Hey iedereen,
Sinds een paar dagen belgacom nu, we zijn overgestapt omwille van de hogere upload, geen limietgezever van telenet en betere telefonie-tarieven (iedereen hier buiten mij belt met proximus). Nu was het doel van die hogere upload om bestanden op mijn thuisserver vanop mijn galaxy s te kunnen openen/bekijken/beluisteren/... Echter nu dat de bbox2 in het netwerk staat, blijk ik geen verbinding meer te kunnen maken met mijn server.
Netwerkopstelling:
BBOX2 =>Wireless 3 PC's [192.x.x.x]
=>Powerline BGC TV 2 TV's
=>Powerline Router (WNDR3700) [192.x.x.x] =>3 PC's (server zit hier bij) [10.x.x.x]
Vroeger kon ik met de server verbinden door het extern ip adres van de router +de poort in de browser in te vullen, nu gaat dat niet meer. Geef ik het extern ip-adres in, dan kom ik op de BBOX2 pagina. Ik heb geprobeerd om bij de bbox (op de lan servers pagina) de poort (2020 in dit geval) in te geven en te forwarden naar het ip (192.168.1.8 ) van de router. De router forward deze poort dan naar het eigen intern IP (10.0.0.11 in dit geval). Echter werkt het nog altijd niet.
Is er nog een andere oplossing buiten te zoeken hoe ik mijn WNDR3700 kan omzetten in een switch (dus de routerfunctie uitzetten)? Ik zou graag de routerfuncties van deze router behouden omdat deze toch wel een paar handige functies hebben.
Bedankt,
bbox2 port forwarding probleem
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je zou natuurlijk een tweede PPPoE-sessie kunnen starten met je router.
Dan heb je als het ware 2 externe ip's (Laptops vs Desktops), is dit een mogelijke oplossing voor je?
Dan heb je als het ware 2 externe ip's (Laptops vs Desktops), is dit een mogelijke oplossing voor je?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 7 keer
Hoe zou ik dit dan doen? Gewoon de wndr op pppoe zetten en wachtwoord en username invoeren, of moet ik ook nog iets veranderen op de bbox2?
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "ik kon met de server verbinden" ??CCfan schreef:Vroeger kon ik met de server verbinden door het extern ip adres van de router +de poort in de browser in te vullen, nu gaat dat niet meer. Geef ik het extern ip-adres in, dan kom ik op de BBOX2 pagina.
* Je hebt 3 PC's direct op je BBox2.
* En je hebt 3 PC's, waaronder een server, op een router die in je LAN zit
Het is niet duidelijk vanwaar je probeert op de router te komen ? Vanop een van de 3 PC's op de BBox2 ? vanuit het internet ??
Als je vanop een van de eerste 3 PC's op de server wil, dan moet je in de BBox2 natuurlijk niets doen: de portforwarding moet in de WNDR3700 ingesteld worden.
Ik begrijp ook niet goed wat er zo handig is aan jouw opstelling: 2 * 3 PC's in 2 verschillende netwerken ?? En een dubbele NAT voor de laatste 3 PC's ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 7 keer
De opstelling dateert dus nog van een paar dagen geleden toen er voor de wndr alleen de telenet modem stond. Ik probeer nu de beste oplossing te zoeken voor de situatie waarin de bbox2 nog voor de router staat. Het doel van de router is eigenlijk vooral om een wifinetwerk te broadcasten (op het bovenste verdiep kan ik niet verbinden met het bbox-wifi) en om via utp het middenpunt van een gigabit-verbinding tussen de server en de andere pc's te zijn. Ik zou graag vanaf het internet verbinding maken met de server voor o.a. het utorrent webinterface.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Bij mijn weten is poort 2200 niet hetzelfde als 22000 hoor, alleen poort 25 is geblokkeerd, de rest ben je vrij in
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).