Beschikbaarheid BelgacomTV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

BGCTV.png
(15.77 KiB) 3400 keer gedownload
Nieuwe BelgacomTV beschikbaarheidtest!
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=nl
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Spijtig nieuws :(

Ik wist dat ik op mijn nieuw adres maar 16,5 MBit kon hebben maar ik kan maar 2 streams non hd hebben ;(.

Code: Selecteer alles

Mogelijkheden TV	1e tv	2de tv
 	Kijken	Opnemen	Kijken	Opnemen
1 tv niet-HD	 niet-HD	 niet-HD		
2 tv's niet-HD	 niet-HD		 niet-HD	
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

bedankt, nu hebben we hier tenminste een richtdatum! :bdaysmile:

Status Momenteel niet beschikbaar
Beschikbaar vanaf: 01/07/2012
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

er word enkel een richtdatum gegeven als er één is :cop:
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Ik krijg hier enkel te zien dat er 1 tv mogelijk is. Geen lijstje met HD of niet :) (misschien omdat er maar 1 toestel mogelijk is?).
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

Dan ga jij te ver van de ROP zitten of misschien is er zelfs geen in jouw straat Sparky, op de meeste plaatsen zou er nu toch glasvezel moeten zijn in Leopoldsburg bij mijn weten.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Amai, als dit een nieuw programma is dan mogen ze toch al eens direct een update uitvoeren.
Ons huisnummer kent hij niet en we wonen er al bijna een jaar. Als ze met alles zo traag zijn ?!?! :roll:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Nice, hier voorbeeld voor bestaande klanten die 30Mbit kunnen.
BGCTVcheck3TV.jpg
(72.81 KiB) 212 keer gedownload
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

genksta schreef:Dan ga jij te ver van de ROP zitten of misschien is er zelfs geen in jouw straat Sparky, op de meeste plaatsen zou er nu toch glasvezel moeten zijn in Leopoldsburg bij mijn weten.
Inderdaad, op de meeste plaatsen is het beschikbaar. Hier, een paar honder meter (<500) terug is het beschikbaar (huizen enkel aan 1 kant van de baan, ander kant is militair domain). Mijn deel van de baan, waar huizen aan 2 kanten staan is het niet beschikbaar. Hopelijk verandert dit snel :P.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En hier een bestaande klant die VDSL2 zal kunnen hebben volgend jaar:
inge25
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2008, 11:33
Bedankt: 34 keer

Wij krijgen dit te zien

Product Belgacom TV
Lijnnummer *********
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 2
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 1

Maar met de schammele 16.5 die wij hier hebben denk ik er nog niet aan om Bgtv in huis te halen. :bang:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Schamele 16,5 ? Veel geluk bij Telenet.

PS: ge moet daarom niet speciaal je hoofd liggen boenken :wink:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hier ook nog geen richtdatum terwijl de technieker dit gisteren wel kon geven

(geen goede communicatie tussen verschillende diensten?)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Zal eerder een data quality probleem zijn in één van de databases. In ieder geval voor jou zal VDSL2 beschikbaar worden vanaf 1/4/2011.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Yes! Eindelijk af van die armtierige ADSL1 !
Status Momenteel niet beschikbaar
Beschikbaar vanaf: 01/03/2011

Wordt dit sowieso VDSL2 of gaan ze hun ADSL2 wat oppompen ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Stuur me je gegevens eens per PM, de interne checks zijn uiteraard uitgebreider dan de webcheck die via het internet te raadplegen valt.
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 dec 2003, 19:06
Locatie: Veldegem

Beste,

In ons jeugdhuis zouden we graag Belgacom TV en ADSL nemen. Ik heb een vermoeden dat het zal werken maar zou graag wat meer info verkrijgen.
Het is namelijk zo dat er op dat stuk grond 2 gebouwen staan met verschillende nummers (een chiroheem en een jeugdhuis). Als ik de nummer van het chiroheem check zegt hij beschikbaar, bij het jeugdhuis niet. Nochtans staan ze op hetzelfde perceel.

Ik vermoed dat de hernummering van de straat 3 jaar geleden gewoon nog niet in de pc bij Belgacom geraakt is...

Kan er mij iemand verder helpen, waar moet ik ten rade? Als ik in de Belgacom shop erover begon hoorden ze het precies donderen in keulen.
Kan ik eventueel een technische dienst bellen die beter op de hoogte is?

Alvast bedankt,
Ben
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Pm sent quistnix :-)
@Ben: ja, technische dienst ofzo lijkt mij de beste optie ... tenzij iemand van op het forum hier sneller is :P
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dreeten schreef:Ik vermoed dat de hernummering van de straat 3 jaar geleden gewoon nog niet in de pc bij Belgacom geraakt is...
Reken er maar niet op. De kans is vrij groot dat onze interne nummering nog op het oude adres staat.
Kan er mij iemand verder helpen, waar moet ik ten rade? Als ik in de Belgacom shop erover begon hoorden ze het precies donderen in keulen.
Kan ik eventueel een technische dienst bellen die beter op de hoogte is?
Ik denk dat je meer informatie op dit forum kan inwinnen dan van de helpdesk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

@Dreeten aka Ben, stuur de gegevens eens door per PB.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ontheronix schreef:Yes! Eindelijk af van die armtierige ADSL1 !
Status Momenteel niet beschikbaar
Beschikbaar vanaf: 01/03/2011

Wordt dit sowieso VDSL2 of gaan ze hun ADSL2 wat oppompen ?
Je komt op VDSL2 via de ROP 91OLS0-0215. De afstand tot je huis is 493 meter met een verzwakking van 0,427 dB. Je zal dus op het 20/2 Mbps profiel gezet worden. Beschikbaarheid idd. vanaf 1/3/2011.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Het zou kunnen als je net op de grens zit. Desnoods kan je wel op de plaats waar het wel kan tv aanvragen en met een utp-kabel doorverbinden.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik krijg volgende melding, woon nochtans in een groot dorp en sterk verstedelijkt.
Wanneer komt hier nu eindelijk eens verandering in. Hoe willen ze nu klanten werven, als gans hun winkel
niet beschikbaar is????? :bang:

Status Niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan.

Bijkomende informatie
Belgacom TV is niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

lucdec schreef:Ik krijg volgende melding, woon nochtans in een groot dorp en sterk verstedelijkt.
Wanneer komt hier nu eindelijk eens verandering in. Hoe willen ze nu klanten werven, als gans hun winkel
niet beschikbaar is????? :bang:

Status Niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan.

Bijkomende informatie
Belgacom TV is niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan.
Is perfect mogelijk, hier zijn er ook bepaalde straten waar geen belgacomkabels liggen....
Laatst gewijzigd door q-tec 14 jan 2011, 13:35, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Misschien zit het gewoon nog niet in de database ? Ik denk dat o.a. quistnix je daar wel kan mee verder helpen.
quistnix schreef:Zal eerder een data quality probleem zijn in één van de databases.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Die database is heus wel up-to-date genoeg hoor. Wij moeten deze uiteindelijk ook gebruiken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

lucdec schreef:Ik krijg volgende melding, woon nochtans in een groot dorp en sterk verstedelijkt.
Wanneer komt hier nu eindelijk eens verandering in. Hoe willen ze nu klanten werven, als gans hun winkel
niet beschikbaar is????? :bang:
Als iedereen hier gaat posten dat het voor hem niet beschikbaar is, zal 't hier tof worden 8)
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Wat met de mensen die Niet Beschikbaar resultaat krijgen en er ook nog geen datum beschikbaar is. Zal belgacomTV dan "nooit" beschikbaar zijn, of moeten zij zeer veel geduld hebben. Of is het de gemeente waarin ze wonen die niet wil meewerken?

Alvast bedankt
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

@ Simon: wil ik ook weten.

Hier ook gewoon

Product Belgacom TV
Adres Knotwilgenlaan 85
8200 Sint-Andries

Status Niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan.

En that's it.. Wanneer verandert dit ooit eens zeg, komaan!!!
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb reeds maanden geleden gepost dat nog niet naast alle KVDs een ROP is geplaatst. In Sint-Andries zijn er een goeie 60 KVDs en een 50 tal ROPs. Diegenen die aangesloten zijn op een KVD zonder ROP hebben nog niet de beschikbaarheid over VDSL2. En ik ken de planning niet per KVD en de webcheck blijkbaar ook niet.

Maar elke dag worden er ROPs bijgezet. Het is dus afwachten. Don't shoot the pianist.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

quistnix schreef: Je komt op VDSL2 via de ROP 91OLS0-0215. De afstand tot je huis is 493 meter met een verzwakking van 0,427 dB. Je zal dus op het 20/2 Mbps profiel gezet worden. Beschikbaarheid idd. vanaf 1/3/2011.
Ze zijn gisteren begonnen met de werken :) Maar er is maar een klein stuk open gesmeten (10meter ofzo). Ik vroeg mij af, zit die glasvezel er dan al en is het een kwestie van aansluiten of moeten ze die nog trekken ? In het laatste geval moeten ze natuurlijk de hele straat open smijten :)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Nog straffer, ze blazen eerst een soort "tampon" waaraan een draad is bevestigd met een overdruksysteem van de ene naar de andere kant in de vooraf gelegde "duct". Deze zou er al moeten liggen waarvoor reeds eerder graafwerken gedaan geweest zijn. Met de gewone draad trekken ze dan de glasvezels door de duct. Het is dus blazen én trekken :wink:
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

En hoe lang gaat er ongeveer over tussen het leggen van die oranje buizen en het trekken of blazen van die glasvezel? En tot undat alles in orde zou knen zijn om eventueel over vdsl te kunnen beschikken?
Kwestie dat ik ongeveer weet hoelang ik nog moet wachten :wink:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Dat weet ik niet in het algemeen. In mijn geval was het 6 maand (is wel al meer dan 2 jaar geleden, het kan dus ondertussen serieus verschillen). Van een collega heb ik weet dat het bij hem maar 3 maand duurde. Kunnen anderen hierop eens antwoorden ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Werken zijn begonnen begin november 2009 (dan is er in mijn straat glas geblazen met zo een raar machine) van dan tot op heden zie ik ier en daar wel dat belgacom aan het werk ik en zo goed als heel de gemeente moet nu vol liggen want er steken veel oranje buizen boven en ik heb ze zien werken op die plaatsen.

het zou voor 1/04/2011 moeten zijn dus 18maanden kan natuurlijk een aprilvis zijn :lol:
In mijn geval zou ik net op het randje van 30mb zitten want belgacomwinkel zegt van wel maar ikzelf meet 415m met de fiets.
Valt dit al uit te meten hoever ik effectief zitl?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ja, dat valt uit te meten. Stuur me je gegevens per PB.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Bij mij zal er een kleine 3 maand zitten tussen de start van de graafwerken en het effectief aansluitbaar zijn (als ze hun deadline halen natuurlijk).
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dat adres ligt op 736 meter van de ROP 02ALS0-0338 met een verzwakking van 0,708 dB.

Met deze waarden zal je op 16,5/2 gezet worden.

Dat gecombineerd met
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 2
HD Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 1

Ik verhuis soonish naar daar en ik moet dringend beslissen. telenet of bgc (ik krijg 42€ terug van mijn werk)
We zijn vanaf dag 1 klant geweest van telenet en na alle stoten en regelneverij daar heb ik geen zin meer in TN. Ook hun vrij downloaden steekt mij tegen. Mocht ik nu de steam Square Enix pack kopen op steam en downloaden zat ik tegen deze avond al bijna op smallband. Ik moet geen terabyte per maand hebben maar ik heb ook geen zin om alles te configureren om snachts tussen 2 & 6 bezig te zijn. Voor mijn grote proofing bestanden gaat dat niet want da is tijdens de kantoor uren en is toch al makkelijk enkele 100meg / proof en soms krijg ik er zo een 50tal binnen.
Then again, FN60 is wel deftige speed en ik weet dat den tv redelijk deftig is

Bgc is persies meer chill met datavolume maar daar steekt de speed mij wat tegen. Ik zit nu op 20/2.5 bij dommel (zou eigenlijk 30/6 moeten zijn) en ik vind dat wel goed zo. Soit ne setback naar 16.5 zou ik nog mee kunnen leven, maar hoe goed is (HD) bgc tv dan nog?
Zetten ze trouwens soms nog ROP's bij in zones die al redelijk gedekt zijn? Ga ik ook effectied aan die 16.5 geraken want die verwakking lijkt mij redelijk hoog.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

daffeh schreef: Ik zit nu op 20/2.5 bij dommel (zou eigenlijk 30/6 moeten zijn) en ik vind dat wel goed zo. Soit ne setback naar 16.5 zou ik nog mee kunnen leven, maar hoe goed is (HD) bgc tv dan nog?
Even goed als met 30/6
Zetten ze trouwens soms nog ROP's bij in zones die al redelijk gedekt zijn? Ga ik ook effectied aan die 16.5 geraken want die verwakking lijkt mij redelijk hoog.
Ja, er worden nog elke dag ROPs bijgezet. Ja, je gaat effectief aan die 16,5 geraken want die verzwakking is zelfs maar iets te hoog om 20/2 te krijgen.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik gok da ik zelf aan die verzwakking niets kan doen? :)
bestaat er een algemeen plan of approach van die ROP's?
De madam van de klantendienst zei mij dat er eerst geinvesteerd wordt in plaatsen waar er nog geen VDSL2 ligt.
Een paar maand geleden belde ik al is voor de 30/4.5van dommel en toen zei er mij ne meneer dat ze evenveel investeren in het optimaliseren van bestaande VDSL infrastructuur. Ook is het 'minder werk' om een rop bij te plaatsen dan een volledig nieuwe zone aan te sluiten.

nog een kleine vraag die nix met bgctv te maken heeft.
Als ik gewoon internet + tv bestel vind ik nerges iets vermeld van de raw copper. Is dat in die pack verwerkt?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”