Behoed u voor Telenet !!
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Beste mensen,
Wat ik heb meegemaakt tart elke verbeelding.
Al had ik het wel voorspeld.
Om hier geen boek neer te schrijven tracht ik het kort en bondig uit te leggen.
Na een week technische problemen te hebben ondervonden op het netwerk van Telenet.
Waarbij digitale tv, internet, en telefonie NIET of amper mogelijk waren.
Zaterdag morgen begonnen de problemen met een technisch probleem op het netwerk van Telenet.
Even waren er vebeteringen, maar dan ging het van kwaad naar erger.
Na vele telefoontjes naar de technische dienst van TN werd een afspraak gemaakt met een TN technieker.
Deze werd daags vordien afgebeld door TN zelf omdat het probleem aan het netwerk lag, hiervoor een pluspunt !
Maar dan, storing blijft tv kijken niet mogelijk.
Samen met technische dienst allerlei instellngen afgelopen.
Foutieve pakketten zijn in stijgende lijn.
Moet 0 zijn en 0 blijven.
Ligt aan DVD, maar die zit er al 2 jaar tussen mevrouw.
Afspraak met technieker wordt gemaakt.
Woensdag afspraak met technieker om 09.15
Problemen met tv blijven opvolgen, storingen blijven.
09.15 technieker daagt niet op, om 10.40 TV gecontroleerd beeld eindelijk terug normaal zonder tussenkomst van technieker.
10.45 bericht dat technieker op komst is !!!!!
Onmiddelijk afgebeld via technische dienst en daar wisten ze me doodleuk te vertellen dat de kosten toch zullen aangerekend worden nl. 75 € !!!
Je kan geloven dat hierbij geen mens rustig blijven kan !
Achteraf naar facturatiedienst gebeld en verhaal uit de doeken gedaan.
Ik zal er voor gefactureerd worden maar moet dan achteraf een rechtzetting vragen.
Dit had ik voorspeld en het is waarempel uitgekomen.
Dit noem k gangster praktijken !
Heb er geen andere woorden voor.
Ben er zeker van dat veel mensen zo worden bedot en hoge kosten worden aangerekend.
Wat met oudere mensen die van de techniek niet zo op de hoogte zijn en niet zo mondig zijn.
Dat Telenet zich laat kennen met zulke spelletjes dat kan ik dus niet echt begrijpen.
Na 2 jaar zeer tevreden klant te zijn geweest is dit een zeer grote misnoeging.
Om nog maar over Turbonet en de aanpassingen te zwijgen.
Sorry voor het lange verhaal, MAAR BEHOED U VOOR DEZE PRAKTIJKEN !!
Wat ik heb meegemaakt tart elke verbeelding.
Al had ik het wel voorspeld.
Om hier geen boek neer te schrijven tracht ik het kort en bondig uit te leggen.
Na een week technische problemen te hebben ondervonden op het netwerk van Telenet.
Waarbij digitale tv, internet, en telefonie NIET of amper mogelijk waren.
Zaterdag morgen begonnen de problemen met een technisch probleem op het netwerk van Telenet.
Even waren er vebeteringen, maar dan ging het van kwaad naar erger.
Na vele telefoontjes naar de technische dienst van TN werd een afspraak gemaakt met een TN technieker.
Deze werd daags vordien afgebeld door TN zelf omdat het probleem aan het netwerk lag, hiervoor een pluspunt !
Maar dan, storing blijft tv kijken niet mogelijk.
Samen met technische dienst allerlei instellngen afgelopen.
Foutieve pakketten zijn in stijgende lijn.
Moet 0 zijn en 0 blijven.
Ligt aan DVD, maar die zit er al 2 jaar tussen mevrouw.
Afspraak met technieker wordt gemaakt.
Woensdag afspraak met technieker om 09.15
Problemen met tv blijven opvolgen, storingen blijven.
09.15 technieker daagt niet op, om 10.40 TV gecontroleerd beeld eindelijk terug normaal zonder tussenkomst van technieker.
10.45 bericht dat technieker op komst is !!!!!
Onmiddelijk afgebeld via technische dienst en daar wisten ze me doodleuk te vertellen dat de kosten toch zullen aangerekend worden nl. 75 € !!!
Je kan geloven dat hierbij geen mens rustig blijven kan !
Achteraf naar facturatiedienst gebeld en verhaal uit de doeken gedaan.
Ik zal er voor gefactureerd worden maar moet dan achteraf een rechtzetting vragen.
Dit had ik voorspeld en het is waarempel uitgekomen.
Dit noem k gangster praktijken !
Heb er geen andere woorden voor.
Ben er zeker van dat veel mensen zo worden bedot en hoge kosten worden aangerekend.
Wat met oudere mensen die van de techniek niet zo op de hoogte zijn en niet zo mondig zijn.
Dat Telenet zich laat kennen met zulke spelletjes dat kan ik dus niet echt begrijpen.
Na 2 jaar zeer tevreden klant te zijn geweest is dit een zeer grote misnoeging.
Om nog maar over Turbonet en de aanpassingen te zwijgen.
Sorry voor het lange verhaal, MAAR BEHOED U VOOR DEZE PRAKTIJKEN !!
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dus je hebt een dikke week ernstige problemen (waarom is de installatie technieker dan trouwens vertrokken, of had je reeds langer de diverse producten ?), en dan plots net voordat er een technieker wil langskomen verdwijnt het probleem vanzelf ?
Heb je trouwens eerst alles bij je thuis getest (alles loskoppelen wat niet strikt noodzakelijk is, en een rechtstreeks kabel vanaf je NIU tot aan je decoder) voor je de afspraak maakte met de technieker ?
Heb je trouwens eerst alles bij je thuis getest (alles loskoppelen wat niet strikt noodzakelijk is, en een rechtstreeks kabel vanaf je NIU tot aan je decoder) voor je de afspraak maakte met de technieker ?
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Nee een kleine week, maar daar gaat het mij niet om.r2504 schreef:Dus je hebt een dikke week ernstige problemen (waarom is de installatie technieker dan trouwens vertrokken, of had je reeds langer de diverse producten ?), en dan plots net voordat er een technieker wil langskomen verdwijnt het probleem vanzelf ?
Heb je trouwens eerst alles bij je thuis getest (alles loskoppelen wat niet strikt noodzakelijk is, en een rechtstreeks kabel vanaf je NIU tot aan je decoder) voor je de afspraak maakte met de technieker ?
Defecten, kan altijd.
Heb een Shake+ reeds 2 jaar, nooit problemen tot zaterdag.
Probleem lag aan het netwerk, de werken kon je merken op TV.
Vanuit de centrale zijn herstellingen (aanpassingen) gebeurd.
Heb alle mogelijke aansluitingen en dergelijke nagezien op raad van UB forum leden.
Bericht kwam 5 min. later nadat alle problemen van de baan waren.
Technieker is niet opgedaagd maar wordt er wel voor gefactureerd omdat hij al onderweg was.
Moet bij mijn volgende factuur om een rechtzetting vragen.
Wordt vervolgd...
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dus ik moet me behoeden om dat Telenet z'n werk goed doet ?
Jij betaald netjes die 75€ en Telenet maakt op de eerstvolgende factuur een creditnota van 75€.
Ik vind daar weinig gangster aan, als je een technieker aan huis vraagt zal telenet je altijd informeren dat dit forfetair 75€ gaat kosten indien het probleem niet bij hun zat.
Jij betaald netjes die 75€ en Telenet maakt op de eerstvolgende factuur een creditnota van 75€.
Ik vind daar weinig gangster aan, als je een technieker aan huis vraagt zal telenet je altijd informeren dat dit forfetair 75€ gaat kosten indien het probleem niet bij hun zat.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ja oftwel moet die technieker zijn werk doen en noteren dat hij niks gedaan heeft en via zijn computer komt er 75 euro op uw faktuur (die jij dan kan betwisten en veelal gecrediteerd zal worden.
Ofwel moet hij telenet beliegen en bedodden met de kans dat hij gesnapt word en ontslagen.
Ofwel bek jij zoals je gedaan hebt en dan is het terug het eerste geval.
Ofwel moet hij telenet beliegen en bedodden met de kans dat hij gesnapt word en ontslagen.
Ofwel bek jij zoals je gedaan hebt en dan is het terug het eerste geval.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Jullie betalen blijkbaar graag 75 € voor niks ?
Als het probleem aan het netwerk ligt van TN, ze herstellen het probleem na een kleine week en als het hersteld is sturen ze een technieker.
Om vast te stellen dat alles werkt, had ik geen controle gedaan was ik 75 € armer !
Vinden jullie dat normaal ?
Als het probleem bij hun ligt moeten ze mij daarvan inlichten en vragen geduld uit te oefenen.
Maar niet zulke spelletjes spelen.
Eerst in de centrale alles herstellen en dan gaan afrekenen bij de klant.
Daarbij er heeft geen enkele persoon van TN mij op de hoogte gebracht van eventuele kosten.
Deze info ben ik hier te weten gekomen van UB leden.
Bij navraag op TN werd dit bevestigt.
Maar goed, voeg of laat ben jij wel eens aan de beurt.
Ik hoop dat je dan nog steeds tevreden zal zijn.
Als het probleem aan het netwerk ligt van TN, ze herstellen het probleem na een kleine week en als het hersteld is sturen ze een technieker.
Om vast te stellen dat alles werkt, had ik geen controle gedaan was ik 75 € armer !
Vinden jullie dat normaal ?
Als het probleem bij hun ligt moeten ze mij daarvan inlichten en vragen geduld uit te oefenen.
Maar niet zulke spelletjes spelen.
Eerst in de centrale alles herstellen en dan gaan afrekenen bij de klant.
Daarbij er heeft geen enkele persoon van TN mij op de hoogte gebracht van eventuele kosten.
Deze info ben ik hier te weten gekomen van UB leden.
Bij navraag op TN werd dit bevestigt.
Maar goed, voeg of laat ben jij wel eens aan de beurt.
Ik hoop dat je dan nog steeds tevreden zal zijn.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
@Bunga deze info ben ik te weten gekomen via dit forum.Bunga schreef:Van zodra de technieker op komst is,en het probleem lost zichzelf op, ligt de fout niet aan Telenet en kost jou dat ... euro.
Dat wordt ook duidelijk door de telefoniste van Telenet gezegd.
TN heeft me daar nooit van op de hoogte gebracht.
Wel bevestigt dat het zo is, tenzij dat het aan hen lag.
Maar ook als hij voor niets komt dus wanneer alles normaal werkt men gefactureerd wordt.
Dat men de facturatie dienst moet contacteren en hierom een rechtzetting moet vragen vindt ik al.....niet kunnen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het enige wat hier discutabel is... als het echt werkzaamheden aan het netwerk waren dan had TN dit moeten weten en geen technieker sturen. Maar... aangezien het een week aansleept kan ik moeilijk geloven (bij mij hebben ze zelfs zondagmorgend een kastje komen vervangen dat omver gereden was) dat het algemene netwerk problemen waren (of ben je effectief bij buren gaan controleren ?)
Ik denk dan ook dat de essentie van je probleem niet geheel duidelijk is vermeld in je mail... maar ik kan fout zijn.
Ik denk dan ook dat de essentie van je probleem niet geheel duidelijk is vermeld in je mail... maar ik kan fout zijn.
Voor het kort te maken.
Komt technieker van Telenet door jou gebeld aan huis ivm problemen.
En die vind of zijn er niet ,en alles werkt perfect op dat moment,kost jou dat minimaal 75Euro.
Wettelijk hoeft Telenet dit bedrag niet terug te betalen.
Komt technieker van Telenet door jou gebeld aan huis ivm problemen.
En die vind of zijn er niet ,en alles werkt perfect op dat moment,kost jou dat minimaal 75Euro.
Wettelijk hoeft Telenet dit bedrag niet terug te betalen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
techniek kan soms raar zijn hoor zonder dat ze de oorzaak kennen en dat het vanzelf oplost.
Dit zal zo voor u het geval zijn.
Tis niet te vergelijken maar toch.
Zoals jullie weten heb ik 6 maand gratitis fibernet100
dat is niet met draadloze modem dus 1 tussengestoken nen belkin N router
wel soms valt dat uit aleen lokaal en zonder dat ik eraankom begint hij terug te werken.
ja aan wie ligt het telenet nee ik nee want ik kom er nie aan.
Wat ik wil aantonen is gewoon het kan gewoon zijn dat het probleem binnenhuis lag en dat het spontaan opgelost is bvb door te poetsen en nen draad meer naar links of naar rechts
Dit zal zo voor u het geval zijn.
Tis niet te vergelijken maar toch.
Zoals jullie weten heb ik 6 maand gratitis fibernet100
dat is niet met draadloze modem dus 1 tussengestoken nen belkin N router
wel soms valt dat uit aleen lokaal en zonder dat ik eraankom begint hij terug te werken.
ja aan wie ligt het telenet nee ik nee want ik kom er nie aan.
Wat ik wil aantonen is gewoon het kan gewoon zijn dat het probleem binnenhuis lag en dat het spontaan opgelost is bvb door te poetsen en nen draad meer naar links of naar rechts
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Als technieker elke keer moet uitrukken,voor 'n foutje hier en daar,wat meestal z'n eigen zelf op lost,of helemaal niets met provider te maken heeft.
'n locale storing,Je zult nogal wat zien.
'n locale storing,Je zult nogal wat zien.
Laatst gewijzigd door Bunga 08 dec 2010, 14:30, in totaal 1 gewijzigd.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Ik denk niet dat je het begijpt.Bunga schreef:Voor het kort te maken.
Komt technieker van Telenet door jou gebeld aan huis ivm problemen.
En die vind of zijn er niet ,en alles werkt perfect op dat moment,kost jou dat minimaal 75Euro.
Wettelijk hoeft Telenet dit bedrag niet terug te betalen.
Als het probleem bij TN ligt en dat was degelijk zo.
Het probleem lag aan de centrale en vandaar uit zijn de herstellingen uitgevoerd.
Gisteren was tel en internet hersteld maar op TV bleven storingen.
Wat moet je dan doen ?
Gebeld het probleem lag niet meer aan hun.
Technieker komt langs, wrsch. is het de DVD ???
5 Min. voor bericht komt dat technieker op komst is het probleem opgelost.
Waarschijnlijk waren hun instellingen dan toch zo niet optimaal.
Had jij op 4 december ook niet 'n groot probleem,dat het netwerk er 3 uurtjes uit lag.
Als jij Telenet belt komt de technieker,en dat kost jou 75 euro indien er geen problemen gevonden worden.
Atmosferische storingen(TV) kunnen er ook zijn,heeft niets met provider te maken.
Als jij Telenet belt komt de technieker,en dat kost jou 75 euro indien er geen problemen gevonden worden.
Atmosferische storingen(TV) kunnen er ook zijn,heeft niets met provider te maken.
Laatst gewijzigd door Bunga 08 dec 2010, 14:40, in totaal 2 gewijzigd.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Oudere mensen lopen hier met hun 2 voeten in en zullen die 75 € ook wel betalen zonder enige discussie.
Dat is wat ik hier aan het licht wil brengen.
En dat ze meer kunnen zien en herstellen vanuit hun centrale dan jullie denken.
En ik ben dan wel een grote Telenet fan en altijd een tevreden klant geweest.
Na het geknoei van het vroegere uunet, Planet internet, Tiscali, Scarlet enz... is Telenet een verademing.
Maar ik hou niet van zulke praktijken.
Dat is wat ik hier aan het licht wil brengen.
En dat ze meer kunnen zien en herstellen vanuit hun centrale dan jullie denken.
En ik ben dan wel een grote Telenet fan en altijd een tevreden klant geweest.
Na het geknoei van het vroegere uunet, Planet internet, Tiscali, Scarlet enz... is Telenet een verademing.
Maar ik hou niet van zulke praktijken.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Klopt, daarmee is het allemaal begonnen.Bunga schreef:Had jij op 4 december ook niet 'n groot probleem,dat het netwerk er 3 uurtjes uit lag.
Als jij Telenet belt komt de technieker,en dat kost jou 75 euro indien er geen problemen gevonden worden.
En ik heb toen gebeld en computer melde dat er technische problemen waren aan het netwerk.
En dat deze binnen de 3 uur zouden opgelost zijn.
Wat ook zo was, helaas zijn s'avonds de problemen opnieuw begonnen en werd het erger.
Ook gebeld, TN stuurt technieker langs en belt zelf af omdat het probleem aan hun ligt.
En dat ze bij ons niets kunnen doen.
Gisteren avond was digitaal kijken nog niet mogelijk waarop vandaag een technieker zou langskomen.
Met het gekende verhaal.
Problemen zijn 5 dagen opgelost geraakt zonder TN technieker.
Hokus pocus het ging misschien vanzelf.
Andere providers ook of denk je dat ze gratis werken.dasmewat schreef:Ik geloof dat telenet altijd zal proberen om de klant 75 eur lichter te maken !!
Als je ze zelf niet contacteert voor een technieker,zullen ze dat niet doen.
Ook niet als de fout bij hun ligt.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
We spreken hier over telenet bunga/rr/snorremans,niet over een ander bedrijf..Ik weet uit ervaring dat telenet je 75 euro laat betalen en dat je veel werk in moet steken om dat terug te krijgen ,,,
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Voila dat is wat ik al d hele tijd bedoel, eindelijk iemand die het begrijpt.dasmewat schreef:We spreken hier over telenet bunga/rr/snorremans,niet over een ander bedrijf..Ik weet uit ervaring dat telenet je 75 euro laat betalen en dat je veel werk in moet steken om dat terug te krijgen ,,,
Daarom dat ik ook schreef wordt vervolgd...
Oef, bedankt dasmewat.
dasmewat schreef:We spreken hier over telenet bunga/rr/snorremans,niet over een ander bedrijf..Ik weet uit ervaring dat telenet je 75 euro laat betalen en dat je veel werk in moet steken om dat terug te krijgen ,,,
Je weet voor dat technieker komt,dat het geld zal kosten,indien fout niet bij telenet ligt.
Je hebt niets terug te eisen,als technieker voor niets is langs geweest.
Telenet moet die buiten firma's van techniekers ook betalen,of wat dacht je.
Het kost ons al geld genoeg met al dat gratis bij Telenet.
Laatst gewijzigd door Bunga 08 dec 2010, 17:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar TN zou geen technieker mogen sturen als ze ondertussen werken aan het netwerk.
Dat is het enige waar je hier wat mij betreft over kan discussieren...
Dat is het enige waar je hier wat mij betreft over kan discussieren...
Dat zullen ze ook niet doen,maar sommige kennende aan de telefoon.r2504 schreef:Maar TN zou geen technieker mogen sturen als ze ondertussen werken aan het netwerk.
Dat is het enige waar je hier wat mij betreft over kan discussieren...
Ik heb in telefoon centrale gewerkt.Boekdelen kun je er van schrijven.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Elke maand een factuur van +- 120 € dan zullen ze wel genoeg verdienen zeker ?Bunga schreef: Het kost ons al geld genoeg met al dat gratis bij Telenet.
Reken is uit per jaar ?
En dan zijn er klanten die nog meer maandelijks betalen.
Er zijn er genoeg die alle maanden 150 € betalen daar kan je vanop aan.
De aandelen van TN stijgen nog elke dag zienderogen.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik zal een ander voorbeeld van de 'service' van telenet geven ..
wij hadden op een zondag geen tv,geen internet en geen telefoon.Achteraf is gebleken dat de installatie compleet fout was maar das mijn point nu niet ..Wat mij heel kwaad maakte was het volgende..Ik belde de klantendienst op die zondag en men zei dat er op zondag niemand kon komen..Geen probleem vond ik..Wij kunnen iemand donderdag a.s sturen was het voorstel van telenet...Misschien kan zelfs rr/bunga/snorremans zich voorstellen dat dat wel erg lang is om zonder te zitten ? Maar ,wij kunnen morgen ook iemand sturen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,als u 75 euro betaald ..Ik heb na dat gesprek alvast alle vervaldata van tv/prime/internet en telefoon in mijn agenda voor 2011 gezet !!
wij hadden op een zondag geen tv,geen internet en geen telefoon.Achteraf is gebleken dat de installatie compleet fout was maar das mijn point nu niet ..Wat mij heel kwaad maakte was het volgende..Ik belde de klantendienst op die zondag en men zei dat er op zondag niemand kon komen..Geen probleem vond ik..Wij kunnen iemand donderdag a.s sturen was het voorstel van telenet...Misschien kan zelfs rr/bunga/snorremans zich voorstellen dat dat wel erg lang is om zonder te zitten ? Maar ,wij kunnen morgen ook iemand sturen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,als u 75 euro betaald ..Ik heb na dat gesprek alvast alle vervaldata van tv/prime/internet en telefoon in mijn agenda voor 2011 gezet !!
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Daar is het waar het om gaat, zij doen het kapot of het gaat kapot op hun netwerk en de klant moet ervoor opdraaien.dasmewat schreef:Ik zal een ander voorbeeld van de 'service' van telenet geven ..
wij hadden op een zondag geen tv,geen internet en geen telefoon.Achteraf is gebleken dat de installatie compleet fout was maar das mijn point nu niet ..Wat mij heel kwaad maakte was het volgende..Ik belde de klantendienst op die zondag en men zei dat er op zondag niemand kon komen..Geen probleem vond ik..Wij kunnen iemand donderdag a.s sturen was het voorstel van telenet...Misschien kan zelfs rr/bunga/snorremans zich voorstellen dat dat wel erg lang is om zonder te zitten ? Maar ,wij kunnen morgen ook iemand sturen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,als u 75 euro betaald ..Ik heb na dat gesprek alvast alle vervaldata van tv/prime/internet en telefoon in mijn agenda voor 2011 gezet !!
Dat is toch niet logisch ?
Oudere mensen die trappen in die val.
As je TV toestel kapot is daar kan TN niks aan doen, en als je stekker eruit is door één of andere stommiteit.
Dat je dan opdraait voor de kosten is meer dan normaal.
Maar op zulke sluikse manieren geld aftroggelen vindt ik erover.
Of is dit allemaal maar toeval ?
Dan zou ik met alles naar daar overstappen.Problem solved.dasmewat schreef:En ja bunga/rr/snorremans , ik kon Telenet wel bellen..Met mijn gsm en die is niet van Telenet ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,en wordt het ook nooit by the way
groetjes.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
NEEN, die is helemaal niet tot bij ons geraakt.Astralon schreef:@pointbreak: het is mij niet helemaal duidelijk maar is de technieker binnen geweest?
Zo ja, heb je een document ondertekent?
Ik heb hem onmiddelijk afgebeld dat ik vaststelde dat alles weer normaal werkte.
De man van de technische dienst zei dat hij reeds onderweg was en hiervoor die beruchte 75 € zouden aangerekend worden.
Facturatie heeft bevestigt dat die 75 € zou gefactureerd worden.
Begrijpen jullie nu waarom ik zo boos ben.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Ik zal het anders stellen.
Enige tijd geleden is verwarming kapot bij ons en vindt niet onmiddelijk het probleem.
Bel naar Eandis, wij komen meteen ter plaatse mijnheer,
Inderdaad een uur later staat er een vriendelijke man van Eandis aan de deur.
Stelt vast dat onze verwarming kapot is.
Heb deze man koffie aangeboden, en de man heeft een andere melding in zijn laptop geschreven.
Anders wordt u gefactureerd voor mijn tussenkomst.
Dat is nog eens wat anders hé !
Gelukkig zijn er nog zulke zielen op deze wereld
Enige tijd geleden is verwarming kapot bij ons en vindt niet onmiddelijk het probleem.
Bel naar Eandis, wij komen meteen ter plaatse mijnheer,
Inderdaad een uur later staat er een vriendelijke man van Eandis aan de deur.
Stelt vast dat onze verwarming kapot is.
Heb deze man koffie aangeboden, en de man heeft een andere melding in zijn laptop geschreven.
Anders wordt u gefactureerd voor mijn tussenkomst.
Dat is nog eens wat anders hé !
Gelukkig zijn er nog zulke zielen op deze wereld
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Ik had dit voorspeld dat dit zo zou aflopen, heb het verschillende keren tegen mijn vrouw gezegd.Astralon schreef:Wat mij betreft is het duidelijk: Telenet heeft geen enkel recht op een vergoeding.
En het is waarempel uitgekomen, bovenop dat die kerel van de technische dienst van TN nog arrogant was ook.
Facturatie dienst was vriendelijk.
Ik was blij dat mijn probleem eindelijk na 5 dagen opgelost was en TN lapt dan zoiets.
En zou TN zeker niet zwart maken mocht het niet waar zijn.
Zoals ik al zei, ben altijd super tevreden geweest over TN reeds 2 jaar.
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
De ouderen onder ons weten dat Belgacom vroeger ook zulke streken uithaalde.
Met veel kwaaie klanten tot gevolg.
Resulaat is dat veel van die klanten weg gelopen zijn zodra het kon.
Belgacom heeft haar bedrijfs politiek al drastich gewijzigd tegenover vroeger.
Ik hoop dat TN deze weg niet uitgaat.
Bedankt aan degene die begrip hebben voor mijn probleem.
Met veel kwaaie klanten tot gevolg.
Resulaat is dat veel van die klanten weg gelopen zijn zodra het kon.
Belgacom heeft haar bedrijfs politiek al drastich gewijzigd tegenover vroeger.
Ik hoop dat TN deze weg niet uitgaat.
Bedankt aan degene die begrip hebben voor mijn probleem.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Tja, en ik heb wel een goed oordeel over deze gang van zaken. Een hele tijd geleden hadden we geen beeld meer bij een pas bestelde film. We doen na veel proberen een beroep op de telenet klantendienst. De vrouw noteerde vriendelijk mijn probleem, en een technieker werd de dag erna verwacht. Ze deed melding van de kostprijs indien het probleem bij mij lag. Met genoeg technische achtergrond kon ik vast stellen dat thuis alles in orde is.
De technieker komt langs en doet de nodige testen op de digicorder. Hier had hij niets vastgesteld. Na een half uur proberen belt hij naar zijn support. Daar konden ze hem vertellen dat het een algemeen probleem was, en dat er bij ons vermoedelijk niets mis zal zijn. Inderdaad na een dag of twee was het probleem verholpen en had ik geen factuur in de bus.
Toen ik fibernet bestelde, deed ik ook een bestelling voor de HD-digicorder. Door een communicatiefout bij telenet werden er twee afspraken gemaakt. Eèn van de docsis3 upgrade voor FN en eentje voor de installatie van de HD digicorder. De oude SD recorder mocht buiten dienst gesteld worden en het primepack mocht behouden blijven.
uiteraard is het fout gegaan omdat het blijkbaar te veel was voor telenet. Het resultaat was twee keer een afspraak voor een technieker, en de sd-recorder bleef in dienst. De technieker had dit opgemerkt en deed alles in èèn afspraak. Hij deed melding van dit euvel in zijn verslag. Ik zag pas bij de afrekening van die maand dat dit niet tot de facturatie was doorgedrongen. Ik belde naar de helpdesk, waar men de aanpassingen deed, en me vertelde dat ik een ander bedrag mocht betalen. Omdat het over een grote som ging was ik vrijgesteld van de extra kost die dus ten laste was voor telenet.
Telenet is dus wel in staat om voor zijn fouten op te komen.
Mocht de technieker bij jouw over de vloer gekomen zijn en had je hem verteld dat het in orde was zonder dat je iets deed, dan had hij ook wel geinformeerd naar de oorzaak elders in het netwerk. De factuur had je misschien wel ontvagen, maar door het verslag van de technieker werd je vrijgesteld van betaling.
De technieker komt langs en doet de nodige testen op de digicorder. Hier had hij niets vastgesteld. Na een half uur proberen belt hij naar zijn support. Daar konden ze hem vertellen dat het een algemeen probleem was, en dat er bij ons vermoedelijk niets mis zal zijn. Inderdaad na een dag of twee was het probleem verholpen en had ik geen factuur in de bus.
Toen ik fibernet bestelde, deed ik ook een bestelling voor de HD-digicorder. Door een communicatiefout bij telenet werden er twee afspraken gemaakt. Eèn van de docsis3 upgrade voor FN en eentje voor de installatie van de HD digicorder. De oude SD recorder mocht buiten dienst gesteld worden en het primepack mocht behouden blijven.
uiteraard is het fout gegaan omdat het blijkbaar te veel was voor telenet. Het resultaat was twee keer een afspraak voor een technieker, en de sd-recorder bleef in dienst. De technieker had dit opgemerkt en deed alles in èèn afspraak. Hij deed melding van dit euvel in zijn verslag. Ik zag pas bij de afrekening van die maand dat dit niet tot de facturatie was doorgedrongen. Ik belde naar de helpdesk, waar men de aanpassingen deed, en me vertelde dat ik een ander bedrag mocht betalen. Omdat het over een grote som ging was ik vrijgesteld van de extra kost die dus ten laste was voor telenet.
Telenet is dus wel in staat om voor zijn fouten op te komen.
Mocht de technieker bij jouw over de vloer gekomen zijn en had je hem verteld dat het in orde was zonder dat je iets deed, dan had hij ook wel geinformeerd naar de oorzaak elders in het netwerk. De factuur had je misschien wel ontvagen, maar door het verslag van de technieker werd je vrijgesteld van betaling.