anti upload voor emule
-
- Premium Member
Ik vind het als telenet gebruiker enorm vervelend totaal geen controle te hebben over de upload in emule
Zeker als het files die ik zelf ook nog niet volledig gedownload heb.
Zijn er mogelijkheden om emule uploads onmogelijk te maken of ze toch minstens tegen te werken ?
Zeker als het files die ik zelf ook nog niet volledig gedownload heb.
Zijn er mogelijkheden om emule uploads onmogelijk te maken of ze toch minstens tegen te werken ?
- Styno
- Elite Poster
probeer eens met "netlimiter" kan je je upload speed per programma regelen.
Styno
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
-
- Premium Member
thx
- SchizoSirhc
- Member
Hehe ja, maar als je dat te laag instelt (de max. upload speed) wordt je max. download speed gecapped. En da wil die denk nie ![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
SchizoSirhc schreef:Hehe ja, maar als je dat te laag instelt (de max. upload speed) wordt je max. download speed gecapped. En da wil die denk nie :P
Dat is het pricipe van geven en nemen.
Hoe meer je laat uploaden hoe sneller dat je kan downloaden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
SchizoSirhc schreef:Hehe ja, maar als je dat te laag instelt (de max. upload speed) wordt je max. download speed gecapped. En da wil die denk nie
Hangt ervan af he... voor een TN'er is het beperken van de upload speed belangrijker. De 1.5 GB limiet zou er anders snel zijn...
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ik ken iemand dat BitTorrent 'ge-reverse-engineered' heeft ooit ... no more upload. Misschien bestaan er ook zo'n gekraakte emule clients?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
C-Phest schreef:Ik ken iemand dat BitTorrent 'ge-reverse-engineered' heeft ooit ... no more upload. Misschien bestaan er ook zo'n gekraakte emule clients?
Heb me lang ingehouden (vind ik van mezelf), maar het gaat dus over P2P-netwerken hé... Als jullie daar downen, dan moet er ook iemand uppen... Iedereen op het netwerk zal maar doen zoals jullie...
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
If you can't beat them, confuse them.
CueBoy schreef:C-Phest schreef:Ik ken iemand dat BitTorrent 'ge-reverse-engineered' heeft ooit ... no more upload. Misschien bestaan er ook zo'n gekraakte emule clients?
Heb me lang ingehouden (vind ik van mezelf), maar het gaat dus over P2P-netwerken hé... Als jullie daar downen, dan moet er ook iemand uppen... Iedereen op het netwerk zal maar doen zoals jullie...
Van zodra ik hier in België een (goede) limietloze verbinding kan krijgen net als in Scandinavië en zelfs dichterbij, in Nederland, zal ik dit zeker doen. Maar zolang we allemaal vasthangen aan een 10 of 15 GB limiet (ofwel geen limiet maar ooh zo traag
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geef mij een goede verbinding en ik zou zelfs mijn pc dag en nacht laten aanstaan om te uppen, maar ik ga niet uppen om dan na enkele dagen op smallband te komen...
Dan over die Emule client, ik heb er eentje gehad die de upload volledig blockte, dus het bestaat, volgens mij weet iemand op UB er meer van... Ik weet niet meer wie...
En die bittorrent client, hetzelfde, maar hier weet een ander persoon meer over
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
CueBoy schreef:Heb me lang ingehouden (vind ik van mezelf), maar het gaat dus over P2P-netwerken hé... Als jullie daar downen, dan moet er ook iemand uppen... Iedereen op het netwerk zal maar doen zoals jullie...
Moehahaha ... evil CeePee @ work
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
En for the record ... ik upload veel ... soms HEEL veel ... ik ben alleen tegen het principe da ge ni kunt kiezen OF ge upload of ni, dus ja, als ze mij de keuze ni geven forceer ik die zelf.
Ik denk trouwens ni da Franske met de papfles achter reversed engineered software gaat zoeken op internet, dus zo lang al die pubers kazaa en dergelijke blijven installeren zulde wel threads genoeg hebben
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Elite Poster
@C-Phest : je moet jezelf zo niet geviseerd voelen, jouw post was nu éénmaal het gemakkelijkst om te quoten.
Trouwens, al eens nagedacht waarom bv. in emule die quota-vorm werd ingebakken ?
En neen Franske met de papfles gaat er niet achter zoeken : ze komen het hier vragen
Enneh, for the record : ik upload wel, zij het met mate...
Trouwens, al eens nagedacht waarom bv. in emule die quota-vorm werd ingebakken ?
En neen Franske met de papfles gaat er niet achter zoeken : ze komen het hier vragen
Enneh, for the record : ik upload wel, zij het met mate...
-
- Premium Member
Maar via het internet uploaden met telenet, komaan gasten dat gaat niet é.
Ik heb totaal geen problemen met sharen met andere maar niet via telenet internet of adsl2fit (die bestraffen dat te zwaar).
Op LAN party's heb ik meestal iets van 140 GB gedeeld.
En regelmatig eens met mijn externe harde schijf naar vrienden en dan ruilen.
Franske met de papfles (ik) heeft wel degelijk eerst op google gezocht voor hier te komen janken.
En voor ik mijn zoektocht verder zette dacht ik ... ik vraag het ff op UB.be
De reden dat de meeste puberkes niet de overstap van kazaa naar (overige) maken is omdat ze:
1. niet willen/mogen uploaden.
2. kazaa lite de bekendste is.
3. andere iets minder functies hebben (zoals previewing) en ook moeilijker zijn in het gebruik.
PS: zou er trouwens zoiets gelijk netlimiter bestaan maar dan voor router (server/PC), ja daar ben ik inderdaad te lui voor om naar te zoeken.
Ik heb totaal geen problemen met sharen met andere maar niet via telenet internet of adsl2fit (die bestraffen dat te zwaar).
Op LAN party's heb ik meestal iets van 140 GB gedeeld.
En regelmatig eens met mijn externe harde schijf naar vrienden en dan ruilen.
Franske met de papfles (ik) heeft wel degelijk eerst op google gezocht voor hier te komen janken.
En voor ik mijn zoektocht verder zette dacht ik ... ik vraag het ff op UB.be
De reden dat de meeste puberkes niet de overstap van kazaa naar (overige) maken is omdat ze:
1. niet willen/mogen uploaden.
2. kazaa lite de bekendste is.
3. andere iets minder functies hebben (zoals previewing) en ook moeilijker zijn in het gebruik.
PS: zou er trouwens zoiets gelijk netlimiter bestaan maar dan voor router (server/PC), ja daar ben ik inderdaad te lui voor om naar te zoeken.
- Styno
- Elite Poster
gamefreak977 schreef:PS: zou er trouwens zoiets gelijk netlimiter bestaan maar dan voor router (server/PC), ja daar ben ik inderdaad te lui voor om naar te zoeken.
tsts.... there ya go lazy boy...
http://www.bandwidtharbitrator.com
Styno
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
er bestaat een client voor emule waar je de upload kunt afzetten maar....
die client is al lang niet meer geüpdate (30.e). Ok je hebt geen upload maar de downloads gaaan zeeer traag en je wordt gekickt voor bad network behaviour e.d. dus... is het beter om een up to date client te gebruiken in combinatie met netlimiter waar je de upload capt op 5kBps(of minder, maar dat horen sommige mensen hier niet graag
)
en als je goed genoeg zoekt vind je wel voor ieder p2p-progje een kruiwagen (nederlands synoniem voor crack
) of een alternatief (zoals kazaa lite e.d.) een gemodde versie met andere functies e.d.
het hangt er gewoon vanaf hoe lang je er naar zoekt, waar je zoekt en hoeveel geduld je hebt!
weet wel dat je door enkel te downloaden het principe van peer2peer schaadt...enz...
als je echt wil leechen moet je je maar bezig houden met downloaden via irc of newsgroups.
en nog een laatste puntje: GEBRUIK GEEN KAZAA!
de meesten weten wel wat de gevolgen zijn van kazaa en tis ook geweten van het hoge aantal fake, incomplete files die de mensen sharen! HATELIJK
het begint zelf op emule...
dus me get back to basics:: newsgroups
die client is al lang niet meer geüpdate (30.e). Ok je hebt geen upload maar de downloads gaaan zeeer traag en je wordt gekickt voor bad network behaviour e.d. dus... is het beter om een up to date client te gebruiken in combinatie met netlimiter waar je de upload capt op 5kBps(of minder, maar dat horen sommige mensen hier niet graag
en als je goed genoeg zoekt vind je wel voor ieder p2p-progje een kruiwagen (nederlands synoniem voor crack
het hangt er gewoon vanaf hoe lang je er naar zoekt, waar je zoekt en hoeveel geduld je hebt!
weet wel dat je door enkel te downloaden het principe van peer2peer schaadt...enz...
als je echt wil leechen moet je je maar bezig houden met downloaden via irc of newsgroups.
en nog een laatste puntje: GEBRUIK GEEN KAZAA!
het begint zelf op emule...
dus me get back to basics:: newsgroups
de pispaal <<
eeuhm,
de versie die ik had van emule was vrij recent denk ik, heb er toch nooit probs mee gehad...
het zat hem in het feit dat de upload volledig geblockt werd, maar dat je wel je "shared folder" moest volsteken...
zo kon iedereen zien dat je heel veel sharede maar wanneer ze van je iets willen downen blijft het bij hen in "waiting" status
maar dus je credits behoud je wel
ciao
stephan
de versie die ik had van emule was vrij recent denk ik, heb er toch nooit probs mee gehad...
het zat hem in het feit dat de upload volledig geblockt werd, maar dat je wel je "shared folder" moest volsteken...
zo kon iedereen zien dat je heel veel sharede maar wanneer ze van je iets willen downen blijft het bij hen in "waiting" status
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
maar dus je credits behoud je wel
ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
<a href="http://prdownloads.sourceforge.net/emuleplus/eMulePlus-1k.Binary.zip?use_mirror=heanet">Hier</a> is de nieuwste versie van Emule Plus
van http://emuleplus.sourceforge.net/
van http://emuleplus.sourceforge.net/
-
- Elite Poster
Mr. Cide schreef:in combinatie met netlimiter waar je de upload capt op 5kBps
Zoals ik al zei : ik upload, maar met mate... alleen kun je van een evt. smalband-periode bij Skynet eens goed profiteren om NetLimiter af te zetten. (en zo kom je dan een overall up/down ratio van 1:1,29)
stephan schreef:het zat hem in het feit dat de upload volledig geblockt werd, maar dat je wel je "shared folder" moest volsteken...
Als er nu iets is wat ik zou afraden, is het je shared-files publiekelijk tentoonspreiden.
Maar da's maar mijn persoonlijke mening natuurlijk.
CueBoy schreef:@C-Phest : je moet jezelf zo niet geviseerd voelen, jouw post was nu éénmaal het gemakkelijkst om te quoten.
Sorry als ik die indruk opwekte ... dit bedoelde ik niet hoor
btw: heb eens zitten testen en blijkbaar als ge den upload beperkt tot 10Kbyte/s is de downloadsnelheid nog altijd onbeperkt.
Ene keer onder de 10Kbyte/s schroeft de client de max dl speed ook naar beneden.
Ik zou het eigenlijk niet mogen zeggen, want bij p2p is het nu eenmaal zo dat als je wil downloaden je ook moet uploaden. Da's nu eenmaal p2p en anders moet je daar maar niet aan meedoen.
Het is zever dat je bij emuleplus niet moet uploaden. (ik gebruik emuleplus al jaren).
De upload verhouding is 1-4 dacht ik. (dus 1 KB/sec upload geeft je recht op 4 KB/sec download) Vanaf 10 KB/sec upload heb je recht op oneindige (in theorie) download. (onlangs is dit van 10 naar 15 gegaan bij de edonkey client)
De sourcecode van emuleplus is vrij beschikbaar. Dus die kan je aanpassen zodat je niet hoeft te uploaden. Ik heb die vroeger bij verschillende versies van emuleplus gedaan. (maar ben ermee gestopt na klacht van Paramount Pictures bij adsl2fit omdat ik zogezegd uploade, terwijl ik niks kon uploaden ... danku 2fit).
Dus je zoekt cuploadque.cpp (of zoiets) en daar ergens moet je een waarde van true naar false zetten (of omgekeerd, ik weet het niet meer exact) -> het principe is zo: als je nog niet genoeg downloaders hebt (van jouw client), dan zet emule er een downloader bij, maar jij moet het programma wijsmaken dat je er al genoeg hebt, ook al heb je er geen enkele.
En dan recompilen met Visual Studio .NET en je emule.exe over je installatie zwieren. et voila.
Maar dus zoals gezegd help je daarmee niemand vooruit.
En de mensen met Telenet die moeten maar van de ng's downloaden, want die verzieken p2p. (1.5GB upload is te belachelijk voor woorden)
greetz,
Nob
Het is zever dat je bij emuleplus niet moet uploaden. (ik gebruik emuleplus al jaren).
De upload verhouding is 1-4 dacht ik. (dus 1 KB/sec upload geeft je recht op 4 KB/sec download) Vanaf 10 KB/sec upload heb je recht op oneindige (in theorie) download. (onlangs is dit van 10 naar 15 gegaan bij de edonkey client)
De sourcecode van emuleplus is vrij beschikbaar. Dus die kan je aanpassen zodat je niet hoeft te uploaden. Ik heb die vroeger bij verschillende versies van emuleplus gedaan. (maar ben ermee gestopt na klacht van Paramount Pictures bij adsl2fit omdat ik zogezegd uploade, terwijl ik niks kon uploaden ... danku 2fit).
Dus je zoekt cuploadque.cpp (of zoiets) en daar ergens moet je een waarde van true naar false zetten (of omgekeerd, ik weet het niet meer exact) -> het principe is zo: als je nog niet genoeg downloaders hebt (van jouw client), dan zet emule er een downloader bij, maar jij moet het programma wijsmaken dat je er al genoeg hebt, ook al heb je er geen enkele.
En dan recompilen met Visual Studio .NET en je emule.exe over je installatie zwieren. et voila.
Maar dus zoals gezegd help je daarmee niemand vooruit.
En de mensen met Telenet die moeten maar van de ng's downloaden, want die verzieken p2p. (1.5GB upload is te belachelijk voor woorden)
greetz,
Nob
-
- Premium Member
In DC++ heb ik niets tegen uploaden (zolang ik het maar wat kan limiteren qua snelheid) en tegen sharen heb ik totaal niets.
Omdat dit anders ligt op DC++, daar is iederene op dezelfde hub verplicht minstens zoveel te delen, 't zit waarschijnlijk ook een deel in me hoofd maar ik vind sharen en uploaden met DC++ niet te vergelijken met emule, kazaa, etc.
Wat daar gezegt werd over Kazaa is so true.
Tis just daarom dat ik kazaa niet meer instaleer om dak om te paar maanden 30 GB downloads ofzo kwijt was door zo'n virusje van kazaa.
Op DC++ nog geen last van gehad.
Wat the fakes betreft op kazaa, in emule heb je zoiets als commentaar systeem zodat je kan zien wat andere van dat bestand vinden en zo kan je dus vaak fakes achterhalen.
Omdat dit anders ligt op DC++, daar is iederene op dezelfde hub verplicht minstens zoveel te delen, 't zit waarschijnlijk ook een deel in me hoofd maar ik vind sharen en uploaden met DC++ niet te vergelijken met emule, kazaa, etc.
Wat daar gezegt werd over Kazaa is so true.
Tis just daarom dat ik kazaa niet meer instaleer om dak om te paar maanden 30 GB downloads ofzo kwijt was door zo'n virusje van kazaa.
Op DC++ nog geen last van gehad.
Wat the fakes betreft op kazaa, in emule heb je zoiets als commentaar systeem zodat je kan zien wat andere van dat bestand vinden en zo kan je dus vaak fakes achterhalen.
-
- Elite Poster
gamefreak977 schreef:...in emule heb je zoiets als commentaar systeem zodat je kan zien wat andere van dat bestand vinden en zo kan je dus vaak fakes achterhalen.
Als je kennis van het Spaans goed genoeg is tenminste
-
- Premium Member
Ooit al gehoord van vertaal websites ?
-
- Elite Poster
gamefreak977 schreef:Ooit al gehoord van vertaal websites ?
Yup, en elke vorm van ironie gaat aan jou en je vertaalwebsite(s) voorbij...
Om het duidelijk te maken : als je een taal niet kent, dan moet je ook niet letterlijk gaan vertalen via een woordenboek/een website of what-soever... de kans dat je dan juist vertaalt en de finesses beethebt, zijn klein aangezien een vertaling veelal afhangt van de context van wat je wenst te vertalen.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Wel; ik moet hier Cueboy bijtreden. Je moet maar eens gewoon een hele tekst laten vertalen van Êngels naar Nederlands (of 2 andere talen die je ook machtig bent). En je zal zien dat er heel wat verkeerde dingen in staan. De context enzo zal wel kloppen, maar er kunnen heel rare dingen uit komen. Kijk maar : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=888
Cheers
Cheers
-
- Premium Member
Beter dan niets ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Waarom bouwen ze geen ratio systeem in die p2p dingen?
Dan is't simpel he ... credits maken zoals op FTP's
Geen credits, ni ritsen
EDIT: moehahahaha ik krijg hier net een grappige foutmelding van het board: ik zie dat ik een typfout maak en wil die snel recht zetten ... blijkbaar TE snel want ik krijg: Je kan zo snel achter elkaar geen nieuw bericht invoeren. (of zoiets)
Wilt ne mens al eens snel een fout rechtzetten![Smash 2 :smash2:](./images/smilies/icon_smash2.gif)
Dan is't simpel he ... credits maken zoals op FTP's
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
EDIT: moehahahaha ik krijg hier net een grappige foutmelding van het board: ik zie dat ik een typfout maak en wil die snel recht zetten ... blijkbaar TE snel want ik krijg: Je kan zo snel achter elkaar geen nieuw bericht invoeren. (of zoiets)
Wilt ne mens al eens snel een fout rechtzetten
![Smash 2 :smash2:](./images/smilies/icon_smash2.gif)
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Dat is gewoon om te vermijden dat mensen te veel posts op korte tijd zouden zetten. Als je spamscript niet goed is afgesteld, dan houdt dit je well tegen
C-Phest, dat creditsysteem is er op kazaa (participation level), maar dit staat bij sommige versies altijd op maximim zelfs al upload je niks
Cheers
C-Phest, dat creditsysteem is er op kazaa (participation level), maar dit staat bij sommige versies altijd op maximim zelfs al upload je niks
Cheers
Ik was even in deze thread aan het neuzen en ik heb enkele bedenkingen bij het sharen.
Als je je emule of whatever zo instelt dat je niks upload maar dat het netwerk wel denkt dat je een hele hoop zooi shared, dan kan je ook al legale probs hebben?
Ik kan me moeilijk inbeelden dat er copyrights gelden op filenames.
Is het verboden om 10 garbage files te maken van 700 meg en ze te hernoemen naar de films die nu in de kinepolis ofzo draaien?
Hoe kunnen ze je nu beschuldigen van copyright schendingen als ze niet eens de volledige file van je gedownload hebben? Als er zo weinig bewijslast nodig is dan kan A2F wel gemakkelijk grote kuis houden onder zijn abonnees![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als je je emule of whatever zo instelt dat je niks upload maar dat het netwerk wel denkt dat je een hele hoop zooi shared, dan kan je ook al legale probs hebben?
Ik kan me moeilijk inbeelden dat er copyrights gelden op filenames.
Is het verboden om 10 garbage files te maken van 700 meg en ze te hernoemen naar de films die nu in de kinepolis ofzo draaien?
Hoe kunnen ze je nu beschuldigen van copyright schendingen als ze niet eens de volledige file van je gedownload hebben? Als er zo weinig bewijslast nodig is dan kan A2F wel gemakkelijk grote kuis houden onder zijn abonnees
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Styno
- Elite Poster
Het grote probleem is dat er bij de providers hopen klachten binnenkomen van de grote filmstudio's (paramount ed.)
Als ik me niet vergis zijn de isp's tegenwoordig mede verantwoordelijk en moeten ze dus wel actie nemen (hoe belachelijk het ook lijkt).
De grote namen in de filmindustrie zitten er niet verlegen om om een paar procesjes meer of minder en schuldig of niet, een proces kost nog steeds geld en wilt iedereen liever vermijden.
Styno
Als ik me niet vergis zijn de isp's tegenwoordig mede verantwoordelijk en moeten ze dus wel actie nemen (hoe belachelijk het ook lijkt).
De grote namen in de filmindustrie zitten er niet verlegen om om een paar procesjes meer of minder en schuldig of niet, een proces kost nog steeds geld en wilt iedereen liever vermijden.
Styno
mja, maar als ze de gebruiker zelf een proces willen aanspannen dan moeten ze toch met concreet bewijs afkomen in de rechtszaal, niet?
voor mij is een printje van een of andere log of screenshot geen reet waard als bewijs, tenzij zoals eerder gesteld ze ook copyrights kunnen claimen op de filenames
voor mij is een printje van een of andere log of screenshot geen reet waard als bewijs, tenzij zoals eerder gesteld ze ook copyrights kunnen claimen op de filenames
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb niets tegen de filosofie van het sharen, maar omwille van de groeiende druk van de auteursbeschermende organisaties zullen vele mensen volgens mij steeds minder geneigd zijn om hun bestanden (lang) te delen:
- Voor mij is kazaa al lang verloren (fake bestanden/traag) ... tenzij via goeie index sites. Véél controle!!
- Op Edonkey en Emule vind je voorlopig het meeste, maar omwille van de enorme trage download (=véél upload) stijgt de kans dat je gepakt wordt door Paramount e.d. Ook véél controle!!
- Bittorrent is voorlopig heel interessant, werkt enorm snel en zodoende kan je het risico beperken door meteen het 'seeden' uit te schakelen zodra de file binnen is (i know, is tegen de filisofie vh sharen). Wel zie ik binnenkort enkele grote site's die .torrent bestandjes aanbieden verdwijnen zodat het al heel wat minder interessant zal worden ...
- Het ideaal lijkt me een systeem zoals de nieuwsgroepen van Usenet. Dit is echter wel betalend, maar hiervoor dien je niet te uploaden! Ik vraag me af of zij dit daadwerkelijk wel kunnen traceren? Ook de uploaders (=posters) genieten bij de meeste Newsservers van anoniemiteit dacht ik ???
/Edit
Ik zit nog steeds te wachten op een P2P client die een volledige anonimiteit weet te garanderen! En dan bedoel ik niet die client die via het 'patroon van mieren' werkt, want 'k geloof er eerlijk gezegd niet al te veel van!
Denk dat er vele mensen dan wél bereid zouden zijn tot het delen van hun bestanden!
- Voor mij is kazaa al lang verloren (fake bestanden/traag) ... tenzij via goeie index sites. Véél controle!!
- Op Edonkey en Emule vind je voorlopig het meeste, maar omwille van de enorme trage download (=véél upload) stijgt de kans dat je gepakt wordt door Paramount e.d. Ook véél controle!!
- Bittorrent is voorlopig heel interessant, werkt enorm snel en zodoende kan je het risico beperken door meteen het 'seeden' uit te schakelen zodra de file binnen is (i know, is tegen de filisofie vh sharen). Wel zie ik binnenkort enkele grote site's die .torrent bestandjes aanbieden verdwijnen zodat het al heel wat minder interessant zal worden ...
- Het ideaal lijkt me een systeem zoals de nieuwsgroepen van Usenet. Dit is echter wel betalend, maar hiervoor dien je niet te uploaden! Ik vraag me af of zij dit daadwerkelijk wel kunnen traceren? Ook de uploaders (=posters) genieten bij de meeste Newsservers van anoniemiteit dacht ik ???
/Edit
Ik zit nog steeds te wachten op een P2P client die een volledige anonimiteit weet te garanderen! En dan bedoel ik niet die client die via het 'patroon van mieren' werkt, want 'k geloof er eerlijk gezegd niet al te veel van!
Denk dat er vele mensen dan wél bereid zouden zijn tot het delen van hun bestanden!
Spacekiek schreef:Ik zit nog steeds te wachten op een P2P client die een volledige anonimiteit weet te garanderen! En dan bedoel ik niet die client die via het 'patroon van mieren' werkt, want 'k geloof er eerlijk gezegd niet al te veel van!
Ik heb met telenet/skynet nooit aan sharing gedaan vanwege de beperkte uploadsnelheid (die ervoor zorgt dat de download ook traag gaat als die congested is), en de limiet, die ik niet ga opofferen ten voordele van anderen.
Met A2F share ik niet vanwege hun strenge afsluit policies, dus daar gaat je stelling wel op.
Maar ik denk dus dat de meeste mensen niet sharen wegens beperkte upstream bandbreedte en eventueel limieten. (in belgie toch zeker)
Network Engineer @ WirelessBelgie
p2P is voor mensen die willen sharen, maar er zijn nog andere methoden om aan muziek ed te geraken waar je niet moet uploaden
helaas vragen deze wel een beetje meer dan gewoon een term in een zoekvenstertje te typen op enter te drukken en de gevonden resultaten te downloaden!
enkele van de betere zijn:
FTP
IRC (XDCC)
en zoals hierboven genoemd Newsgroups
als je deze technieken onder de knie hebt geraak je aan alles zonder fakefiles, virussen en noem maar op dat je bij p2P wel binnen krijgt!
wel opletten je download op eigen risico, legale files geen probleem
enkele van de betere zijn:
FTP
IRC (XDCC)
en zoals hierboven genoemd Newsgroups
als je deze technieken onder de knie hebt geraak je aan alles zonder fakefiles, virussen en noem maar op dat je bij p2P wel binnen krijgt!
wel opletten je download op eigen risico, legale files geen probleem
de pispaal <<
-
- Premium Member
FTP is makkelijk als je iemand kent die aan adreskes kan geraken.
IRC is van wat ik ooit gehoord heb nog veel makkelijker traceerbaar dan P2P.
newsgroups daar heb ik me eens een tijdje mee proberen bezighouden maar das alles behalve makkelijk.
www.ircspy.com helpt bij het zoeken op achter files op IRC kanalen.
FTP tja, een goed FXP forum zoeken maar ik dacht dat je op de meeste daarvan zelf een FTP server moet starten voor ge adressen kunt zien van andere hun servers.
Dat is mijn ervaring tenminste.
BTW netlimiter kwam al eerder aanbod in deze topic.
IRC is van wat ik ooit gehoord heb nog veel makkelijker traceerbaar dan P2P.
newsgroups daar heb ik me eens een tijdje mee proberen bezighouden maar das alles behalve makkelijk.
www.ircspy.com helpt bij het zoeken op achter files op IRC kanalen.
FTP tja, een goed FXP forum zoeken maar ik dacht dat je op de meeste daarvan zelf een FTP server moet starten voor ge adressen kunt zien van andere hun servers.
Dat is mijn ervaring tenminste.
BTW netlimiter kwam al eerder aanbod in deze topic.
bestaat dat FXP gedoe nu nog? ik zou gaan denken dat ondertussen alle IIS servers gepatched zijn
vanwaar komt de bandbreedte van al die xdcc bots eigenlijk? zijn dat trojans/worms die een bot installeren op andere pcs?
XDCC is wel sweet zodra je wat goede kanaaltjes gevonden hebt, alhoewel bittorrent nu wel sneller werkt voor tv eps te downen
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
vanwaar komt de bandbreedte van al die xdcc bots eigenlijk? zijn dat trojans/worms die een bot installeren op andere pcs?
XDCC is wel sweet zodra je wat goede kanaaltjes gevonden hebt, alhoewel bittorrent nu wel sneller werkt voor tv eps te downen
-
- Premium Member
Weet iemand of de geruchten die ik gehoord kloppen ?
IRC is nog makkelijker traceerbaar dan P2P (in het algemeen dan)
IRC is nog makkelijker traceerbaar dan P2P (in het algemeen dan)