VOIPbuster met telenet
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Ik heb een fritzbox 7170 , en maak al enkele jaren gebruik van VOIPbuster , sinds vandaag ben ik overgeschakeld van provider (telenet) .
De fritzbox staat dus na de telenet modem als router aangesloten . Instelling van VOIPbuster zijn hetzelfde gebleven .
Mijn probleem dat telkens als ik iemand tracht te bellen de telefoon gewoon overgaat , maar zodra die persoon opneemt wordt binnen de seconde de verbinding verbroken . Ik krijg dan error code 4 of verzoek beëindigt.
Wie weet raad ?
Zijn er misschien instellingen voor VOIP die nog aangepast moeten worden in mijn fritzbox ??
De fritzbox staat dus na de telenet modem als router aangesloten . Instelling van VOIPbuster zijn hetzelfde gebleven .
Mijn probleem dat telkens als ik iemand tracht te bellen de telefoon gewoon overgaat , maar zodra die persoon opneemt wordt binnen de seconde de verbinding verbroken . Ik krijg dan error code 4 of verzoek beëindigt.
Wie weet raad ?
Zijn er misschien instellingen voor VOIP die nog aangepast moeten worden in mijn fritzbox ??
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
niemand ???
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heb je een Telenet modem of een Telenet router ?
In dit laatste geval gebruik je een router achter een router ....
- ofwel de FritzBox instellen als IP Client
- ofwel in "mijn Telenet" het IP adres van de FritzBox in DMZ zetten ?
Philippe.
In dit laatste geval gebruik je een router achter een router ....
- ofwel de FritzBox instellen als IP Client
- ofwel in "mijn Telenet" het IP adres van de FritzBox in DMZ zetten ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Is een telenet router , daarachter staat dus de fritzbox opgesteld.
Deze is ingesteld als IP client .
De instellingen van VOIPbuster zijn dezelfde gebleven als met mijn ADSL lijn (volgens mij hoef ik deze ook niet te veranderen, ofwel ??)
Ik kan dus iemand bellen , de telefoon gaat ook over. Maar that's it .
Zodra die persoon de hoorn opneemt , valt alles weg.
Als ik mijn gesprekken nadien check bij voipbuster , loopt zolang ik de hoorn niet neerleg de beltijd evengoed door.
Bij mijn fritzbox staat er telkens maar 1 seconde beltijd bij die gesprekken .
Het probleem zit hem volgens mij dan ook niet bij voipbuster , maar bij de instellingen van de telenet router.
Maar wat ????
Deze is ingesteld als IP client .
De instellingen van VOIPbuster zijn dezelfde gebleven als met mijn ADSL lijn (volgens mij hoef ik deze ook niet te veranderen, ofwel ??)
Ik kan dus iemand bellen , de telefoon gaat ook over. Maar that's it .
Zodra die persoon de hoorn opneemt , valt alles weg.
Als ik mijn gesprekken nadien check bij voipbuster , loopt zolang ik de hoorn niet neerleg de beltijd evengoed door.
Bij mijn fritzbox staat er telkens maar 1 seconde beltijd bij die gesprekken .
Het probleem zit hem volgens mij dan ook niet bij voipbuster , maar bij de instellingen van de telenet router.
Maar wat ????
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In je originele post schrijf je: De fritzbox staat dus na de Telenet modem als router aangesloten.
In de post hierboven schrijf je dat de fritzbox na de Telenet router als IP client aangesloten is.
Dat zijn twee totaal verschillende opstellingen. Wat is het nu eigenlijk ???
* Als de FritzBox als IP Client staat, krijg je in de VOIP instellingen een extra lijn voor de STUN. probeer hier eens stun.voipbuster.com als stun server ?
* Probeer zowel in de FritzBox als in de Telenet router UPnP in te stellen ?
* Probeer - zoals ik in mij eerste antwoord al schreef - de FritzBox in DMZ te zetten ?
* Advanced Settings > Telephony > Internet telephony > Advanced settings: "keep port forwarding enabled" aanvinken ?
Philippe.
In de post hierboven schrijf je dat de fritzbox na de Telenet router als IP client aangesloten is.
Dat zijn twee totaal verschillende opstellingen. Wat is het nu eigenlijk ???
* Als de FritzBox als IP Client staat, krijg je in de VOIP instellingen een extra lijn voor de STUN. probeer hier eens stun.voipbuster.com als stun server ?
* Probeer zowel in de FritzBox als in de Telenet router UPnP in te stellen ?
* Probeer - zoals ik in mij eerste antwoord al schreef - de FritzBox in DMZ te zetten ?
* Advanced Settings > Telephony > Internet telephony > Advanced settings: "keep port forwarding enabled" aanvinken ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Het is dus een telenet router , foutje van mij in de eerste post
fritzbox staat nu als IP cient erachter .
Stun server staat ingevuld .
Fritzbox en telenet router staan beide als UPnP , "keep port forwarding" is enabled
Fritzbox in DZM zetten helpt ook niet
het probleem blijft hetzelfde
fritzbox staat nu als IP cient erachter .
Stun server staat ingevuld .
Fritzbox en telenet router staan beide als UPnP , "keep port forwarding" is enabled
Fritzbox in DZM zetten helpt ook niet
het probleem blijft hetzelfde
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ben ook einde raad ....strangerke schreef:Fritzbox in DZM zetten helpt ook niet
De FritzBox heeft een vast IP binnen het LAN subnet van je Telenet router (en buiten de DHCP range) ?
En dit IP heb je dan in de Telenet modem op DMZ gezet ?
En je hebt zeker genoeg belkrediet en zo ?
Ik hoop dat je niet hetzelfde probleem hebt als de Belgacom BBox: hier wordt alle verkeer op poort 5060 geblokkeerd, het enige wat helpt is je VOIP installatie op een andere poort zetten (vb 5070)
In plaats van DMZ, probeer eens poorten te forwarden in de Telenet modem.
5060 TCP > 5060 (SIP)
5060 UDP > 5060
7078+32 USP > 7078 (RTP)
Anders weet ik het ook niet meer hoor
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Hoe bedoel je Philippe? Bij mij werkt mijn VOIP installatie (Gigaset A580IP) gewoon op poort 5060 achter een BBox2 Maar mijn VOIP is wel uitgeschakeld op de BBox2, waarschijnlijk dat ik daardoor geen problemen heb...philippe_d schreef:Ik hoop dat je niet hetzelfde probleem hebt als de Belgacom BBox: hier wordt alle verkeer op poort 5060 geblokkeerd, het enige wat helpt is je VOIP installatie op een andere poort zetten (vb 5070)
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Alles geprobeerd wat je zei , het probleem blijft hetzelfde .
Belkrediet is voldoende , had ik als eerste gechecked
Belkrediet is voldoende , had ik als eerste gechecked
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt gelijk. Ik had het inderdaad over mensen die vb gelijktijdig VOIP op de BBox (Saclet) en dan nog VOIP achter de BBox2 willen ...simon1991 schreef:Bij mij werkt mijn VOIP installatie (Gigaset A580IP) gewoon op poort 5060 achter een BBox2 Maar mijn VOIP is wel uitgeschakeld op de BBox2, waarschijnlijk dat ik daardoor geen problemen heb...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Ik geef het ondertussen op , krijg het gewoon niet werkend zoals het moet
Wat een gekl**t en een ergernis , dat is het me allemaal niet waard, dan maar gewoon bellen met de gsm
Wat een gekl**t en een ergernis , dat is het me allemaal niet waard, dan maar gewoon bellen met de gsm
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Heb je de Telenet-modem aangesloten op de Lan1 poort v/d Fritz ? Die juist naast de USB-poort ? Mag niet op een andere.
Heb je in de config v/d Fritz opgegeven dat je zijn modemdeel niet gebruikt :
Heb je in de config v/d Fritz opgegeven dat je zijn modemdeel niet gebruikt :
„Internetzugang über LAN 1“.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb ook Telenet, en mijn Siemens Gigaset s685 IP hangt na een Sitecom router met vast IP nr. De Sitecom
hangt dan weer aan de Switch van Telenet (splitst home internet en internet voor de Digibox). Die switch
hangt dan weer aan de Telenet modem. Dus :
Telenet modem -> switch -> Router -Voip Siemens.
En dat werkt perfect via SIP poort 5060.
hangt dan weer aan de Switch van Telenet (splitst home internet en internet voor de Digibox). Die switch
hangt dan weer aan de Telenet modem. Dus :
Telenet modem -> switch -> Router -Voip Siemens.
En dat werkt perfect via SIP poort 5060.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Ja , dit staat allemaal juist .MarkDM schreef:Heb je de Telenet-modem aangesloten op de Lan1 poort v/d Fritz ? Die juist naast de USB-poort ? Mag niet op een andere.
Heb je in de config v/d Fritz opgegeven dat je zijn modemdeel niet gebruikt :„Internetzugang über LAN 1“.
Fritz geprobeerd als IP client , maar ondertussen weer terug als router staan .
Ik heb dus geen switch , ik heb die nieuwe telenet router (i guess) , alles zit in één apparaat , internet , telefonie en digitaal TV .
-
- Premium Member
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Ik ben ook bij telenet en bel met een fritzbox.
Ze hadden ook eerst een router geplaatst.
Ik heb een omwisseling gevraagd naar een modem.
Dit hebben ze gratis gedaan, weliswaar na aandringen.
Die router van hen is toch waardeloos, want
hij is gemodifieerd en sterk beknot doordat je hem niet kunt benaderen via webbrowser, maar enkel
via de servers van telenet. Ze zien ook alles wat eraan hangt. een fritzboxje eraan zal hen niet bevallen
denk ik, nog minder een Cccam server.. e.d...
Ze hadden ook eerst een router geplaatst.
Ik heb een omwisseling gevraagd naar een modem.
Dit hebben ze gratis gedaan, weliswaar na aandringen.
Die router van hen is toch waardeloos, want
hij is gemodifieerd en sterk beknot doordat je hem niet kunt benaderen via webbrowser, maar enkel
via de servers van telenet. Ze zien ook alles wat eraan hangt. een fritzboxje eraan zal hen niet bevallen
denk ik, nog minder een Cccam server.. e.d...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
@strangerke: Ik heb enkele screenshots van de Fritzbox 7050 bij mijn zus.
Weet er iemand waar ik die Fritzbox zijn WAN-IPadres kan zien ? Hij krijgt het met DHCP van de Telenet modem.
Toont die Fritzbox ergens wat hij gekregen heeft ? Ik vind het niet.
Weet er iemand waar ik die Fritzbox zijn WAN-IPadres kan zien ? Hij krijgt het met DHCP van de Telenet modem.
Toont die Fritzbox ergens wat hij gekregen heeft ? Ik vind het niet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
1) In het Hoofdmenu (7050) staat onder "Internet und Telefonie" een lijn met: "FRITZ!Box benutzt eine direkte IP-Verbindung zu einem Internetanbieter. IP-Adresse xx.xx.xx.xx
2) In de Event Log (Ereignisse) moet er normaal ook een entry staan met het tijdstip waarop een WLAN adres verkregen werd, en het IP adres. Maar gezien je bij Telenet geen disconnects hebt, kan deze "Event" reeds lang geleden zijn.
3) Als je een WeePee account hebt, kan je in de User Tool ook zien op welk IP adres (en poort) de laatste registratie plaatsvond.
4) Je kan in de FritzBox een dyndns account instellen. Dan kan je pingen naar deze dyndns naam en het IP adres te weten komen... enz.
Philippe.
2) In de Event Log (Ereignisse) moet er normaal ook een entry staan met het tijdstip waarop een WLAN adres verkregen werd, en het IP adres. Maar gezien je bij Telenet geen disconnects hebt, kan deze "Event" reeds lang geleden zijn.
3) Als je een WeePee account hebt, kan je in de User Tool ook zien op welk IP adres (en poort) de laatste registratie plaatsvond.
4) Je kan in de FritzBox een dyndns account instellen. Dan kan je pingen naar deze dyndns naam en het IP adres te weten komen... enz.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
@strangerke: de firewall staat aan in MyTelenet, dat zou het probleem niet mogen zijn:
Laatst gewijzigd door MarkDM 27 dec 2010, 21:40, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Deze Fritz geeft geen WAN-adres:philippe_d schreef:1) In het Hoofdmenu (7050) staat onder "Internet und Telefonie" een lijn met: "FRITZ!Box benutzt eine direkte IP-Verbindung zu einem Internetanbieter. IP-Adresse xx.xx.xx.xx
2) In de Event Log (Ereignisse) moet er normaal ook een entry staan met het tijdstip waarop een WLAN adres verkregen werd, en het IP adres. Maar gezien je bij Telenet geen disconnects hebt, kan deze "Event" reeds lang geleden zijn.
In de eventlog stond ook niets daarover. Maar het was inderdaad al te lang geleden.
Na een herstart heb ik het er toch gevonden.
Bedankt
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Bedankt voor de moeite MarkDM (en Philippe)
Jammer genoeg had ik deze laatste instellingen ookal geprobeerd op mijn Fritzbox , Zonet nogmaals alles gechecked , maar alles staat zoals bij de jouwe , dit werkt dus niet bij mij .
Probleem blijft hetzelfde , bellen gaat dus , maar geluid valt weg zodra die persoon opneemt.
Zodra ik terug mijn ADSL lijn aansluit werkt VOIP weer normaal , via telenet niet werkend te krijgen .
ADSL lijn is nog werkend tot 1 Januari dus even omschakelen om dit te testen is geen probleem
Jammer genoeg had ik deze laatste instellingen ookal geprobeerd op mijn Fritzbox , Zonet nogmaals alles gechecked , maar alles staat zoals bij de jouwe , dit werkt dus niet bij mij .
Probleem blijft hetzelfde , bellen gaat dus , maar geluid valt weg zodra die persoon opneemt.
Zodra ik terug mijn ADSL lijn aansluit werkt VOIP weer normaal , via telenet niet werkend te krijgen .
ADSL lijn is nog werkend tot 1 Januari dus even omschakelen om dit te testen is geen probleem
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Je hebt toch geen Port Forwardings geconfigureerd in MyTelenet ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Nee , momenteel staat er niets eer geconfigureerd .
DMZ-adres staat ook niets meer ingevuld .
Alles staat precies zoals bij de jouwe .
Enkel zag ik bij jou fritz dat er bij "FRITZ!Box uses a direct IP" geen IP adres wordt weergegeven , dat staat er bij mijne wel . Dus misschien toch ergens nog een instelling die anders staat , alhoewel dat er volgens mij niets mee te maken heeft ????
(ik heb wel een fritzbox 7170)
DMZ-adres staat ook niets meer ingevuld .
Alles staat precies zoals bij de jouwe .
Enkel zag ik bij jou fritz dat er bij "FRITZ!Box uses a direct IP" geen IP adres wordt weergegeven , dat staat er bij mijne wel . Dus misschien toch ergens nog een instelling die anders staat , alhoewel dat er volgens mij niets mee te maken heeft ????
(ik heb wel een fritzbox 7170)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Hoe ziet je eigen netwerk eruit ?
Bij ons is alle eigen apparatuur via de Fritz aan het internet gekoppeld: de portable via de Fritz zijn Wlan, de vaste PC via de 2e poort op de Fritz. De Wireless van Telenet staat af (via Mytelenet). Zo regelt de Fritz de QoS (voorrang aan Voip) en heeft hij de IP-poorten onder controle.
Op de andere plug v/d Telenet-router zit de Digicorder.
Bij ons is alle eigen apparatuur via de Fritz aan het internet gekoppeld: de portable via de Fritz zijn Wlan, de vaste PC via de 2e poort op de Fritz. De Wireless van Telenet staat af (via Mytelenet). Zo regelt de Fritz de QoS (voorrang aan Voip) en heeft hij de IP-poorten onder controle.
Op de andere plug v/d Telenet-router zit de Digicorder.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Van telenet router naar fritz , aangesloten op LAN1 , vervolgens via LAN2 naar de desktop .
PS3 , laptops endergelijke werken allemaal op de WLAN van de fritzbox
Wireless van telenet staat aan , maar ookal zet ik deze af werkt het ook niet .
PS3 , laptops endergelijke werken allemaal op de WLAN van de fritzbox
Wireless van telenet staat aan , maar ookal zet ik deze af werkt het ook niet .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik zou in MyTelenet de Firewall deactiveren (uitschakelen) . Dat kan geen kwaad, het is een router . Die houdt ongevraagde connecties toch tegen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Oke zal ik doen , maar jammer genoeg verandert dat niets aan de werking van VOIP
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Heb je al geprobeerd op die Telenet Modem/Router met de Voipbuster software op pc of met een andere Sip client ?
Kan je daarmee wel bellen zonder probleem .?
Als je hetzelfde fenomeen hebt moet je niet ver meer zoeken denk ik is het die Telenet Modem/router die problemen geeft ..
Enige wat ik nog zou proberen is in mijn Telenet eens Upnp opzetten en firewall uit ....
En als laatste evt eens testen met de DMZ naar het privé ip die de fritzbox krijgt ..
De Friztbox instellen op LAN1 share existing LAN nemen , want anders zit met een dubbele NAT en dat zorgt zeker voor problemen met SIP .
( in dit geval is je Friztbox gewoon en Client/Wifi AP van de telenet router en geen router meer )
Als dat allemaal niet helpt zou ik gewone modem vragen aan telenet .. zodat je een ECHT WAN ip adres krijgt op de FritzBox en de FritBox als router kan gebruiken in plaats van die zwaar beperkte Telenet Modem/Router ..
Snap niet dat Telenet geen optie voorziet in Mijn Telenet om daar het Mac Adress in te geven van je router zodat die een echt Internet Ip krijgt ipv een privé adres .. voor mensen die liever hun eigen router gebruiken of waar de modem in de kelder staaat ( = geen wifi ontvangst ) .
Kan je daarmee wel bellen zonder probleem .?
Als je hetzelfde fenomeen hebt moet je niet ver meer zoeken denk ik is het die Telenet Modem/router die problemen geeft ..
Enige wat ik nog zou proberen is in mijn Telenet eens Upnp opzetten en firewall uit ....
En als laatste evt eens testen met de DMZ naar het privé ip die de fritzbox krijgt ..
De Friztbox instellen op LAN1 share existing LAN nemen , want anders zit met een dubbele NAT en dat zorgt zeker voor problemen met SIP .
( in dit geval is je Friztbox gewoon en Client/Wifi AP van de telenet router en geen router meer )
Als dat allemaal niet helpt zou ik gewone modem vragen aan telenet .. zodat je een ECHT WAN ip adres krijgt op de FritzBox en de FritBox als router kan gebruiken in plaats van die zwaar beperkte Telenet Modem/Router ..
Snap niet dat Telenet geen optie voorziet in Mijn Telenet om daar het Mac Adress in te geven van je router zodat die een echt Internet Ip krijgt ipv een privé adres .. voor mensen die liever hun eigen router gebruiken of waar de modem in de kelder staaat ( = geen wifi ontvangst ) .
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Ik heb het met weepee geprobeerd , maar hier krijg ik enkel een onderbroken toon en kan ik zelfs niet bellen .
Upnp opzetten , firewall uit , DMZ ingevuld , Fritz als IP client helpt allemaal niet .
Zonet even getest ,bellen op PC met de voipBUSTER software en een headset werkt wel gewoon.
Upnp opzetten , firewall uit , DMZ ingevuld , Fritz als IP client helpt allemaal niet .
Zonet even getest ,bellen op PC met de voipBUSTER software en een headset werkt wel gewoon.
-
- Premium Member
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Ik begrijp echt niet waarom je mijn advies niet opvolgt. Laat toch gewoon die router omwisselen voor een modem.
Dan zijn al je problemen opgelost. Die router heeft toch geen meerwaarde, want hij is gemodifieerd en beknot.
Dan zijn al je problemen opgelost. Die router heeft toch geen meerwaarde, want hij is gemodifieerd en beknot.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Is MISSCHIEN wel mogelijk om dit om te wisselen , maar waarschijnlijk komen er dan ook weer extra kosten bij kijken , niet dan ????
En nu staat alles netjes geplaatst , indien ze weer terug moeten komen is het nog afwachten hoe ze het allemaal achterlaten .
En nu staat alles netjes geplaatst , indien ze weer terug moeten komen is het nog afwachten hoe ze het allemaal achterlaten .
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb sterk de indruk dat er toch iets fout is met je FritzBox, ofwel iets verkeerd ingesteld. Er is geen enkele reden waarom de FritzBox niet zou werken achter een NAT (vooral nu je bevestigt dat een softphone wel werkt).strangerke schreef: Zonet even getest ,bellen op PC met de voipBUSTER software en een headset werkt wel gewoon.
Problemen met VOIP achter een NAT situeren zich gewoonlijk op het niveau van binnenkomende gesprekken, maar zelden op het gebied van uitgaande. Tenzij die nieuwe modem/router van Telenet er toch voor iets tussenzit .
Mijn advies zou zijn:
a) probeer het toch nog eens met een ander toestel / andere FritzBox ?
b) indien geen succes: volg het eerder gegeven advies en laat Telenet die router vervangen door de klassieke Telenet modem.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Bij mijn zus werkt het goed met een gelijkaardige Telenet-modem-router en een Fritzbox 7050, met dubbele NAT. Het kan dus.
Ik zou eerst eens een factory-reset doen van je Fritzbox. En dan terug instellen. Ik het zo al eens ergens kunnen oplossen . We hadden toen ook eigenaardige fenomenen.
Ik zou eerst eens een factory-reset doen van je Fritzbox. En dan terug instellen. Ik het zo al eens ergens kunnen oplossen . We hadden toen ook eigenaardige fenomenen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Dan zou het toch ook niet moeten werken als ik alles terug via ADSL aansluit , en dan werkt het nog steeds .philippe_d schreef: Ik heb sterk de indruk dat er toch iets fout is met je FritzBox
Zodra ik terug via telenet ga is het gedaan ermee .
Factory reset helpt ook niet