Scarlet VS Dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

hey.

Na nóg maar een jaartje bij het Max 6 + voice van Mobistar te biljven (we moesten wel maar 4 maanden betalen, geen idee waarom), ben ik nu dan toch beslist om eindelijk over te stappen.
Vorig jaar wou ik eerst naar Dommel gaan, maar heb dan toch contract verlengd.

Nu heb ik zeer veel interesse in Scarlet One, omdat het relatief goedkoop is en een goede snelheid heeft.
Maar Dommel's cityline is 25€/maand (eerste 6maand 19, dan 29, dat wordt 25) en dat is ook wel zeer mooi.
Ik dacht dan dus cityline + digitale tv van telenet te nemen.

Wat ik het enige nadeel vind van Scarlet is de 100€ eenmalige kost (box+activatie bgc tv) die je moet dokken.

Maar wat ik echt wil weten is of Dommel de moeite waard is en of ik beter naar Scarlet OF Dommel zou gaan?
Misschien dat Scarlet de activatiekost vanaf 1dec. weg doet.. Dan neem ik het sowieso..
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb inmiddels ervaring met beide providers, dus ik zal mijn verhaal even vertellen:

Ik ben zelf van Dommel naar Scarlet overgestapt vanwege de hoeveelheid problemen die ik ondervond met Homeconnect van Dommel. Modem viel regelmatig uit, voip heeft nooit goed gewerkt (echo, lijn die uitviel, etc etc). De eerste keer is deze modem netjes vervangen (na ongeveer 3 maanden van tickets aanmaken), de 2e maal zeiden ze botweg dat ze de modem niet meer ondersteunden (ook al was deze nog maar een half jaar oud) en ik moest overstappen naar hun nieuw product, voor de promotieprijs van 50 euro... Hier ging ik niet mee akkord! (De servicedesk is echt ondermaats en totaal onbeschoft) Het is pas wanneer je iemand van de 2e lijn krijgt dat je eigenlijk goed geïnformeerd/geholpen wordt. V.b. hiervan was b.v.b. bij het activeren van het pakket dat niet wou lukken, na diverse contacten met de servicedesk kreeg ik een 2e lijns engineer aan de lijn die gelijk zei dat de meegeleverde homeconnect software te oud was en na een download was dit bonnen 5 minuten opgelost (lijkt me iets dat de 1e lijn ook zou moeten weten). Vergeleken met Scarlet zijn ze dan weer wel beter bereikbaar en reageren ze sneller op meldingen.

Scarlet One)heeft van Dag 1 goed gewerkt, maar voor het zover was hebben we een paar kleine problemen gehad met de communicatie. Daags voor de installatie werd mij gewoon meegedeeld dat de installatie niet door kon gaan, maar de reden was niet bekend bij het installatie bedrijf, hiervoor moest ik de servicedesk bellen. Hier konden ze mij dat ook niet vertellen, want die persoon was reeds naar huis, maar ze zouden mij daags nadien terug bellen. Echter ben ik nooit teruggebeld. Daags nadien zelf teruggebeld, bleek dat het vdsl signaal niet tijdig was geactiveerd door vdsl (of dit was toch de uitleg), dit zou nu op vrijdag plaats vinden. Hierna is dit verder goed gelopen, helaas dus met een extra vrijdag tot gevolg (installatie is gratis, doch verplicht!)

2e probleem dat ik heb gehad met Scarlet was bij de nummer overdracht van Dommel naar Scarlet. Er was mij verteld dat dit enkele weken kon duren, maar na 1,5 maand ongeveer hadden wij nog niets vernomen. Intussen had iedereen die we kenden deze nummer al en lieten we het hier bij zitten, maar 3 maanden na activatie kreeg ik plots een mail dat het omgezet was, er was enkel nog een kleine actie nodig om deze te activeren op de modem. Aangezien het scarlet nummer nog werkte en we in de verbouwingen zaten heb ik hier toen verder geen tijd aan besteed, maar op de volgende factuur bleek dat ze niet het nummer hadden overgezet maar een 2e lijn hadden aangemaakt. Volgende dag meteen contact opgenomen met de administratie, hier werd mij verteld dat dit is wat ik had aangevraagd, zo stond het in het systeem althans. Ik werd verder wel goed geïnformeerd over de te volgende procedure om dit op te zeggen, dus zo gezegd zo gedaan en via fax een opzegging gedaan met begeleidende brief. Enkele weken late hadden wij echter nog niets gehoord, dus nam ik opnieuw contact met ze op, deze persoon kon mij vertellen dat ze inderdaad de fax hadden ontvangen en zou dus nu het abonnement opzeggen en het bedrag crediteren. Op de vraag waarom ik daar nog eens voor moest bellen kon hij niet antwoorden. Op de volgende factuur stond dit echter nog steeds vermeld, maar met de ervaring in het achterhoofd hebben we het maar even afgewacht en ja hoor, afgelopen week kregen we in totaal 2 e-mail. Eentje waarin het opzeggen bevestigd werd en een 2e voor het crediteren van de 2 maanden abonnementsgeld .

Dus kort:

Dommel:
- Techniek niet op punt (toen althans)
- Helpdesk zonder kennis of communicatie technieken

+ Helpdesk beter bereikbaar zowel telefonisch, e-mail als ticketservice

Scarlet
+ Techniek staat stuk beter op punt
+ Helpdesk heeft meer verstand van zaken en communiceert beter tijdens een gesprek

- Helpdesk enkel telefonisch bereikbaar op weekdagen (wordt niet gereageerd op e-mail) en traag.

Persoonlijk ben ik dus tevreden over scarlet, aangezien je de servicedesk niet meer nodig hebt wanneer het werkt, wat bij dommel niet het geval was voor mij (en vele met mij toen)
.:: DiaKe ::.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Imho opinion is dat appelen met peren vergelijken..

Dommel cityconnect : alleen in grote steden, adsl, only internet

scarlet internet : vdsl2, bgc tv + tv + internet

that's my opinion?

Als ge in een grote stad woont en dommel dichtbij 'n centrale heeft en ge die 24 mbit kunt krijgen, goed voor u. Als ge die digitale tv wilt en die telefonie, plus die vdsl2 dan kan je uiteraard alleen maar voor scarlet gaan als dat de enige optie is ;p
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

ok bedankt voor de reacties.

Ik woon rond het Gentse, in Heusden.. Volgens de test kan ik cityline ontvangen, maar waarschijnlijk heb ik geen goede speed, want Heusden is niet echt centrum.

Maar ga ik dan bij Scarlet wel 20-25 mbps halen? Want het is wel nog steeds VDSL.

Het enige waar ik me aan erger bij scarlet is die 50€ activatiekost..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Waarom ergeren aan de activatiekost ? Je moet gewoon een berekening maken op één jaar:
- bij de ene krijg je goedkoop internet en betaal je een activatie.
- bij de andere betaal je geen activatie, maar is het maandbedrag duurder.
- bij nog een andere krijg je 6 maanden 50% korting enz ...

Je moet gewoon het totaal berekenen, met kosten en kortingen, en de activatiekost kan wel eens méér dan gecompenseerd worden door ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

tja 50 euro.. scarlet smijt wel 170 € naar u toe als nieuwe gebruiker.

scarlet box : 50 euro ipv 80
installatie : 100 €
korting de eerste vier maanden : 4x10 euro (40 per maand)

wat is dan 50 euro activatie?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Installatie is gratis hoor.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

yep ik somde op wat ze je gratis geven.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Callum_ schreef:yep ik somde op wat ze je gratis geven.


Hazo, verkeerd begrepen :bang: :beerchug:
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wij zijn overgestapt van Dommel Homeconnect (telefonie en internet via ADSL2+) naar Scarlet One (telefonie, internet en digitale TV via VDSL) en we hebben het ons nog niet beklaagd!
Internetsnelheid is meer dan verdubbeld (zie signature) en hebben er digitale TV bijgekregen voor dezelfde prijs!
Bij Dommel konden we niet tegelijk bellen en downloaden, dan kreeg je zo'n stotterend gesprek, echt niet aangenaam!
Daarstraks even getest: volle bak downloaden, digitale TV aan en dan bellen. Geen enkel probleem! Noch in het downloaden, bellen of TV kijken ergens een hapering opgemerkt!

Wat betreft de activatiekosten...
Als ik me niet vergis heb ik 2-tal jaren geleden een 139 euro moeten neertellen voor de Siemens router die Dommel gebruikte voor hun homeconnect abonnement. Daarin zat dan 1 maand gratis. Dus eigenlijk betaalde je 90euro. Je moest wel alles zelf installeren, voor velen geen probleem, maar voor veel meer mensen is dat wel een groot probleem.
Nu bij Scarlet betaal ik 100 euro activatiekosten en krijg ik de eerste 4 maanden 10euro/maand korting. Dus eigenlijk betaal je slechts 60euro. Er is wel een technieker alles komen installeren en is pas weggegaan toen alles correct functioneerde.

Wat betreft de helpdesk...
Dat is natuurlijk subjectief en hangt er van af wie je aan de lijn krijgt, maar ook hier weer heb ik betere ervaringen bij Scarlet dan bij Dommel. De mensen bij Scarlet komen professioneler over en lijken me een cursus klantvriendelijkheid gekregen te hebben. Over de bereikbaarheid bij Scarlet kan ik niet klagen, het gebeurt al eens dat je wat langer moet wachten, maar dat heb je bij eender welke helpdesk!
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Ik zit ook bij Dommel en overweeg over te stappen (van Cityconnect+ naar Scarlet i+t wegens plots trage connectie en disconnects) na 3 jaar tevreden klant te zijn. Maar ik moet wel zeggen dat ik het wat raar vind om Homeconnect van Dommel te gaan vergelijken met VDSL2 van Scarlet wat betreft snelheid. Had je overgestapt naar Speedconnect van Dommel had je even snel gegaan. Alleen is de prijs bij Dommel niet meer te verdedigen voor die abonnementen.

Maar concreet enkele algemene vraagjes: volgens de test van Dommel en Belgacom ben ik aansluitbaar op VDSL2. Kan ik er dan van uitgaan dat Scarlet me ook op VDSL2 aansluit met hun abonnement van 40 euro? (Centrum Leuven). Zit de kans erin dat zij ook binnenkort zullen overschakelen naar 30/4.5 zoals Dommel? Ik ga ervan uit dat ik voor dat abonnement mijn Belgacom lijn niet moet houden? Bij hun gewoon internet abo staat het er expliciet bij dat het vereist is, maar bij internet+telefonie zie ik het niet meteen staan. Ik begrijp het ook goed dat Scarlet geen FUP meer heeft?

Kan ik ook ergens zien hoever ik van een ROP zit? Ik vond hier ergens een link, maar die blijkt niet te werken.

PS: net gebeld met scarlet. Ongelimiteerd is inderdaad ongelimiteerd (zonder FUP). Volgens hen zal mijn connectie automatisch VDSL2 zijn. Profielverhoging zou kunnen worden aangevraagd? Telefoonlijn bij Belgacom wordt door hen overgenomen, dus geen apart factuur meer naar Belgacom.
Afbeelding
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

naar welke dienst heb je gebeld? 0800 of 02 275?

0800 = verkopers dus niet direct geloven.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Oei, ja, de 0800. Die gast had wel nagevraagd (want hij was zelf niet zeker) of ik dan op VDSL2 zou zitten. Ik heb hier elders ook al ergens gelezen dat ze hun FUP hebben afgeschaft, dus ik hoop dat dat ook zo is. Kan er hier misschien iemand anders op antwoorden?

En is er iemand die weet waar ik kan zien hoever ik van een ROP afzit? Ik kan me niet voorstellen dat dat in het centrum van Leuven heel ver kan zijn?
Afbeelding
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Zou niet weten hoe je dat kan zien, kijk in je straat of er geen kast staat hé ;)

En geloof van die FUP dat'k dat ook is gelezen heb, echter VDSL2 kan je nakijken op belgacomtv.be en daar moeten 2HD kanalen mogelijk bij staan, anders gaa je niet op VDSL2 worden gezet.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Scarlet heeft geen FUP maar is unlimited. Die FUP boodschap heeft een tijdje op de Scarlet site gestaan, maar een medewerker liet via Twitter(?) weten dat dat een foutje was, en die boodschap is nu ook weg.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Amai, die 02 nummer daar weten ze nog minder dan op die 0800... Ik begin al weer te twijfelen of ik wel naar zo'n bedrijf wil overstappen. Het enige waar ik een antwoord op kreeg is dat er inderdaad geen FUP meer is. Vragen over VDSL2, digitale tv (in geval van scarlet one), mogelijk D/U profiel... allemaal "geen idee". Ik moest eerst klant zijn voor ze daar konden antwoord op geven :roll: Geeft vertrouwen voor de overstap.

Is er hier misschien iemand die weet of het mogelijk is of om op de beneden verdieping (waar de telefoonlijn binnenkomt) het internet te plaatsen, maar de digitale tv drie verdiepen hoger te installeren? Die man sprak over draadloos, maar dat lijkt me zeer optimistisch, gezien dat hier een oud huis is met behoorlijk volle muren. Als ik dat uitleg, dat dat waarschijnlijk geen optie is, begint die terug over draadloos alsof hij de afgelopen 2 minuten bananen in zijn oren had :bang:

Is dat niet haalbaar met zo'n kastje dat je in het stopcontact steekt (iets in deze zin http://datanews.rnews.be/nl/ict/supersn ... 73051.htm#)?
Afbeelding
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Hebt ge plaats voor ne utp kabel te trekke naar die 3 verdiepingen naar boven ? :) en ni dat de technieker alles zelf moet doen, maar gwn die kabel derdoor trekken? => dan denk ik dat het zeker mogelijk moet zijn ;)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

ozfunghi schreef:Amai, die 02 nummer daar weten ze nog minder dan op die 0800... Ik begin al weer te twijfelen of ik wel naar zo'n bedrijf wil overstappen. Het enige waar ik een antwoord op kreeg is dat er inderdaad geen FUP meer is. Vragen over VDSL2, digitale tv (in geval van scarlet one), mogelijk D/U profiel... allemaal "geen idee". Ik moest eerst klant zijn voor ze daar konden antwoord op geven :roll: Geeft vertrouwen voor de overstap.

Is er hier misschien iemand die weet of het mogelijk is of om op de beneden verdieping (waar de telefoonlijn binnenkomt) het internet te plaatsen, maar de digitale tv drie verdiepen hoger te installeren? Die man sprak over draadloos, maar dat lijkt me zeer optimistisch, gezien dat hier een oud huis is met behoorlijk volle muren. Als ik dat uitleg, dat dat waarschijnlijk geen optie is, begint die terug over draadloos alsof hij de afgelopen 2 minuten bananen in zijn oren had :bang:

Is dat niet haalbaar met zo'n kastje dat je in het stopcontact steekt (iets in deze zin http://datanews.rnews.be/nl/ict/supersn ... 73051.htm#)?


VDSL2 kan je checken via de site van Belgacom TV.
Als je eventueel je adres pm't kan ik voor je nakijken op welk profiel je terecht zou komen.

3 verdiepingen, moeilijk tot onmogelijk.
Ruckus zal niet werken, plc's mss wel, maar ik zou er niet op rekenen (75€ spenderen voor jan lul is niet fijn).
Best kan je een kabel plaatsen, hou er ook wel rekening mee dat de installatie techniekers niet de tijd hebben om een kabel te trekken over drie verdiepen.
Dus als je dat wilt zal je zelf de kabel moeten voorzien of de gaten voorzien waar de kabel moet komen.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

bedankt, heb net PM gestuurd.

Hoe verloopt die bekabeling eigenlijk? Komt binnen via telefoonlijn, die wordt gesplitst naar de tvbox enerzijds en de internetmodem anderzijds? Het is dus niet dat de internet modem/router uit het kastje van de digitale tv komt he? Want dan zou het sowieso moeilijk zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Nee, de modem wordt aangesloten bij de intro (waar de telefoonlijn binnen komt).
De modem doet voor de rest alles.
Je internetverbinding kan je via wireless & 2 lan poorten gebruiken.
De modem heeft ook 2 lan poorten voor TV, de decoder voor de tv verbindt je via UTP of wireless systemen als Ruckus/Devolo. (niet echt een optie in uw geval vrees ik)

Je kan dus perfect de modem beneden plaatsen en dan 1 UTP kabel naar de TV laten gaan.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

thanks a bundle... ik ga het er dan toch maar op wagen. Heb net van mijn neef gehoord dat zijn telenet digicorder via zo'n PLC is aangesloten trouwens.

En als ik ruimschoots toekom voor 30mbit... :beerchug:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Drie verdiepingen over elektriciteitsnet... ik ben helemaal niet zo zeker dat dat goede resultaten gaat geven! Enige manier is jammer genoeg om het te testen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Ik weet het. Ik kan ook proberen om 2 verdiepen te doen en nog eentje ergens via bestaande openingen te overbruggen.

Maar volgens die van MSI zou het mogelijk moeten zijn, we zullen inderdaad moeten zien:
De meeste Homeplugs halen een maximum snelheid van 200 Mbps datatransfer. MSI claimt dat de ePower 1000HD kit data kan transferen met een snelheid van 1000 Mbps en met een bereik van 200 meter. Hiermee kun je probleemloos video streamen met HD kwaliteit of op het internet games spelen en video’s bekijken.


In elk geval, al bedankt voor de hulp iedereen!
Afbeelding
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Het is idd wel waar dat die klantendienst niet echt goed antwoord op vragen vd mensen. Er was gisteren ook een vrouw die gwn pushte dat ik scarlet one zou kopen, ik zei gewoon dat ik het online op mn gemak zou doen, maar blijven pushen dat ze deed pfff.

Maar heb het gisteren dus besteld, TEL+TV+NET voor 50€/maand zonder éénmalige kosten..

:beerchug: :banana:
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Daarstraks gebeld, ze komen donderdag 6 januari langs. De man die de afspraken regelt... man man man. Philippe Geubels is er niks tegen.

Op goed geluk.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

shahab schreef:ok bedankt voor de reacties.

Ik woon rond het Gentse, in Heusden.. Volgens de test kan ik cityline ontvangen, maar waarschijnlijk heb ik geen goede speed, want Heusden is niet echt centrum.

Maar ga ik dan bij Scarlet wel 20-25 mbps halen? Want het is wel nog steeds VDSL.

Het enige waar ik me aan erger bij scarlet is die 50€ activatiekost..

Heusden? Grote kans dat je op de centrale van Gentbrugge (91GBR0) gaat zitten, ofwel de centrale van Sint Amandsberg (91AMA0). En bij beiden is dit ophet einde van de lijn. Bij VDSL zal je van je 25mbit toch zeker een 22mbit halen, bij de cityline, wat ADSL2+ is, zal dit sterk minder zijn!

Overigens is 3 verdiepingen geen probleem met plc (de BGC versie althans niet) : is reeds meerdere keren geinstalleerd en werkt perfect. Ruckus is zeker geen optie. Overigens ivm plc : vergelijk bgc en tn niet met elkaar op dit vlak! bgc stuurt alles via de plc/utp kabel, tn enkel de upload (filmaanvraag etc), de rest gaat via de coax.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

In heusden heb je geen/wil je geen cityline !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk heeft silencer wel gelijk hoor.
Als je zekerheid wilt, geef mij eens je huidig telefoonnummer of je adres, dan zoek ik het wel even op voor je.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

ozfunghi => ik heb dezelfde dag om 8u30 smorgens :P

Maar heb geen dommel genomen hoor, gewoon het One pakket van scarlet.. Vertrouwde dommel niet echt mede de reacties hier te lezen..

Kzal je anders seffens mn adres geven..
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb inmiddels al DIK VEEL SPIJT van een overstap naar Scarlet.

Twee maal wordt mij bevestigd dat er geen probleem is dat ik nooit zonder internet zal zitten en dat een technieker langskomt op 6/1, zowel telefonisch als via sms. Ik neem dus verlof voor die dag. Nu krijg ik eergisteren een nieuwe sms, dat een technieker langskomt op 14/1. Dus ik bel om te informeren, blijkt dat er helemaal niemand langskomt op 6/1 en dat er dus wel een probleem gaat zijn met mijn internet. Eerst moet Belgacom langs komen om iets te doen, en daarna pas kan scarlet langskomen. Dat wil zeggen dat ik dus een dag verlof heb genomen VOOR NIKS en dat ik nog TWEE andere dagen ook verlof zal moeten nemen!!! Komt er dus bij dat ik tussen die twee dagen een halve week ZONDER INTERNET ga zitten. Thans waren mijn lijnen getest en was er geen probleem. Nooit werd er gesproken over 2 dagen 2 verschillende techniekers.

Allemaal zaken die ik op voorhand telefonisch duidelijk had nagevraagd, want dat ik me niet kon veroorloven dagen zonder internet te zitten, wij zitten hier trouwens met een aantal universiteitsstudenten die eenvoudigweg op internet leven.

Bezint dus eer ge begint, want dit zijn echt een bende randdebielen, en dan hebben ze nog het lef om verontwaardigd te zijn als ik bel om van mijn oren te maken. Normaal beginnen ze pas met u te koeioneren als ge uw contract wilt afzeggen, maar bij Scarlet beginnen ze al voor ge er goed en wel een contract bij hebt getekend.

PS: gelukkig dat ik mijn dommel toen nog niet heb opgezegd, zoals scarlet aanraadde. Als ze nog eens uitstellen zou ik veel langer zonder internet kunnen gezeten hebben.
Laatst gewijzigd door ozfunghi op 30 dec 2010, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De planningsdienst is inderdaad een ramp ja.
Zeker met de vakantie lijkt het me logisch dat het nog eens extra in het honderd loopt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als je echt absoluut Internet nodig hebt, ga je toch niet naar een wit product :S.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Wat is dat voor een zinloze commentaar. En dat komt dan van een mod.

Er worden afspraken gemaakt, dan mag je verwachten dat die gehouden worden. Of dat nu bij Belgacom, Telenet, Dommel of Scarlet is, dat moet geen verschil zijn. Betalen doe je overal. Da's hetzelfde als zeggen, dat de melk van een wit product wel bedorven mag zijn als je die koopt. :bang:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben het met je eens dat er geen verschil zou mogen zijn, maar toch blijf ik bij mijn standpunt. Je bent hier een bezoeker, dus neem ik aan dat je sommige verhalen van Scarlet al kende. Je schreef zelf eerst:
Amai, die 02 nummer daar weten ze nog minder dan op die 0800... Ik begin al weer te twijfelen of ik wel naar zo'n bedrijf wil overstappen. Het enige waar ik een antwoord op kreeg is dat er inderdaad geen FUP meer is. Vragen over VDSL2, digitale tv (in geval van scarlet one), mogelijk D/U profiel... allemaal "geen idee". Ik moest eerst klant zijn voor ze daar konden antwoord op geven :roll: Geeft vertrouwen voor de overstap.


Je vergelijking met melk gaat niet op want je product kan perfect in orde zijn maar als de melk niet tot bij jou geraakt, kan je er ook niet van drinken!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Als het gedogen moet worden door de klanten zelf dat een bedrijf als scarlet zo'n service biedt, mogen ze zo'n bedrijven hun licentie meteen intrekken. Als je er als klant al van uit moet gaan dat je genaaid wordt (wat ik op jaarbasis zou winnen compenseert dit niet), gaat het wel een stap te ver me dunkt. Uw argument houdt dus geen steek. Met zo'n houding open je enkel de doos van pandora (no pun intended) want dat geeft vrije baan aan minder geprijsde producten om minderwaardig te zijn, al dan niet ten opzichte van andere producten van hetzelfde of een ander bedrijf. "Een klacht meneer? Maar als je een werkende versie van dit product wilde, had je maar een duurder product moeten kopen"...? Ik dacht het niet.

En mijn vergelijking gaat zeker op. Als je voor melk betaalt, betaal je voor dàt product. Internet is een heel ander type product, en dat product heeft net als eigenschap dat het "tot bij u" raakt, want dat is net de dienst, dat is het product net. Ik klaag ook niet over internet omdat het niet naar melk smaakt. Dus dan moet je de vergelijking ook niet gaan leggen op iets dat niet relevant is daarbij. Je betaalt voor melk, dus dan wil je melk. Ik betaal voor internet, dus ik wil internet. Maar als je de vergelijking toch wil verleggen, ook goed. Als ik melk koop, dan ben ik er ook niet mee opgezet dat mijn fles/doos melk leeg blijkt als ik thuis kom, en blijkt dat ik een week moet wachten eer ik een gratis nieuwe fles/doos opgestuurd krijg. Wit product of niet.
Laatst gewijzigd door ozfunghi op 30 dec 2010, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik kan Gotzow alleen ,maar steunen hoor.
Een goede voorbereiding is het halve werk :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Sorry, wat een onzin. Ik heb meer dan een week meerdere uren per dag informatie staan opzoeken, 3x gebeld, op dit forum gelezen en nagevraagd... en zelfs DAT zou eigenlijk niet eens moeten verondersteld worden! Dat is HUN werk, ervoor zorgen dat alles vlekkeloos verloopt, niet dat van de klant. Ik betaal hen, niet andersom he. En als dat dan nog niet genoeg is om gewoon verder geholpen te worden volgens afspraak, dan weet ik het ook niet. Jullie redenering zit behoorlijk verwrongen in elkaar als jullie nog de klant gaan de schuld geven (of vinden dat die het maar moet aanvaarden want je hebt niet alles gedaan op voorhand om hun incompetentie te voorkomen) van iets wat duidelijk hun fout is. Dat is een beetje de wereld op zijn kop.
Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Misschien heeft de melkboer (Scarlet) achterstand opgelopen door het gure winterweer van afgelopen dagen? :wink:
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Laten we allemaal meer genieten van het leven, 't is bijna nieuwjaar! :beerchug:

Alles komt goed. :angel:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik begrijp je frustratie, oz, maar je vergist je in de bedoeling van mijn post. Ik stel enkel vast hoe het vandaag de dag is. Dat heeft niks te maken met hoe ik vind dat het zou moeten zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”