Aantal: 1 stuk.
Afhaalprijs: 200 EUR.
Verzendkosten: Taxipost (5.70 EUR), Kiala (4.00 EUR)
Toebehoren: voeding (12V 2A), ISDN kabel, netwerk kabel, originele Fritz Y-kabel voor aansluiting telefoon + ADSL.
De FritzBox 7390 is het "neusje van de zalm" uit de FritzBox serie. In vergelijking met de andere routers ondersteunt deze ook VDSL2.
Ik heb deze router recent meegebracht uit Duitsland, om te testen (te bewijzen) dat deze ook werkt op Belgacom VDSL2. Router is geflasht met de recentse internationale Firmware (multi-language, multi-annex) en ondersteuning voor Belgacom VDSL2 (VDSL2 of VDSL2 + Belgacom TV).
Nu ik bewezen heb wat ik wilde bewijzen heb ik de router niet meer nodig, vandaar dat ik deze hier te koop aanbied.
Beschrijving van de FritzBox 7390:
* Het toestel is tegelijk een DSL Modem (ADSL2+ en VDSL2), Router, Wireless AP, telefooncentrale, VOIP ATA + DECT basis station. Ondersteuning voor Belgacom VDSL2.
* Kan gebruikt worden op een ISDN lijn, een analoge lijn, of zonder vaste telefoon (alleen VOIP).
* Op de telefooncentrale kan je 2 analoge telefoons aansluiten, een ISDN binnencentrale en/of 8 ISDN telefoontoestellen, IP telefoons (ingebouwde SIP server), alsook 6 DECT compatibele draagbare telefooons (ingebouwd DECT basis station !!)
* Alle gesprekken kunnen doorgeschakeld worden tussen bovengenoemde toestellen (analoog, ISDN, IP phones, DECT toestellen).
* VOIP: kan tot max 20 VOIP accounts ingesteld worden.
* Via flexibele dialing rules (kiesregels) kan je zelf bepalen welke provider (vaste lijn of VOIP provider) er gekozen wordt, naargelang de bestemming.
* QOS: VOIP krijgt voorrang op andere trafiek.
* 3 gelijktijdige gesprekken mogelijk (VOIP en/of vaste lijn).
* Ingebouwde antwoordapparaten. Binnenkomende gesprekken kunnen naar verschillende antwoordapparaten doorgeschakeld worden (vb gebaseerd op het gebelde nummer, anonieme oproepen, enz ...).
* Voicemails kunnen beluisterd worden vanaf de aangesloten telefoons, ofwel van buitenaf (PIN code). Iedere mailbox kan gelinkt worden aan een apart e-mail adres: berichten worden als WAV attachments doorgestuurd.
* Ingebouwde Fax. Binnenkomende faxen worden als PDF naar je e-mail adres gestuurd.
* Ondersteunt T38 (Fax via VOIP).
* Wireless mogelijkheden:
- Snel wireless N, gelijktijdig in de 2,4 GHz en 5 HZ band!
- Wireless gast toegang: gasten hebben toegang tot internet, maar geen toegang tot uw netwerk!
2 USB poorten: op iedere poort kunnen (max 4) USB toestellen aangesloten worden: USB hard disks, USB sticks, USB Printers.
* Printers en Drives kunnen resp. ingesteld worden als netwerkprinter en/of netwerk drives.
* USB Drives kunnen zo ingesteld worden dat ze van buiten bereikbaar zijn via ftp (paswoord beveiligd).
* Remote acces naar de Box via https (pas op: wegens het sluiten van poort 443 door Belgacom best een andere poort gebruiken, vb 499).
* ondersteunt dyndns, VPN server, ENUM ...
* NAS server: Mediafiles (foto's, audio, video) kunnen gestreamd worden naar AV UPnP geschikte spelers.
* Intern geheugen van 512 Mb
* Internet backup: Via een 3G USB Modem op één van de USB poorten kan je mobiel surfen in geval Internet uitvalt.
Groeten
Philippe.