Dag allen,
Ik merk vandaag dat 'k de 'geen signaal op deze zender'-foutmelding krijg op bepaalde zenders van telenet digitale tv (oa MGM, TCM, France 3, Nat Geo, TMF Dance, MTV). Hier heb ik al wat info gevonden, en het betreft dus blijkbaar waarschijnlijk de zenders die op de hoogste - storingsgevoeligste - frequentie zitten.
Ik lees overal dat het waarschijnlijk aan binnenhuisbekabeling ligt, maar ik heb niet gevonden aan wat het dan kan liggen. Ik heb al de kabel die van de wanddoos naar de digibox loopt vervangen, heb de stekker uitgetrokken, de digibox 'herstart', de zenders opnieuw doen zoeken, maar niks lijkt te helpen. Ik veronderstel dat het niet aan Telenet zelf kan liggen? Waarschijnlijk ga ik dus een telenetman moeten laten komen en betalen? Dat laatste zou ik uiteraard ten allen koste willen vermijden.
Weet nog iemand raad?
Alvast bedankt!
Telenet dig tv - geen signaal op bepaalde zenders
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee hoever je TV van je NIU staat, maar leg anders eens even als test een nieuwe coax dwars door je huis.
Op die manier heb je meteen een goede test en weet je dat het niet aan je eigen kabels ligt.
Op die manier heb je meteen een goede test en weet je dat het niet aan je eigen kabels ligt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nog enkele bijkomende tests:r2504 schreef:Geen idee hoever je TV van je NIU staat, maar leg anders eens even als test een nieuwe coax dwars door je huis.
- verwijder de antenne kabel tussen de digibox en het TV toestel (als die er nog zit). Deze doorlussing kan soms een signaal verzwakking veroorzaken, waardoor sommige zenders wegvallen.
- probeer de wandcontactdoos er vantussen te halen (als test) Het oude type (Coditel) wandcontactdozen mogen niet gebruikt worden voor digitale TV, en zouden door de installateur vervangen moeten worden.
- Op de (oude) NIU zijn er 4 TV aansluitingen, waarvan 2 versterkt (resp. aangeduid met "TV 0dB" en "TV 4dB"). Probeer de kabel naar je digibox eens te verwisselen van uitgang.
Last but not least: maak dat je goede verbindingen hebt: eventueel geoxideerd koper wat reinigen (vb de binnentse koperdraad in die coax stekkers)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Heb hier *soms* een gelijkaardig probleem, maar dan eerder op TMF/MTV/...
Is niet altijd - nog geen goesting gehad om es naar Telenet te bellen.
Is niet altijd - nog geen goesting gehad om es naar Telenet te bellen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, iemand van TN laten komen kan je ook 60 euro kosten...fms schreef:Ik veronderstel dat je dat zwart bakje bedoelt? Dat hangt helaas iets te ver van de TV - zo'n lange coax heb 'k niet.
Van harte bedankt voor alle feedback; ik probeer binnenkort wel het een en het ander uit, maar momenteel zijn alle zenders terug, zonder een poot uit te steken. Eergisteren waren ze ook terug, dan waren ze weer weg, etc. Lijkt me nogal bizar allemaal.
Hmm, blijkt nu dat er serieuze storing is op mijn videokanaal ook. Misschien een domme vraag, maar kan dit gerelateerd zijn? Anders lijkt me dit wel heel groot toeval.
Als ik de coax IN van m'n video uittrek, krijg ik wel mooi beeld op de TV (dan dus alleen verbonden met coax met de video).
Iemand een idee hoe dit komt, en wat ik kan doen om m'n videokanaal terug in orde te krijgen?
Zo gauw ik nog es merk dat die resem digitale zenders terug zijn uitgevallen, ga ik een paar tests doen en es een rechtstreekse coax leggen van dat zwart bakje naar de digibox. Kan het eventueel ook liggen aan één van de andere coaxen die 'plots' slecht geworden is? (Bvb. coax van digibox naar DVD-recorder of coax van DVD-recorder naar videorecorder?)
Als ik de coax IN van m'n video uittrek, krijg ik wel mooi beeld op de TV (dan dus alleen verbonden met coax met de video).
Iemand een idee hoe dit komt, en wat ik kan doen om m'n videokanaal terug in orde te krijgen?
Zo gauw ik nog es merk dat die resem digitale zenders terug zijn uitgevallen, ga ik een paar tests doen en es een rechtstreekse coax leggen van dat zwart bakje naar de digibox. Kan het eventueel ook liggen aan één van de andere coaxen die 'plots' slecht geworden is? (Bvb. coax van digibox naar DVD-recorder of coax van DVD-recorder naar videorecorder?)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ja, dat kan. Ik had ongeveer hetzelfde probleem: een tijdlang ging het goed, plots slecht beeld. Dan weer even goed, dan weer slecht.
Oorzaak? Omhulsel bij de coax-stekker ingescheurd. Zodra de digicorder iets verschoven werd, werd het signaal slechter. Of terug beter.....
Hoe irritant ook, bij slechte signaalwaarden stekkers & TV-contactdoosje controleren, deze zijn veel vaker de boosdoener dan oorzaak van buitenaf.
Succes!
Oorzaak? Omhulsel bij de coax-stekker ingescheurd. Zodra de digicorder iets verschoven werd, werd het signaal slechter. Of terug beter.....
Hoe irritant ook, bij slechte signaalwaarden stekkers & TV-contactdoosje controleren, deze zijn veel vaker de boosdoener dan oorzaak van buitenaf.
Succes!
gisteren volgende fenomeen ontdekt:
ik plaats de switch bovenop de opbouw tv/fm-doos en een aantal kanalen zijn niet meer te zien op beeldscherm.
bij verplaatsen switch zijn die weer wel te zien.
dus switch stoort signaal omdat tv/fm doos niet voldoende is afgeschermd en de zenders met lage signaalkwaliteit vallen weg.
ik ga toch eens kijken wat het signaal nog allemaal stoort. Modem, router, transfo's...?
dit ter info
ik plaats de switch bovenop de opbouw tv/fm-doos en een aantal kanalen zijn niet meer te zien op beeldscherm.
bij verplaatsen switch zijn die weer wel te zien.
dus switch stoort signaal omdat tv/fm doos niet voldoende is afgeschermd en de zenders met lage signaalkwaliteit vallen weg.
ik ga toch eens kijken wat het signaal nog allemaal stoort. Modem, router, transfo's...?
dit ter info