nu sorry ze ik zie het probleem niet met die helikopter is een inschattingsfout punt, één die we waarschijnlijk allemaal wel eens maken, het enige verschil is dat hier mensen levens mee gemoeid zijn, maar zoals ik al eerder zei het is makkelijk praten vanachter een bureau. Wat die gasten gedaan hebben is verschrikkelijk maar ik denk dat eens ze beseften wat er echt gebeurde ze hier ook van onder de indruk waren. 'k Kan me niet in beelden dat ze zoiets met opzet doen.
Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden, .. maar ik denk dat het ook verschrikkelijk is voor die piloot, ..
r2504 schreef:Oh, en een ambassadeur (welke schreef over andere staatshoofden) is geen individu ? En zo waren de meeste cables geschreven door een invidu, maw. het gaat hier over een massale inbreuk op de privacy... jij zou het ook niet leuk vinden moest men je ganse mailbox online zetten (anders moet je je user/paswoord maar even laten weten).
Nogmaals wat heeft het feit dat men Angela Merkel een softie vindt te maken met Freedom of Speech ? Niets, nada, nul komma nul... het is gewoon een pure inbreuk op de privacy met als gevolg dat mensen (al zullen landen als Iran, China, Noord-Korea zich daar echt niet aan storen, of is Assange zo naief dat hij denkt dat zij het niet doen ?) voortaan veel minder aan elkaar zullen toevertrouwen met alle gevolgen vandien.
Daar heb je wel ergens een punt, .. maar toch vind ik dat er nog een verschil is tussen een ambassadeur die een land representeert en dus niet zijn individu, het is dus niet omdat hij één persoon is dat hij niet meerdere representeert, ik neem aan dat hij in zijn privésfeer wel iets anders doet dan praten over één of andere president. Laten we het anders zeggen zou men in de inhoud van die tekst geïnteresseerd geweest zijn moest hij geen ambassadeur zijn ?