Speedconnect : welke router ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TOGI
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2008, 16:49

Allen,

Omdat ik verhuisd ben, ben ik moeten overschakelen van CityConnect naar Speedconnect.
Ik heb nu een Sagem modem/router ontvangen maar ik heb gelezen dat de meeste mensen hierover niet tevreden zijn..

Dus volgende vragen :

.: Is de Sagem goed genoeg om als wireless router te dienen ?
.: Zoniet, zal ik hem in bridged zetten en een nieuwe router kopen. Als ik het goed begrepen heb moet die gewoon PPPoE ondersteunen ? Dus dan zou ik voor de Linksys WRT160N-EW Wireless-N Broadband Router gaan . Of andere suggesties ?


Greetz
Laatst gewijzigd door TOGI 13 dec 2010, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben niet tevreden van die sagem als router en heb die dus in bridged mode staan.
Er hangt een linksys router (WRT310N) achter met DD-WRT firmware wat perfect werkt

edit: mijn ervaring gaat over de sagem router van speedconnect, geen idee of dat dezelfde is als die van netconnect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TOGI schreef:.: Is de Sagem goed genoeg om als wireless router te dienen ?
ik zou zeggen probeer het eens uit ....... persoonlijk gebruik ik de wireless niet van de bbox 2, omdat er toch al een fritzbox achter hangt, maar ken mensen die geen problemen hebben met de sagem als wireless router.......
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TOGI
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2008, 16:49

remus schreef:Iedit: mijn ervaring gaat over de sagem router van speedconnect, geen idee of dat dezelfde is als die van netconnect
Mijn fout, het moest inderdaad speedconnect zijn .. heb de titel veranderd.

Bedankt alvast voor de reacties. Deze avond ga ik het netwerk eens terug opstellen. Ben eens benieuwd of die Sagem stabiel genoeg blijkt te zijn.
Zoniet ga ik er een Linksys achter zetten die het "zware" werk maar moet afhandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”