Telenet installatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mercurius
Starter
Starter

Hallo,

Voor ik in zee ga met telenet graag nog wat info.
Als ik mij niet vergis bestaat de actuele basisinstallatie voor telenet uit een NUI en Modem/Router.
Mijn doel is een opstelling als volgt :
Modem/Router ---> Switch ----->
op Switch Digitale TV
op Switch Router ----->
op Router ------> PC 1
op Router ------> PC 2
op Router ------> PC 3
op Router ------> Netwerkprinter
Op deze wijze kan ik mijn LAN volledig zelf beheren. Dien ik mij zorgen te maken over het technische aspect om TWEE routers na elkaar te plaatsen?
Grts,
Mercurius
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je mixed twee dingen door elkaar...

1. Ofwel heb je gewoon een TN modem (zoals nog steeds de meeste hebben)... in dat geval heb je maar één ethernet aansluiting en moet je dus een switch plaatsen om naar je digitale TV te gaan, en tevens naar je router waarachter jij dan kan doen wat je wil.

2. Ofwel heb je de nieuwste TN modem/router (nieuwe combi modellen)... in dat geval heeft die 4 ethernet aansluitingen waarop je zowel je digitale TV kan aansluiten (de router herkent het MAC adres en zal dus een 10.x adres geven voor je decoder) als je andere PC's (geen herkenning van een MAC adres en zal dus een 192.168.x.x adres geven). Je kan op die manier slechts 3 PC's aansluiten, wil je er meer dan zet je er gewoon een switch bij.

Jou setup kan trouwens ook... maar dan vraag je dus beter optie 1. (en dan heb je geen ellende met dubbele NAT).
mercurius
Starter
Starter

Thx, indien je inderdaad kan bepalen welke hardware van TN wordt geplaatst zal ik gaan voor optie 1 daar het draadloze aspect van TN op zijn Modem/Router beter kan.
Wat bedoel je met dubbele NAT?
Grts,
Mercurius
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dubbele NAT = TWEE routers na elkaar
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”