Heb sinds donderdag verticale balken op sommige HD zenders als deze uitzenden in 4.3 formaat. BGC TV
Dit is hier bij meerdere personen in de straat het geval.
De technische dienst van Belgacom vind geen probleem na meten van de lijn enz..
Moest uiteindelijk een nieuwe decoder gaan halen,maar het probleem is nog niet opgelost.
Ook in de beeldinstellingen en systeem instellingen van de decoder staat alles juist ingesteld.
Gisteren de decoder meerdere malen moete herstarten tussen 17u.30 en 20.15 , kreeg gewoon nergens nog beeld .De menu's en alle andere ....werkten in de decoder maar beeld bleef weg.
Meerdere telefoons gedaan naar de technische dienst van Belgacom ze vinden er ook geen verklaring voor en weten ook niet meer wat er kan gedaan worden dan een technieker op mijn kosten langs te sturen!!!!, dit is er over vind ik. Hoe en waar kan ik nog terecht voor een oplossing voor dit probleem en voor de 5 andere personen hier in de straat met hetzelfde probleem?
Patrick
Verticale Balken op sommige HD zenders bij BGC TV
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
je zal wel een verkeerde persoon aan de helpdesk hebben gehad.
Een technieker sturen is gratis uitgezonderd buiten de kantooruren !
Een technieker sturen is gratis uitgezonderd buiten de kantooruren !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ook tijidens de kantooruren kan een interventie betalend zijn, als het probleem zich voordoet op de binneninstallatie.
Foute binnenkabels, decoder of modem swappen, t zijn allemaal betalende interventies.
Foute binnenkabels, decoder of modem swappen, t zijn allemaal betalende interventies.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Idd .. 4:3 is niet direct het "natieve" formaat van uw 16:9 TV .. als die op "auto" beeldformaat staat dan krijg je rare beelden bij een 4;3 uitzending .. tenzij je zelf die "zwarte balken" op "aan" gezet hebt in de decoder (staan bij mij aan .. ik wil niet naar misvormde mensen en dingen zitten kijken op TV LOL!)
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Enkel als het probleem zich voor doet VOOR de ntp. Alles na de ntp, inclusief modem en decoder is voor rekening van de klant.proximusboyke schreef:je zal wel een verkeerde persoon aan de helpdesk hebben gehad.
Een technieker sturen is gratis uitgezonderd buiten de kantooruren !
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
mmm trojan zou moeten wel lukken zeker dat bij iedereen in de straat na ntp is !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
@proximusboyke: Probeer het nu nog eens maar in het nederlands. Ik versta geen bal van wat ge wilt zeggen.
Wat de helpdesk hier probeert te doen is de klant waarschuwen dat er mogelijk kosten verbonden zijn aan een interventie. Dit om te vermijden dat klanten voor het minste akkefietje bellen en een technieker wensen voor iets dat ze zelf kunnen oplossen en/of meestal zelf kapot hebben gedaan.
Het aanrekenen van kosten aan de klant gebeurt altijd door de technieker, zij hebben het voorlaatste woord en beslissen wat de klant moet betalen. Als wij vinden dat de fout bij belgacom ligt zal de klant niets moeten betalen. Maar andersom ook, als de fout wel bij de klant ligt zal hem minstens een forfait* van €85 aangerekend worden.
* Forait = Verplaatsing + 30 minuten werk.
Wat de helpdesk hier probeert te doen is de klant waarschuwen dat er mogelijk kosten verbonden zijn aan een interventie. Dit om te vermijden dat klanten voor het minste akkefietje bellen en een technieker wensen voor iets dat ze zelf kunnen oplossen en/of meestal zelf kapot hebben gedaan.
Het aanrekenen van kosten aan de klant gebeurt altijd door de technieker, zij hebben het voorlaatste woord en beslissen wat de klant moet betalen. Als wij vinden dat de fout bij belgacom ligt zal de klant niets moeten betalen. Maar andersom ook, als de fout wel bij de klant ligt zal hem minstens een forfait* van €85 aangerekend worden.
* Forait = Verplaatsing + 30 minuten werk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Neen het Logo van de zender staat op de normale plaats links boveaan in het beeldbyter schreef:Het logo van die zenders staat dit trouwens in de zwarte balk? Want in dat geval voegen de zenders zelf de balken toe.
Het is vooral VTM RTL en RTL Club die dit probleem hebben. Heb deze zenders al gebeld hierover en zij zeggen dat het bij de provider gebeurd.metal schreef:Wij hebben het sinds ergens deze week ook bij vtmhd. Alleen smorgens bij tekenfilms.
Hebben trouwens telenet.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het probleem zit volgens mij toch in een verkeerd configuratie van uw tv en of decoder.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
trojan
klant zegt
Dit is hier bij meerdere personen in de straat het geval.
dusja zou toe heel toevallig zijn dat het probleem bij iedereen binnenhuis is en niet aan belgacom te wijten is
klant zegt
Dit is hier bij meerdere personen in de straat het geval.
dusja zou toe heel toevallig zijn dat het probleem bij iedereen binnenhuis is en niet aan belgacom te wijten is
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Hoe groot is de kans dat alle klanten identiek hetzelfde probleem hebben?
Eerst zien en dan geloven. Dat de TS maar eens een foto maakt van zijn tv op het moment dat het probleem zich nog eens stelt. Dan zullen we al iets meer weten over de aard van zijn probleem, en zullen we iets gemakkelijker het probleem kunnen aanwijzen en een correcte oplossing voorstellen.
Eerst zien en dan geloven. Dat de TS maar eens een foto maakt van zijn tv op het moment dat het probleem zich nog eens stelt. Dan zullen we al iets meer weten over de aard van zijn probleem, en zullen we iets gemakkelijker het probleem kunnen aanwijzen en een correcte oplossing voorstellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
let op ik heb niks tegen belgacom tv hé want ik ge bruik het ook !
maar vind het raar dat iemand van de kd zegt dat het te betalen is als je zegt dat meerdere mensen in uw straat dit probleem hebben
maar vind het raar dat iemand van de kd zegt dat het te betalen is als je zegt dat meerdere mensen in uw straat dit probleem hebben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Zolang die andere mensen in de straat geen storing melden kunnen zij moeilijk afgaan op hetgeen één klant zegt. Als na metingen blijkt dat er geen (zichtbaar) probleem is zullen zij eerst de klant op de hoogte brengen van mogelijke kosten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Ben naar het Belgacom Center in Leuven geweest vandaag en raad eens ....ook daar hebben ze dit probleem.
De verantwoordelijke van de Belgacom Center heeft dan ook direkt contact opgenomen , ....antwoord we zullen na kijken waar het probleem hem zit enz...van de technische dienst
Nu spreken ze plots van een algemene storing.
Het zou in de zone 016 zijn dat deze problemen zich voor doen.
Hopelijk word het gauw opgelost.
De verantwoordelijke van de Belgacom Center heeft dan ook direkt contact opgenomen , ....antwoord we zullen na kijken waar het probleem hem zit enz...van de technische dienst
Nu spreken ze plots van een algemene storing.
Het zou in de zone 016 zijn dat deze problemen zich voor doen.
Hopelijk word het gauw opgelost.
Net telefoon gekregen van de Technische Dienst die een dossier hebben opgemaakt.
Het is een probleem in de zone 016 en ze denken dat er ergens in een hoofd centrale iets fout zit.
Morgen gaan ze hun experts en technici aan het werk zetten om het probleem op te sporen.
Als er nog mensen dit probleem hebben word hen gevraagd dit te melden op het nummer 080022700
Het is een probleem in de zone 016 en ze denken dat er ergens in een hoofd centrale iets fout zit.
Morgen gaan ze hun experts en technici aan het werk zetten om het probleem op te sporen.
Als er nog mensen dit probleem hebben word hen gevraagd dit te melden op het nummer 080022700
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Als meerdere mensen zeggen dat het plots deze week begonnen is?Trojan schreef:Het probleem zit volgens mij toch in een verkeerd configuratie van uw tv en of decoder.
Deze mensen gaan niet allemaal deze week aan de instellingen van hun ontvanger of tv liggen prutsen he.
Ligt ofwel aan de zenders of aan bgc of telenet.
-
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 4 keer
terzijde, maar eigenlijk vind ik het verwonderlijk dat mensen zo klagen omdat ze de correcte (niet uitgerokken) beeldverhouding krijgen
Vinden jullie het dan zo veel beter zonder balken maar met te brede hoofden enzo?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vinden jullie het dan zo veel beter zonder balken maar met te brede hoofden enzo?
i will live forever.... or die trying!
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Die balken zijn er gewoonweg omdat de uitzending misschien niet in HD is, maar wel in SD op 4:3 formaat ipv 16:9? Ze upscalen de 4:3 naar 16:9, om zo toch een 'schoon' beeld te garanderen...?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
heb sinds vorige week hetzelfde probleem bij vtmHD, heb daarover een mailtje gezonden naar de VMMa en dit was het antwoord:
Beste,
Dit is volstrekt normaal!
Tot voor kort hadden wij nog een technisch probleem wanneer de kijker een 4:3 programma op vtmHD bekeek. Wij signaleerden immers niet aan de HD-Digibox/corder dat het om een 4:3 beeld ging. De HD-box smeerde het beeld dan ook verticaal uit tot het schermvullend was. Wat niet correct was omdat het beeld daardoor verticaal uitgerokken werd.
Sinds vorige week hebben we een toestel toegevoegd aan onze HD-eindketen. Dit toestel weet wanneer we 4:3 uitzenden en maakt dat de Telenet HD-box het signaal in een correcte beeldverhouding gaat weergeven. Dat betekent dat het beeld niet verticaal wordt uitgerokken en dat er dus links en rechts een zwarte band verschijnt. Dit noemt men 'pillarbox'. De zwarte balken zijn dus perfect normaal bij 4:3-programma's op een HD-kanaal. Ze maken dat de kijker het beeld correct ziet.
Dat u dezelfde uitzending op vtmSD toch beeldvullend ziet, is mogelijk. Dat heeft immers te maken met de instelling van de Telenet-box. Je kan in het menu instellen hoe hij zich moet gedragen bij 4:3 uitzendingen die hij moet 'upscalen' naar een HD 16:9 scherm. U heeft daarbij gekozen om het beeld te laten uitrekken. Dat is niet de correcte instelling want het geeft weliswaar een beeld over de gehele breedte van het scherm maar het beeld is dan wel vervormd (uitgerokken). Beter is te kiezen voor een zwarte balk links en rechts.
Wat het logo betreft: we geven inderdaad géén apart logo op vtm en op vtmHD. Reden is dat we bij ons slechts één "eindregie" hebben en dat die alleen maar HD is. (SD-programma's worden vooraf 'opgeschaald' naar HD) Wij maken voor vtm dus maar 1 signaal en dat is HD. Op dit signaal staat gewoon het vtm logo. Daarna wordt van dit HD-signaal een SD versie afgeleid. Beide signalen vertrekken dan richting Telenet/Belgacom. Maar we kunnen dus geen apart logo geven op beide signalen aangezien de SD een afgeleide is van de HD...
Beste,
Dit is volstrekt normaal!
Tot voor kort hadden wij nog een technisch probleem wanneer de kijker een 4:3 programma op vtmHD bekeek. Wij signaleerden immers niet aan de HD-Digibox/corder dat het om een 4:3 beeld ging. De HD-box smeerde het beeld dan ook verticaal uit tot het schermvullend was. Wat niet correct was omdat het beeld daardoor verticaal uitgerokken werd.
Sinds vorige week hebben we een toestel toegevoegd aan onze HD-eindketen. Dit toestel weet wanneer we 4:3 uitzenden en maakt dat de Telenet HD-box het signaal in een correcte beeldverhouding gaat weergeven. Dat betekent dat het beeld niet verticaal wordt uitgerokken en dat er dus links en rechts een zwarte band verschijnt. Dit noemt men 'pillarbox'. De zwarte balken zijn dus perfect normaal bij 4:3-programma's op een HD-kanaal. Ze maken dat de kijker het beeld correct ziet.
Dat u dezelfde uitzending op vtmSD toch beeldvullend ziet, is mogelijk. Dat heeft immers te maken met de instelling van de Telenet-box. Je kan in het menu instellen hoe hij zich moet gedragen bij 4:3 uitzendingen die hij moet 'upscalen' naar een HD 16:9 scherm. U heeft daarbij gekozen om het beeld te laten uitrekken. Dat is niet de correcte instelling want het geeft weliswaar een beeld over de gehele breedte van het scherm maar het beeld is dan wel vervormd (uitgerokken). Beter is te kiezen voor een zwarte balk links en rechts.
Wat het logo betreft: we geven inderdaad géén apart logo op vtm en op vtmHD. Reden is dat we bij ons slechts één "eindregie" hebben en dat die alleen maar HD is. (SD-programma's worden vooraf 'opgeschaald' naar HD) Wij maken voor vtm dus maar 1 signaal en dat is HD. Op dit signaal staat gewoon het vtm logo. Daarna wordt van dit HD-signaal een SD versie afgeleid. Beide signalen vertrekken dan richting Telenet/Belgacom. Maar we kunnen dus geen apart logo geven op beide signalen aangezien de SD een afgeleide is van de HD...
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik vraag me wel af welke uitzendingen bij VTM in HD worden opgenomen. Het tijdschrift tv totaal meld elke hd uitzending. voor VRT hebben ze er enkelen. Witse bv. Voor VTM zie ik nooit een melding.
Weet er iemend wat er bij vtm in hd wordt opgenomen. dus niet upscaling.
Weet er iemend wat er bij vtm in hd wordt opgenomen. dus niet upscaling.