Hallo,
Het is mij duidelijk geworden waarom apache de meest gebruikte httpd server is! Maar jammergenoeg moet ik van 't school uit met asp.net werken (en dus ook met IIS)
Hoe geef ik iemand in IIS anonieme toegang tot mijn website? (mag op localhost zijn)
+ wat meer algemene info over IIS ofzo, want echt, ik geraak er niet meer aan uit.
En Visual Studio .net 2003 zit ook al de hele tijd te zagen omdat IIS zogezegd niet framework 1.1 "kan vinden", terwijl dat het enige framework is op deze pc. Enfin daarvoor heb ik al oplossingen gevonden (aspnet_regiis -r), maar die schijnen ook weer niet helemaal te werken. Ik vermoed dat het alles heeft te maken met die rotte IIS.
(een gewone config file zoals in apache is toch zoveel gemakkelijker) argh.
please help!
greetz,
Nob
IIS anonieme toegang?
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Nob,
IIS geeft normaal gezien standaard anonymous access ... maar volg onderstaande stappen en dan lukt het wel:
In je IIS_manager klik je met de rechtermuisknop op de betreffende site/subsite. Dan klik je op "Document security" (of directory security) .. Klik daar op "EDIT". Daar kan je dan "allow anonymous access" aanzetten en de gebruiker kiezen (neem de std IIS_WEBxxxxx user).
Zorg ervoor dat je die IIS_WEBxxx user de correcte NTFS rechten geeft op de map waar je website bestaat (bv: C:\Inetpub\website\subsite)
Dat zou het moeten zijn.
IMHO is IIS gemakkellijker voor n00bs als Apache hoor ...
IIS kan je zien als een uitbreiding van de "Share" functionaliteit van het windows filesystem. I.p.v. NTFS share rechten, geef je share rechten met de IIS_Manager.
Grtz,
Sasuke
IIS geeft normaal gezien standaard anonymous access ... maar volg onderstaande stappen en dan lukt het wel:
In je IIS_manager klik je met de rechtermuisknop op de betreffende site/subsite. Dan klik je op "Document security" (of directory security) .. Klik daar op "EDIT". Daar kan je dan "allow anonymous access" aanzetten en de gebruiker kiezen (neem de std IIS_WEBxxxxx user).
Zorg ervoor dat je die IIS_WEBxxx user de correcte NTFS rechten geeft op de map waar je website bestaat (bv: C:\Inetpub\website\subsite)
Dat zou het moeten zijn.
IMHO is IIS gemakkellijker voor n00bs als Apache hoor ...
IIS kan je zien als een uitbreiding van de "Share" functionaliteit van het windows filesystem. I.p.v. NTFS share rechten, geef je share rechten met de IIS_Manager.
Grtz,
Sasuke
't is bij mijn vriendin, dus ik kan dat nu niet controleren, maar de windows staat op fat32 denk ik, niet op ntfs.
enig probleem?
greetz,
Nob
enig probleem?
greetz,
Nob
Hier heb ik ook iets gevonden: http://www.microsoft.com/belux/nl/msdn/ ... forms.mspx
Kijk eens bij Laat .config-bestanden door IIS en ASP.NET uitdelen
Kijk eens bij Laat .config-bestanden door IIS en ASP.NET uitdelen
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
[Nob] schreef:'t is bij mijn vriendin, dus ik kan dat nu niet controleren, maar de windows staat op fat32 denk ik, niet op ntfs.
enig probleem?
greetz,
Nob
Als 't op FAT32 staat moet je die NTFS rechten niet geven hé Enkel de IIS rechten dan.
Grtz,
Sasuke
Sasuke,
Ik doe een rechtermuisklik op de desbetreffende website en dan eigenschappen en dan mabeveiliging, dan vink ik anonymous access aan (dat stond al aan) en dan in dat kader staat er ne user + passwd, maar die user staat bij mij op IIS_NIKSKE (computernaam = NIKSKE) ik klik op "bladeren" (knop ernaast) en dan zoek nu, en dan krijg ik nog wat users, maar er staat geen IIS_WEBXXXX tussen... en met diene NIKSKE werkt het niet, want bij de standaardpagina (localhost) zegt hij dan: niet gevonden (of soms vraagt hij om een login/paswoord)
dus
greetz,
Nob
Ik doe een rechtermuisklik op de desbetreffende website en dan eigenschappen en dan mabeveiliging, dan vink ik anonymous access aan (dat stond al aan) en dan in dat kader staat er ne user + passwd, maar die user staat bij mij op IIS_NIKSKE (computernaam = NIKSKE) ik klik op "bladeren" (knop ernaast) en dan zoek nu, en dan krijg ik nog wat users, maar er staat geen IIS_WEBXXXX tussen... en met diene NIKSKE werkt het niet, want bij de standaardpagina (localhost) zegt hij dan: niet gevonden (of soms vraagt hij om een login/paswoord)
dus
greetz,
Nob
Rechts klikken op de site
Alle taken
Wizard IIS-machtigingen
Volgende
'Nieuwe beveiligingsinstellingen selecteren op basis van een sjabloon' aanvinken - Volgende
Public Web Site kiezen - Volgende
2x Volgende
Voltooien
Zou moeten lukken
Alle taken
Wizard IIS-machtigingen
Volgende
'Nieuwe beveiligingsinstellingen selecteren op basis van een sjabloon' aanvinken - Volgende
Public Web Site kiezen - Volgende
2x Volgende
Voltooien
Zou moeten lukken