Antwoord op ticket blijft op zich wachten

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MKhan
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Mijn ouders zijn reeds 8 jaar klant bij EDPnet. Onlangs zijn er enkele problemen geweest en hebben we EDPnet hierover gecontacteerd op 16/11.
Na communicatie via tickets en de helpdesk, dat zeer moeilijk verliep, hebben we te horen gekregen dat EDPnet op de hoogte is van "de problemen" en "de managers" een "oplossing" zoeken. Dit was op 25/11, het heeft dus 9 dagen(verschillende ticket/posts en telefoongesprekken) geduurd voor we te horen kregen dat EDPnet weet dat er een probleem is en er een oplossing zou komen.

Ik ga momenteel nog geen details van de problemen beschrijven, maar we zijn nu al 15 dagen aan het wachten op een antwoord(of oplossing) van EDPnet.
We hebben op 7/12 nog is gevraagd wanneer we een antwoord krijgen en nu 10/12 nog steeds niets.. zelfs geen bericht dat ze bezig zijn. We wachten dus al van 25/11 en hadden het probleem al omschreven op 16/11.

Alhoewel ik enorm sceptisch ben geef ik EDPnet nog het voordeel van de twijfel dus beschrijf ik de problemen nog niet voor ze hebben geantwoord.
Het feit dat EDPnet nog niet heeft geantwoord staat nogal in contrast met wat ze schrijven op hun website.

Ook heb ik in een ander topic op dit deel van de site het volgende gezien, geschreven door een EDPnet medewerker: "stuur me anders even een PM met je ticket nummer ivm die snelheidsproblemen, dan escaleer ik dat ticket wel voor je" .
Ons probleem gaat niet over snelheid problemen maar misschien helpt deze post ons sneller aan een antwoord en oplossing?
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Stuur me even een PM met je ticket nummer, ik laat het meteen opnemen, dit zou echt niet mogen :oops:
internet, fiber & telephony
MKhan
Starter Plus
Starter Plus

PM met ticket ID is verstuurd.
MKhan
Starter Plus
Starter Plus

EDPnet heeft ons gebeld (rond 17u), met excuses, en zou tegen het eind van volgende week terugbellen met een voorstel voor compensatie.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

En is je probleem ook opgelost geraakt? (want daar ging het in de eerste instantie toch om :)).
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

@TS : hou ze aan hun belofte van een compensatie. Uit mijn eigen ervaring : helpdeskmedewerker spreekt tegen mij over mogelijke compensatie (zat vorig jaar weken zonder internet maar betaalde wel nog abonnementsgeld).

Heb nooit compensatie gezien (en lees er hun kleine lettertjes maar eens op na : je hebt zelfs geen recht op compensatie en je kan pas gratis weg bij aanslepende problemen na 2 maanden). Volgens hun lag mijn probleem toen aan hun leverancier, en hadden ze hier geen vat op. U hangt voor het effectief krijgen van een compensatie volledig af van hun goodwill.

Voor de geïnteresseerden nog even de kleine lettertjes :
7.2 Tekortkomingen in dienstverlening wegens overmacht: EDPnet is niet aansprakelijk voor de onbeschikbaarheid van enige EDPnet dienst en/of enige andere tekortkoming als gevolg van redelijkerwijs voor EDPnet niet voorzienbare omstandigheden en omstandigheden die haar niet toerekenbaar zijn

7.3 In geval van onbeschikbaarheid of tekortkoming te wijten aan één van de hierboven omschreven omstandigheden voor een periode van méér dan twee (2) maanden, is elke partij gerechtigd om de overeenkomst op te zeggen.

Heb er zelf toen niet nog méér geld en energie ingestoken (telefoons, brieven, aangetekende brieven) en heb begin dit jaar voor Scarlet gekozen. Nog geen spijt van : betaal nu minder, heb een hogere snelheid en geen volumebeperking meer (niet dat ik een grootverbruiker ben, maar kom sporadisch wel eens over de 40 GB, en dan moest ik bijbetalen bij EDPnet).

Hoop van harte dat het voor U wel goed en naar volle tevredenheid afloopt.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
MKhan
Starter Plus
Starter Plus

@meon,
Dat zullen we pas eind volgende week weten, ik zal het verloop hier posten.

@Funfile,
Er is een belangrijk verschil met onze situatie. Ik heb gesproken met een commercieel verantwoordelijke i.p.v. helpdesk en het ging niet over een mogelijke compensatie maar gewoon over een compensatie.
Trouwens EDPnet heeft toegegeven in de fout te zijn over het originele probleem(en andere bijkomstige problemen) en hebben me zelfs om tips gevraagd om dit te verbeteren en gezegd dat dit dossier kan dienen als voorbeeld voor de toekomst.

Alleszins, na hier te posten blijkt alles wel in een stroomversnelling te zitten.
MKhan
Starter Plus
Starter Plus

Funfile had gelijk.. Alhoewel ze hun fout hebben toegegeven hebben ze het nu wat aangepast en verteld dat ze enkel in de fout zijn voor het lange wachten. Vorige week heb ik nochtans verteld in welke zin ik de vergoeding zie en hebben mij laten geloven dat we zo iets zouden krijgen.

Mijn ouders betalen hun factuur 3 maandelijks. Als we sneller antwoord kregen hadden we eventueel al kunnen overstappen.
Dus voor het lange wachten krijgen we een maand abbo "cadeau" , maar door het lange wachten is er al terug betaald voor 3 maanden.

Trouwens de excuses die ik kreeg voor het lange wachten zijn pathetisch, er werd mij verteld dat er persoonlijke problemen waren en mensen in verlof en er een te zware workload was. Wat heb ik daar mee te maken? Dat zijn mijn zaken niet. Als je als bedrijf op die manier moet beginnen... Je zou het is omgekeerd moeten proberen; heb factuur niet betaald op tijd want was ziek en had veel werk, zouden ze dat aanvaarden?

Trouwens de workload zal idd zwaar geweest zijn, ze hebben op 7/12 het neem 's op charter gepubliceerd met hun bevindingen bij. Toen waren wij al 12 dagen aan het wachten op een antwoord en het heeft dan nog 3 dagen geduurd(dankzij een post op dit forum, anders waren we misschien nog aan het wachten?). Leuk om te zien hoe goed EDPnet werkt volgens hun publicatie terwijl wij daar niet veel van merken als trouwe klant(8jaar). Persberichten zijn natuurlijk belangrijker als klanten.

Ik heb vooral moeite met dat ze zelf zeggen dat ze niet zijn zoals alle andere providers maar het excuus is steeds dat je bij andere providers hetzelfde zal tegenkomen???
Het rechtuit liegen en opdringen van abbo's vind ik ook nogal straf.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”