Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar begin november Belgacom internet en telefonie besteld (precieze datum weet ik niet meer)
Een brief getekend 9 november bevestigt deze aankoop en zegt dat er een monteur op 17 november langs zou komen.
Door problemen met de kabel (nieuwbouw) is de verbinding pas op 26 november actief geworden en worden de diensten ook pas vanaf die datum gefactureerd.
Nu heb ik alles opgezegd per 6 december 2010 (ruim van te voren, brief dateert van 29 juli 2010) aangezien Belgacom hier geen digitale tv kan leveren (wat ons bij het begin van de aankoop wel is bevestigd dat dat het eerste kwartaal wel zou kunnen maar nooit is waargemaakt).
Op de eindafrekening zie ik nu twee keer vaste kosten staan: voortijdig opzeggen internet en voortijdig opzeggen telefonie voor de periode 7-12-10 tot 24-12-10.
Volgens mij zijn deze kosten dus volledig onterecht aangezien ik vanaf 26 november.
Wat moet ik nu doen?
Groetjes,
Paul
Belgacom opgezegd, afrekening
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
over welke brief heb jij het? iets dat je 6 maanden geleden stuurde ???Polleke.be schreef:Nu heb ik alles opgezegd per 6 december 2010 (ruim van te voren, brief dateert van 29 juli 2010)
vanaf 26 november wat?Volgens mij zijn deze kosten dus volledig onterecht aangezien ik vanaf 26 november.
uw verhaal is me nog niet volledig duidelijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:55
Ik heb op 29 juli een brief gestuurd dat ik per 6 december alles wilde opzeggen.xenne schreef:over welke brief heb jij het? iets dat je 6 maanden geleden stuurde ???Polleke.be schreef:Nu heb ik alles opgezegd per 6 december 2010 (ruim van te voren, brief dateert van 29 juli 2010)
vanaf 26 november wat?Volgens mij zijn deze kosten dus volledig onterecht aangezien ik vanaf 26 november.
uw verhaal is me nog niet volledig duidelijk
Aangezien ik vanaf 26 november 2009 ben beginnen betalen lijkt het mij logisch dat ik vanaf 30 november 2010 weg mag bij Belgacom zonder extra kosten

-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Voor zover ik het begrijp loopt zijn contract tot 26 november 2010, en heeft hij ruim op voorhand (6 maanden) het contract opgezegd per 6 december 2010.xenne schreef:uw verhaal is me nog niet volledig duidelijk
- er mogen dus géén opzegkosten aangerekend worden.
- je moet zelfs geld terugkrijgen van de op voorhand betaalde abonnementen tot en met 6 december (op de voorlaatste factuur had je al betaald tot 31 december).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:55
Dank je wel voor de antwoorden allemaal.
Ik moet nog een abonnement betalen voor 1-6 december, want de allereerste factuur was van 26-11-09 tot 30-11-09.
Dat komt uit op ongeveer 10 euro maar de 30 euro opzegkosten lijken me niet terecht.
Ik zal morgen de klantendienst eens lastigvallen.
Ik moet nog een abonnement betalen voor 1-6 december, want de allereerste factuur was van 26-11-09 tot 30-11-09.
Dat komt uit op ongeveer 10 euro maar de 30 euro opzegkosten lijken me niet terecht.
Ik zal morgen de klantendienst eens lastigvallen.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
okay, het verhaal is me ondertussen duidelijk geworden. die kosten zullen inderdaad onterecht zijn, en zal ook wel geen probleem zijn om die te laten schrappen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Persoonlijk zou ik niet een ingangsdatum vermelden van wanneer de opzegging moet ingaan. Het lijkt mij veiliger om iets te schrijven als;
... wens ik mijn contracten en diensten op te zeggen op de eerstvolgende datum die mogelijk is en dit met respect voor al mijn verplichtingen aangaande opzegtermijn en contractduur die het mogelijk maakt mijn contracten kostenloos te beëindigen.
... wens ik mijn contracten en diensten op te zeggen op de eerstvolgende datum die mogelijk is en dit met respect voor al mijn verplichtingen aangaande opzegtermijn en contractduur die het mogelijk maakt mijn contracten kostenloos te beëindigen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Heb je misschien op de 24e december 2009 gebeld naar belgacom om iets te wijzigen ?
Want de kleinste verandering (ik zeg nu maar iets 92a ipv92 in huisnr) is onmiddellijk een nieuwe startdatum voor 12 maand contract.
Want de kleinste verandering (ik zeg nu maar iets 92a ipv92 in huisnr) is onmiddellijk een nieuwe startdatum voor 12 maand contract.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Op de laatste pagina van iedere Belgacom factuur staat duidelijk wanneer je contract afloopt (indien contract van bepaalde duur).
Philippe.
Er is dus weinig discussie of verwarring mogelijk wat betreft de vervaldag.Uw contracten van bepaalde duur
--------------------------------------------
05660xxxx heeft een contract dat afloopt op 09/12/2010 voor Internet Favorite zonder vaste lijn.
Indien u een contract van bepaalde duur verbreekt voor de opgegeven vervaldag ... enz. enz.
De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:55
Dank je wel allemaal!
Er is niks gewijzigd in het contract op 24 december.
Op de achterkant van de factuur staat de opzegdatum: 26/11/2010.
Ik ben bang dat het volgende aan de hand is:
Aangezien mijn opzegdatum na de 26e is moet ik een maand opzeg doen (die ik naar mijn mening wel gerespecteerd heb omdat in juli alles al is opgezegd) maar dat ik dus eigenljk per 24 december had op moeten zeggen in plaats van de 6e.
Ik bel morgen even naar Belgacom voor meer info.
Nogmaals dank allemaal!
Er is niks gewijzigd in het contract op 24 december.
Op de achterkant van de factuur staat de opzegdatum: 26/11/2010.
Ik ben bang dat het volgende aan de hand is:
Aangezien mijn opzegdatum na de 26e is moet ik een maand opzeg doen (die ik naar mijn mening wel gerespecteerd heb omdat in juli alles al is opgezegd) maar dat ik dus eigenljk per 24 december had op moeten zeggen in plaats van de 6e.
Ik bel morgen even naar Belgacom voor meer info.
Nogmaals dank allemaal!
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Laat je niet afschepen.
Na verloop van het contract kan je op gelijk welk tijdstip opzeggen, mits 1 maand vooropzeg.
Je hebt dus het recht om je contract te beëindigen op 6 december, mits je dit tenminste 30 dagen op voorhand laat weten, wat jij ook gedaan hebt.
Philippe.
Na verloop van het contract kan je op gelijk welk tijdstip opzeggen, mits 1 maand vooropzeg.
Je hebt dus het recht om je contract te beëindigen op 6 december, mits je dit tenminste 30 dagen op voorhand laat weten, wat jij ook gedaan hebt.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Misschien is het ondertussen gewijzigd maar enkele jaren geleden betaalde Belgacom geen voorafbetaalde Telefoonmaandabonnementen terug ...
De facturatie van het abonnement was toen de telefoongesprekken van vorige en net afgelopen maand + abonnement nieuwe huidige maand en nieuwe volgende maand.
Ik stapte toen begin januari naar BG winkel voor opzeg, maar stond er niet echt bij stil dat ik wat tel. abonnement betrof eigenlijk al betaald had tot en met maart ...
Men vraagt me daar : wanneer wil je opzeggen, en ik zeg: 1 maart zeker, dat is ruim op tijd ('1maand vooraf') en "gemakkelijk voor de afrekening". Waarop de dame zweeg en wat tokkelde op de pc.
Resultaat: wat later brief in de bus waarin stond dat op 1/3 mijn tel afgesloten werd. De surprise kwam dan natuurlijk later, begin maart: ik verwachtte een terugbetaling van abonnement maart + kosten telefoon jan en feb. Maar er stond alleen kosten jan en feb op ... Klacht neergelegd bij BC maar ze vonden dit normaal. Klacht neergelegd bij ombudsman. Toen werd het helemaal Kafka want die zag een fout in de toepassing van de btwberekening voor dat gedeelte van het abonnement wat nooit gebruikt werd.
Waarmee BC ook niet akkoord was. Mijn abonnementsgeld van maart echter nooit meer terug gekregen, het (belachelijk lage) bedrag van mijn weinige telefoongesprekken heb ik uit principe ook nooit meer betaald.
Ondertussen al lang terug klant nu enkel vdsl zonder telefonie.
Besluit: je kan maar beter, zoals hierboven al iemand schreef, vragen om contract NIET te verlengen na het contractuele jaar ipv effectief een afsluitdatum op te geven.
De facturatie van het abonnement was toen de telefoongesprekken van vorige en net afgelopen maand + abonnement nieuwe huidige maand en nieuwe volgende maand.
Ik stapte toen begin januari naar BG winkel voor opzeg, maar stond er niet echt bij stil dat ik wat tel. abonnement betrof eigenlijk al betaald had tot en met maart ...
Men vraagt me daar : wanneer wil je opzeggen, en ik zeg: 1 maart zeker, dat is ruim op tijd ('1maand vooraf') en "gemakkelijk voor de afrekening". Waarop de dame zweeg en wat tokkelde op de pc.
Resultaat: wat later brief in de bus waarin stond dat op 1/3 mijn tel afgesloten werd. De surprise kwam dan natuurlijk later, begin maart: ik verwachtte een terugbetaling van abonnement maart + kosten telefoon jan en feb. Maar er stond alleen kosten jan en feb op ... Klacht neergelegd bij BC maar ze vonden dit normaal. Klacht neergelegd bij ombudsman. Toen werd het helemaal Kafka want die zag een fout in de toepassing van de btwberekening voor dat gedeelte van het abonnement wat nooit gebruikt werd.
Waarmee BC ook niet akkoord was. Mijn abonnementsgeld van maart echter nooit meer terug gekregen, het (belachelijk lage) bedrag van mijn weinige telefoongesprekken heb ik uit principe ook nooit meer betaald.
Ondertussen al lang terug klant nu enkel vdsl zonder telefonie.
Besluit: je kan maar beter, zoals hierboven al iemand schreef, vragen om contract NIET te verlengen na het contractuele jaar ipv effectief een afsluitdatum op te geven.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 10:55
Dank je wel allemaal!
Ik heb net Belgacom aan de lijn gehad, en de kosten waren inderdaad onterecht aangerekend.
Probleem opgelost dus.
Ik heb net Belgacom aan de lijn gehad, en de kosten waren inderdaad onterecht aangerekend.
Probleem opgelost dus.