Cityline en reverse DNS

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
djwoozie
Starter
Starter

Ik heb Cityline abbonement (200gb en vast IP e.d.) en de reverse DNS is foutief ingesteld. (dus het IP verwijst naar een DNS naam maar die DNS naam verwijst niet terug naar het IP adres).
Misschien een detail maar hierdoor hangen SSH logins naar externe servers langer dan normaal omdat ze tijdens het inloggen de DNS steeds als 'verdacht' aangezien wordt.

Ik heb ook een gratis domein gekregen van hen, en wou de reverse DNS daarop laten instellen. Ik heb daarvoor een mail gestuurd naar support@... , 2 emails gestuurd via de helpdesk van hun gebruikspagina dinges en tenslotte een mail via hun ticketsysteem die los staat op de site.
Enkel op dat laatste kreeg ik een (volledig) onrelevant antwoord over gratis hosting. :???:

In een van de andere topics had ik gelezen dat ze dit deden (de topic is ondertussen 3 jaar oud ofzo) maar blijkbaar doen ze dit niet meer..

Als ze de DNS gewoon fixen, ook al is het niet ingesteld op mijn eigen domeinnaam zou ik het ook al leuk vinden. Enig idee?

Mvg
xdrie
Starter
Starter

Mijn reverse hebben ze nooit willen aanpassen zelfs, ookal was de optie in die tijd nog actief.

Ik had mijn domainregged op Registered: Tue Oct 5 2010 en ben nog steeds aan het wachten tot ze de dns servers instellen. Via de crm kan je dit instellen zonder effect, mails lezen ze niet :bdaysmile:
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

A record met je eigen (sub)domein op je IP ...
Waarom zou je de hostname van Dommel gebruiken?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Toevallig, gisteren ook die vraag gestuurd naar Dommel :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

ook gevraagd, nul op het request gekregen. Ze doen dit niet meer, reverse DNS entries toevoegen. Voor het beheer van je domeinnaam die ze je zogezegd gratis bezorgen moet je ook bij een ander zijn. Want neen, Dommel vind het blijkbaar niet nodig de DNS regels te volgen als registrar ...
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Stel uw nameservers in naar uw eigen nameserver en stel daar uw dns en reverse in.

Voor gratis dns servers: https://dns.he.net
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”