Disconnects en traagheid fritzbox 7113 Cityline+

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
erroo
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Regelmatig wordt bij mij de internetverbinding verbroken en daarna opnieuw opgestart. Dommel doet steeds metingen, maar ze zeggen dat er niets aan de hand is. Ook lopen de pingtijden soms behoorlijk op. Modem resetten geeft dan even verlichting. Het gebeurt ook vaak 's-avonds en in het weekend. De snelheid is al door Dommel verlaagt van 24 mbit naar 6 mbit. Maar soms zijn er zoveel disconnects dat ie zelf naar 24 mbit terugspringt. De telefoonverbinding is ook vaak slecht. Hebben meer mensen vergelijkbare problemen met Dommel?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kan je eens enkele screenshots posten van de "DSL" Tabs uit je FritzBox (modemwaarden, spectrum, statistics ...)
Misschien kan dit ons helpen voor de "diagnose" ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
erroo
Starter
Starter

philippe_d schreef:Kan je eens enkele screenshots posten van de "DSL" Tabs uit je FritzBox (modemwaarden, spectrum, statistics ...)
Misschien kan dit ons helpen voor de "diagnose" ...
Philippe.
Ik voeg hier een paar screenshots toe. Vandaag was het echter weer redelijk slechts 1 x opnieuw verbonden. Vooral in het weekend is het soms erg.
screenshots fritzbox.pdf
(914.54 KiB) 24 keer gedownload
DelinQuente
Starter
Starter

Ik heb +- de zelfde probleem since 10/12/2010

Hommeconnect, siemens Gigaset sx762 die precies een eigen leven heeft.

Disconnect's van de vrijdag tot nu (moet rap zijn voor die weer aan komt kloppen)

Downlaod/upload snelheden omlaag gegaan

lijndemping Van 43 --> 60+
trien
Starter
Starter

Ik heb de cityline met fritzbox 7113. Het ging een paar weken tamelijk goed, maar nu heb ik vnl. problemen met mijn tel. Mensen kunnen mij nt bellen en als ik tel. hoor ik na de nummerkeuzetoontjes blijvend de kiestoon. Als ik de fritzbox uitschakel en na paar min. weer aanzet, lukt het meestal wel. Vorige week moest ik dit 2x doen op = dag. Probleem is dat ik het nt weet, tenzij ik zelf bel...
Ik heb ook regelmatig dat het infolampje nt brandt en dan werkt mijn internet ook nt. Als Dommel een monitoring doet "kunnen zij geen probleem vaststellen" ? Hoe kan dit probleem vermeden worden?
rogel
Starter
Starter

Ik klaag intussen al twee jaar bij Dommel over alle telefoonproblemen die jij beschrijft. Ik ben al een tiental keren in contact geweest met de technische dienst, ik heb tientallen tickets geopend en tientallen mails gestuurd. De laatste maanden krijg ik het nietszeggend antwoord: wij hebben je lijn gecontroleerd en alles werkt normaal.

Begin van dit jaar heeft Dommel mij aangeraden de Siemens modem te vervangen door de Fritzbox, want dat zou alles oplossen. Ik moest wel 50 EURO betalen. Ik ben op hun voorstel ingegaan, maar er is echter niets veranderd, de problemen blijven bestaan. Vorige week hebben zij iets nieuws bedacht: als ik de Frtzbox inclusief alle draden opstuur, gaan zij die uittesten en als de modem stuk is krijg ik een nieuwe.

Ik heb dit natuurlijk geweigerd, maar ik heb wel voorgesteld een telefoonabonnement te nemen bij een betere provideren dat zij de kostprijs hiervan in mindering zouden brengen van mijn abonnement. Afwachten.

Een goede raad voor iedereen: geen telefoonabonnement bij Dommel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rogel schreef:Een goede raad voor iedereen: geen telefoonabonnement bij Dommel.
Een nog betere raad: neem geen telefonie bij je ISP, maar bij een onafhankelijke VOIP provider. En dit geldt niet alleen voor Dommel. Dit biedt je de hoogste flexibiliteit (vb bij verhuizen, bij veranderen Internetprovider, enz ...), en een goede service.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
erroo
Starter
Starter

rogel schreef:Begin van dit jaar heeft Dommel mij aangeraden de Siemens modem te vervangen door de Fritzbox, want dat zou alles oplossen. Ik moest wel 50 EURO betalen. Ik ben op hun voorstel ingegaan, maar er is echter niets veranderd, de problemen blijven bestaan. Vorige week hebben zij iets nieuws bedacht: als ik de Frtzbox inclusief alle draden opstuur, gaan zij die uittesten en als de modem stuk is krijg ik een nieuwe.
Bij mij hebben ze precies hetzelfde aangeraden en ze doen ook helemaal niks, alleen zogenaamde 24uurs-testen. De naam 24uurs-testen l;opt ook niet, want ze testen alleen maar als de technicus er is (op werkdagen tot 18:00 uur). Volgens mij is er bij hun een stabilteits- of capaciteitsprobleem. Sinds wij adsl2+ hebben, is de stabiliteit heel slecht namelijk. Toen ik ook nog zag, dat indien je een jaarabonnement neemt, een hoge korting krijgt, begon ik het vermoeden te krijgen dat Dommel binnenkort failliet gaat (liquiditeitsprobleem?). Ik ben dan ook serieus aan het overwegen over te stappen naar Telenet (snelheid/stabiliteit) na trouwens jaren een tevreden klant bij Dommel te zijn geweest! Maar ze beginnen het nu toch wel bruin te bakken, door hun klanten niet meer serieus te nemen!

[Mod Edit] fullquote herleid tot het essentiële. zie Forumregels.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hoor telkens de geruchten dat dommel bijna failliet is, maar heeft iemand daar iets tastbaars van?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”