Iemand die weet hoeveel de "maximale" grootte is van bestanden via e-mailverkeer?
Bij hotmail, de ISP's ...
Is dat bij ISP's 10MB? 15 MB?
In geval te groot sturen ISP's altijd een mailtje terug dat de bestanden niet konden worden afgeleverd?
Grootte bestanden bij e-mail
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
E-mail is niet gemaakt om grote bestanden te versturen.
Trouwens de setting is bij iedere ISP anders... niet echt praktisch dus.
Trouwens de setting is bij iedere ISP anders... niet echt praktisch dus.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Bij alle bedrijven waar ik ooit gewerkt heb of die klant waren van mijn werk: 10 MB.koekie schreef:Iemand die weet hoeveel de "maximale" grootte is van bestanden via e-mailverkeer?
Bij hotmail, de ISP's ...
Is dat bij ISP's 10MB? 15 MB?
Bij Telenet: 20 MB
Hou er ook rekening mee dat het een verplichting is van RFC2822 dat de body van een email uitsluitend bestaat uit 7-bit US-ASCII, dwz tekens van 0-127 in de ASCII-tabel. Bovendien is iedere lijn in een email beperkt tot 998 tekens.
In praktijk betekent dit dat je bytestreams (1 byte = 8 bits) moet omzetten van 8 bits naar 7 bits, waardoor de bytestream ~14% groter wordt, en dan moet je dat nog eens in stukken kappen van 998 tekens inclusief CRLF (einde regel karakters), wat nog 'n procent of zo extra overhead geeft.
Bijgevolg moet je er niet op rekenen dat je een binair bestand van groter dan 8,5 MB betrouwbaar over het internet kan sturen als de mailboxlimiet 10 MB is. Het zou kunnen dat het lukt, maar het is geen garantie.
Wat betreft een theoretisch maximum: dit bestaat niet. In theorie zou je een email kunnen sturen die zo groot is als de vrije ruimte op de harde schijf van de ontvanger.
Volgens de RFC 5321 is het de verantwoordelijk van de ontvangende server om de ontvangen mail te behandelen van zodra hij een 250 OK heeft gegeven aan de afzender. Er wordt aangeraden om een 500-foutmelding te geven in geval van problemen, maar daar staat geen MUST bij. In de meeste gevallen gebeurt dit wel maar je mag er niet op rekenen. SMTP = SIMPLE Mail Transfer Protocol.koekie schreef:In geval te groot sturen ISP's altijd een mailtje terug dat de bestanden niet konden worden afgeleverd?
Sorry voor de technische uitleg.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Moest hier gewoon wat visualisaties doorsturen. Klant heeft die ontvangen, van de vertegenwoordiger van de leverancier kreeg ik 'm terug. De totale grootte moet ergens 12 MB zijn. De éne aanvaardt bestanden van 12MB, de andere dan weer niet.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik upload de meeste files naar een FTP servertje en de klant/bestemmeling download die dan via HTTP.
Anders heb je voldoende online tools zoals http://demo.ovh.com/ ...
Anders heb je voldoende online tools zoals http://demo.ovh.com/ ...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Mocht het gegaan hebben over pakweg 16MB of meer dan zou ik die ook op server hebben gezet, maar ik ging er van uit dat 12MB wel zou lukken. Enkel niet bij vertegenwoordiger geaccepteerd, maar dat is niet erg.