EdpNet 30/4.5 actief!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Voor dit nieuw profiel moeten ze hiervoor iets aanpassen aan de ROPS (wijk/straat centrale?)
Want er staat hier een kast in begin van de wijk die volgens een kaart die vroeger online stond een ROP is voor VDSL2.
Niemand hier in de buurt kan momenteel op dit 30Mbit profiel, dus ik vermoed dat ze ergens een aanpassing moeten doen om dit mogelijk te maken?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

PleXuS schreef:Want er staat hier een kast in begin van de wijk die volgens een kaart die vroeger online stond een ROP is voor VDSL2.
Op dat kaartje hebben nooit rops gestaan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

@Trojan: die dat ik had destijds wel ben ik 100% zeker van, dit werd zelfs onlangs bevestigd door een oud belgacom technieker die naast mij woont waarvan zijn broer er nog steeds werkzaam bij is dus die zouden dat toch moeten weten :wink:

Maar hij wist mij ook te vertellen dat de kabelbundel al aantal keer geraakt is door graafwerken aan de straat kant, dus ik vermoed dat de kabel kwaliteit hier ook wel zal door dalen :roll:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

PleXuS schreef:@Trojan: die dat ik had destijds wel ben ik 100% zeker van, dit werd zelfs onlangs bevestigd door een oud belgacom technieker die naast mij woont waarvan zijn broer er nog steeds werkzaam bij is dus die zouden dat toch moeten weten :wink:
Of er bij u een rop staat of niet, daar heb ik geen flauw idee van. Maar op dat kaartje DAT IK HEB GEMAAKT hebben nooit rops gestaan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vandaag zijn wij overgeschakeld van Belgacom Internet Intense naar EDPNET VDSL Home, dit is volledig zonder enig probleem verlopen, ik had nog internet van Belgacom, logde mij in op de site van EDPNET en zag dat de verbinding geactiveerd was, ik veranderde de inloggegevens op de router en jawel ik had internet van EDPNET.... Dit zonder zelf maar een minuut zonder internet te zitten, is dit normaal?

Ik ben dus heel tevreden dat de overschakeling zonder problemen verlopen is, echter stoort mij wel 1 iets, de 30/4.5 mbit verbinding kwam in aanmerking voor ons (we wonen in Gent) maar momenteel zitten we nog steeds op dezelfde oude snelheid van 20 mbit. Normaal gezien zouden we als nieuwe klant bij EDPNET toch al meteen op het 30/4.5 mbit profiel moeten gezeten hebben?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tha_Matt_Man schreef:Vandaag zijn wij overgeschakeld van Belgacom Internet Intense naar EDPNET VDSL Home, dit is volledig zonder enig probleem verlopen, ik had nog internet van Belgacom, logde mij in op de site van EDPNET en zag dat de verbinding geactiveerd was, ik veranderde de inloggegevens op de router en jawel ik had internet van EDPNET.... Dit zonder zelf maar een minuut zonder internet te zitten, is dit normaal?

Ik ben dus heel tevreden dat de overschakeling zonder problemen verlopen is, echter stoort mij wel 1 iets, de 30/4.5 mbit verbinding kwam in aanmerking voor ons (we wonen in Gent) maar momenteel zitten we nog steeds op dezelfde oude snelheid van 20 mbit. Normaal gezien zouden we als nieuwe klant bij EDPNET toch al meteen op het 30/4.5 mbit profiel moeten gezeten hebben?
Normaal zetten ze nieuwe klanten idd meteen naar een 30mbit profiel indien dit in je abonnementformule staat.
Overigens : het is normaal dat dit gebeurd zonder hapering of probleem hoor :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

krisken schreef:
Tha_Matt_Man schreef:Vandaag zijn wij overgeschakeld van Belgacom Internet Intense naar EDPNET VDSL Home, dit is volledig zonder enig probleem verlopen, ik had nog internet van Belgacom, logde mij in op de site van EDPNET en zag dat de verbinding geactiveerd was, ik veranderde de inloggegevens op de router en jawel ik had internet van EDPNET.... Dit zonder zelf maar een minuut zonder internet te zitten, is dit normaal?

Ik ben dus heel tevreden dat de overschakeling zonder problemen verlopen is, echter stoort mij wel 1 iets, de 30/4.5 mbit verbinding kwam in aanmerking voor ons (we wonen in Gent) maar momenteel zitten we nog steeds op dezelfde oude snelheid van 20 mbit. Normaal gezien zouden we als nieuwe klant bij EDPNET toch al meteen op het 30/4.5 mbit profiel moeten gezeten hebben?
Normaal zetten ze nieuwe klanten idd meteen naar een 30mbit profiel indien dit in je abonnementformule staat.
Overigens : het is normaal dat dit gebeurd zonder hapering of probleem hoor :)
Wat bedoel je met "als dit in je abonnementformule staat"? Toen we de VDSL home verbinding bestelden (paar maand geleden al), was er nog geen sprake van een 30/4.5 mbit profiel, in de overeenkomstdocumenten staat dus nog de 20/2 mbit snelheid, zou dit een reden kunnen zijn?

EDIT: of we komen toch niet in aanmerking..? Volgens EDPnet kwamen we wel in aanmerking, maar het is nog steeds belgacom die beslist, toch?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het is inderdaad BGC die beslist. Die doen dat op basis van jouw afstand tot de rop (max 400m) en de verzwakking op je lijn.
Ik dacht dat edpnet ook meerdere abo's had met diverse snelheden. Blijkbaar heeft de vdsl home alleen dat 30mbit profiel.

http://www.edpnet.be/nl_be/Professionee ... /VDSL-Home

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

krisken schreef:Het is inderdaad BGC die beslist. Die doen dat op basis van jouw afstand tot de rop (max 400m) en de verzwakking op je lijn.
Ik dacht dat edpnet ook meerdere abo's had met diverse snelheden. Blijkbaar heeft de vdsl home alleen dat 30mbit profiel.

http://www.edpnet.be/nl_be/Professionee ... /VDSL-Home
Zou bellen naar EDPnet iets uithalen? Ze kunnen misschien eens navragen bij belgacom..?


EDIT:
btw, dit zijn mijn lijnwaarden volgens de VDSL2tool, ziet dit er goed uit?:

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 25008 kbps    3104 kbps 
payload:              20056 kbps    2040 kbps 
max line:             66380 kbps 
max payload:          53948 kbps 
bands used:           2             1
bandplan:             8D
training:             22.8 dB 
loop length:          398 m 
near end:             372 m 
far end:              405 m 
avg. length:          392 m 
snr margin:           17.6 dB 
attenuation:          13.7 dB 
avg. margin:          22.1 dB 
avg. snr:             39.1 dB 
forecast max line:    102600 kbps 
forecast max payload: 83220 kbps
Tool op EDPnet website geeft ook aan dat de upgrade mogelijk is:

Code: Selecteer alles

Goed nieuws!

U komt in aanmerking voor een verhoogde VDSL snelheid van 30 Mbps download / 4,5 Mbps upload.

Indien u reeds een VDSL abonnement heeft bij EDPnet zal deze upgrade plaatsvinden in de loop van de komende 4 maanden.

Opgelet: Deze test is niet 100 % sluitend. Wij baseren ons op de informatie die momenteel voorhanden is (afstand en lijnkwaliteit). Wij kunnen bijgevolg niet 100% garanderen dat uw snelheid zal aangepast worden naar dit profiel. Belgacom bepaalt dit lijn per lijn.
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Tha_Matt_Man schreef:
krisken schreef:Het is inderdaad BGC die beslist. Die doen dat op basis van jouw afstand tot de rop (max 400m) en de verzwakking op je lijn.
Ik dacht dat edpnet ook meerdere abo's had met diverse snelheden. Blijkbaar heeft de vdsl home alleen dat 30mbit profiel.

http://www.edpnet.be/nl_be/Professionee ... /VDSL-Home
Zou bellen naar EDPnet iets uithalen? Ze kunnen misschien eens navragen bij belgacom..?
Als je het niet probeert weet je het niet.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

AnD schreef:
Tha_Matt_Man schreef:
krisken schreef:Het is inderdaad BGC die beslist. Die doen dat op basis van jouw afstand tot de rop (max 400m) en de verzwakking op je lijn.
Ik dacht dat edpnet ook meerdere abo's had met diverse snelheden. Blijkbaar heeft de vdsl home alleen dat 30mbit profiel.

http://www.edpnet.be/nl_be/Professionee ... /VDSL-Home
Zou bellen naar EDPnet iets uithalen? Ze kunnen misschien eens navragen bij belgacom..?
Als je het niet probeert weet je het niet.
Gebeld naar EDPnet en inderdaad, het 30/4.5 mbit profiel is beschikbaar voor ons... we zitten op 300m volgens hun. Naar het schijnt zou belgacom hen beloofd hebben ons in december over te schakelen... Maar we zijn nieuwe een klant dus in principe moeten we meteen overgeschakeld worden. Waarschijnlijk doet belgacom de moeite niet omdat we de zelfde verbinding eigenlijk behouden hebben bij het overschakelen van belgacom naar EDPnet..?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Tha_Matt_Man schreef: Gebeld naar EDPnet en inderdaad, het 30/4.5 mbit profiel is beschikbaar voor ons... we zitten op 300m volgens hun. Naar het schijnt zou belgacom hen beloofd hebben ons in december over te schakelen... Maar we zijn nieuwe een klant dus in principe moeten we meteen overgeschakeld worden. Waarschijnlijk doet belgacom de moeite niet omdat we de zelfde verbinding eigenlijk behouden hebben bij het overschakelen van belgacom naar EDPnet..?
Ik ben bij mijn overstap van Dommel naar EDPnet nochtans van 20/2 naar 30/4,5 gezet. Misschien een kleine fout van Belgacom, vervelend maar gelukkig niet erg aangezien iedereen toch overgezet wordt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Geachte,

VDSL Home en VDSL Office zijn twee producten waarbij EDPnet de maximaal haalbare snelheid zal aanbieden.
Het is niet zo dat het profiel de facto 30 Mbps zal zijn. Sommige klanten worden gezet of blijven zitten op een 20 Mbps profiel. Dit hangt af idd van de verzwakking op de lijn alsook de afstand tot de centrale. Belgacom bepaalt dit zelf. EDPnet heeft hierin geen inspraak. De test dat we beschikbaar hebben gesteld geeft een schatting weer op basis van de waarden (afstand, kwaliteit) dat wij goed achten voor een 30 Mbps profiel. Het is geen garantie dat Belgacom de lijn op een 30 Mbps profiel zal zetten.

De overschakeling voor alle huidige EDPnet klanten met voldoende waarden is vollop aan de gang en zou moeten afgerond zijn tegen eind 2010. We hebben helaas geen zicht/inspraak op de planning van Belgacom. Hoe ze dit aanpakken, wanneer, waar ... .

Indien u overgestapt ben van een VDSL abonnement bij een concurrent naar een VDSL abonnement bij EDPnet, dan wordt u idd niet standaard meteen op de nieuwe profielen geplaatst. Wat Belgacom op zo'n ogenblik doet is gewoon uw bestaande technische situatie aan een andere provider toekennen. U komt dan wel nog in aanmerking voor een upgrade later op het jaar indien uw lijnwaarden het toelaten.

Met vriendelijke groet,
internet, fiber & telephony
copycat
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2009, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

:cry:

Helaas, u komt momenteel niet in aanmerking voor een verhoogde VDSL snelheid van 30 Mbps download/4,5 Mbps upload.

EDPnet zal u bijgevolg aansluiten op de hoogst mogelijke snelheid waarop uw lijn nog steeds stabiel is.

Opgelet: Deze test is niet 100 % sluitend. Wij baseren ons op de informatie die momenteel voorhanden is. (afstand en lijnkwaliteit). Wij hebben geen zicht op toekomstige wijzigingen.


en dat terwijl de vdsl2 modem tool zegt van wel.

Is het dan gewoon ons kast die nog moet aangepast worden?
Bijlagen
vdsl2test.PNG
(64.61 KiB) 68 keer gedownload
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Heb lang edpnet gehad en vind het spijtig doordat ik op 700m van de rop zit (terwijl er ene achter mijne hoek staat!) niet de volle snelheid kan pakken. Ik ben geïnteresseerde om terug edpnet te nemen maar val ik op 20/2 of bestaat de kans dat ik terugval naar 16.5/2? (heb momenteel telenet)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ik kan mis zijn, maar ik denk zelfs niet dat je op 700 meter nog *iets* van vdsl2 zal krijgen volgens de bgc profielen,en het dus adsl(al dan niet de 2 variant) zal worden ?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Normaal zijn de afstanden zo:(zonder kabelkwaliteit e.d.)

Tot 400 m - 30/6
Tot 700 m - 20/2
Tot 1000m - 16,5/2

[Afbeelding Post made via mobile device ]
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ah, levert men effectief dat 16,5/2 profiel op voor klanten ?

Ik leefde in de veronderstelling dat dat puur repair profiel was, thx for the correction :)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

FlashBlue schreef:ik kan mis zijn, maar ik denk zelfs niet dat je op 700 meter nog *iets* van vdsl2 zal krijgen volgens de bgc profielen,en het dus adsl(al dan niet de 2 variant) zal worden ?
Adsl(2+) is voor mij niet echt een optie. Indertijd heeft edpnet mij meegedeeld dat ik !4.8km! van de adsl2+ centrale zit en voor adsl zou dit ongeveer hetzelfde zijn. Hetgeen ik dom vind is als er een rop achter men hoek staat dat ze mij in de andere straat verderop aansluiten. Ik woon echt op een randje misschien daardoor. Overkant straat = wilrijk -- Deze kant van de straat = Antwerpen 2 en wat verder in de straat is het volledig wilrijk dus zou misschien kunnen dat die rop al voor wilrijk is.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Heb eigenlijk geen idee, ik weet dat ik op 500meter van de ROP zit (met de auto van op onze oprit tot voor de rop) maar zit toch op een 16.5 profiel.

Denk dat het gewoon schattingen zijn die afstanden maar in werkelijkheid veel meer gekeken word naar u lijn waarden en niet de afstand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

FlashBlue schreef:ah, levert men effectief dat 16,5/2 profiel op voor klanten ?
Ik leefde in de veronderstelling dat dat puur repair profiel was, thx for the correction :)
Enkel 9Mbit 14,5Mbit en 25Mbit zijn repair profielen. (synchro welteverstaan)
FunkStar schreef:Denk dat het gewoon schattingen zijn die afstanden maar in werkelijkheid veel meer gekeken word naar u lijn waarden en niet de afstand.
Het is een combinatie, in onze database staan de minimum en maximum waardes van de lengte van uw lus en de attenuation van uw lus. Op basis van deze gegevens geven ze profielen uit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Normaal morgen (1 december) worden overgeschakeld op het 30/4.5 profiel, ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk gaat gebeuren.. :P
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
chabi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2010, 20:25

Ik ben op 59 meter afstand van hem in snelheid maakt het geen verschil maken als iemand kan vertellen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ook mail zonet gekregen:
Wij informeren u dat uw VDSL lijnprofiel zal verhoogd worden naar het nieuwe 30 Mbps profiel op 07/12/2010 tussen middernacht en 16u00.

Da's een sinterklaasgeschenk met 1 dag vertraging :-D

Als ik de test doe
http://www.edpnet.be/nl_be/edp/testspeed
"Helaas, u komt momenteel niet in aanmerking voor een verhoogde VDSL snelheid van 30 Mbps download/4,5 Mbps upload."

woon op 2,2 km. van de centrale. (bij ADSL was dit zo)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dat zou super nieuws zijn moest dit zo zijn dat die site niet altijd helemaal het bij het rechte eind heeft.
Straks eens vragen of iemand bij ons ook zo'n mail heeft ontvangen.

Inderdaad mooi cadeau.

De afstand tot de "centrale" is trouwens anders bij adsl en vdsl omdat bij adsl dit een telefooncentrale is en bij vdsl een kastje in je straat.

EDIT 07/12/2010:
Ik heb inderdaad een verhoging gekregen deze nacht (rond 2 uur blijkbaar).
Nice, de waardes zijn iet of wat achteruit gegaan, maar voor zover ik er iets van ken nog wel deftig denk ik.
Alleszins blij dat het uiteindelijk toch is gegaan voor mij. Nu hopen dat het stabiel blijft, maar op het eerste zicht lijkt dit wel ok.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De laatste klanten van EDPnet worden deze week overgezet op het 30/4.5 Mbit profiel.. Ik heb nog geen mail ontvangen hieromtrent, dit wil hoogst waarschijnlijk zeggen dat onze lijn niet zal worden geupgrade..?

Zou ik toch wel een beetje vreemd vinden:

- We wonen in Gent
- Er is hier vlakbij een Belgacom centrale
- Volgens de tool op website van EDPnet is de upgrade beschikbaar voor onze lijn
- Volgens de VDSL tool is de upgrade ook mogelijk en onze waarden voldoen

EDIT: Test bij dommel, ook 30Mbit profiel mogelijk
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

upgrade?
speedtest.net
downloadspeed 5 Mbit
Upload: 4 Mbit :bang:

12 Mbit DL via speed.io
4 MBit UL

hier vlug op laptop efkes gecheckt (wireless)

ga straks eens sagem checken boven als die geupgraded is (staat in bridge modem met fritzbox).

en eens rebooten?
update: op desktop gecheckt

zoals je hieronder kunt zien...Upload is verdubbeld, download is 15% gezakt, terwijl het 40% moest stijgen :cry:
Laatst gewijzigd door satsurfer 07 dec 2010, 21:39, in totaal 1 gewijzigd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Hier is de upgrade ook gebeurd :

DL = 18 Mbps
UL = 4.2 Mbps

paar keer herhaald, gemiddelde waardes, op speedtest.nl

Die 18 had ik ook al bijna op het oude profiel, enkel upload is er duidelijk op vooruit gegaan
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Volgens mij heeft dat te maken met waar je sessie gecapt wordt.
Ik dacht dat je download door je PPPoE-sessie gecapt werd, en de upload niet.
Modem rebooten, of binnen ten laatste 36 uur zou je de verandering moeten zien :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij mij is het blijkbaar ook ineens een lagere downloadsnelheid (terwijl het gisteren nog in orde was).
Daarna is mijn router blijkbaar gereset en nu lijkt het maar 14 a 15 Mbit down te zijn in plaats van de 18 van gisteren en de maanden er voor. De upload lijkt wel verhoogd.

Ik veronderstel maar even afwachten en zien wat het doet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

honda4life schreef:Volgens mij heeft dat te maken met waar je sessie gecapt wordt.
Ik dacht dat je download door je PPPoE-sessie gecapt werd, en de upload niet.
Modem rebooten, of binnen ten laatste 36 uur zou je de verandering moeten zien :wink:
gisterenavond ticket opgestart, en al vanmorgen antwoord! wat een service....

4TEL

DiagnosticMessage: NO_DISPATCH
CableLength: 1920 m
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 10 MOHMS
BA_Insulation: 10 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 10 MOHMS
AE_Capacitance: 155 nF
BE_Capacitance: 155 nF
AB_Capacitance: 133 nF
BA_Capacitance: 134 nF
CableCapacitance: 86 nF
MutualCapacitance: 211 nF
DSLAM

SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 29992.0 Kbps
UpstreamBitRate: 6048.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 22.5 dB
UpstreamNoiseMargin: 17.7 dB
DownstreamAttenuation: 12.0 dB
UpstreamAttenuation: 14.1 dB
LineProfile: vdsl2_30000_6000_IL8262_v1

Beste heer ******,

Naar aanleiding van uw ticket hebben wij uw lijn uitgemeten. We zien dat uw modem momenteel aan het juiste profiel (30 Mbps/6 Mbps) synchroniseert, hoewel er een klein signaalverlies te merken is. Op de Radius Server blijft de connectie stabiel.

Wat de firmware van uw modem betreft, is dit reeds aangepast zoals we dat in uw screenshot zien. U gebruikt de laatste versie van Sagem firmware van 2009. Dat is dus het probleem niet.

Kunt u aub uw modem proberen te herstarten op verschillende manieren: aan/uit-knopje; rebooten via de interface van de modem (Advanced Settings -> Maintenance -> Reboot); stroomkabel uittrekken, 10 seconden afwachten en terug aansluiten?

Met dank voor uw medewerking.
**************
heb gisteravond aan/uitknopje geprobeerd....maar nog niets meer.....
zal morgenavond eens andere opties proberen....
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Hier ook van 20k naar 30k overgezet, géén enkel verschil in gehaalde snelheden. :roll:

Code: Selecteer alles

Your result is 2440.184 KiloByte per second 
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Deze morgen reboot gedaan, geen verbetering, daarnet opnieuw reboot :

17.5/4.4
28/4.4
28/3.8
28/4
27/4.4

duidelijke verbetering dus :beerchug:
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

EDPnet gecontacteerd, afstand bedroeg rond de 270 meter ofzo, lijnwaarden in orde, zeiden zelf dat het niet normaal was dat we nog niet overgeschakeld waren, ze gingen onmiddellijk belgacom contacteren..

Thumbs down voor belgacom
Thumbs up voor EDPnet

Toch echt wel een goede service, maar ga nog meer tevreden zijn als de overschakeling er toch komt :p
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik stond vandaag ff op het 25/3 profiel, maar ze hebben het teruggebracht naar 20/2... :-(
ik zit op 446m van de rop, en er staat er eentje hier net om de hoek :cry:
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Reactie gekregen van EDPnet, belgacom weigert het profiel te verhogen omdat er toch een waarde te laag is, ze spraken over de binnenbekabeling.
Daarnet gebeld met EDPnet, onze bbox2 beneden rechtstreeks op de contactdoos aangesloten (anders liep er nog een redelijk lange kabel naar boven naar de bbox2 toe), er was een klein beetje verbetering maar deze was te verwaarlozen zeiden ze. EDPnet heeft nu een reset van de lijn aangevraagd bij belgacom wat een uur in beslag zou nemen.. hopelijk is er dan verbetering en worden we toch overgeschakeld..

De medewerker zei ook als er geen verbetering is dat we de contactdoos van de wand zouden kunnen vijzen en een foto trekken van de bekabeling erin en deze mailen zodat de technische dienst kan kijken of er daar een probleem zit..

Iemand nog enig gedacht waar de "ruis" vandaan zou kunnen komen?

(Hoe post ik dit nu zonder internetverbinding, lang leve mobiel internet :p)

EDIT: Reset van de verbinding heeft niets geholpen, het volgende is dus foto trekken van de contactdoos en mailen naar EDPnet.. (Het is de upstream noise dat een probleem geeft als ik het goed verstaan heb en voorheb?)

Hier eens mijn gegevens van de VDSL2tool:

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 25008 kbps    3104 kbps 
payload:              20056 kbps    2040 kbps 
max line:             68056 kbps 
max payload:          55632 kbps 
bands used:           2             1
bandplan:             8D
training:             23.6 dB 
loop length:          384 m 
near end:             356 m 
far end:              392 m 
avg. length:          377 m 
snr margin:           22.0 dB 
attenuation:          13.3 dB 
avg. margin:          22.8 dB 
avg. snr:             39.8 dB 
forecast max line:    106200 kbps 
forecast max payload: 86140 kbps 
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

volgens de modem tool is de cable length 280m en payload 61704
volgens EDP 1710m en geven ze een 20 Mbit payload

dan zit 1 van de 2 er toch ferm naast :-)

Zou je via het repairnummer van Belgacom op 30Mbit kunnen terechtkomen of is echt een interventie nodig?
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Toch wel straf, 30 Mbps zou niet mogelijk zijn maar als ik maar genoeg HDTV rommel koop gaat het ineens wel (getest via http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=nl)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”