Deredactie filmpje bewaren
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Hoi ,
Ik werk bij de NMBS en er is op de website deredactie.be een programma van de spoorwegen.
Dit had ik graag opgeslaan voor op de Pc van het werk te plaatsen.
Is er een mogelijkheid om dat op te nemen ? Is dat toegestaan of niet ?
Bedankt
Ik werk bij de NMBS en er is op de website deredactie.be een programma van de spoorwegen.
Dit had ik graag opgeslaan voor op de Pc van het werk te plaatsen.
Is er een mogelijkheid om dat op te nemen ? Is dat toegestaan of niet ?
Bedankt
Misschien kan je eens proberen met de VideoDownloadHelper plugin van Mozilla Firefox?
Als je Firefox nog niet hebt, gewoon downloaden, en na installatie op het welkomsscherm, kan je direct die plugin opzoeken en installeren.
Eens je Firefox is herstart en je komt op een site waar een video speelt, krijg je een icoontje links van je adresbalk dat van grijs naar kleurkes verschijnt (blauw/geel/rood). Dit is alleen in de gevallen dat DownloadHelper het bestandje weet te vinden en kan afhalen (op 95% van de sites lukt dit). Daar op klikken en het bestandje downloaden (voor online video zal dat meestal .flv of .mp4 zijn).
Als je Firefox nog niet hebt, gewoon downloaden, en na installatie op het welkomsscherm, kan je direct die plugin opzoeken en installeren.
Eens je Firefox is herstart en je komt op een site waar een video speelt, krijg je een icoontje links van je adresbalk dat van grijs naar kleurkes verschijnt (blauw/geel/rood). Dit is alleen in de gevallen dat DownloadHelper het bestandje weet te vinden en kan afhalen (op 95% van de sites lukt dit). Daar op klikken en het bestandje downloaden (voor online video zal dat meestal .flv of .mp4 zijn).
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Filmpjes van De Redactie worden tegenwoordig als streaming flash-video geleverd, da's niet meer zo eenvoudig als vroeger om die te downloaden.
Heb je een linkje naar het specifieke filmpje? Dan kunnen we eens kijken hoe dat je het filmpje best kan 'rippen'.
Heb je een linkje naar het specifieke filmpje? Dan kunnen we eens kijken hoe dat je het filmpje best kan 'rippen'.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
da's met de recentste Realplayer mogelijk dacht ik? (om flashvideo te downloaden)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Met Wondershare FLV Downloader Pro kan je deze filmpjes zonder problemen downloaden in FLV formaat.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
hardyscript schreef:Is dat toegestaan of niet ?
Antwoord op deze vraag: http://www.vrt.be/gebruiksvoorwaardenqless schreef:Mogen zal wel niet
De teksten, afbeeldingen en andere items op de website worden door het auteursrecht beschermd. Wilt u ze reproduceren of mededelen aan het publiek anders dan hierna toegestaan in huidige gebruiksvoorwaarden, dan moet u hiervoor de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de VRT verkrijgen, tenzij dat volgens de bepalingen van de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten niet nodig is. U hebt bijvoorbeeld het recht om informatie van deze website te downloaden en te reproduceren voor privégebruik, alsook het recht om ze in familiekring gratis te verspreiden en mede te delen.
Voor wie dit overkomt als lettertjessoep: neen het mag nietU mag bepaalde videocontent van VRT dat u kosteloos aan de hand van widgets wordt aangeboden op VRT websites integreren op eigen websites als u zich houdt aan de volgende gebruiksvoorwaarden.
Voor commercieel en/of professioneel gebruik van het beschikbare videomateriaal vraagt u de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van VRT. Onder commercieel gebruik moet worden verstaan het gebruik van het beschikbare videomateriaal op websites waarvan de content wordt aangeboden tegen betaling ("betalende dienstverlening") of op websites met advertising. Onder professioneel gebruik moet worden verstaan het gebruik van het beschikbare videomateriaal op websites ter verrijking van de eigen content voor bedrijfsdoeleinden.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik weet niet of het hier gaat, maar ik heb al een paar keer de cache van firefox gebruikt en dan gewoon het bestand hernoemen.
In de adresbalk van firefox typ je about:cache
Dan zie je bij Disk cache device een link (Cache Directory) op je harde schijf en daar ga je dan naartoe.
Als je dan iets aan het bekijken/beluisteren bent zoals een video/mp3 op het net dan zie je één bestand dat nogal toeneemt in grootte, als je streaming volledig binnen is, dus van het begin tot het einde dan selecteer je dat bestand en maak je er bijvoorbeeld *.mp3 of *.flv van.
Op die manier heb ik al een paar keer audio geript
In de adresbalk van firefox typ je about:cache
Dan zie je bij Disk cache device een link (Cache Directory) op je harde schijf en daar ga je dan naartoe.
Als je dan iets aan het bekijken/beluisteren bent zoals een video/mp3 op het net dan zie je één bestand dat nogal toeneemt in grootte, als je streaming volledig binnen is, dus van het begin tot het einde dan selecteer je dat bestand en maak je er bijvoorbeeld *.mp3 of *.flv van.
Op die manier heb ik al een paar keer audio geript
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb het gewoon heel simpel gedownload.
Ga naar de video. Klik op rechtste knopje -> View Source.
Dan CTrl+F en .flv intypen, je komt dan een link tegen, die download je dan maar.
PS: link dat je zoekt:
http://media.vrtnieuws.net/2010/12/2105 ... LVLong.flv
Ga naar de video. Klik op rechtste knopje -> View Source.
Dan CTrl+F en .flv intypen, je komt dan een link tegen, die download je dan maar.
PS: link dat je zoekt:
http://media.vrtnieuws.net/2010/12/2105 ... LVLong.flv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Zelfde geld voor http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost ook niet te downloaden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
Allemaal bedankt voor de reacties !!!!
Het is me gelukt om het op te slaan met MW downloader
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Maar het mag niet hoor !
Er zijn zelfs sites waar je niet mag naar dieplinken ! Welke site was dat nu weer ...
Er zijn zelfs sites waar je niet mag naar dieplinken ! Welke site was dat nu weer ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
Het is voor persoonlijk te bewaren op de bureau van met werk.
Ik ben het vergeten op te nemen. Wat is dan het verschil als ik het download van hun site of opneem met DVD-recorder.
Wie kan het verschil zien ? beiden .avi extensie...
Ik ben het vergeten op te nemen. Wat is dan het verschil als ik het download van hun site of opneem met DVD-recorder.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Ik denk dat je het strikt genomen ook niet mag opnemen op een DVD-recorder.hardyscript schreef:Het is voor persoonlijk te bewaren op de bureau van met werk.
Maar in de praktijk zal niemand daar bezwaar tegen hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Geen idee maar 80% van de sites die ik tegenkom komt mijn downloadmanager automatisch vragen of hij alle video/audio content moet downloaden.
Bij dan nog eens 10% kan ik het handmatig instellen en effectief een 10tal% kan ik niet downloaden.
Bij dan nog eens 10% kan ik het handmatig instellen en effectief een 10tal% kan ik niet downloaden.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Echt, van zulke domme uitspraken krijg ik het!Jan_B schreef:Ik denk dat je het strikt genomen ook niet mag opnemen op een DVD-recorder.
Binnen uw huiselijke kring is álle gebruik toegelaten. Je betaalt trouwens http://www.auvibel.be op lege DVD-schijfjes en je betaalt ook nog eens belastingen voor de VRT.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Waar vind ik die MW downloader ?hardyscript schreef:Allemaal bedankt voor de reacties !!!!
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- Jan_B
- Premium Member
Dank je wel voor je appreciatie.raf1 schreef:Echt, van zulke domme uitspraken krijg ik het!Jan_B schreef:Ik denk dat je het strikt genomen ook niet mag opnemen op een DVD-recorder.
In de praktijk zeker. Maar is dat ook legaal zo geregeld ? Kan ik bv een concert van DAB opnemen, op CD branden en thuis onbeperkt beluisteren? Ik hoop het, maar ik betwijfel het.raf1 schreef:Binnen uw huiselijke kring is álle gebruik toegelaten.
Ik betaal ook autobelasting, maar toch moet ik mij aan de verkeersregels houden.raf1 schreef:Je betaalt trouwens http://www.auvibel.be op lege DVD-schijfjes en je betaalt ook nog eens belastingen voor de VRT.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Auteurswet: http://nl.wikisource.org/wiki/Auteurswet_-_Hoofdstuk_IJan_B schreef:Ik denk dat je het strikt genomen ook niet mag opnemen op een DVD-recorder.
Daar zou't in moeten staan, maar hoe letterlijk het daar in beschreven staat....?
- Jan_B
- Premium Member
Bedankt voor de link. Inderdaad niet zo eenvoudig te interpreteren ... (het bertreft hier trouwens eigenlijk de Nederlandse wetgeving als ik me niet vergis).meon schreef:Auteurswet: http://nl.wikisource.org/wiki/Auteurswet_-_Hoofdstuk_IJan_B schreef:Ik denk dat je het strikt genomen ook niet mag opnemen op een DVD-recorder.
Daar zou't in moeten staan, maar hoe letterlijk het daar in beschreven staat....?
Laatst gewijzigd door Jan_B 16 dec 2010, 23:33, in totaal 2 gewijzigd.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik weet dat als je vroeger met Canvas contact opnam en je vroeg bijvoorbeeld naar een bepaalde reportage die ze hebben laten zien in Panorama dan sturen ze die op, maar het moet wel een eigen productie zijn, dus wat bij Panorama afgelopen zondag is geweest over de NMBS zou ook moeten gaan.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
@Jan_B ... Ja, was op zoek naar auteurswet, art. 22, § 1, 5° , daar zou't in moeten staan, maar gezien artikel 22 niet zo uitgebreid is, is dit waarschijnlijk de Nederlandse wet. Behalve verwijzingen naar die wet, artikel en paragraaf vind ik de tekst zélf niet
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik gebruik Replay Media Catcher en kan van de meeste sites audio en video opnemen. Echter, het lukt me niet om bovenstaande te downloaden. Los van al de zever of het legaal is of niet: kent iemand een manier/programma om bovenstaande toch te kunnen downloaden/onderscheppen whatever ??Abusimbal schreef:Zelfde geld voor http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost ook niet te downloaden.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja, ik reageer hard als er onzin wordt verteld. Zeker als de rechten van de consument worden benadeeld. Fora staan tegenwoordig vol met "Ik denk", "Ik veronderstel", "Ik heb ergens gehoord", etc...
Check your facts! Google before you speak.
Oprechte sorry Jan_B als je daar aanstoot zou aan nemen.
zie http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... /index.jsp
Ik vermoed dat het nu wat duidelijker is.
Check your facts! Google before you speak.
Oprechte sorry Jan_B als je daar aanstoot zou aan nemen.
Wat het auteursrecht niet verbiedt
Het auteursrecht verhindert in het algemeen niet dat werken voor privédoeleinden worden gebruikt. Het gaat om handelingen als:
een werk gebruiken binnen de familiekring;
een werk kopiëren voor privédoeleinden;
een werk dat publiekelijk is tentoongesteld voor privégebruik fotograferen;
een boek, cd, dvd of stripalbum aan een vriend uitlenen;
een werk (en dus geen kopie) doorverkopen.
Ten slotte zijn er omstandigheden waarin bepaalde gebruiken van werken ook buiten de privésfeer zijn toegestaan. Dit is bijvoorbeeld het geval voor doeleinden van onderwijs, ten behoeve van personen met een handicap, of door bibliotheken, enz.
zie http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... /index.jspOnder bepaalde voorwaarden mogen voor privédoeleinden echter kopieën worden gemaakt zonder toestemming. Deze uitzondering op het auteursrecht en de naburige rechten maakt het bijvoorbeeld mogelijk om fragmenten van een cd naar een mp3-speler te kopiëren of om een kopie te maken van een geleende cd. Ook het opnemen van een film op televisie om deze later te bekijken valt onder deze uitzondering. Dit geldt verder ook voor het fotokopiëren van een artikel of van een fragment uit een boek voor strikte privé- of onderzoeksdoeleinden (in dit laatste geval gaat het om de afzonderlijke reprografieuitzondering).
zie http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... /index.jsp
Ik vermoed dat het nu wat duidelijker is.
- Jan_B
- Premium Member
Volledig mee eens.raf1 schreef:Check your facts! Google before you speak.
Maar dit in dit specifieke geval vond ik het niet eenvoudig om Google-gewijs de juiste informatie te vinden.
Daarom is dit soort forums ook zo interessant: mede-gebruikers helpen elkaar met plezier (en af en toe met verwijten van domheid en onzin verkopen).
Interessante links by the way.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
@ Meon
Art. 22.§ 1. Wanneer het werk op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, kan de auteur zich niet verzetten tegen :
1° de reproduktie en de mededeling aan het publiek, met het oog op informatie, van korte fragmenten uit werken of van integrale werken van beeldende kunst in (een verslag dat over actuele gebeurtenissen wordt uitgebracht); (Err. B.St. 22-11-1994, pp. 28832-5)
2° de reproduktie en de mededeling aan het publiek van een werk tentoongesteld in een voor het publiek toegankelijke plaats, wanneer het doel van de reproduktie of van de mededeling aan het publiek niet het werk zelf is;
3° (de kosteloze privé-uitvoering in familiekring of in het kader van schoolactiviteiten;) <W 2005-05-22/33, art. 4, 005 ; Inwerkingtreding : 27-05-2005>
4° (de gedeeltelijke of integrale reproductie van artikelen of van werken van beeldende kunst, of van korte fragmenten uit werken die op een grafische of soortgelijke drager zijn vastgelegd, wanneer die reproductie uitsluitend bestemd is voor privé-gebruik en geen afbreuk doet aan de normale exploitatie van het werk;) <W 1998-08-31/41, art. 20, 003; Inwerkingtreding : 14-11-1998>
4°bis (de gedeeltelijke of integrale reproductie van artikelen, van bladmuziek, van werken van beeldende kunst, of van korte fragmenten uit werken die op een grafische of soortgelijke drager zijn vastgelegd, wanneer die reproductie wordt verricht ter illustratie bij onderwijs of voor wetenschappelijk onderzoek, voorzover zulks verantwoord is door de nagestreefde niet-winstgevende doelstelling en geen afbreuk doet aan de normale exploitatie van het werk;) <W 2008-12-22/33, art. 83, 013; Inwerkingtreding : 29-12-2008>
(NOTA : bij arrest nr. 69/2009 van 23-04-2009 (B.St. 27-04-2009, p. 32967-32969), heeft het Grondwettelijk Hof artikel 83 van W 2008-12-22/33 geschorst)
(NOTA : bij arrest nar 127/2009 van 16-07-2009 (B.St. 24-08-2009, p. 56339), heeft het Grondwettelijk Hof artikel 83 van W 2008-12-22/33 vernietigd)
(NOTA : art. 4, c) van de W 2005-05-22/33, dat onderhavig punt 4°bis wijzigde, wordt opgeheven met uitwerking op 19-05-2009 bij de W 2009-05-06/03, art. 135. Artikel 7, c) van de W 2006-12-04/38, dat onderhavig punt 4°bis wijzigde, wordt opgeheven met uitwerking op 19-05-2009 bij de W 2009-05-06/03, art. 138. Onderhavig punt 4°bis wordt gewijzigd bij dezelfde W 2009-05-06/03, art. 133, met uitwerking op een onbepaalde datum.)
4°ter [1 de gedeeltelijke of integrale reproductie op eender welke drager andere dan papier of soortgelijke drager, van artikelen of van werken van beeldende kunst, of van korte fragmenten uit andere werken, wanneer die reproductie wordt verricht ter illustratie bij onderwijs of voor wetenschappelijk onderzoek, voor zover zulks verantwoord is door de nagestreefde niet-winstgevende doelstelling en geen afbreuk doet aan de normale exploitatie van het werk, en voorzover de bron, waaronder de naam van de auteur, wordt vermeld, tenzij dit niet mogelijk blijkt;]1
(4°quater. de mededeling van werken wanneer deze mededeling wordt verricht ter illustratie bij onderwijs of voor wetenschappelijk onderzoek door instellingen die daartoe door de overheid officieel zijn erkend of opgericht en voorzover deze mededeling verantwoord is door de nagestreefde niet-winstgevende doelstelling, plaatsvindt in het kader van de normale activiteiten van de instelling, enkel wordt uitgevoerd door de gesloten transmissienetwerken van de instelling en geen afbreuk doet aan de normale exploitatie van het werk, en voor zover de bron, waaronder de naam van de auteur, wordt vermeld, tenzij dit niet mogelijk blijkt;) <W 2005-05-22/33, art. 4, 005 ; Inwerkingtreding : 27-05-2005>
5° de (reproduktie) van geluidswerken en audiovisuele werken gemaakt (die in familiekring geschiedt en alleen daarvoor bestemd is); (Err. B.St. 22-11-1994, pp. 28832-5)
6° een karikatuur, een parodie of een pastiche, rekening houdend met de eerlijke gebruiken;
7° de kosteloze uitvoering van een werk tijdens een publiek examen, wanneer het doel van de uitvoering niet het werk zelf is, maar het beoordelen van de uitvoerder of de uitvoerders van het werk met het oog op het verlenen van een kwalificatiegetuigschrift, diploma of titel binnen een erkende onderwijsvorm.
8° (de reproductie die is beperkt tot een aantal kopieën, bepaald in functie van en gerechtvaardigd door het voor de bewaring van het culturele en wetenschappelijke patrimonium gestelde doel, door voor het publiek toegankelijke bibliotheken, musea, of door archieven die niet het behalen van een direct of een indirect economisch of commercieel voordeel nastreven, voor zover hierdoor geen afbreuk wordt gedaan aan de normale exploitatie van het werk en geen onredelijke schade wordt berokkend aan de wettige belangen van de auteur.
De materialen die aldus worden vervaardigd blijven eigendom van deze instellingen, die zichzelf ieder commercieel of winstgevend gebruik ervan ontzeggen.
De auteur kan hiertoe toegang krijgen, onder strikte inachtneming van de bewaring van het werk en tegen een billijke vergoeding van het werk verricht door deze instellingen;) <W 2005-05-22/33, art. 4, 005 ; Inwerkingtreding : 27-05-2005>
(9° de mededeling, met inbegrip van de beschikbaarstelling van niet te koop aangeboden of aan licentievoorwaarden onderworpen werken die onderdeel uitmaken van de verzamelingen van voor het publiek toegankelijke bibliotheken, wetenschappelijke- en onderwijsinstellingen, musea of archieven die niet het behalen van een direct of een indirect economisch of commercieel voordeel nastreven, hierin bestaande dat het werk, via speciale terminals in de gebouwen van die instellingen, voor onderzoek of privé-studie medegedeeld wordt aan of beschikbaar gesteld wordt voor individuele leden van het publiek;
10° tijdelijke opnamen van werken, gemaakt door omroeporganisaties met hun eigen middelen, met inbegrip van de middelen van een persoon die optreedt namens en onder de verantwoordelijkheid van de omroeporganisaties, ten behoeve van hun eigen uitzendingen;
11° de reproductie en mededeling aan het publiek van werken ten behoeve van mensen met een handicap, die rechtstreeks met deze handicap verband houden en van niet-commerciële aard zijn en voorzover het wegens de betrokken handicap noodzakelijk is, voor zover hierdoor geen afbreuk wordt gedaan aan de normale exploitatie van het werk en geen onredelijke schade wordt berokkend aan de wettige belangen van de auteur;
12° de reproductie en de mededeling aan het publiek voor reclamedoeleinden, voor openbare tentoonstellingen of openbare verkopen van artistieke werken, voorzover het noodzakelijk is voor de promotie van die gebeurtenissen, met uitsluiting van enig ander commercieel gebruik;
13° de reproductie van uitzendingen, door erkende ziekenhuizen, gevangenissen en instellingen voor jeugd- of gehandicaptenzorg, voor zover deze instellingen geen winstoogmerk nastreven en dat deze reproductie is voorbehouden voor het exclusieve gebruik van de daar verblijvende natuurlijke personen. <W 2005-05-22/33, art. 4, 005 ; Inwerkingtreding : 27-05-2005>
§ 2. (De reproductie en de mededeling aan het publiek van het werk bij gelegenheid van een verslag dat over actuele gebeurtenissen wordt uitgebracht overeenkomstig § 1, 1°, moeten uit een oogpunt van voorlichting gerechtvaardigd zijn, en de bron, waaronder de naam van de auteur, moet vermeld worden, tenzij dit niet mogelijk blijkt.) <W 2005-05-22/33, art. 4, 005 ; Inwerkingtreding : 27-05-2005>
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Wordt dus niks over het medium gezegd, enkel dat een thuiskopie voor eigen gebruik toegestaan is? Da's toch duidelijk dan? Ja, je mag een filmpje van De Redactie opslaan op je eigen pc voor jezelf? Toch?Wanneer het werk op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, kan de auteur zich niet verzetten tegen de (reproduktie) van geluidswerken en audiovisuele werken gemaakt (die in familiekring geschiedt en alleen daarvoor bestemd is);
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
@raf en anderen: de topicstarter heeft in zijn startbericht uitdrukkelijk vermeld dat het niet bedoeld is voor de huiselijke kring, maar voor op de pc van het werk. Ergo het mag niet.
In dit concreet geval vind ik dat de topicstarter moet vragen aan de communicatieverantwoordelijke van de NMBS om contact op te nemen met de VRT voor een kopie van de uitzending. Proper channels. Waarschijnlijk is dit zelfs al in het bezit van de communicatieverantwoordelijke van de NMBS. Ik vraag me af of de topicstarter al heeft geïnformerd bij zijn hiërarchisch overste. Misschien staat het zelfs al op het intranet van de NMBS.
In dit concreet geval vind ik dat de topicstarter moet vragen aan de communicatieverantwoordelijke van de NMBS om contact op te nemen met de VRT voor een kopie van de uitzending. Proper channels. Waarschijnlijk is dit zelfs al in het bezit van de communicatieverantwoordelijke van de NMBS. Ik vraag me af of de topicstarter al heeft geïnformerd bij zijn hiërarchisch overste. Misschien staat het zelfs al op het intranet van de NMBS.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Goh, je kan daar over discussieren... het blijft in een soort beperkte sfeer... op een PC in het bureau. Langs de andere kant, gezien hoe de NMBS zelf met dit soort dingen omgaat... hoop ik dat ze het bij de VRT verbieden en er een advocaat opzetten
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
Het is toegestaan te schieten op de NMBS maar niet op de pianist...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Graptjen hé... trouwens mag jij dat logo zomaar als avatar gebruiken
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
Het is een B. Het logo is toch wel iets anders...
Maar je kan wel gelijk hebben. al hoewel ik niet spreek in naam van de NMBS he ,
Misschien verander ik het wel
Maar je kan wel gelijk hebben. al hoewel ik niet spreek in naam van de NMBS he ,
Misschien verander ik het wel