Alles hangt hoe het moet maar geen connectie, dsl lampje flikkert...
Joy
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Probeer eens de server in Mechelen of Brussel te selecteren om je speedtest te doen.tom35 schreef:Dit zijn mijn waardes, een hele verbetering tegenover vroeger, maar niet super denk ik, of ben ik mis.
- je kan inderdaad even wisselen met de Sagem en dan de VDSL2 tool van hierzo.net gebruiken.FUBAR schreef:Het enige was me tegenstaat is dat mijn modem op 20/2 synct, wat ik toch wel veel lager vind dan de 30/4.5 waarvoor ik betaal. Ik ken helaas mijn afstand tot de centrale niet. Blijkbaar kan ik die via hierzo.net opvragen, maar dan moet ik wel even de 7390 wisselen voor de Sagem.
H-jay schreef:Zit me beetje af te vragen waardoor er geen verbinding kan gemaakt worden, kan dit te maken hebben dat ik een isdn twin lijn + nog een adsl splitter (alcatel) hangen heb?
Ik installeer alles voor de adsl splitter alleszins. En indien dat het probleem is vind ik het raar dat belgacom dat niet voorzien heeft bij de overzetting?
Nog steeds aan het wachten op een technieker.
Kan je niet vanaf de groene klem direct naar de twin, en dan de VDSL2 (full rate) splitter gebruiken op de NTP ?technieker schreef: Beste is : invoer op de zwarte klem van een ntp en dan verder vanuit de groene klem naar de splitter en vanuit de splitter naar de twin.
Hoi,Astralon schreef:Probeer eens de server in Mechelen of Brussel te selecteren om je speedtest te doen.tom35 schreef:Dit zijn mijn waardes, een hele verbetering tegenover vroeger, maar niet super denk ik, of ben ik mis.
Dat heeft altijd al gekunnen.philippe_d schreef:Ik wist ook niet dat Belgacom VDSL2 gaf over een ISDN lijn ?
Toen ik vorig jaar de omschakeling vroeg van ADSL2+ naar VDSL2 ging dit niet tenzij ... ik mijn ISDN lijn wijzigde in analoog.
Code: Selecteer alles
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 24972 kbps 3104 kbps
payload: 20048 kbps 2040 kbps
max line: 60468 kbps
max payload: 49144 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 21.9 dB
loop length: 165 m
near end: 537 m
far end: 150 m
avg. length: 284 m
snr margin: 20.6 dB
attenuation: 6.8 dB
avg. margin: 21.2 dB
avg. snr: 36.7 dB
forecast max line: 98550 kbps
forecast max payload: 79935 kbps
Is Belgacom die het bepaalt aan de hand van loop length & verzwakking op de loop.FUBAR schreef:Waarom zou Dommel mijn SpeedConnect Plus op 20/2 ipv 30/4.5 gezet hebben? Moeten onderstaande waardes de maximumsnelheid niet toelaten?
************************ * VDSL2 modem tool 1.6 * ************************ download upload line: 24972 kbps 3104 kbps payload: 20048 kbps 2040 kbps max line: 60468 kbps max payload: 49144 kbps bands used: 2 1 bandplan: 8D training: 21.9 dB loop length: 165 m near end: 537 m far end: 150 m avg. length: 284 m snr margin: 20.6 dB attenuation: 6.8 dB avg. margin: 21.2 dB avg. snr: 36.7 dB forecast max line: 98550 kbps forecast max payload: 79935 kbps
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 131428 kbps
max payload: 107436 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 27.5 dB
loop length: 227 m
near end: 627 m
far end: 223 m
avg. length: 359 m
snr margin: 26.2 dB
attenuation: 12.0 dB
avg. margin: 26.7 dB
avg. snr: 43.3 dB
Technisch geen probleem, de promotie "gratis tv" is wel niet geldig met een isdn lijn en internet tenzij je een proximus abonnement neemt.Trojan schreef:Dat heeft altijd al gekunnen.philippe_d schreef:Ik wist ook niet dat Belgacom VDSL2 gaf over een ISDN lijn ?
Toen ik vorig jaar de omschakeling vroeg van ADSL2+ naar VDSL2 ging dit niet tenzij ... ik mijn ISDN lijn wijzigde in analoog.
Opgelet, je moet letten op de Runtime Code Version om de firmware te kennen, de hoogste versie is 60R109-60A022.bbyte schreef:Worden de firmware en de nieuwe syncs gelijktijdig aangepast? Twee straten verder heeft iemand Belgacom, waarvan ik soms eens de sync check (onbeveiligde bbox2) en die staan toch al 1 à 2 weken op 30/6 en op de nieuwe firmware terwijl ik nog steeds op de 2007 firmware achterblijf...
Maar kon je het nieuwe profiel (25/4.5) dan wel aan? Of heb je op de nieuwe firmware nog steeds je oude snelheid?User_Rudy schreef:In mijn geval hielp een reset ook niet hoor, firmware bleef de versie van 2007. Enige mogelijkheid is waarschijnlijk zelf downloaden vanaf een link hier elders op het forum te vinden.
Hebben ze bevestigt dat vdsl2 kon? Indien wel, dan is het minimum 16 Mbit.Luke schreef:Net ook eens geinformeerd.
Als je dus overstapt als bestaande klant verleng je het contract automatisch met 1 jaar.
Nu zou ik zo'n 720 meter van het aansluitpunt zitten en op mijn vraag welke snelheid ik dan zou halen krijg ik 'we kunnen geen snelheid garanderen'.
Vind ik niet echt een antwoord op mijn vraag, want dan zou ik bijwijze van spreken 56k snelheden kunnen hebben.
Weet er iemand hoeveel dit concreet zal zijn?