Netwerk door de knieen ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... ik wil eerder een idee krijgen of er meerdere mensen dit probleem kennen (voor zij waar het goed gaat, des te beter trouwens), en misschien in welke regio ze zitten (al denk ik dat het node gebonden is).
- regeri
- Pro Member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
- Locatie: Riemst
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Nu al een week snelheidsproblemen,gisteren gebeld met het betalend nummer,had snelheden van 7 Mbps,normaal ook rond de 28.Merkte het aan Grabit dat de snelheden zeer fluctueerden.Nu zeiden ze dat ik het modem moest resetten,30 tellen met een tandenstoker knopje in moeten duwen nadien 5 sec de aan/uitknop in moeten houden.Et voila terug op 28 Mbps.Nu vandaag wederom snelheden van 6 a 7 Mbps.Geen mail gekregen dat mijn meter op rood stond,gisteren stond die dat niet,vannacht een serie binnengehaald in HD(22 Gb) en vandaag staat mijn meter ineens in het rood??? Mijn snelheid omlaag,dus waar ligt het nu aan.
Live life to the Max
regeri schreef:Nu vandaag wederom snelheden van 6 a 7 Mbps.Geen mail gekregen dat mijn meter op rood stond,gisteren stond die dat niet,vannacht een serie binnengehaald in HD(22 Gb) en vandaag staat mijn meter ineens in het rood??? Mijn snelheid omlaag,dus waar ligt het nu aan.
Meter in het rood.Na downloaden 22gb in de nacht,is niet normaal.KD bellen.
Snelheid op 6Mbps en in de groene periode voor 16 uur vandaag.
Is geen smalband.Is ander probleem.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Een modem reset is normaal het stopcontact vd modem uitrekken voor een tiental seconden en dan weer insteken, raar dat je het zo moest doen ...regeri schreef:Nu al een week snelheidsproblemen,gisteren gebeld met het betalend nummer,had snelheden van 7 Mbps,normaal ook rond de 28.Merkte het aan Grabit dat de snelheden zeer fluctueerden.Nu zeiden ze dat ik het modem moest resetten,30 tellen met een tandenstoker knopje in moeten duwen nadien 5 sec de aan/uitknop in moeten houden.Et voila terug op 28 Mbps.Nu vandaag wederom snelheden van 6 a 7 Mbps.Geen mail gekregen dat mijn meter op rood stond,gisteren stond die dat niet,vannacht een serie binnengehaald in HD(22 Gb) en vandaag staat mijn meter ineens in het rood??? Mijn snelheid omlaag,dus waar ligt het nu aan.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
De ene Lada is uiteraard de andere niet.quistnix schreef:Ach so, dus Belgacom is de Lada ?? Als een naar mijn snelheden gekeken ?r2504 schreef:ik ben klant bij Telenet. In een BMW garage verwacht ik ook niet het antwoord... en denk je dat het bij een LADA beter is
Ik zal straks eens kijken wat Belgacom namiddag voor mij in peto heeft ....
Via de klantendienst heb ik al vanalles vernomen: 16.5 Mbit/sec tot 30 Mbit/sec.
Ik ben benieuwd.
The proof of the pudding is in the eating!
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Heb je al probeerd met PC rechtstreeks aan de modem,zonder router.
Jou test komt van Hoofddorp bij Schiphol, probeer eens vanuit Mechelen.
Jou test komt van Hoofddorp bij Schiphol, probeer eens vanuit Mechelen.
- Bijlagen
-
- ScreenShot002.jpg
- (13.87 KiB) 1984 keer gedownload
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Mechelen krijg ik niet aangewezen.
Gaat de TV over de router daar geloof ik niks van.
Blijf er beter af denk ik anders krijg ik nog een factuur omdat het aan mij ligt.
Gaat de TV over de router daar geloof ik niks van.
Blijf er beter af denk ik anders krijg ik nog een factuur omdat het aan mij ligt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Eerst en vooral heeft TV kijken niet te maken met internet... maar het feit dat je geen of een zeer slecht analoog signaal hebt zegt meer dan genoeg (er is dan duidelijk een algemener probleem, kabelprobleem of connector die losgekomen is).pointbreak schreef:Waardoor digitaal tv kijken onmogelijk is.
Nog maar eens een bewijs dat die testen weinig zin hebben... misschien zien ze nog net dat je modem aanstaatpointbreak schreef:De modem werd telefonisch getest en werkt normaal.
Up en downstream zijn aparte frequenties, het kan dus perfect dat één van beide niet meer werkt (en meestal is dat de downstream).pointbreak schreef:Weet iemand waarom die upload speed wel normaal is ?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
als je vanuit telenet/mechelen wilt testen : http://speedtest.telenet.be
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
en wie zegt dat hij geen vdsl of adsl2 heeft, .. 'k vind dat je een beetje kort door de bocht gaat bij mijn weten is dit altijd zo geweest bij telenet zelfs voor de fup ! prijs u gelukkig dat je het vroeger niet gehad hebt.Dima_2005 schreef:Zegt diegene die 4Mbps heeft
ADSL hangt ook af van aantal gebruikers. Vooral als je op de terugkerende lijn zit, dan is de snelheid schandalig bij piekuren. Dan is er vaak helemaal geen verbinding meer!
om maar even een contrast aan te geven, .. toen ze nog 10mbit profielen hadden waren er mensen die ik kende die maar amper 40kb/s download haalde op piekuren.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ga niet ontkennen dat er nooit problemen geweest zijn bij TN wat betreft belasting van de nodes... maar ik denk dat er de laatste jaren in dat opzicht zeer weinig klachten waren (althans ik ken één uitzondering in de familie, en dat was na een klacht en enkele maanden geduld ook opgelost, en verder is er haast niets van te lezen).Ofloo schreef:'k vind dat je een beetje kort door de bocht gaat bij mijn weten is dit altijd zo geweest bij telenet zelfs voor de fup ! prijs u gelukkig dat je het vroeger niet gehad hebt.
Spijtig genoeg zie ik vandaag de dag die klachten terug opduiken sinds de invoering van Vrij Downloaden.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik heb in de piekuren vooral last van lagspikes. 'k Heb nogal vaak SSH tunnels open liggen naar remote locaties en het werkt vrij enerverend als je 2-3x per minuut je sessie 2 seconden ziet hangen om dan plots alle output door je terminal geduwd te krijgen.r2504 schreef:Ik ga niet ontkennen dat er nooit problemen geweest zijn bij TN wat betreft belasting van de nodes... maar ik denk dat er de laatste jaren in dat opzicht zeer weinig klachten waren (althans ik ken één uitzondering in de familie, en dat was na een klacht en enkele maanden geduld ook opgelost, en verder is er haast niets van te lezen).
Spijtig genoeg zie ik vandaag de dag die klachten terug opduiken sinds de invoering van Vrij Downloaden.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bunga... als ik dat overdag probeer, of zelfs 's avonds op bepaalde momenten haal ik ook die > 28 Mbps ! Gelieve dus enkel te posten als je gelijkaardige problemen hebt tijdens piekuren... dit is een lokaal probleem (al wil ik wel weten hoe lokaal, of hoeveel mensen er last van hebben).
Het komt gewoon neer op lokaal gebieden,met veel telenetters,dan heb je dat probleem.r2504 schreef:Bunga... als ik dat overdag probeer, of zelfs 's avonds op bepaalde momenten haal ik ook die > 28 Mbps ! Gelieve dus enkel te posten als je gelijkaardige problemen hebt tijdens piekuren... dit is een lokaal probleem (al wil ik wel weten hoe lokaal, of hoeveel mensen er last van hebben).
Ook 'Na zoveel gb op smalband' Post hier jou gegevens.4 mensen hebben er op gereageerd.
Veel hebben we er niet van geleerd.
Denk dat Telenet alleen jou 'n antwoord kan geven.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
gisteren deed ik een speedtest met telenet en kwam uit op ongeveer 60 mbit, waar dit ongeveer 100 moet zijn. Maar wanneer ik mijn downloadmanager aan het werk zette, kwam ik mooi uit op 100 Mbit. Dus ik vermoed dat die speedtesten niet echt relevante info geven.
Bwa, mijn eerste indicatie is toch altijd mijn usenet die niet de volle snelheid haalt. Zo weet je al meteen dat er iets mis is. Zo ben ik vanmorgen eens een uurtje later opgestaan waardoor mijn downloads om 7u ipv 6u in gang gestoken werden. Ipv mijn volle snelheid (die ik om 6u altijd, maar dan ook altijd haal), had ik nu een dikke 2MB/s. Niet traag, maar wederom niet snel genoeg.mailracer schreef:gisteren deed ik een speedtest met telenet en kwam uit op ongeveer 60 mbit, waar dit ongeveer 100 moet zijn. Maar wanneer ik mijn downloadmanager aan het werk zette, kwam ik mooi uit op 100 Mbit. Dus ik vermoed dat die speedtesten niet echt relevante info geven.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kvind het jammer dat er hier nooit een medewerker zit van telenet die deze problemen kan onderzoeken en doorgeven, zoals er hier ook mannen van belgacom zitten op UB die de klanten kunnen helpen.
ik heb er soms ook een beetje last van, weliswaar geen hele dag _ soms/hoogstens een uurtje in een dag ....
nu valt het nog mee
ik heb er soms ook een beetje last van, weliswaar geen hele dag _ soms/hoogstens een uurtje in een dag ....
nu valt het nog mee
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte. Dus wie zegt dat het daar niet aan ligt ?
Doe je een test via speedtest.net, dan kan je over heel de wereld zien dat elke verbinding niet de volle 100 percent aanbied.
Waarom gebruik je dit dan als referentie voor je klacht bij te staven ?
Wil je echt weten wat je snelheid is,dan schaf je je een fluke networkanalyzer aan en vraag je toelating aan telenet om dit na te meten.
Doe je een test via speedtest.net, dan kan je over heel de wereld zien dat elke verbinding niet de volle 100 percent aanbied.
Waarom gebruik je dit dan als referentie voor je klacht bij te staven ?
Wil je echt weten wat je snelheid is,dan schaf je je een fluke networkanalyzer aan en vraag je toelating aan telenet om dit na te meten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Maar blijkbaar delen ze geen bandbreedte met Belgacom en andere ISP's want die hebben dat probleem niet ?mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte.
Hier in de streek nooit verliezen ,en er zijn hier verschillende Telenetters ,hier is het ook dicht bevolkt.Onder de 25Mbps met turboxl nog nooit geweest.Pulse schreef:Natuurlijk zijn er ook verliezen, maar zeggen dat dit niet duidelijk is ... Heb nog verschillende servers getest en allemaal rond de 14-16 Mbit. ~15 != ~30
Ook s'avonds niet.En problemen heb ik niet.Telenet al jaren,kan geen betere provider hebben.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Bij jouw misschien, maar globaal komt alles bij hetzelfde punt terecht, dus lijkt me het niet relevant dat je dit als argumet kunt gebruiken bij klachten.Astralon schreef:Maar blijkbaar delen ze geen bandbreedte met Belgacom en andere ISP's want die hebben dat probleem niet ?mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Meestal ga ik pas naar de speedtest.net website als ik het gevoel heb (en dus duidelijk merk op andere websites dat die ook niet zo vlot werken) dat er iets niet in orde is. Het is dus raar dat m'n gevoel over andere websites steeds bevestigd wordt door de speedtest.net site.mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte. Dus wie zegt dat het daar niet aan ligt ?
Trouwens stel dat het zo zou zijn... dan zou TN nog altijd netjes kunnen antwoorden dat hun test server (want het is eentje die bij hun staat) overbelast is op de uren dat ik de problemen raporteer... maar nee, ik krijg het typische domme mailtje over virussen en UTP kabels (ondanks 5 andere mails dat alles prima is met de hardware).
Er zullen er wel tussen zitten,zoals Charlotte op Tik forum.Patje schreef:Kvind het jammer dat er hier nooit een medewerker zit van telenet die deze problemen kan onderzoeken en doorgeven, zoals er hier ook mannen van belgacom zitten op UB die de klanten kunnen helpen.
ik heb er soms ook een beetje last van, weliswaar geen hele dag _ soms/hoogstens een uurtje in een dag ....
nu valt het nog mee
Die kan je beter bereiken via Twitter heb ik ergens gelezen
Daar antwoord ze sneller.
Op twitter heeft Telenet niet graag klachten.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Ik begrijp best je argument dat het gevoelsmatig eerst getest word,en daarna met een cijfer van speedtest. Maar deze gegevens zijn niet gegrond om klacht in te dienen. Ik herinner me nog de verhalen van het internet in het begin. Als amerika wakker was, dan konden we surfen naar het andere continent ook vergeten.r2504 schreef:Meestal ga ik pas naar de speedtest.net website als ik het gevoel heb (en dus duidelijk merk op andere websites dat die ook niet zo vlot werken) dat er iets niet in orde is. Het is dus raar dat m'n gevoel over andere websites steeds bevestigd wordt door de speedtest.net site.mailracer schreef:iedereen staart zich blind op de speedtest website. Maar die servers delen ook bandbreedte. Dus wie zegt dat het daar niet aan ligt ?
Trouwens stel dat het zo zou zijn... dan zou TN nog altijd netjes kunnen antwoorden dat hun test server (want het is eentje die bij hun staat) overbelast is op de uren dat ik de problemen raporteer... maar nee, ik krijg het typische domme mailtje over virussen en UTP kabels (ondanks 5 andere mails dat alles prima is met de hardware).
Ik wil daar dus mee zeggen dat je niet 100 percent weet hoe je datatrafiek loopt op dat moment, en het best wel eens kan zijn dat je de wereld rond word gerouteerd omdat het via de korste weg te druk is. Doe maar eens een tracert van een willekeurige website om verschillende tijdstippen, en je zal merken dat je niet altijd dezelfde weg volgt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Oh... nochtans vraagt TN net aan mij om ze te doen als bewijs ! Ze geven dan wel http://speedtest.telenet.be op, maar uiteindelijk is dat dezelfde server als http://speedtest.netmailracer schreef:Maar deze gegevens zijn niet gegrond om klacht in te dienen.
Dit is een server bij TN... trafiek verloopt dus 100% over het TN netwerk (het internet is trouwens niet zo dynamisch als jij denkt hoor !) Ik vind je antwoorden trouwens best wel grappig (hopelijk neem je het niet te persoonlijk op), het lijkt net de TN helpdesk die de strafste verhalen verzint om toch maar niet op zoek te moeten naar de echte oorzaak van het probleem... het is namelijk nooit hun schuldmailracer schreef:Ik wil daar dus mee zeggen dat je niet 100 percent weet hoe je datatrafiek loopt op dat moment, en het best wel eens kan zijn dat je de wereld rond word gerouteerd omdat het via de korste weg te druk is.
-
- ISP Official
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Klanten die vermoeden dat hun snelheid tijdens bepaalde tijdstippen niet optimaal is kunnen me een PB sturen met daarin hun klantennummer, IP adres, datum en tijdstip waarop het probleem zich voordeed / voordoet.
Ik zal dit hier dan laten onderzoeken.
mvg,
Charlotte
Ik zal dit hier dan laten onderzoeken.
mvg,
Charlotte
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Het is in iedere geval niet mijn schuld. Maar vergelijk me alstublieft niet met de telenet helpdesk. .r2504 schreef: Dit is een server bij TN... trafiek verloopt dus 100% over het TN netwerk (het internet is trouwens niet zo dynamisch als jij denkt hoor !) Ik vind je antwoorden trouwens best wel grappig (hopelijk neem je het niet te persoonlijk op), het lijkt net de TN helpdesk die de strafste verhalen verzint om toch maar niet op zoek te moeten naar de echte oorzaak van het probleem... het is namelijk nooit hun schuld
Dynamisch is het internet wel. Eens je op level 3 verzeilt geraakt, kan het wel eens zijn dat je via new-york naar londen gaat.
Maar dat doet er eigenlijk niet meer toe, nu charlotte weer van zich laat horen.
ping speedtest.telenet.be
Pingen naar speedtest.telenet.be [195.130.144.20] met 32 bytes aan gegevens:
ping speedtest.net
Pingen naar speedtest.net [69.17.117.207] met 32 bytes aan gegevens:
Ik vermoed dat beide speedtest servers niet dezelfde zijn,
Overigens heeft de speedtest van telenet hetzelfde IP-adres als de telenet.be website.
-
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 7 keer
Uiteraard zijn dit niet dezelfde servers, aangezien de server die jij pingt (speedtest.net) slechts de server is die de website host. Op de website kies je dan tussen servers (bv. een server in amsterdam of een in mechelen (bij de server van mechelen staat expliciet bij "hosted by telenet belgium")) waarna dan de speedtest met de gekozen server wordt uitgevoerd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je een network trace doet zal je zien dat http://speedtest.telenet.be dezelfde testfile (die gehost is door TN) gebruikt als http://speedtest.net (als je Mechelen kiest tenminste).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Via speedtest.net kan je je summary opvragen... ik zou zeggen bezorg hem aan Charlotte (zie hierboven).