Opzoeken van IP
-
- Starter
Goeiemorgen,
Ik heb misschien een rare vraag, maar misschien dat iemand mij verder kan helpen.
Sinds kort heb ik weer e-mail contact met m'n broer (die ik al 15 jaar niet gezien/gesproken heb). Nu weet ik verder niet waar hij woont. Het was enkel en alleen even kort contact met de vraag of hij daadwerkelijk de persoon was die ik zocht, etc.
Sinds mijn reply heb ik geen reactie meer gekregen en ik ben bang dat er iets gebeurd is (ziekte).
Ik heb een IP adres (Belgacom), maar kan verder geen stad/regio vinden waar hij zich zou bevinden. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Het IP kan via PB opgevraagd worden.
Ik begrijp dat dit privacy gevoelig is. Ik vraag ook niet om een exact adres, maar gewoon om een stad/gebied waar ik zelf verder kan zoeken... ik ben echt bezorgd.
Alvast bedankt!!!
Groeten,
Melvin
Ik heb misschien een rare vraag, maar misschien dat iemand mij verder kan helpen.
Sinds kort heb ik weer e-mail contact met m'n broer (die ik al 15 jaar niet gezien/gesproken heb). Nu weet ik verder niet waar hij woont. Het was enkel en alleen even kort contact met de vraag of hij daadwerkelijk de persoon was die ik zocht, etc.
Sinds mijn reply heb ik geen reactie meer gekregen en ik ben bang dat er iets gebeurd is (ziekte).
Ik heb een IP adres (Belgacom), maar kan verder geen stad/regio vinden waar hij zich zou bevinden. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Het IP kan via PB opgevraagd worden.
Ik begrijp dat dit privacy gevoelig is. Ik vraag ook niet om een exact adres, maar gewoon om een stad/gebied waar ik zelf verder kan zoeken... ik ben echt bezorgd.
Alvast bedankt!!!
Groeten,
Melvin
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je kan dit eens proberen? http://www.ip2location.com Ik weet niet of en in welke mate het werkt...
Misschien wil die persoon gewoon geen contact meer?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter
Met mn eigen IP krijg ik ook niet de juiste plaats. Raar, want ik dacht dat je vroeger toch ongeveer een regio kreeg.Goztow schreef:Je kan dit eens proberen? http://www.ip2location.com Ik weet niet of en in welke mate het werkt...
Toch bedankt! Als er nog mensen zijn (misschien die bij Belgacom zelf werken??), dan hoor ik het graag.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ik wil je heus niet ontmoedigen, maar dit gaat nooit lukken tenzij er een overheidsdienst (lees: politie/justitie) Belgacom dwingt tot het vrijgeven van de informatie.
En eigenlijk maar goed ook hé, want anders zou je privacy inderdaad nogal te grabbel gegooid worden (zonder dat ik oordeel over dit specifiek geval).
En eigenlijk maar goed ook hé, want anders zou je privacy inderdaad nogal te grabbel gegooid worden (zonder dat ik oordeel over dit specifiek geval).
ooh. shiny.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat, en ook: zowat alle ip's in België worden door ISP's over het hele land verdeeld (ik denk dat Dommel zowat de enige uitzondering is op die regel).
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hoe bedoel je juist?meon schreef:Dat, en ook: zowat alle ip's in België worden door ISP's over het hele land verdeeld (ik denk dat Dommel zowat de enige uitzondering is op die regel).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Helaas moet ik je teleurstellen, heel moeilijk te achterhalen.
IP naar locatie is voor m'n huidig ip een kleine 100 km fout
IP naar locatie is voor m'n huidig ip een kleine 100 km fout
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Wat bedoel je met whois?Trojan schreef:Google moet ook de whois gegevens gebruiken, net als iedereen.
Wat ik bedoelde is: hoe Google de locatie van een bezoeker van een website kan traceren als ze dat niet doen op basis van IP adressen?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Google indexeert en combineert (bijna) alle informatie. Dus ook responsetijden, router-metadata, IP-adressen...Astralon schreef:Even topic kapen ...
Hoe doet Google dat dan met tools zoals Google Analytics want daar krijg je wel (bijna?) relevante locaties.
Bovendien indexeerden Google Street View auto's GPS-informatie in combinatie met MAC-adressen van WiFi-routers.
Dus ook uw routertje is geïndexeerd toen Google afgelopen jaar door uw straat reed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
k vindt toch dat je(en anderen dus) met 'n telenet IP zeer nouwkeurig weet, tot in welke gemeente(geen stad) je woont, zelfs met die ip2location..
Met m'n BASE adsl is het vaagweg brussel of antwerpen dat ze weergeven...
@raf, de WIFI NIC in je router heeft toch een ander mac adres als je WAN, en dan nog is er geen link naar ip adres tenzij je wifi openstaat ? ...
Met m'n BASE adsl is het vaagweg brussel of antwerpen dat ze weergeven...
@raf, de WIFI NIC in je router heeft toch een ander mac adres als je WAN, en dan nog is er geen link naar ip adres tenzij je wifi openstaat ? ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Een beetje offtopic, maar toch wel interessant (ik kende het nog niet).
Geef je MAC-adres van je Wireless netwerk hier maar eens in: http://samy.pl/mapxss/
Bij mijn netwerk werkt het niet, maar bij al degene in de buurt wel.
Geef je MAC-adres van je Wireless netwerk hier maar eens in: http://samy.pl/mapxss/
Bij mijn netwerk werkt het niet, maar bij al degene in de buurt wel.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
die mac lookup site is bijna 100% juist!!!! Dit is eigenlijk wat wardrivers doen. Nu hoe kan je deze informatie krijgen op een site bv hoe krijg je in php mac address van de client die naar je connecteerd, .. over het algemeen via js kan je deze info makkelijk ontfutselen, ..
natuurlijk als je weet dat sites er gebruik van maken kan je het ook misbruiken. wie o wie gebruikt het, tenslotte kan je een mac nog altijd spoofen. als je zelf wat wardriven doet, .. kan je wel het één en het ander doen.
natuurlijk als je weet dat sites er gebruik van maken kan je het ook misbruiken. wie o wie gebruikt het, tenslotte kan je een mac nog altijd spoofen. als je zelf wat wardriven doet, .. kan je wel het één en het ander doen.
wel, allé ik wil je niet paranoia maken maar het gaat niet om nauwkeurige informatie, .. die mac address lookup manier is veel nauwkeuriger, .. bij ip krijg je hoogstens juiste provincie bij mac op paar straten na !q-tec schreef:dus een dommelklant vind je niet?meon schreef:Dat, en ook: zowat alle ip's in België worden door ISP's over het hele land verdeeld (ik denk dat Dommel zowat de enige uitzondering is op die regel).
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier zitten ze er toch allemaal een kilometer of 100 naast
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Bij mij klopt het op de meter!krisken schreef:http://samy.pl/mapxss/?mac=00-1C-10-9A-28-A7
Klopt op een paar 100 meter!
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Niet van de modem maar van de wifi adapter. Meestal staat dit op een sticker op de onderkant van uw modem/router, en anders moet ge inssider of dingskes gebruiken om dat op te zoeken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Wifi Analyzer of Wardrivemeon schreef:Domme vraag, maar hoe kom ik de mac van m'n modem te weten? Plakt dat op de onderkant of zo?
Laatst gewijzigd door seagull 12 dec 2010, 20:46, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- honda4life
- Elite Poster
Of wiresharken als je verbonden bent
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Bij mij ook. En dat dankzij de street view-autokes die dat mee gewardrived hebbenseagull schreef:Bij mij klopt het op de meter!
inSSIDer gebruikt, had ik nog op m'n laptop staan.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Hier klopt deze ook, zelfs de juiste straat en nummer heeft hij hier van beide huizen links en rechts naast ons.
op de volgende scheelt dat bij mij 4 km
http://www.ip-adress.com/
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Klopt van geen kanten .. maar dan ook van geen kanten ... Hundelgemse steenweg in Merelbeke? ... not in your mortal life, neverseagull schreef:Bij mij klopt het op de meter!krisken schreef:http://samy.pl/mapxss/?mac=00-1C-10-9A-28-A7
Klopt op een paar 100 meter!
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
idd dat is van krisken in merelbeke, je moet daar wel zelf uw mac invullen eh.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- honda4life
- Elite Poster
Gebeurt volgens mij door de google streetview wagens.
Deze hebben GPS aan boord en scannen naar wifi-id's
I then take the MAC address and send it along to Google Location Services. This is an HTTP-based service where router MAC addresses are mapped to approximate GPS coordinates from other data sources.
Maar streetview is nog niet beschikbaar in België. Neem nu dat hij dat uit de streetview database haalt, waar kan ik die vinden?honda4life schreef:Gebeurt volgens mij door de google streetview wagens.
I then take the MAC address and send it along to Google Location Services. This is an HTTP-based service where router MAC addresses are mapped to approximate GPS coordinates from other data sources.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Er zijn meer instanties die wifi en de bijhorende mac adressen opslaan voor locatie bepalingen.
Wiggle
skyhook wireless
navizon
...
Wiggle
skyhook wireless
navizon
...
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.