Userbase op Facebook

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Naar het schijnt is RSS dood en zijn Twitter en Facebook tegenwoordig de manieren om mensen nog te bereiken met nieuws.

Dussss...

Twitter
Op Twitter zijn we al een tijdje goed aanwezig en hebben daar ondertussen al bijna 250 volgers (followers, klinkt raar in Het Nederlands)! Voor wie twitter gebruikt kan dus ons toevoegen via https://twitter.com/userbase

Facebook
Maar niet iedereen heeft Twitter, Facebook is populairder en daarop hebben we sinds kort ook een fanpage: http://www.facebook.com/pages/Userbase/168886093145080 http://www.facebook.com/userbase. Voorlopig publiceren we daar enkel het nieuws van de voorpagina op, maar afhankelijk van hoe populair we op facebook worden kunnen we daar ook meer mee gaann doen :-).

10.000 fans hebben is leuk, maar weet je wat écht leuk is? 10 miljoen fans hebben! (vrij naar the social network).

Voorlopig nog een redelijk 'lelijke' url, zal veranderen, maar eerst moet de fanpage nog groeien :-)

Tot facebooks of Twitter en zeker ook: het forum!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Facebook is een heel goeie manier om userbase te doen kennen bij mensen die het nog niet kennen. Dus allen daarheen en geef het door aan je vrienden ;). Mij ga je daar trouwens niet vinden, sorry :P.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Goed idee :)

You got an extra fan
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

'k Heb me toegevoegd.

Vanaf 25 fans heb je geen 'lelijke' URL meer nodig, dus dat zal over een paar uurtjes wel in orde zijn ;)
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Done!

Goed initiatief. :beerchug:
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 4 keer

nice ;-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

We gaan wel moeten oppassen voor versnippering, en ervoor zorgen dat dit geen tweede parallel Forum wordt.
Ik zag bv dat FritzBox ook aanwezig is op Facebook, en er ontstaat daar een heel discussie Forum van users met vragen/problemen, parallel aan de reeds bestaande fora.

Wat met privacy ? Userbase leden die hier alleen met nickname bekend zijn, geven daar wel veel meer privacy vrij als ze zich lid maken van de Userbase fanclub ?

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Best het facebook forum uitschakelen en de mensen doorverwijzen naar hier!
Anders kom je inderdaad topics dubbel tegen.
Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Goeie opmerking! Funkstar zijn oplossing lijkt me de beste.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Goztow schreef:Mij ga je daar trouwens niet vinden, sorry :P.
Idem. Facebook is voor janetten! :P
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Facebook-forum is foetsjie.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Eindelijk. Anoniem hier, anoniem daar :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sub Zero schreef:
Goztow schreef:Mij ga je daar trouwens niet vinden, sorry :P.
Idem. Facebook is voor janetten! :P
Ik doe ook niet mee aan die peutertuin...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Allé jong, nog zo leuk, al die oude schoolvrienden waar je eindelijk vanaf was kunnen je terug beginnen stalken ;-) .... (met java games)
meon
Administrator
Administrator
Provider

En we hebben http://www.facebook.com/userbase :) (verbaast me dat dat nog niet weg was)

en r2504, peutertuin... bwa, 't is een beetje hoe ge het gebruikt. Inderdaad wel vervelend als ge al die games moet negeren, maar eenmaal ingesteld (per game weliswaar) valt het wel mee. Zo zie ik nog eens foto's van kennissen die ik anders niet zou zien of kunt ge nog eens mensen die ge uit het oog verloren waart terug in het vizier krijgen.
Zo bvb gisteren nog een meisje waar ik jaren geleden nog mee op vakantie ben geweest tegen gekomen en blijkbaar is die nu getrouwd en heeft pas een kindje gekregen :)
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

ldvd dus :cry:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

philippe_d schreef: Wat met privacy ? Userbase leden die hier alleen met nickname bekend zijn, geven daar wel veel meer privacy vrij als ze zich lid maken van de Userbase fanclub ?
Boh, zij die niet wensen dat hun naam daar verschijnt, moeten geen lid worden. Trouwens, er wordt niet gelinkt van naam aan account. Dus ik kan even goed Lord Utopia zijn en Christophe Peeters heten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:en r2504, peutertuin... bwa, 't is een beetje hoe ge het gebruikt.
Ik hou het wel bij LinkedIn.com ... is al moeilijk genoeg om daar een selectie te doen van waardevolle contacten.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Ik dacht dat ik de enige was die niets van Facebook moest hebben :) Maar ik begrijp wel wat andere mensen zo leuk vinden aan Facebook - good for them :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

philippe_d schreef:Wat met privacy ? Userbase leden die hier alleen met nickname bekend zijn, geven daar wel veel meer privacy vrij als ze zich lid maken van de Userbase fanclub ?
Zoals Lord eerder zei de keuze van Facebook member en dan nog eens fan te worden is vrij!
Snap trouwens die commotie niet? Ik was ook geen Facebook fan maar met tijd heb ik het wel leren appreciëren.
Eigen keuze!

Trouwens Philip, mensen die hier al een tijdje op het forum zitten en een beetje een goed geheugen hebben weten u identiteit al.
Your identity has already been compromised, wat trouwens destijds ook u keuze was.

Ik vond het raar dat net jij die vraag stelde.
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Een gewone fan kan op facebook niet zien wie de andere fans zijn, hij ziet enkel 6 "willekeurige" personen.
Enkel de beheerder(s) kan de volledige lijst zien.

Persoonlijk vind ik het goed om de userbase-posts in het facebook overzicht te krijgen.
Ik ben wel aanwezig op facebook, maar geen heel actieve poster. Ik geef toe dat dat ook wel uit privacy overwegingen is: je weet nooit hoe lek facebook is, en hoe populairder voor users, hoe populairder voor hackers.
Maar op verloren momenten, zoals tijdens het wachten op een trein, bekijk ik wel regelmatig facebook.
Daarnaast beheer ik ook wel een min of meer zakelijke "fan-pagina" op facebook, en dat heeft al nieuwe klanten opgeleverd.

Pure zakelijke contacten weiger ik echter meestal op facebook, daar houd ik het op Linkedin.
meon
Administrator
Administrator
Provider

't is nu ook maar een eerste experimentje, misschien dat we op bepaald moment ook meer dan enkel de titel kunnen doorposten, dit gaat nu via twitterfeed.
't Is een voorbereiding om ook op de site dan de facebook-like toe te voegen of de twitter-retweet (op een nette manier). Aangezien ik zelf ook niet altijd even wild ben van die overal heersende facebook-integratie ook zien hoe mensen op de site daar zich uit kunnen 'opt-outen' of zo.

Enfin ja, ik ben wel beetje usability-gericht, dus ik hoop daar een mooie oplossing voor te kunnen verzinnen :)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

meon schreef:Zo bvb gisteren nog een meisje waar ik jaren geleden nog mee op vakantie ben geweest tegen gekomen en blijkbaar is die nu getrouwd en heeft pas een kindje gekregen :)
Pas maar op... :angel:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”