Iemand anders hier last van gehad?
http://lifehacker.com/5712785/
Makkelijke online check hier: http://www.slate.com/id/2277768/
Zelf ben ik al járen zo idioot om overal hetzelfde paswoord te gebruiken (uitgezonderd erg belangrijke accounts, waar bv. geld mee gemoeid is). En ja hoor, ook mijn account zit in de database-dump die gelekt is (gelukkig nog gehashed, wat de drempel wat hoger maakt door de doorsnee script-kiddie, maargoed, unsalted DES = fail). Ben dus al gans de avond bezig om mijn paswoord op allerhande sites te wijzigen, fijn is anders.
In elk geval heb ik geleerd uit mijn blunder: geen zelfde paswoord meer. Integendeel: voor elke site een random gegenereerd paswoord van minstens 15 karakters. Beheren doe ik via LastPass. Doe er uw voordeel mee!
Gawker Media gecracked (Gizmodo, Lifehacker, etc.)
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Gebruik je RSS? Alle RSS links van gizmodo, lifehacker ed beginnen met gawker.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Goh, niet noodzakelijk. Bij het gebruik van eenzelfde paswoord op alle sites, is de kans dat dat paswoord ooit lekt veel groter. Als het LastPass paswoord lekt, dan zit je in principe met een even groot probleem (niet groter), alleen is de kans daarop kleiner.gm123 schreef:Maar wat als die LastPast gehacked wordt? Dan zit je toch met een nóg groter probleem?
Laten we zeggen dat ik voor de bovengenoemde belangrijke sites (geld, zeer persoonlijke info, etc.), nog steeds een eigen uniek paswoord gebruik, zonder dat te registreren in LastPass. Lijkt me pretty secure...
ooh. shiny.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
De mannen achter:meon schreef:Ik had tot op de hack nog nooit van Gawker gehoord...
- Gawker (duh)
- Gizmodo
- Kotaku
- Jalopnik
- Lifehacker
- Deadspin
- Jezebel
- io9
- Fleshbot (da kent ge wel zeker? )
- Defamer
- Sploid
En nog wel een paar...