Aangesloten 26/10, kan ik nog opzeggen?
Ik ben onlangs verhuisd, en was tot op dat moment een tevreden Scarlet-klant (FUP abonnement, 20/1,5 Mbps, geen klachten, al ben ik blij dat ik de helpdesk toen niét nodig gehad heb).
Door een samenloop van omstandigheden (slechte communicatie intern bij en extern vanuit Scarlet) heb ik beslist om internet bij Telenet te nemen. Ik ben al sinds jaar en dag klant bij hen voor digitale TV, en zij waren die 18/11 komen installeren. 25/11 passeerde uiteindelijk een technicus van Scarlet - ik was al verhuisd sinds 25/10 - en die kon mij alleen maar met een ongemakkelijke grijns vertellen dat er een kabelbreuk zou zijn tussen de wijkcentrale en de Belgacomkast in de kelder van mijn appartementsblok (nieuwbouwappartement, is nog een halve werf). Geen internet dus. Communicatie van Scarlet over mogelijke aansluiting was op het grove af - de helpdeskslet stelde vrolijk dat dat maanden kon duren eer ik internet had, en neen meneer, wij hebben daar geen zicht op, en wij hebben ook geen nummer van Belgacom waarop ze u wél kunnen vertellen wanneer die kabel gefikst wordt hoor - dus ik heb beslist om 26/11 Telenet aan te spreken, te meer omdat al hun apparatuur er al lag, en dus internet te nemen. 100 GB per maand is voor mij niet voldoende, dus ik heb bij hen hun Turbonet-abo genomen à 61 € per maand (Scarlet, ter vergelijking, 35 € inclusief Belgacomlijn... Helaas). Ik heb het internetabonnement diezelfde avond nog geactiveerd.
Ondertussen heb ik 1) gemerkt dat de Telemeter niet eens mijn verbruik weergeeft, dat onding geeft gewoon een metertje weer, en wat paternalistisch gewauwel over hoe ik een voorbeeldige internetter kan worden en mijn dik betaalde verbinding kan gebruiken om mijn mail te checken en een beetje te chatten (maar vooral niet voor de dingen waarvoor zo'n in verhouding vette lijn dient), en 2) van de 'technische' dienst van telenet te horen gekregen dat ik mij niet zo moet aanstellen - 30 Mbps, bij kabel is dat veel minder een vaag theoretisch maximum dan bij ADSL was me altijd gezegd, terwijl ik met moeite over de helft ga (18 Mbps is zowat het absolute maximum - heb zo'n simpel Motorola-ding, weet niet of dat meespeelt). Enfin, meneer vond dat ik niet zo moeilijk moest doen - ook al krijg ik maar 60% van de snelheid die geadverteerd wordt, en lijkt het er op sommige momenten op dat Telenet verkeer beperkt (mijn uploads draaien soms elk met een paar kbps, om dan weer op een bepaald moment de volledig beschikbare upload te verbruiken).
Ik heb hier en daar gelezen dat Telenet tot één maand na aankoop zou op te zeggen zijn (en online geven ze 14 dagen bedenktijd). Ik heb een Self Starter genomen, weet niet of dat uitmaakt. Heb ook de Algemene Voorwaarden gedownload en even uitgeplozen, maar ik kan alleen maar vinden dat je als klant mag opzeggen voor de minimumtermijn van het contract (1 jaar) verstreken is als Telenet de voorwaarden wijzigt. Aangezien mijn contract ingegaan is na 1/10 en dus ook volledig onder de nieuwe voorwaarden valt, lijkt mij dat er geen achterpoortje te zijn - of vergis ik mij?
Kan er iemand mij vertellen of ik nu effectief nog kan opzeggen? Geldt hier de wet over aankoop op afstand? Ik heb met de klantendienst gebeld om te informeren hoelang het zou duren om internet te activeren, en ik heb dan die avond zelf nog alle stappen doorlopen met die Self Starter (waar dus geen technicus of extra Telenet-apparatuur bij aan te pas komt). De Telenet-site zelf spreekt over 14 dagen bedenktijd bij 'online' bestellingen, maar het is mij onduidelijk of een telefonische aanvraag + Self Starter daar ook onder valt (het is in ieder geval niet aangekocht in een winkel).
Door een samenloop van omstandigheden (slechte communicatie intern bij en extern vanuit Scarlet) heb ik beslist om internet bij Telenet te nemen. Ik ben al sinds jaar en dag klant bij hen voor digitale TV, en zij waren die 18/11 komen installeren. 25/11 passeerde uiteindelijk een technicus van Scarlet - ik was al verhuisd sinds 25/10 - en die kon mij alleen maar met een ongemakkelijke grijns vertellen dat er een kabelbreuk zou zijn tussen de wijkcentrale en de Belgacomkast in de kelder van mijn appartementsblok (nieuwbouwappartement, is nog een halve werf). Geen internet dus. Communicatie van Scarlet over mogelijke aansluiting was op het grove af - de helpdeskslet stelde vrolijk dat dat maanden kon duren eer ik internet had, en neen meneer, wij hebben daar geen zicht op, en wij hebben ook geen nummer van Belgacom waarop ze u wél kunnen vertellen wanneer die kabel gefikst wordt hoor - dus ik heb beslist om 26/11 Telenet aan te spreken, te meer omdat al hun apparatuur er al lag, en dus internet te nemen. 100 GB per maand is voor mij niet voldoende, dus ik heb bij hen hun Turbonet-abo genomen à 61 € per maand (Scarlet, ter vergelijking, 35 € inclusief Belgacomlijn... Helaas). Ik heb het internetabonnement diezelfde avond nog geactiveerd.
Ondertussen heb ik 1) gemerkt dat de Telemeter niet eens mijn verbruik weergeeft, dat onding geeft gewoon een metertje weer, en wat paternalistisch gewauwel over hoe ik een voorbeeldige internetter kan worden en mijn dik betaalde verbinding kan gebruiken om mijn mail te checken en een beetje te chatten (maar vooral niet voor de dingen waarvoor zo'n in verhouding vette lijn dient), en 2) van de 'technische' dienst van telenet te horen gekregen dat ik mij niet zo moet aanstellen - 30 Mbps, bij kabel is dat veel minder een vaag theoretisch maximum dan bij ADSL was me altijd gezegd, terwijl ik met moeite over de helft ga (18 Mbps is zowat het absolute maximum - heb zo'n simpel Motorola-ding, weet niet of dat meespeelt). Enfin, meneer vond dat ik niet zo moeilijk moest doen - ook al krijg ik maar 60% van de snelheid die geadverteerd wordt, en lijkt het er op sommige momenten op dat Telenet verkeer beperkt (mijn uploads draaien soms elk met een paar kbps, om dan weer op een bepaald moment de volledig beschikbare upload te verbruiken).
Ik heb hier en daar gelezen dat Telenet tot één maand na aankoop zou op te zeggen zijn (en online geven ze 14 dagen bedenktijd). Ik heb een Self Starter genomen, weet niet of dat uitmaakt. Heb ook de Algemene Voorwaarden gedownload en even uitgeplozen, maar ik kan alleen maar vinden dat je als klant mag opzeggen voor de minimumtermijn van het contract (1 jaar) verstreken is als Telenet de voorwaarden wijzigt. Aangezien mijn contract ingegaan is na 1/10 en dus ook volledig onder de nieuwe voorwaarden valt, lijkt mij dat er geen achterpoortje te zijn - of vergis ik mij?
Kan er iemand mij vertellen of ik nu effectief nog kan opzeggen? Geldt hier de wet over aankoop op afstand? Ik heb met de klantendienst gebeld om te informeren hoelang het zou duren om internet te activeren, en ik heb dan die avond zelf nog alle stappen doorlopen met die Self Starter (waar dus geen technicus of extra Telenet-apparatuur bij aan te pas komt). De Telenet-site zelf spreekt over 14 dagen bedenktijd bij 'online' bestellingen, maar het is mij onduidelijk of een telefonische aanvraag + Self Starter daar ook onder valt (het is in ieder geval niet aangekocht in een winkel).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Niet dat het mijn zaken zijn maar ga je via mobiel internetten aangezien je geen werkend koperpaar ter beschikking hebt en Telenet zou willen opzeggen? 
Of wordt het satelliet?

Of wordt het satelliet?
Voorlopig zal het effe zonder moeten dan. Ik heb uiteindelijk al een dikke maand zonder gezeten, en dat heb ik ook overleefd, dus... I'll make do
.

- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als er een kabelbereuk is tussen de wijkkast en uw appartementsblok is het bullshit dat belgacom u maanden in de kou laat staan zonder internet. Als ik u was zou ik eens rechstreeks contact opnemen met belgacom om dit aan te kaarten. Die technicus die dat kwam installeren had dit trouwens zelf moeten melden aan belgacom om dit asap te laten herstellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Je kan toch ook downgraden (kost 50 euro) naar BasicNet (18,90/maand) in afwachting dat je koperpaar hersteld is?
De verbrekingsvergoeding zal dan allicht veel minder bedragen en je hebt internet in tussentijd...
De verbrekingsvergoeding zal dan allicht veel minder bedragen en je hebt internet in tussentijd...
De technicus heeft dat ook doorgegeven zegt ie, en ik heb vandaag weer een SMS gehad van Scarlet dat zij 21/12 (...) nog es zullen passeren. Ik heb al meer aan telefoontjes naar Scarlet uitgegeven dan aan abonnementsgeld in die twee maand dat ik met die bureaucraten daar bezig ben.Trojan schreef:Als er een kabelbereuk is tussen de wijkkast en uw appartementsblok is het bullshit dat belgacom u maanden in de kou laat staan zonder internet. Als ik u was zou ik eens rechstreeks contact opnemen met belgacom om dit aan te kaarten. Die technicus die dat kwam installeren had dit trouwens zelf moeten melden aan belgacom om dit asap te laten herstellen.
eternum: dat is een mogelijkheid, maar als ik het volledig kan opzeggen doe ik dat liever. Ik moet toegeven dat ik met open ogen in dat marketingverhaaltje ben ingetrapt van hun top 25 downloaders en al dat gebral.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het zou wel tof zijn moesten eerst de lassers van belgacom langs geweest zijn alvorens scarlet terug iemand stuurt. Blijven pushen zou ik zeggen.B schreef:De technicus heeft dat ook doorgegeven zegt ie, en ik heb vandaag weer een SMS gehad van Scarlet dat zij 21/12 (...) nog es zullen passeren.Trojan schreef:Als er een kabelbereuk is tussen de wijkkast en uw appartementsblok is het bullshit dat belgacom u maanden in de kou laat staan zonder internet. Als ik u was zou ik eens rechstreeks contact opnemen met belgacom om dit aan te kaarten. Die technicus die dat kwam installeren had dit trouwens zelf moeten melden aan belgacom om dit asap te laten herstellen.
lolIk heb al meer aan telefoontjes naar Scarlet uitgegeven dan aan abonnementsgeld in die twee maand dat ik met die bureaucraten daar bezig ben.

Ge zijt niet de eerste, en zeker niet de laatste.Ik moet toegeven dat ik met open ogen in dat marketingverhaaltje ben ingetrapt van hun top 25 downloaders en al dat gebral.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Dat weet ik dus niet, of dat al gefikst is (of gefikst gaat zijn tegen dan - ik hoop van harte van wel).
Maar back ontopic: kan ik Telenet nog opzeggen?
Maar back ontopic: kan ik Telenet nog opzeggen?

- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13626
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Wachten tot lord utopia of proxiboyke antwoorden: dat zijn de specialisten bij uitstek voor zo'n dingen. Die kennen al die algemene voorwaarden vanbuiten!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Qua snelheid: ik neem toch aan dat je PC via een netwerk-kabel verbonden is?
Met een goede Wireless G of slechte N is die 18 Mbps wel logisch....
Ben je wel met een kabel verbonden, dan zou ik nogmaals bellen met Telenet, en duidelijk maken dat je je abbo stop wil zetten vanwege die reden.
Hopelijk wordt de doorverbonden met second line...
Met een goede Wireless G of slechte N is die 18 Mbps wel logisch....
Ben je wel met een kabel verbonden, dan zou ik nogmaals bellen met Telenet, en duidelijk maken dat je je abbo stop wil zetten vanwege die reden.
Hopelijk wordt de doorverbonden met second line...
Ik heb een Netgear WNDR3700, die zowel op de WAN- als de LAN-poort(en) Gigabit heeft. Dus inderdaad, de snelheid is belabberd - zelfs met een gewone Fast Ethernet-router zou 30 Mbps geen probleem mogen zijn. De bekabeling is CAT5E, server heeft eveneens een Gigabit NIC (al is dat rommel van Realtek, en die gaat met moeite boven de 200 Mbps
).
De (door de 'techische dienst' van Telenet voorgestelde) speedtest (http://speedtest.telenet.be) geeft 18 Mbps aan down, en de geadverteerde 1,25 Mbps up. Dus er schort wel degelijk iets.

De (door de 'techische dienst' van Telenet voorgestelde) speedtest (http://speedtest.telenet.be) geeft 18 Mbps aan down, en de geadverteerde 1,25 Mbps up. Dus er schort wel degelijk iets.
Laatst gewijzigd door B 03 dec 2010, 14:18, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
't Was maar ff voor de zekerheid...
Maar ik zou toch nog eens bellen.
Tweede optie is, Telenet (Charlotte) contacteren via Twitter
Maar ik zou toch nog eens bellen.
Tweede optie is, Telenet (Charlotte) contacteren via Twitter
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is dat op basis van een éénmalige test... of haal je constant die lage snelheid ?B schreef:De speedtest (http://speedtest.telenet.be) geeft 18 Mbps aan down, en de geadverteerde 1,25 Mbps up. Dus er schort wel degelijk iets.
Kijk trouwens eens in 'Netwerk door de knieen'... je zal merken dat er verschillende mensen zijn met dit probleem.
Constant - als ik dingen download tenminste. Eén torrent haalt makkelijk 2,2 MBps (wat dicht in de buurt van het theoretische maximum van mijn 20/1,5 Scarlet-abo komt), als ik er meerdere binnenhaal dan blijft dat op 2,2-2,3 MBps steken. Het is dus weldegelijk constant. De snelheidstest heb ik gisteren gedaan, tegen die 2,2-2,3 MBps maximum loop ik al aan sinds mijn activatie.
In ieder geval, dat is niet het probleem (al voel ik mij wel bekocht). Als ik Telenet niet kan opzeggen dan stap ik zoals iemand suggereerde gewoon over naar het goedkoopste tarief en houd ik vrolijk Scarlet (is nog niet opgezegd). De klantendienst van Scarlet mag dan op nog minder trekken dan die van Telenet, maar zij leveren tenminste wel waarvoor ik betaal.
In ieder geval, dat is niet het probleem (al voel ik mij wel bekocht). Als ik Telenet niet kan opzeggen dan stap ik zoals iemand suggereerde gewoon over naar het goedkoopste tarief en houd ik vrolijk Scarlet (is nog niet opgezegd). De klantendienst van Scarlet mag dan op nog minder trekken dan die van Telenet, maar zij leveren tenminste wel waarvoor ik betaal.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als "je dingen download" is niet meteen de ideale referentie.
Resultaten graag van http://speedtest.net met als server "Mechelen".
Resultaten graag van http://speedtest.net met als server "Mechelen".
1) Ik heb, zoals hierboven vermeld, al een test uitgevoerd met de testsite van Telenet zelf, op vraag van Telenet zelf.
2) Een gesloten torrentsite met honderden seeders lijkt me anders best betrouwbaar, maar goed. De Glasnost-test kloeg in ieder geval over het signaal, wat ook al iets zegt. Ik apprecieer de uitgestoken hand, maar ik heb geen interesse in 60+ € per maand en een 'technische dienst' die mijn verhaal afdoet als larie en apekool.
Dus: graag terug ontopic
.
2) Een gesloten torrentsite met honderden seeders lijkt me anders best betrouwbaar, maar goed. De Glasnost-test kloeg in ieder geval over het signaal, wat ook al iets zegt. Ik apprecieer de uitgestoken hand, maar ik heb geen interesse in 60+ € per maand en een 'technische dienst' die mijn verhaal afdoet als larie en apekool.
Dus: graag terug ontopic

Laatst gewijzigd door B 03 dec 2010, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
Je zult nu bij Telenet jou volledig jaar moeten uit doen,omdat je na de algemene voorwaarden klant bent geworden(Turbonet).En als je overstapt naar 'n goedkoper tarief,ben je 50 euro acti... kwijt + weer 12 maanden vast.B schreef:
Als ik Telenet niet kan opzeggen dan stap ik zoals iemand suggereerde gewoon over naar het goedkoopste tarief en houd ik vrolijk Scarlet (is nog niet opgezegd). De klantendienst van Scarlet mag dan op nog minder trekken dan die van Telenet, maar zij leveren tenminste wel waarvoor ik betaal.
Twaalf maand aan 60 € of twaalf maand aan 20 € + één maand aan 60 € en 50 € activatie... Ik weet het wel
.

Hopelijk voor jou geen boete omdat je na 2 maand duurder(turbo) abo zonder wettige reden overstapt naar goedkoper.B schreef:Twaalf maand aan 60 € of twaalf maand aan 20 € + één maand aan 60 € en 50 € activatie... Ik weet het wel.
Mischien alleen activ.....omdat jou turbo niet gratis was de eerste maanden.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En wie zegt dat iemand anders wel meer zou halen ? Het neemt niet weg dat ik je wil geloven dat men eventueel een slechte peering zou hebben, of zelfs torrents afknijpt... maar zolang je niet aangeeft (dmv. een speedtest naar Mechelen) of het een lokaal probleem is voor jou ben je hier puur aan het speculeren.B schreef:Een gesloten torrentsite met honderden seeders lijkt me anders best betrouwbaar, maar goed.
Kijk, voor de laatste keer: een door Telenet zelf gesuggereerde snelheidstest is *geen* speculatie. Waarom zou Telenet een test suggereren die in hun eigen nadeel uitvalt?
Verder geeft de titel van het topic mijn vraag duidelijk aan, ik stel dan ook (nogmaals) voor dat we het hierbij laten wat de downloadsnelheid betreft. Ik heb een kat in een zak gekocht en ik wil er zo snel mogelijk van af. Van alle redenen waarom ik spijt heb van deze aankoop is de downloadsnelheid de minst belangrijke. Ik weet dat jullie suggesties goedbedoeld zijn maar ik heb al duidelijk aangegeven dat het daar niet om draait, anders was mijn topictitel ook wel anders geweest.
Als iemand mij kan vertellen of ik nog kan opzeggen, dan graag. Indien niet: vervuil mijn topic niet verder.
Verder geeft de titel van het topic mijn vraag duidelijk aan, ik stel dan ook (nogmaals) voor dat we het hierbij laten wat de downloadsnelheid betreft. Ik heb een kat in een zak gekocht en ik wil er zo snel mogelijk van af. Van alle redenen waarom ik spijt heb van deze aankoop is de downloadsnelheid de minst belangrijke. Ik weet dat jullie suggesties goedbedoeld zijn maar ik heb al duidelijk aangegeven dat het daar niet om draait, anders was mijn topictitel ook wel anders geweest.
Als iemand mij kan vertellen of ik nog kan opzeggen, dan graag. Indien niet: vervuil mijn topic niet verder.
Zit jou PC rechtsteeks aan de modem.18Mbps is wel heel traag.B schreef: De speedtest (http://speedtest.telenet.be) geeft 18 Mbps aan down, en de geadverteerde 1,25 Mbps up. Dus er schort wel degelijk iets.
Of is de prijs 60 euro te hoog.En heb je zich bedacht.
Je kan opzeggen mits schadevergoeding 62.32 euro x resterende maanden.
Laatst gewijzigd door Bunga 03 dec 2010, 14:37, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat hier inderdaad ook de wet over verkoop op afstand geldt. Volgens mij is zowel "on-line" bestellen of je internet "zelf activeren" een aankoop op afstand. Met de wettelijke bedenktijd. Bel eens de klantendienst ?B schreef:... en ik heb dan die avond zelf nog alle stappen doorlopen met die Self Starter (waar dus geen technicus of extra Telenet-apparatuur bij aan te pas komt). De Telenet-site zelf spreekt over 14 dagen bedenktijd bij 'online' bestellingen, maar het is mij onduidelijk of een telefonische aanvraag + Self Starter daar ook onder valt (het is in ieder geval niet aangekocht in een winkel).
En als Moderator vraag ik iedereen nog eens on-topic te blijven. Dit is géén post over snelheden, maar over het (vroegtijdig) opzeggen van een abonnement.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik had nochtans van de TS begrepen dat net de snelheid zijn reden was voor opzegging ?philippe_d schreef:En als Moderator vraag ik iedereen nog eens on-topic te blijven. Dit is géén post over snelheden, maar over het (vroegtijdig) opzeggen van een abonnement.
Maar geen probleem dan... al vrees ik dat hij er een jaar aan vastzit.
In volgorde van belangrijkheid:
1+2) Hoge prijs in combinatie met de in verhouding beperkte uploadsnelheid;
3+4) Behandeling door de technische dienst + benadering van 'ongelimiteerd' door Telenet;
5) Effectieve downloadsnelheid.
Dit is ter info, het is niet de bedoeling hier een nieuwe discussie rond te kweken
. Of je nu een zero day rip in 10 minuten of 15 minuten binnentrekt, dat maakt mij niks uit.
1+2) Hoge prijs in combinatie met de in verhouding beperkte uploadsnelheid;
3+4) Behandeling door de technische dienst + benadering van 'ongelimiteerd' door Telenet;
5) Effectieve downloadsnelheid.
Dit is ter info, het is niet de bedoeling hier een nieuwe discussie rond te kweken

Ik heb Belgacom net gebeld (0800-22 100) maar daar konden ze mij niks melden zonder een telefoonnummer (wat ik niet heb, heb alleen maar een internetabo) of referentienummer. Hij verwees mij ook weer door naar mijn provider (waarvan ikTrojan schreef:Als er een kabelbereuk is tussen de wijkkast en uw appartementsblok is het bullshit dat belgacom u maanden in de kou laat staan zonder internet. Als ik u was zou ik eens rechstreeks contact opnemen met belgacom om dit aan te kaarten.
Als jij (of iemand anders) tips heeft om vlotter daar iets over te weten te komen, dan hoor ik het graag. Voorlopig is het nog kastje-muur.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Even quistnix zijn post aanvullen: dat CID nummer is 12 (of 14?) cijfers lang en als er door een belgacom technieker een ntp is geplaatst MOET dat cid nummer daarop geschreven of geplakt zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Achter een router. Ik weet niet waaraan dat verlies zou liggen, zeker als je router krachtig genoeg is?
Sluit PC maar eens rechtstreeks aan de modem,je zal wel 28.50Mbps halen,mischien nu iets minder omdat het nu druk is op het net,maar zeker 27 nu.B schreef:Achter een router. Ik weet niet waaraan dat verlies zou liggen, zeker als je router krachtig genoeg is?
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Noch in de Belgacom database, noch bij Scarlet zelf (heb even naar de technische dienst gebeld) is dit CID bekend. Ik kan alleen maar veronderstellen dat dit is omdat je je contract hebt opgezegd, sorry.B schreef:Het nummer op dat zespolige 'stopcontact' is 100976314431. Alvast bedankt voor de moeite quistnix.
Ik heb het contract nog niet opgezegd, ik kijk nog even de kat uit de boom. Het nummer dat ik opgegeven heb is het nummer dat op die stekkerdoos geplakt staat. Foto:

Toen ik vanmiddag met Scarlet belde zeiden zij dat de verhuis nog altijd bezig (!) is. Zij vertelden mij ook vrolijk dat ze mij niét konden zeggen of tegen de nieuwe afspraak dat probleem al opgelost zou zijn. Als ze dat niet kunnen, wat voor zin heeft die nieuwe afspraak dan?
25/11 is die eerste technicus gepasseerd die zei dat er mogelijk een kabelbreuk was en Belgacom zelf eraan te pas zou komen. Volgens de kromme redenering van Scarlet kunnen zij pas de lijn testen wanneer de verhuis rond is (op zich logisch) maar is blijkbaar één bezoek van een technicus niet voldoende om dat rond te krijgen (wat ik totaal niet snap, en die gast aan de telefoon kon mij ook geen verklaring geven daarvoor). Gaat Scarlet mij elke maand een technicus sturen om te testen of ze verbinding kunnen maken? Ik hoop het niet, want ik heb al genoeg verlofdagen aan die types verkwist.
Toen ik vanmiddag met Scarlet belde zeiden zij dat de verhuis nog altijd bezig (!) is. Zij vertelden mij ook vrolijk dat ze mij niét konden zeggen of tegen de nieuwe afspraak dat probleem al opgelost zou zijn. Als ze dat niet kunnen, wat voor zin heeft die nieuwe afspraak dan?
25/11 is die eerste technicus gepasseerd die zei dat er mogelijk een kabelbreuk was en Belgacom zelf eraan te pas zou komen. Volgens de kromme redenering van Scarlet kunnen zij pas de lijn testen wanneer de verhuis rond is (op zich logisch) maar is blijkbaar één bezoek van een technicus niet voldoende om dat rond te krijgen (wat ik totaal niet snap, en die gast aan de telefoon kon mij ook geen verklaring geven daarvoor). Gaat Scarlet mij elke maand een technicus sturen om te testen of ze verbinding kunnen maken? Ik hoop het niet, want ik heb al genoeg verlofdagen aan die types verkwist.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Het kan zijn dat het CID nr verkeerd is. Bel nog eens naar scarlet en vraag naar het CID nr. Post het daarna nog eens.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Sluit de pc eens aan rechtstreeks op de modem, dan kan je eventueel zien of de router hier voor iets tussen zit of niet.B schreef:Achter een router. Ik weet niet waaraan dat verlies zou liggen, zeker als je router krachtig genoeg is?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zelfs routertjes van 5 jaar geleden hebben weinig tot geen probleem met 20 a 30 Mbits.Bunga schreef:Achter een router heb je verlies.
Het verlies dat je hebt is gewoonweg verwaarloosbaar tenzij je misschien echt iets low-cost hebt staan.
B is te laat met opzeggen.
En hij wil weg.
Er zijn meerdere mensen met snelheidsproblemen,maar telenet lost niets op.
Woon je in een gebied of straat met veel telenetters..........snelheidsverlies
Wat ga je er tegen beginnen?
Hij is ook niet tevreden over de service.
Eigenlijk kort en krachtig.contractbreuk.
Hij kan weg bij Telenet mits de som van 11x61.32 = 674.52euro.
of 10x61.32= 613.20 euro.
weet niet of ie al 2 maand heeft betaald.
En hij wil weg.
Er zijn meerdere mensen met snelheidsproblemen,maar telenet lost niets op.
Woon je in een gebied of straat met veel telenetters..........snelheidsverlies
Wat ga je er tegen beginnen?
Hij is ook niet tevreden over de service.
Eigenlijk kort en krachtig.contractbreuk.
Hij kan weg bij Telenet mits de som van 11x61.32 = 674.52euro.
of 10x61.32= 613.20 euro.
weet niet of ie al 2 maand heeft betaald.