadloos.
Heb ik al gedaan :wink:
En 't is zo dat ik te weten gekomen ben dat ik met serieuze interferentie zit.
Mijn N-netwerk overlapt op alle kanalen wel iets. Ik heb dus mijn kanalen laten overlappen over diegene die het zwakst binnenkomen.
wamy schreef:Hoeveel stroomgroepen heeft je huis?
Je gaat gegarandeerd snelheid verliezen als je ze aansluit op 2 verschillende stroomgroepen en/of met meer dan 100 meter kabel tussen.
Ikzelf heb maar 1 stroomgroep in huurhuis en powerline werkte hier perfect (55-75Mb/s) maar ik heb toch utp 5e kabel getrokken :lol:
Meerdere maar ze zouden hier wel op dezelfde stroomgroep in de huiskamer gebruikt worden ... ik moet gewoon eigenlijk van de éne zijde naar de andere zijde van de huiskamer. Gaten boren om een utp te leggen hoef ik dus niet te doen .... ik zou wel andermaal mijn living rond moeten met de kabel incl 1 schuifvenster en 1 raam en er ligt er al ééntje .... voor mijn BelgacomTV decoder. Een 2de zie ik niet echt zitten.

Dus ... als ik er mij eens aan zou wagen om er mij aan te schaffen .... welk merk type zou dan de beste zijn :???:
Ik heb zelfs gezien dat er zelfs adapters bestaan die op 1 v.d. 2 een ingebouwde switch hebben ..... ook wel handig want dan ik er meteen ook mijn TV aanhangen :-D
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Voor 100 Mbit gebruik je maar 2 van de 4 paren, misschien is dit een mogelijkheid om je kabel beter te gebruiken.
Vermits je decoder toch aan de modem hangt, lijkt me dit dé ideale oplossing?

Meer weten?
Xplod
Premium Member
Premium Member

honda4life schreef:Voor 100 Mbit gebruik je maar 2 van de 4 paren, misschien is dit een mogelijkheid om je kabel beter te gebruiken.
Vermits je decoder toch aan de modem hangt, lijkt me dit dé ideale oplossing?

Meer weten?
Hoe bedoel je :???: De andere 2 paren voor de mediaspeler gebruiken .... zou ideaal zijn natuurlijk maar hoe los je dat practisch op want ...
de modem hangt aan de Bbox2 ... de rest aan een Belkin N+ draadloze router die op de Bbox2 is aangesloten.
Mijn thuis netwerk zit dus enkel op de Belkin.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Vertel eens wat meer over de huidige opstelling/instellingen van je thuisnetwerk.
Denk dat het haalbaar is hoor.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Simpel;

Bbox2 : daar hangt alles aan van BelgacomTV
Eéntje naar een Atlanta HD-recorder en de andere naar boven op een Tilgin SD-decoder, beiden via utp.
Op 1 v.d. pc-poorten van de Bbox2 hangt een Belkin N+ draadloze router. Een router die over Gigabit poorten beschikt.
http://www.belkin.com/IWCatProductPage. ... _Id=473178

Rond deze heb ik een wireless netwerkje gebouwd voor mijn laptop, PS3 en HTPC , waar een wireless N pci-adapter inzit ... ééntje met 3 antennes.

Nu wil ik daar dus ook nog een Xtreamer mediaspeler bij .... hoe weet ik nog niet.
Reden ... ik zou mijn HTPC uit mijn TV-meubel weg willen en ergens anders in huis plaatsen. Bedoeling is dan om van de htpc naar de xtreamer te kunnen streamen. De HTPC zou ik op een plek kunnen plaatsen en deze wired op de router kunnen aansluiten, goed voor mijn downloadsnelheid die zo direct stabiel komt.

Deze adapters lijken me wel wat ..... ook Belkin ... maakt me niet uit dat ze duurder zijn ... als ze maar doen wat ze moeten doen .... stabiel 1080p streamen of toch op z'n minst een deftige dataoverdracht verzorgen naar de interne HD die er in zal zitten.
Je zou dan kunnen zeggen ... koop dan gewoon 200Mbit adapters en transfereer eerst de film naar de int. HD en kijk dan vanop de int.HD naar de film ... tja .... zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken ... vlekkeloos streamen zou wel leuker zijn.
http://www.belkin.com/IWCatProductPage. ... _Id=496763
http://nl.hardware.info/reviews/1717/te ... -powerline
Laatst gewijzigd door Xplod 19 dec 2010, 16:55, in totaal 1 gewijzigd.
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Hangt er ook vanaf of je bijv. 220V of 380V hebt... ik heb nu Hercules powerline adapters (200 Mbps) en haal MAXIMAAL 2 MB/s. Niet genoeg dus...
Xplod
Premium Member
Premium Member

Onderstaand filmpje is anders ook wel de moeite om eens te bekijken :!:
Het toont aan wat een Powerline adapter .... en dan meerbepaald zo ééntje van Belkin ... aan storingen genereerd.
Ik ben ooit ook nog actief radio-amateur geweest zoals de man in het filmpje ... wat hij aantoont verontrust me toch wel een beetje en radioamateurs kennende ... die verkopen géne zever !

http://www.youtube.com/watch?v=z3yVu5IfaEY
wamy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Ik had mijn homeplug ook aangesloten in dezelfde kamer en in dezelfde stroomgroep!
Maakt niet zoveel uit welk merk je kiest als je voor de homeplug av standaard(200Mb/s) gaat. 9 van de 10 zijn gemaakt met dezelfde chipset (Intellon). Weet niet hoe het is met de 1000Mb/s setjes.
Het is correct dat er Homeplugs zijn met ingebouwde switch
http://www.routershop.nl/products/bekab ... liging.htm
Heb geen ervaring met deze producten.
Maar... utp kabel leggen (of bestaande kabel splitsen) blijft de beste oplossing.
Laatst gewijzigd door wamy 19 dec 2010, 20:14, in totaal 2 gewijzigd.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Zoals honda4life al zei: je kan gewoon die kabel in 2 'splijten' om het simpel te zeggen. Er wordt maar gebruik gemaakt van 2 van de 4 paren, je hebt dus 2 paren over die je kan gebruiken voor een tweede verbinding.
Je maakt een T stukje met 2 plugs, elk voor 2 paren. Dan steek je de plug met de overeenkomstige paren in je bbox/decoder en het ander steek je in je bbox(of router)/mediaspeler. En dit over dezelfde kabel.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, is niet simpel om te verwoorden :p

Op internet vind je wel informatie over hoe je dit doet. Je mag natuurlijk niet zo maar willekeurige paren gaan kiezen enzo.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Je kan dan wel de kabel NIET meer gebruiken voor gigabit hé.
Er bestaan zelfs koppelstukjes voor die dit doen, dus zelf kabels krimpen lijkt me zelfs niet nodig :wink:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

In ieder geval presteert een dure powerline slechter dan een goedkopere 802.11n router zoals de Netgear WNDR3700
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

honda4life schreef:Je kan dan wel de kabel NIET meer gebruiken voor gigabit hé.
Aangezien hij eerst met powerlines ging werken denk ik niet dat dat een probleem is :)
Xplod
Premium Member
Premium Member

gm123 schreef:Zoals honda4life al zei: je kan gewoon die kabel in 2 'splijten' om het simpel te zeggen. Er wordt maar gebruik gemaakt van 2 van de 4 paren, je hebt dus 2 paren over die je kan gebruiken voor een tweede verbinding.
Je maakt een T stukje met 2 plugs, elk voor 2 paren. Dan steek je de plug met de overeenkomstige paren in je bbox/decoder en het ander steek je in je bbox(of router)/mediaspeler. En dit over dezelfde kabel.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, is niet simpel om te verwoorden :p

Op internet vind je wel informatie over hoe je dit doet. Je mag natuurlijk niet zo maar willekeurige paren gaan kiezen enzo.
Hmmm :roll:
Het proberen idd wel waard. Ik heb genoeg kabel, fichkes en ook zo'n speciale tang liggen en 2 paar ongebruikte draadjes moet wel genoeg zijn om over te streamen nietwaar.
Leuk ... en vooral ... goedkoop ... nu nog hopen dat het me lukt dus ...
als ik het goed begrijp .... 2 Y-splitters maken met 2 mannekes en 1 meiske maken :???:
De meiskes moet ik wel nog in huis halen ... die heb ik niet liggen.
Vraag is nu ook nog welke 2 paar draadjes er nu niet in gebruik zijn ... hoe kom ik dat te weten ... :roll:

edit: lap ... het was te mooi om waar te zijn. Na effe googlen lees ik dat splitten de snelheid op beide paren zal limiteren op 10Mbps ... en dat is dus noch voor BTV, noch voor 1080p streamen voldoende als ik me niet vergis :-(
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Een beetje zoeken op google geeft je veel informatie.

Ofwel koop je de kant en klare splittertjes, of je krimpt je kabels zelf.
Of je vrouwtjes kan kopen weet ik niet, en die vrouwtjes voor in de muur zijn volgens mij voor vaste kern.

2x100Mbit is haalbaar. dus geen 10 zoals je schrijft.
Lijkt me toch net voldoende om blu rays over je netwerk te krijgen :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator

Xplod schreef:Vraag is nu ook nog welke 2 paar draadjes er nu niet in gebruik zijn ... hoe kom ik dat te weten ... :roll:
de meeste UTP kabels zijn gekleurd volgens de standard T568B:
gebruikt:
pin 1+2 is het oranje paar
pin 3+6 is het groene paar

ongebruikt:
pin 4+5 is het blauwe paar
pin 7+8 is het bruine paar

Nu moet je op je op je Y-splitter:
pin 4+5 doorverbinden met 1+2 van de 2de kabel
pin 7+8 doorverbinden met 3+6 van de 2de kabel

en aan de andere kant juist hetzelfde > dan heb je de kabel ontdubbeld.
Xplod schreef:edit: lap ... het was te mooi om waar te zijn. Na effe googlen lees ik dat splitten de snelheid op beide paren zal limiteren op 10Mbps ... (
Zoals honda4life ook al zei: compleet uit de lucht gegrepen.

Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Xplod
Premium Member
Premium Member

Oops ... die 2x 10Mbits ging blijkbaar over een CAT5 en niet over een CAT6 kabel ... soit ... dan toch maar eens proberen :-)

Klopt deze tekening :???: .... zie link
http://www.cabling-design.com/reference ... plit.shtml
philippe_d
Moderator
Moderator

Die tekening is gebaseerd op het -568 kleurenschema, terwijl mijn uitleg hierboven gebaseerd was op het -568B kleurenschema. Het enige verschil is dat het groene en oranje paar omgewisseld zijn.

Als je er maar voor zorgt, dat je het aan beide kanten van de kabel op dezelfde manier split, maakt het niet zoveel uit: je kan dat schema gebruiken.

Philippe.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Ok ... goed om weten.
Ondertussen ben ik eens aan het rondkijken voor kant en klare splitters want zo te zien kosten die ook géén geld.
Vraag is of intern de splitsing wel op de juiste manier gebeurd.

Op eBay staat het er vol van .... olease check de link;
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... Categories

Wat denken jullie :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Opgelet met die dingen... splitten en splitten is niet hetzelfde.

Wat jij wil is de andere paren gebruiken... en da's meestal niet wat dergelijke splitters doen !
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Je weet het inderdaad niet echt op voorhand nee hoe deze splitsen :?
Xplod
Premium Member
Premium Member

Volgens het schema op de splitter lijkt deze het wel op de juiste manier te doen ... alleen staat er ook Cat5e op ... :roll:
http://cgi.ebay.co.uk/Pair-Cat5e-Networ ... 27b4a17e1e
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

iceke schreef:200mbps devolo's halen 12mbit/s volgens deze review
http://www.guru3d.com/article/devolo-dl ... er-review/
Dat bewijst enkel maar hoe moeilijk het is om die Powerline Adaptors te testen (wegens enorm afhankelijk van je elektrisch net en aangesloten toestellen). Ik heb hier zelf DLAN-200 thuis en haal er 27Mbps mee. Kan gerust meer zijn want is voor mijn Telenet uplink die dus gecapt is op 30Mbps (ExpressNet+).

Edit: in die review zie ik toch echt nergens 12Mbps staan, integendeel ze spreken over 80Mbps.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Ik heb hier 1 grote leefkamer ... living en keuken lopen in elkaar.
De stopcontacten van beiden zitten op een gescheiden circuit.
Al mijn audio-apparatuur zit op een verdeelblok met filter van het merk Monster ... en voor de rest hier en daar een lampje ... thats it.
Ik denk dat Powerline hier dus wel goed zou marcheren. De bedrading is hier nog maar 10jaar oud en perfect in orde.

.... en die Belkin's van 1000Mps .... da's wel goe gerief natuurlijk .... maar storingen dat dat ding precies geeft ..... :roll:
Best-case scenario ---> 169,1 Mbit
http://nl.hardware.info/reviews/1717/2/ ... e-scenario
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Neem het van mij aan: Overspanningsbeveiligingen, verklikkerlampjes, en stekkerblokken zijn een ramp!
Je monster letterlijk Mbits zal vreten en tot 0 zal herleiden :|
Xplod
Premium Member
Premium Member

Ik heb me zonet op eBay 2 sets combiner splitters gekocht.
M.a.w. ga ik het eens proberen de boel wired te maken over 1 utp kabel die er nu dus al ligt.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Xplod schreef:Heeft er iemand ervaring met het streamen van 1080p content over Powerline adapters ... lukt dat wat vlekkeloos .... want ik lees hier en daar op het net dat het niet echt lukt en dat het allemaal een beetje afhangt van je persoonlijke elektriciteits-installatie.

Aangezien Telenet en Belgacom voor hun DigitaleTV er gebruik van maken stel ik de vraag hier dus eens.
Welk merk powerline adapters gebruiken ze en .... zijn die voldoende snel om er 1080p mee te streamen naar bvb. een Mediaplayer zoals een Xtreamer bvb. :???:
Ik ga effe de discussie over de splitters uit de weg. Het probleem van Powerlines is dat ze latency introduceren. En als je dus streamt via SMB dan heb als gevolg van de latency performantieverlies. Dat is eigen aan CIFS/SMB die teveel kleine pakketjes tussen client en server uitwisselen. Dus als je met een latency probleem zit (Powerline is erger dan Wireless) dan is SMB geen optie en is HTTP of pure UDP veel beter.

Zelf heb ik in een huis met vernieuwde electriciteit 2 Zyxels gebruikt en die halen 40Mbit/s via FTP maar die vallen terug op 25 via CIFS/SMB. Te weinig voor een volledige remux van een BluRay (ik rip & remux, ik re-encode niet, die dingen halen met TrueHD tracks 50Mbit in totaal soms). Zit nu met Wireless-N op 5GHz en haal 85Mbit met FTP. Meer dan voldoende, maar de volgende stap is overal Cat6.

Bij TN dient de powerline trouwens enkel om de tv-gids op te vragen en de interactieve dingen te doen, de TV zelf komt door de coax. Bij Belgacom gaan ze volgens mij niet eens voor HD boven de 10Mbit dus kan zelfs een crappy powerline het aan.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”