EDPnet bij Peeters en Pichal (Radio 1)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In de hele nasleep van Tweets van Youp van't Hek en Vincent van Quickenborne is het Radio 1-programma Peeters en Pichal een actie aan het doen om beetje veld-ervaring op te doen wat betreft klantvriendelijkheid: "Neem eens op".

Gisteren hebben ze o.a. EDPnet gebeld (en daarna MobileVikings), en dat kan je hier beluisteren: http://wm.streampower.be/vrt/radio1/11_ ... nip_hi.mp3 (vanaf: 16:45)

Best grappig; of: hoe kan je je ongemakkelijk voelen bij een (té) vriendelijke klant :)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Uw link werkt hier niet echt goed.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Die van edpnet heb ik ook al de lijn gehad. :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hoe moet ik dat afspelen?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

een helpdesk die in Sint-Petersburg zit. Is dat wel te vertrouwen?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Hoe moet ik dat afspelen?
Windows Media Player of WinAmp.
Kunt ook mms:// gebruiken ipv http://

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

'k Heb het ondertussen gehoord van de website van radio 1.
http://www.radio1.be/programmas/peeters ... eskklanten

Met MobileVikings kan je altijd wel lachen. Weet nog dat we tijdens de zomer van 2009 naar de helpdesk gebeld hebben om eens langs te komen. Hoewel de HD daar niet voor geschikt is, waren ze wel altijd blij ons bij te staan. Zomaar eens op bezoek geweest bij hen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Muziekbos schreef:een helpdesk die in Sint-Petersburg zit. Is dat wel te vertrouwen?
http://edpnet.be/Over-EDPnet/Ons-netwerk

EDPNet is groter dan alleen België hoor :wink:
Heb ook al contact gehad met die persoon en zowiezo een dikke pluim voor EDPNet in het algemeen!
Als ze nu eens naar Scarlet bellen, dan hebben ze genoeg tijd om de ultratop uit te zenden tijdens het wachtmuziekje :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zou eens naar de helpdesk van dommel bellen?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

i lolled @ edpnet en mobilevikings :-)

Overigens, Ik heb bij edpnet ook al een paar dames aan de lijn gehad die duidelijk niet van belgische origine waren, en heb daar een grote "so what" bij.
Ik ben door hun altijd vriendelijker en beter te woord gestaan dan door de meeste "vlaamse helpdeskers". Dus waarom sommige mensen dat weer moeten zien als een negatief punt, beats me, sommige mensen zijn gewoon verbitterd zeker ?
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Toch maar een vreemde test die ze gedaan hebben. Een helpdesk van een ISP, of welk ander infonummer of klantendienstnummer, is om iets te vragen dat relevant is bij die dienst. Als het is voor een gesprek in het algemeen is, zonder reden, dan moet je niet daar zijn.

Het verbaast mij dat men daar zo op inging en niet gewoon correct maar kordaat het gesprek afsloten.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Die van mobile vikings kwam wel niet zo goed uit haar woorden op het einde, maar ze is wel vriendelijk. :)
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Enige tijd geleden iemand van Mobistar aan de lijn gehad om te zeggen dat m'n abonnement afliep.

Maar ik was net bij de bank, stond aan het loket en had geen tijd, want moest snel terug naar m'n zaak. Zegt die mevrouw tegen mij "ja maar dat zal niet lang duren hoor", ik zeg tegen haar, maakt niet uit, ik heb geen tijd. "Ja maar, je zult me toch niet zeggen dat je geen 2 minuten tijd hebt? De toon van de kant van Mobistar werd alsmaar dreigender ... Uiteindelijk heb ik haar kunnen overhalen om mij terug te bellen.

Paar uur later zoals afgesproken, hangt iemand van Mobistar weer aan de lijn. Begint een heel verhaal te vertellen. Dat ik bedankt was, en dat ik een goede klant was, en dat ze me niet graag zouden kwijt willen ... 2 minuten verder ... en dat Mobistar er alles aan doet om z'n diensten zo goed mogelijk bij de klant af te leveren. Heb die man onderbroken en gezegd: meneer, wat kun je me aanbieden, want ik heb geen tijd (krijg dit soort telefoontjes wel 10x per dag). Komt ie dus meteen terzake en geeft me het aanbod door. Ik zeg tegen hem dat het goed is. Waarna onmiddellijk abrupt van de kant van Mobistar de hoorn op de haak vliegt.

Ik ben al jaren klant bij Mobistar en moet zeggen dit is het meest rotte bedrijf op de Vlaamse markt actief. Heb ervaring met zowat alle telecomspelers. En het spreekt voor zich dat ik daar de laatste abonnementen ga weg halen. Iemand die positieve ervaringen heeft met Mobistar, geen probleem, maar ik heb er enkel negatieve ervaringen mee.

En technisch gezien zijn ze ook al niet al te snel. Bij ons heeft in de regio eens 3 à 4 dagen de GSM-mast uitgelegen. Met andere woorden, iemand die enkel maar GSM heeft werd voor 3 à 4 dagen van alle telefonie communicatie afgesloten. In mijn geval heb ik de GSM ook professioneel nodig, al was het maar om bereikbaar te zijn. Heb daar dus naast het ongemak ook professionele schade door ondervonden.

Na Mobistar is ook Belgacom in hetzelfde bedje ziek (Belgacom stuurde me een tijd geleden een brief om me te bedanken dat ik had toegezegd een jaar langer klant te zijn op de vaste lijn terwijl ik helemaal geen toestemming had gegeven, noch iets daarover had gehoord, bleek achteraf via een politicus die zich met het dossier bezig hield dat deze oplichters van Belgacom deze brieven naar iedereen hadden gestuurd zonder dat er ook maar enigszins sprake was van het feit dat de klant hierover al iets had gehoord, maar toch maar in naam van de klant durven spreken!!!). Maar toch, Mobistar is nog een groot stukske erger. Nog nooit problemen gehad met Proximus, Telenet, EDPnet, Dommel, Base, etc ... Ik spreek echt wel met ervaring!

Mobistar vliegt hier buiten. Nog liever vandaag dan morgen. Na al die jaren van miserie is het genoeg geweest. Ik weet nog een paar jaar geleden hoe ze me zelf hebben zitten uitlachen. Het team rond CEO Scheen. Ik ga niet verder in detail hierover gaan, want dat doet niets ter zake, maar is wel gebeurd. Mijn zaak groeit in Vlaanderen alsmaar verder, net als dat van m'n broer in een andere sector. Wij draaien samen massa's euro's aan omzet. En dat doen we niet door onze klanten af te zeiken zoals Mobistar doet, maar wel door het tegenovergestelde te doen. Ik heb overigens dringend een zwaarder abonnement nodig en ga dat dus ook Mobistar zeker niet meer gunnen.

Hier komt NIETS meer in huis van Mobistar. En zal er alles aan doen dat in m'n omgeving alles Mobistar vrij wordt. Kunnen ze bij Mobistar verder lachen. Maar ik heb in deze dan wel het laatst en het best gelachen.

PS. Leuk om horen dat het meisje op de klantendienst van EDPnet in Rusland zit en ook Russische is. Heb ze ook al aan de lijn gehad. Aan EDPnet valt mbt klantendienst niets op te merken, is echt wel een voorbeeld van hoe het altijd zou moeten zijn. Enige opmerking, het abo starter is niet meer van deze tijd, en moeten ze dringend veranderen!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

FlashBlue schreef:i lolled @ edpnet en mobilevikings :-)

Overigens, Ik heb bij edpnet ook al een paar dames aan de lijn gehad die duidelijk niet van belgische origine waren, en heb daar een grote "so what" bij.
Ik ben door hun altijd vriendelijker en beter te woord gestaan dan door de meeste "vlaamse helpdeskers". Dus waarom sommige mensen dat weer moeten zien als een negatief punt, beats me, sommige mensen zijn gewoon verbitterd zeker ?
ja maar soms heel soms hebben ze moeite met het verstaan van wat je zegt, maar als je het dan verduidelijkt komt het wel in orde, zeker als het wat technischer wordt, maar of dit nu te maken heeft met het niet op de hoogte zijn van bepaalde kennis of het Nederlands, ... Overigens ook altijd vriendelijk en gewillig om te helpen dus.
WalterB1 schreef:Toch maar een vreemde test die ze gedaan hebben. Een helpdesk van een ISP, of welk ander infonummer of klantendienstnummer, is om iets te vragen dat relevant is bij die dienst. Als het is voor een gesprek in het algemeen is, zonder reden, dan moet je niet daar zijn.

Het verbaast mij dat men daar zo op inging en niet gewoon correct maar kordaat het gesprek afsloten.
eerlijk soms is mijn vraag ook niet altijd even relevant is eigenlijk nog nooit moeilijk over gedaan.
AnD schreef:Die van mobile vikings kwam wel niet zo goed uit haar woorden op het einde, maar ze is wel vriendelijk. :)
Maar ging het daar niet juist om ? Dat ze vriendelijk zijn ? Deze wist het ook of had althans een vermoeden, .. zou jij niet zenuwachtig zijn als je ineens beoordeelt wordt door iets wat het naamplaatje van de firma wordt, .. en als je hier een fout maakt tja dan ga je er prompt uit :p daar ben ik zeker van. Ik vermoed dat zij niet de enige zou zijn die haar woorden ineens niet meer vind. Eigenlijk zouden ze die test onaangekondigd moeten doen.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Dat het vanuit Sint-Petersburg is zal me worst wezen, de support (zowel via de tickets als de vriendelijke dame aan de telefoon) zijn een staaltje service waar anderen nog eens een voorbeeld aan mogen nemen.
:beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”