Heb gisteren een 2e hands Speedtouch 510 ( zo een blauwe) gekocht. Ik geraak er wel mee op het net, maar vraag mij af wat de beste instellingen zijn voor deze modem. Ben bij Tiscali en maak vaak gebruik van P2P eMule.
Heb fabrieksinstellingen in de modem staan en inbelverbinding PPPoE aangemaakt in WindowsXP.
Alvast bedankt.
Speedtouch 510 single user en Tiscali
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Aan zo'n modem kun je weinig of niets aanpassen dat je verbinding beter of slechter gaat maken daar het een Ethernet modem is, en die dus enkel het signaal (IP connectivity) doorstuurt naar je PC. Wat je zou kunnen doen is je Windows PC een beetje "tweaken" voor breedband PPOE verbindingen, maar in Windows XP zal die winst minimaal zijn.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Via ip-adres 10.0.0.138 kan je in de modem geraken.
Je kan dan ergens een software-reset doen zodat alles default staat.
Pas op: er sneuvelt wel eens een modem bij zo'n reset.
Na de reset staat de modem ingesteld als bridge, dan heb je de enternet 300 - software nodig.
Meestal worden ze echter als router ingesteld, afhankelijk van de softwareversie moet je ze met de bijgeleverde cd ofwel via de ingebouwde software als router zetten (iets met PPPOE in het menu).
Je stelt dan login en paswoord van je isp in in de modem en dan zou het moeten werken.
Je kan dan ergens een software-reset doen zodat alles default staat.
Pas op: er sneuvelt wel eens een modem bij zo'n reset.
Na de reset staat de modem ingesteld als bridge, dan heb je de enternet 300 - software nodig.
Meestal worden ze echter als router ingesteld, afhankelijk van de softwareversie moet je ze met de bijgeleverde cd ofwel via de ingebouwde software als router zetten (iets met PPPOE in het menu).
Je stelt dan login en paswoord van je isp in in de modem en dan zou het moeten werken.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Vieten,
Aangezien hij nu een PPoE verbinding maakt via Windows XP (in XP heb je Enternet 300 software NIET nodig namelijk) staat zijn modem al in bridged-mode .. vandaar mijn post dus dat er niet veel aan te wijzigen valt.
Enne, standaard staan de blauwe thompson modems in bridged-mode.
Mvg,
Sasuke
Aangezien hij nu een PPoE verbinding maakt via Windows XP (in XP heb je Enternet 300 software NIET nodig namelijk) staat zijn modem al in bridged-mode .. vandaar mijn post dus dat er niet veel aan te wijzigen valt.
Enne, standaard staan de blauwe thompson modems in bridged-mode.
Mvg,
Sasuke
-
- Member
Ik heb zo een thomson en om erin te geraken moet je in je browser naar
speedtouch.lan gaan.
Heb hem in PPPOE DHCP server staan.
Is een goede modem.
speedtouch.lan gaan.
Heb hem in PPPOE DHCP server staan.
Is een goede modem.