Een Californisch bedrijf heeft een prototype gemaakt van een creditkaart die alleen geldig wordt wanneer de eigenaar er tegen praat. De kaart bevat onder andere een stemherkenningschip, een microfoon, een luidsprekertje en een batterij. Volgens New Scientist, die het nieuws meldt, is de kaart nog wel drie keer zo dik als een gewone kaart.
De kaart is gebaseerd op een eerdere van het bedrijf Beepcard, die een (steeds variërende) code kan piepen waarmee een server de kaart kan valideren. De nieuwe kaart geeft de piep alleen als hij de stem van zijn gebruiker herkent. Het signaal kan vervolgens via een internetcomputer of een telefoonlijn worden verstuurd.
De uitdaging voor Beepcard is nu de kaart net zo dik te maken als een gewone creditkaart. Daarbij zou de ultraplatte batterij dan wel een gebruiksduur van 2 jaar moeten hebben, de gebruikelijke geldigheidsduur van een creditkaart.
Bron: New Scientist Magazine
Nieuwe creditkaart heeft spraakherkenning
Allemaal wel goed en wel maar als je zo een creditcard kwijt speelt word het een dure grap.
Ik ben zelf al 4 X mijn creditcard kwijt gespeeld op amper 2 jaar.
Waarvan twee werden ingeslikt in een bankautomaat ergens anders in Vlaanderen en een geplooid en een echt kwijt gespeeld
Ik denk niet dat een goedkoop kaartje is dat je zomaar kan kwijt spelen.
Voor de rest is het wel misschien veiliger dan een gewone bankkaart maar als iemand echt u wilt bestelen dan is zelfs dat systeem niet veilig
Ik ben zelf al 4 X mijn creditcard kwijt gespeeld op amper 2 jaar.
Waarvan twee werden ingeslikt in een bankautomaat ergens anders in Vlaanderen en een geplooid en een echt kwijt gespeeld
Ik denk niet dat een goedkoop kaartje is dat je zomaar kan kwijt spelen.
Voor de rest is het wel misschien veiliger dan een gewone bankkaart maar als iemand echt u wilt bestelen dan is zelfs dat systeem niet veilig
Tae schreef:Ik denk niet dat een goedkoop kaartje is dat je zomaar kan kwijt spelen.
Kwijtspelen kan je altijd, je zal het met deze kaart echter minder plezant vinden.
Ofdat het veiliger is weet ik zo nog niet.
Als er iemand achter je gaat staan met een bandopnemer terwijl je tegen je kaart aan het praten zijt en ze daarna steelt, .....
Het moet trouwens een onozel zicht zijn wanneer iedereen tegen zijn kaart staat de praten aan de kassa van de GB.
In plaats van een microfoon kunnen ze er beter een mini lens inbouwen en als referentie de Iris van je oog screenen.
Dan hoef je geen rekening te houden met een verkoudheid zoals Sub Zero schreef
Of nog eenvoudiger, een vingerafdruk als referte, dat is ook onverwisselbaar als referentie voor je identiteit.
Zo'n kaartje kan wel interessant zijn maar bij verlies idd duur, ja.
Grtz,
Dan hoef je geen rekening te houden met een verkoudheid zoals Sub Zero schreef
Of nog eenvoudiger, een vingerafdruk als referte, dat is ook onverwisselbaar als referentie voor je identiteit.
Zo'n kaartje kan wel interessant zijn maar bij verlies idd duur, ja.
Grtz,
Blue-Sky schreef:In plaats van een microfoon kunnen ze er beter een mini lens inbouwen en als referentie de Iris van je oog screenen.
Voor toegangen tot bepaalde ruimtes werken wij met een biometrisch systeem op het werk (vingerafdruk gecombineerd met persoonlijke code) en de voorzorg om de linker én rechterwijsvinger in te scannen in het systeem heeft ons al vele kopzorgen bespaard.
Een kleine wonde aan de wijsvinger of iemand die in het weekend met
(vloeibare) lijm bezig geweest is (wat knutselen met de kinderen of behangen,...) was al voldoende om hem de toegang tot de ruimte te ontzeggen.
Het is dus ook een zéér gevoelig systeem en zoiets toepassen in kaarten lijkt mij toch riskant (redelijk lastig als je met je inkopen in de winkel staat en de vingerscan werkt niet)
En even de kaart voor je ogen houden lijkt mij ook een idioot zicht eigenlijk. Of je zal maar net met een blauw oog rondlopen