remotely Wake on lan werkt tijdelijk (opgelost!)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
treve01
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

(even herwerkt om het nieuwe lezers veel makkelijker te maken)
Ik wou dus wol doen werken op mn pc via internet, helaas ging dit soms, tot max 5 min na een shutdown, langer niet. router vergat ip en/of mac in de arp tabel.

wat moet je allemaal doen voor wol te doen werken (indien het niet lukt)
- stel windows in om wol toe te laten (zie diverse toppics en je apparatenbeheer/netwerkkaart eigenschappen en energie...)
- stel je bios in om wol toe te laten (power managerment, boot from lan, boot from pci-e,...)
- forward de gebruikte poort in het wol programma naar het ip adres van de pc die je wil wekken (probeer eventueel ook het broadcast adres in het niet wil lukken.) dit is meestal 192.168.1.255 afhankelijk van je subnet en router
- indien je router een dynip heeft, maak een dyndns aan (dyndns.org) en laat deze updaten vanaf je router! (zie laatste post pagina 2)
-test, als het werkt heb je geluk, werkt het nog niet. ga verder
- stel in je router een static ip in (bij dhcp) voor de pc die je wil wollen (zet dit ip ook vast op je pc, ik heb dit gedaan bij netwerkkaart, en ip4 eigenschappen.
- open telnet (laat dit eerst toe op je router poort 23 en gebruik putty)
- add a static arp entry (eventueel eerst cache deleten) (zie ook hiervoor andere topics)
(om niet om de 2 dagen een pm te krijgen:) - open putty, gebruik telnet, login, en typ shell of help voor andere commandos
typ arp -a wacht en kijk
typ nu arp -s (van set) gevolgd door ip adres van de pc, en het mac adres (niet ff:..)
als je geluk hebt is dit alles, typ nu weer arp -a of gewoon arp om te kijken als er perm bij staat en test. is dit niet voldoende, open terug putty, telnet, shell
en typ nu:
ip neigh change 192.168.1.254 lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0 (die eerste krijg je melding bestand niet gevonden ofzo)
ip neigh add 192.168.1.254 lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0

terug arp -a of arp om te kijken naar de tabel, en als het gelukt is zie je normaal nu meer dingen dan de eerste keer je arp deed (flags, en perm). sluit je pc af, wacht een eind, en test het nu nog eens van op het internet bij de buren/vrienden. (het is niet omdat het werkt via lan dat het werkt via internet).

zet ook alle firewalls en anti-virussen uit, en laat eventueel alles toe wat je kunt toelaten. eenmaal het werkt kun je dan 1 voor 1 de beveiligingen terug inschakelen (en telkens testen!) tot je op een punt komt dat het blijft werken, en je netwerk terug veilig is tegen ongewensten.

EN NATUURLIJK SUPER BEDANKT AAN IEDEREEN DE ME GEHOLPEN HEEFT, want alleen was het me niet gelukt, en dit is toch al dag 6 dat ik er mee bezig ben hoor!
niet opgeven als het niet lukt! het kan soms moeilijk worden, maar het resultaat loont.

Als het nog niet lukt kan ik je niet helpen, een pm sturen is dus overbodig! post eventueel een reply zodanig iedereen kan meedenken, maar alles wat ik weet over wake on lan staat hierboven...
extra toevoeging: dit werk niet voor belgacom klanten met firmware van 2009... flashen naar andere versie kan helpen, zie andere topics of sites voor meer info over het flashen van je router's firmware. arp functie is weg geknipt in de versie voor belgacom klanten
Laatst gewijzigd door treve01 16 dec 2010, 12:28, in totaal 6 gewijzigd.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Een korte vraag: draait de PC die je remote WOL't ook een dyndns client die de domeinnaam update waarnaar je WOL't? Als je een PC afsluit met de dyndns client, dan stuurt die (soms) een melding naar de dyndns service om de domeinnaam-IPadres koppeling ongeldig te maken. Als je remote WOL't naar een IP adres ipv een dyndns naam, negeer mijn post dan maar :)
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster

Is WoL via internet wel zo'n goed idee? In principe kan dan iedereen die je IP kent je PC remote aanzetten.
Sub Zero
Administrator
Administrator

Je moet het MAC adres ook al weten. Anders lukt het niet hoor.
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, daar had ik even niet aan gedacht ;)

Ik heb het nu zelf ook eens geprobeerd, en bij mij werkt het enkel als ik 'send as broadcast' uit zet. Via LAN moest dit net aanstaan.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

Sub Zero schreef:Een korte vraag: draait de PC die je remote WOL't ook een dyndns client die de domeinnaam update waarnaar je WOL't? Als je een PC afsluit met de dyndns client, dan stuurt die (soms) een melding naar de dyndns service om de domeinnaam-IPadres koppeling ongeldig te maken. Als je remote WOL't naar een IP adres ipv een dyndns naam, negeer mijn post dan maar :)
de dns tool draait idd op de pc die uitstaat, het leek me praktischer moest de modem dit kunnen eigenlijk.
zal je straks meer nieuws geven, ben gaan testen
Laatst gewijzigd door treve01 06 dec 2010, 22:25, in totaal 1 gewijzigd.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

KK schreef:Inderdaad, daar had ik even niet aan gedacht ;)

Ik heb het nu zelf ook eens geprobeerd, en bij mij werkt het enkel als ik 'send as broadcast' uit zet. Via LAN moest dit net aanstaan.
hmmm, wel grappig dat ik er al 3 dagen mee bezig ben, en jij dit in 5min klaarspeeld :D
broadcast in netwerk naar subnet 0.0.0.0 en werkt altijd, poorten enzo zijn dan zelfs niet nodig.

dit zal ik ook nog eens testen :p

dus porten forwarden naar de pc zelf? of toch .255 broadcast ip? nuja, zal ze er beiden inzetten hé :p

bedankt voor de snelle reacties, ben nog altijd aan het wachten op antwoorden op andere forums hehe userbase ownt!

na test: is dus blijkbaar ip van de pc. dus niet broadcasten werkt dus voor via internet. alleen is dit het geval indien pc juist uitstaat (dit moet ik wel nog eens testen om zeker te zijn. en het kan zijn dat het ook de dyndns is die moeilijk doet! (als je dit leest terwijl ik nog aan het testen ben, weet je dan toevallig ook hoe ik kan vermijden dat mn dyndns niet meer actief is... bv in router zetten, als dit al gaat met een sagem 3464 webracer, al zou dit wel mogen voor zn 139 euro.
tot straks hehe, terug afsluiten en naar leeg scherm kijken voor 10 min
kon dus zo lang niet wachten, maar het ging alvast niet... toen dyndns updater op andere pc gezet en ging nog niet, alleen mijn dns niet aangevinked, dus kan opnieuw gaan testen... blijf het raar vinden dat het eerst wel gaat, en na een tijd niet. dit lijken mij nog 2 opties:
- ofwel dyndns die stopt
- ofwel mn router die na bepaalde tijd niet meer wil forwarden naar de pc, omdat hij deze vergeet? ondanks het vaste dhcp ip adres?
Laatst gewijzigd door treve01 16 dec 2010, 12:31, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Begin al eens zonder dyndns te gebruiken, dan weet je zeker dat dit het probleem niet is :wink:
Je zoekt je dynamisch IP even op nadat je je modem reboot en je kan 36 uur proberen voor je IP hernieuwd wordt :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
treve01
Starter Plus
Starter Plus

te mooi op waar te zijn :-( wel een uitstekend id! :beerchug: maar dns was nu actief via andere pc. terwijl wireshark ofzo erbij gezet (op die 2e pc)

als ik verstuur via internet krijg ik volgende melding: broadcast ARP Who has 192.168.1.12(de te wollen pc) tell 192.168.1.1 (de router)
normaal volgt hierop en antwoord, maar dit komt niet. apr (wat dit ook mag zijn) vind dus de pc niet, en weet dus niet naar waar het pakje te sturen?

het ziet er dus naar uit dat mn port forwarding enzo allemaal goed is, alleen weet de router na een korte tijd niet meer wie wat waar mn pc is.
doe ik nu via eigen wifi + broadcast subnet 0.0.0.0 dan schiet de pc aan. geen meldingen hierover in wireshark (dat snap ik ook nie)

gerelateerde toppics: http://networking-forum.com/viewtopic.php?t=17614
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WOL
- Add a static ARP entry by typing the following two lines into the Web Interface Administration -> Commands section and save with Save Startup.

ip neigh change 192.168.1.254 lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0

dit versta ik totaal niet, waar kan ik dit doen? en hoe?

jaja, de sint heeft alleen maar problemen meegebracht :)
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

WOL Packet is toch layer 2.
Als jij over internet wil, heb je toch layer 3 nodig :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik denk niet dat dat een probleem is... volgens wat ik lees gaat zo'n magic packet vaak via UDP poort 7 of 9... dus indien je die forward naar je broadcast address (al vraag ik me af wat een broadcast address is voor een PC die afstaat, en dus in essentie zelfs geen subnet heeft) zou het volgens mij moeten werken. Persoonlijk zou ik proberen met een forward naar 255.255.255.255 of effectief je broadcast adres van je subnet bv. 192.168.1.255

PS. ARP is address resolution protocol en zorgt voor een koppeling tussen je IP-adres en MAC-adres. Die gaat dmv. een ARP broadcast van WHO HAS IP-address, waarbij de betreffende PC dan antwoord (maar een PC die afstaat kan dat dus niet !) en zo te kennen geeft welk MAC-adres hij heeft.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

honda4life schreef:WOL Packet is toch layer 2.
Als jij over internet wil, heb je toch layer 3 nodig :wink:
die layers gaan buiten mijn kennis... geen id wat ik moet doen layer 2? layer 3?
treve01
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:Ik denk niet dat dat een probleem is... volgens wat ik lees gaat zo'n magic packet vaak via UDP poort 7 of 9... dus indien je die forward naar je broadcast address (al vraag ik me af wat een broadcast address is voor een PC die afstaat, en dus in essentie zelfs geen subnet heeft) zou het volgens mij moeten werken. Persoonlijk zou ik proberen met een forward naar 255.255.255.255 of effectief je broadcast adres van je subnet bv. 192.168.1.255

PS. ARP is address resolution protocol en zorgt voor een koppeling tussen je IP-adres en MAC-adres. Die gaat dmv. een ARP broadcast van WHO HAS IP-address, waarbij de betreffende PC dan antwoord (maar een PC die afstaat kan dat dus niet !) en zo te kennen geeft welk MAC-adres hij heeft.

het forwarden naar 255.255.255.255 heb ik al geprobeerd :p zonder resultaat helaas. ook naar 1.255.

Volgens wat ik ergens gelezen heb lijkt het erop alsof ik manueel iets moet aanpassen in de arp lijst.
ip neigh change 192.168.1.254 lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0

dit komt uit een voorbeeld waarbij je kunt stellen dat 192.168.1.254 = aan mijn 192.168.1.12 mac adres ff:ff... slaat op broadcast mac adres.

ik heb totaal geen id waar ik dit kan/moet doen. wat ze daar eerst doen is ook 9 of 7 forwarden naar het ip van de te wollen pc.
stap 2 add static arp entry
stap3 reboot router

hulp nodig bij stap 2...
volledige site: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WOL

edit: wat ik ook niet snap is waarom de router wel weet dat hij mijn pc moet aansteken wanneer ik dat via eigen netwerk probeer (via dyndns als host ook) maar het niet meer weet wanneer dat signaal volledig van internet komt. zal ook eens naar sagem mailen
Laatst gewijzigd door treve01 07 dec 2010, 13:18, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

treve01 schreef:ik heb totaal geen id waar ik dit kan/moet doen.
Op een Linux router... maar als je dus een huis-tuin-en-keuken router hebt kan je dat wel vergeten (tenzij misschien met DD-WRT erop).
treve01
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:
Op een Linux router... maar als je dus een huis-tuin-en-keuken router hebt kan je dat wel vergeten (tenzij misschien met DD-WRT erop).
sagem webr@cer 3464 vdsl2 van dommel, de belgacom box variant... (139 euro voor betaald) (iemand ervaring met die router? en hoe je gelijkaardig zou kunnen bekomen zonder commands in te geven, dus via de web interface?
Laatst gewijzigd door treve01 16 dec 2010, 12:36, in totaal 2 gewijzigd.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

r2504 schreef:
Kan bevestigen dat WoL i.c.m. met DD-WRT perfect werkt.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

dd-wrt waar haal ik da :p bestaan er switches die dat hebben? en wat is dan de goedkoopste oplossing.
al lijkt het me een zeer triestige gedachte dat wol niet zou gaan met een sagem webracer of bbox
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

http://www.dd-wrt.com/site/support/faq even doorlezen, had je zelf ook wel kunnen vinden
treve01
Starter Plus
Starter Plus

jorgo schreef:http://www.dd-wrt.com/site/support/faq even doorlezen, had je zelf ook wel kunnen vinden
das wel waar eigenlijk... maar geloof me, kheb al veel gezocht! zodanig veel dat de klok niet meer weet waar de klepel hangt en ik zou gaan twijfelen als 1+1 wel nog 2 is
mail gezonden naar sagem, zal daar ook voor aap staan :banana:
ziet er naar uit dat de modem niet supported is. maar versta van heel die dd-wrt eigenlijk weinig
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Als je een BBOX of gelijkaardig gebruikt vrees ik dat het nooit zal lukken (tenzij je alsnog aan een command interface zou geraken).

Tenzij je natuurlijk een andere computer/device actief hebt in je netwerk (maar denk niet dat dat de bedoeling is) die dan het magic packet kan doorsturen.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

ik vind niets voor mijn router op die site. meer info over de router heb ik hier gehaald:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24640

voor de rest op site van sagem ook niets gevonden, kan iemand mij helpen om dd-wrt op mijn modem te krijgen? (laat maar, is niet mogelijk)
Tenzij je natuurlijk een andere computer/device actief hebt in je netwerk (maar denk niet dat dat de bedoeling is) die dan het magic packet kan doorsturen.
heel juist :-)

dus zonder switch die dd-wrt ondersteund moet ik niet hopen op wol? (zodanig ik kan forwarden naar swtich, en switch dan naar pc)

Mod edit: berichten samengevoegd
Laatst gewijzigd door treve01 07 dec 2010, 19:29, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het is trouwens ook geen switch... het zijn routers waarop je DD-WRT (al is het een veronderstelling, geen garantie, dat het daar wel mee kan hé) kan installeren.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

dd-wrt kan ik vergeten op mn router: incapable:# it has an integrated modem
# it has VOIP ports
is er echt niemand die ook een BBbox of sagem fast3464 heeft en wol kan doen werken?
maar opzich is dd-wrt een dwaalspoor(mogelijke oplossing), want het is wake on lan die moet werken, en eigenlijk niet dd-wrt... al brengt het ene het andere mee
da zou toch moeten werken als ie forward naar .255? dit is dan toch verstuur mac + magicpacket naar alle pcs in het netwerk? of ja, hij ziet de pc niet meer in netwerk, omdat ie uit is, dus komt het packetje ook niet toe? hoe de modem laten weten dat de pc wel aanwezig is op bepaald adres, ook indien uit?

juist gelezen: I have been investigating my Sagem F@st 3464 modem a little, to see if it ran Linux (which it does). en met telnet en ssh zou ik ook iets kunnen doen dacht ik?
al raak ik niet in telnet (vraagt login, en psw, en niets klopt) hoe kan ik het passwoord weten?

het probleem is dus dat de router niet meer kan forwarden naar de pc als die uit is(+5min), omdat ie namelijk niet meer weet wie hij is, zo lijkt het alvast. zonder ip kan hij het magic packet niet doorsturen. (al is het dan raar dat hij dit ook niet wil doen naar het broadcast ip) ARP broadcast who has 192.168.1.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

treve01 schreef:hoe de modem laten weten dat de pc wel aanwezig is op bepaald adres, ook indien uit?
Nogmaals, een PC die uitstaat (zelfs met WOL) heeft geen IP-adres omdat hij ook geen actieve TCP/IP stack meer heeft.
treve01 schreef:met telnet en ssh zou ik ook iets kunnen doen dacht ik? al raak ik niet in telnet (vraagt login, en psw, en niets klopt) hoe kan ik het passwoord weten?
Ik denk wel dat de BGC mensen die hier zitten dat wel weten... en misschien kan je het wel vinden mits wat zoeken.
treve01 schreef:het probleem is dus dat de router niet meer kan forwarden naar de pc als die uit is(+5min), omdat ie namelijk niet meer weet wie hij is
En nogmaals... er valt niets te forwarden naar een PC die afstaat... zie vorige opmerking.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

ergens kan ik er wel inkomen dat iets dat dood is, niet bereikbaar is. langs de andere kant blijft de netwerkkaart toch onder spanning? (of zo iets)
wat het mijn nog moeilijker maakt is dat ik hier en daar lees dat ik
# Een vast IP adres moet koppelen aan het MAC adres. Vaak vind je deze opties bij iets als "ARP table" of "Static IP Adresses" enz. Soms moet je telnet gebruiken als deze geavenceerdere functies niet in de webinterface zitten.
dit zou ook iets anders zijn of een static dhcp ip instellen... (dit heb ik dan wel gedaan)

ook begrijp ik niet hoe wake on lan dan kan werken via internet (want het doet het wel bij velen) want die forwarden toch ook? en het lukt wel de eerste 5 min... dan staat mn pc toch ook uit? wat ik dacht te snappen trek ik zwaar in twijfel nu
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

treve01 schreef:ergens kan ik er wel inkomen dat iets dat dood is, niet bereikbaar is. langs de andere kant blijft de netwerkkaart toch onder spanning? (of zo iets)
Je kaart staat inderdaad nog onder spanning, maar zonder TCP/IP stack (da's namelijk een onderdeel van je OS). Je kaart doet dus ook niet meer dan in de packets zoeken naar de stream 6 x FF plus 16 x MAC adres.
treve01 schreef:wat het mijn nog moeilijker maakt is dat ik hier en daar lees dat ik
Ja, ARP is een protocol dat dergelijke tabel (link IP-versus MAC adres) dynamisch aanmaakt, echter je kan daar ook statische entries inplaatsen (vandaar die Linux commando's die je hierboven post).
treve01 schreef:dit zou ook iets anders zijn of een static dhcp ip instellen... (dit heb ik dan wel gedaan)
In theorie kan je op basis daarvan een statische ARP tabel maken... maar blijkbaar doet je router dat dus niet.
treve01 schreef:ook begrijp ik niet hoe wake on lan dan kan werken via internet (want het doet het wel bij velen) want die forwarden toch ook?
Men doet aan routing, da's iets anders dan forwarding.
treve01 schreef:en het lukt wel de eerste 5 min... dan staat mn pc toch ook uit?
Ja, maar dan zit die ARP entry nog in de cache veronderstel ik (al lijkt een default ARP cache verschillende uren te zijn, althans voor Cisco en Juniper ?)
Sub Zero
Administrator
Administrator

r2504 schreef:al lijkt een default ARP cache verschillende uren te zijn, althans voor Cisco en Juniper ?
Unk? Dat zou wel straf zijn. ARP caches worden om de 5 minuten ongeveer vernieuwd hoor. Soms wat korter of langer afhankelijk van het OS/toestel, maar 't zal er niet ver naast zijn.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik vond het ook erg lang... maar ik vond meteen dit...
The default timeout timer for is 4 hours for Cisco devices, this means that a dynamic ARP entry will remain for 4 hours in the cache table before the router attempt to refresh the entry. If the entry is no longer needed it will be removed.
Juniper networks. The default value is 21,600 seconds (6 hours). Use the show config command to display the current value.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

dus eigenlijk moet ik die arp tabel niet bewerken, maar met routing gaan werken, daar het met forwarden toch niet kan lukken (tenzij ik het ip statisch zou kunnen maken in de ARP tabel, maar daar dit niet lukt hoef ik hier niet te zoeken dan?

tablad routing heb ik wel in mn modem, maar routing is nog nieuwer dan arp voor mij :)
en arp is al iets nieuws :p

iemand een id hoe ik dit dan kan instellen? want vorige keer dat ik heb zitten prutsen, met opties in mn modem die ik niet begrijp, was ik mn intenret kwijt en zat er niets anders op dan een hard reset :p (opzich kan het geen kwaad, wan moet toch de meeste dingen nog instellen van de keer ervoor)

zowieso als wol niets wordt heb ik alvast veel bijgeleerd van jullie! en bedankt aan de personen dij mij nog niet opgeven :beerchug:
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

arp op windows is 2 minuuten :wink:
treve01
Starter Plus
Starter Plus

honda4life schreef:arp op windows is 2 minuuten :wink:
moet toch in de router :???: op windows ben je er toch niets mee, want de pc staat uit en zend dan geen ip door naar de router, of heb ik r2504 verkeerd verstaan? (zeer mooi posts vind ik, howja, duidelijk)

nog zo 1tje over route, en ik ben heel blij :angel: volgende geprobeerd in route:
destination gateway subnet metric
LAN Bridge 192.168.1.255 192.168.1.1 255.255.255.255 0 Applied
LAN Bridge 192.168.1.1 192.168.1.1 255.255.255.255 0 Applied
LAN Bridge 192.168.1.12 192.168.1.1 255.255.255.255 0 Applied

dit werkt alvast niet :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

treve01 schreef:dus eigenlijk moet ik die arp tabel niet bewerken, maar met routing gaan werken, daar het met forwarden toch niet kan lukken (tenzij ik het ip statisch zou kunnen maken in de ARP tabel, maar daar dit niet lukt hoef ik hier niet te zoeken dan?
Nee, dat zeg ik niet... ik zeg alléén dat het puur over internet kan werken omdat er dan geen forwarding aan te pas komt. Met een typische home router heb je ook nog eens NAT (en dus forwarding) wat voor extra complicaties kan zorgen.
honda4life schreef:arp op windows is 2 minuuten
Windows staat hier los van... het is de router die z'n ARP cache verliest na 5 minuten.
treve01 schreef:volgende geprobeerd in route
Misschien heb ik je op het verkeerde been gezet met te spreken over routing.... je router doet NAT en je zal het dus moeten oplossen dmv. forwarding. Als je 192.168.1.255 en 255.255.255.255 al beide hebt geprobeerd voor zowel poort 7 als 9 UDP dan denk ik dat je nog weinig kans maakt (tenzij met een statische ARP entry op je router via SSH).
treve01
Starter Plus
Starter Plus

:bang: :bang: :bang:

dus toch arp entry in die router krijgen... via telnet ==> GEEN LOGIN
ik stuur mail naar dommel, met wat blabla verplicht nemen router blabla ik moet info krijgen balbla....
krijg ik deze terug :bang:
"Geachte,
We hebben niet de toestemming om hier met telnet op in te loggen.
Dus kunnen u hiervoor ook geen login/paswoord geven."

is er al iemand in staat geweest dit ww te achterhalen voor dommel (dus niet de belgacom login). staat hier op userbase denk ik zn thread, maar euhm, ging meer over scarlet modem, en hij had javascript om te achterhalen. dit ook eens geprobeerd, maar toen geen internet meer, en router niet meer beschikbaar via 192.168.1.1, dus zal ik geen 2e keer doen (ja, nog een hard-reset, mn modem gaat bijna kapot zijn)
die routing zou ik eerder nodig hebben indien ik nog een router zou hebben, en nog een heel netwerk erbij... zoiets (snelle conclusie)

who the tuut kan ik nu in mn router zonder telnet login? (kheb ook xshell ofzo, maar eenmaal connected kan ik gelijk niets doen, geen commands intypen enzo :(
en beter het verkeerde been, dan totaal geen been :beerchug:
denk ook niet dat ssh werkt op mijn router (of werkt dit normaal altijd?) putty krijg ik niet aan de praat met mn router, bij gebruik van poort 22 krijg ik connection refused, en als ik 23 neem (ingesteld voor telnet) dan krijg ik niets, indien ssh.

ook snel even naar sagem gebeld: sorry meneer, de modem komt van uw internetprovider, en daar hebben wij dus geen informatie over. voor vragen over de router moet u bij uw internetprovider zijn. suggestief: "Het is voor dommel zeker?" :angel: blijkbaar is er daar toch iets raars.... doet ook denken aan firmware versie 2007 vs 2009 voor belgacom. Misschien moet ik bij belgacom aankloppen :???: al zullen ze me daar zien komen zeker, non-belgacom klant, waarom zouden ze die helpen.... misschien eens mail sturen naar Van Quickenborne en aankaarten dat men je verplicht om een DIE router te nemen van hun, voor geen goedkope prijs dan nog wel, en dat je dan over dit product geen info kan krijgen! zat geen boekje bij de doos... niets, en als je naar gelijk wie belt kunnen ze je niet helpen! (en dan heb ik eigenlijk mn probleem nog niet kunnen uitleggen hé) maar goed, dit is mss een beetje tever offtopic, maar met dat het laatst in het nieuws was dacht ik, dit mag er ook nog bij (het is nu toch al een boek aan het worden, een blaadje meer of minder.... hopelijk heeft dommel alsnog meer nieuws, want zonder telnet en zonder ssh wordt het toch de handoek... bijna week mee bezig, en ben werkloos, dus zeg maar full time

dommel: "geachte,
Er is geen handleiding beschikbaar van de modem.
Dus kunnen we ook niet verder helpen buiten de support voor het standaard pakket(online brengen van de modem)"

kortom, ze kennen hun eigen router niet bij dommel, al wie dus hoopt op een firmware update heeft het dus in zn oog, want hoe zouden ze die maken! tenzij belgacom over de brug komt met een update voor dommel en scarlet enzo, maar kweet niet hoe dit B2B is afgesproken natuurlijk.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
lees bovenstaande indien u tijd heeft...

Ik zit nu in telnet, en heb daar ook ssh gevonden... beetje gegoogeld maar is me niet duidelijk hoe ik nu precies die arp entry moet ingeven. iemand raad (laatste loodje)
ik heb nu eerst delete gedaan. en dan arp -a ip pc mac van pc
moet dit hier niet het mac van broadcast zijn? ff:...

haaap, ik denk dat het werk zzzzzzzz

efkes telnet uitzetten, want zoals ik het nu bedenk ben ik zeer hackbaar hehe (login staat hier op forum hehe)

Werkt! Eerste post aangepast zodanig niet iedereen dit boek moet lezen, enkel de eerste post
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

(hier dommel vdsl2 plus fixed ip)
Ik ben er al zolang mee bezig geweest maar kreeg het ook nooit langer aan de praat dan enkele uren na een shutdown.

Ik heb nog nooit met telnet/ssh gewerkt.

Zou je een stappenplan kunnen beschrijven hoe ik deze laatste stap moet inorde krijgen om die arp tabel aan te passen.
Verder heb ik alles inorde gekregen, vast ip van isp, vast ip in de netwerksettings van de pc, router geeft ook vast ip aan het juiste mac adres van men pc,...
Alle port forwards staan juist.
Maar ben dus een complete leek ivm telnet/ssh commando's en arp tabellen.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

download putty, en laat telnet toe in router (remote acces poort 23
gebruik de login admin OLOVDSL2
eenmaal binnen gebruik dan command "shell"
dan ben ik naar hier gesurft: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WOL en lees "Remote Wake On LAN via Port Forwarding" (beetje vanonderen)

voor je begint, bekijk de arp tabel eens met arp en arp -a (maar ik zeg het, eigenlijk ben ik newb hoor, ik weet eigenlijk niet waarover ik praat).
als het gelukt is, dan zie je er nu perm van permanent bij je ip staat, waar dit vroeger niet was. is dit niet zo, dan moet je eens goed kijken hoe je het anders kan doen (arp -h) en dan zul je redelijk wat mogelijke commands zien, dit kan je dan gebruiken om het eventueel nog een 2e keer te proberen indien het eerste niet lukte.
Laatst gewijzigd door treve01 10 dec 2010, 11:31, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Post nu eens netjes wat je precies gedaan hebt (ipv. die rommelige post hierboven) :lol:

Bedoeling is dat we niet enkel jou helpen, maar dat het daarna ook duidelijk is voor anderen.
treve01
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:Post nu eens netjes wat je precies gedaan hebt (ipv. die rommelige post hierboven) :lol:

Bedoeling is dat we niet enkel jou helpen, maar dat het daarna ook duidelijk is voor anderen.
ik heb mn modem powerless gezet, hierdoor is hij alles terug vergeten. opnieuw ingesteld:
putty: shell ==>
arp -d 192.168.1.x (met x is ip van je pc)
arp -a ( kijken)
arp -s 192.168.1.x XX:XX:XX:XX:XX:XX (XX = mac van je pc, zie cmd ipconfig /all)

omdat ik niet zeker wist of dit voldoende was, heb ik ook het volgende gedaan:
"ip neigh change 192.168.1.x lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0"
en
"ip neigh add 192.168.1.x lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0"

terug controleren met arp -a: nu zie je 192.168.1.x gevolgd door mac, gevolgd door perm. merk op dit het er nu anders uitziet als doen je de eerste keer arp-a deed. gevolgd door een test gevolgd door ok

opmerking: Dyndns kan je in je router instellen: log eerst in (als admin) en copy/paste: javascript:mimic_button('goto: 9037..') in adres balk (waar 192.168.1.1 stond dus) (verander door 9035 indien oude firmware). zodanig je wake on lan de volgende dag ook nog werkt (wat het hier dus niet deed, daardoor dus ook deze toevoeging. laat ook iets weten als het nu gelukt is of niet, is altijd leuker...)

extra opmerking: de nieuwe firmware van belgacom heeft arp geknipt in de router, een static arp functie aanmaken zoals hier beschreven gaat niet! de enige oplossing die ik weet, is de oude firmware er op smijten (bv dommel versie van 2007) tenzij iemand nog een andere oplossing zou hebben, maar ik vrees er voor!
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Ik probeer dit irritant probleem ook te verhelpen. Ik zit bij Scarlet (One) en heb dus zo'n Sagem modem. Echter is mijn firmware "Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47" en dus niet meer deze van 2007. Ik keek via de shell als ik nog aan arp geraak, maar ik krijg een error die zegt "arp: not found".

Kan ik nu nog iets doen om arp werkende te krijgen op mijn sagem? Is het mogelijk om zelf de firmware van 2007 te flashen zonder dat dit invloed heeft op mijn telefonie/digitale tv/internet?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”