Hey guys,
Kan iemand mij aan het volgende helpen. Ik ben namelijk op zoek naar een Gbit Router met minimaal 4 LAN ports en Wireless-N (dual/multiple channel liefst). Het is voor een Fibernet 100 abo en ik zou natuurlijk zo hoog mogelijk snelheden willen op gelijk welke manier ik ben aangesloten.
Eventueel een router met ingebouwde docsis 3.0 modem maar denk niet dat dat zal lukken..
Iemand enige tips?
Thanks
Gbit Router met minimaal 4 poorts
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
De FritzBox 7390 is een Gbit modem/router met 4 LAN ports en met dual band wireless N.
Het toestel heeft een ingebouwde VDSL2 modem (dus geen docsis 3.0 modem wat jij zoekt), maar het modem gedeelte kan uitgeschakeled worden, waarbij één LAN poort dan ingesteld wordt als WAN poort.
Dus goed te gebruiken op Fibernet 100 abo, waarbij je dan wel maar 3 LAN poorten over hebt.
Philippe.
Het toestel heeft een ingebouwde VDSL2 modem (dus geen docsis 3.0 modem wat jij zoekt), maar het modem gedeelte kan uitgeschakeled worden, waarbij één LAN poort dan ingesteld wordt als WAN poort.
Dus goed te gebruiken op Fibernet 100 abo, waarbij je dan wel maar 3 LAN poorten over hebt.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Telenet laat geen andere modem toe dan een door hen afgeleverde ...Synthesis schreef: Eventueel een router met ingebouwde docsis 3.0 modem maar denk niet dat dat zal lukken..
Hey philippe_d thanks voor die info. Yep ik ken de 7390 ook maar was nog aan't zoeken naar andere opties ook. Die Fritzbox specs zien er inderdaad wel aardig uit. Btw een Telenet Digicorder, heeft die ook een LAN poort nodig? Heb zeker 3 extra LAN poorten nodig (minimaal 1 pc, 1 bank-terminal, 1 NAS en/of Boxee Box, etc.)
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik denk er aan om mijn Belkin access point te vervangen door een Linksys E3000L.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Een digicorder zal je niet op je router kunnen aansluiten ... die moet voor je router komen op een switch.Synthesis schreef:Hey philippe_d thanks voor die info. Yep ik ken de 7390 ook maar was nog aan't zoeken naar andere opties ook. Die Fritzbox specs zien er inderdaad wel aardig uit. Btw een Telenet Digicorder, heeft die ook een LAN poort nodig? Heb zeker 3 extra LAN poorten nodig (minimaal 1 pc, 1 bank-terminal, 1 NAS en/of Boxee Box, etc.)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Een Telenet Digicoder moet je op een switch aansluiten achter de Telenet Modem, dus niet achter de router.Synthesis schreef:Btw een Telenet Digicorder, heeft die ook een LAN poort nodig? Heb zeker 3 extra LAN poorten nodig (minimaal 1 pc, 1 bank-terminal, 1 NAS en/of Boxee Box, etc.)
Zowel de router (WAN port) als de Digicoder(s) komen dan op de switch.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 155 keer
Of een Apple Airport Extreme ( ik heb de timecapsule variant)
1 x GBIT wan
3 x GBIT lan
2.4 GHz b/g/n en 5 Ghz a/n dualband wlan
1 x GBIT wan
3 x GBIT lan
2.4 GHz b/g/n en 5 Ghz a/n dualband wlan
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
Thanks voor de info ivm de switch en Digicorder. En ook voor die tip over een Airport Extreme. Mja, 3 ports zal wss wel te weinig zijn. Eigenlijk liever zelfs een router met 5+ ports.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Dan zit je al in de professionele markt van routers en die kosten meestal stukken van mensen. Een gewone consumentenrouter zal je nooit (of zelden) vinden met meer dan 4 poorten, en zeker niet met gigabit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Ok dat probleem ivm het aantal poorten zal ik dan gewoon oplossen met een extra switch. De routers die ik momenteel in het vizier heb zijn de volgende:
Linksys E3000L
Netgear WNDR3700
Apple Airport Extreme
Fritzbox 7390
Andere tips nog altijd welkom, en eventuele info over wired en wireless doorvoersnelheden
Linksys E3000L
Netgear WNDR3700
Apple Airport Extreme
Fritzbox 7390
Andere tips nog altijd welkom, en eventuele info over wired en wireless doorvoersnelheden

- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Heb je deze over het hoofd gezien of pak je deze bewust niet?Trojan schreef:Draytek vigor 2130 enkel router
Draytek vigor 2750 met vdsl2 modem
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Over het hoofd gezien. Ik neem die 2130 wel mee op in het lijstje. Alleen ken ik dat merk niet zo goed.Trojan schreef:Heb je deze over het hoofd gezien of pak je deze bewust niet?Trojan schreef:Draytek vigor 2130 enkel router
Draytek vigor 2750 met vdsl2 modem
De D-Link DIR-685 zou er ook eigenlijk bij mogen staan.
Die doen allemaal goed WAN>LAN: http://www.smallnetbuilder.com/index.ph ... Itemid=189
Alleen zou'k ook wel graag 900mbps+ LAN>LAN zien maar daarvan vind ik nergens de specs van bovenstaande routers. Als er een Synology NAS aanhangt die 100+MB/s kan doen wil'k toch wel de volle snelheid kunnen benutten.
Alvast bedankt voor de info Trojan

- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
http://www.dlink.com/products/?pid=530
Deze heb ik al jaren in dienst zonder problemen nu op fibernet. De modem krijg je van telenet, de router voorzie je dan zelf. De digicorder kan je echter niet op deze router gebruiken omdat de digicorder een ip adres moet krijgen van telenet, en niet lokaal. Je kan best een hubje tussen modem en router plaatsen waarbij de digicorder op dit hubje word aangesloten.
Wireless N haalt in goede omstandigheden 64 Mbit. Wil je het maximale uit FN100 halen doe je best alles bekabeld.
Deze heb ik al jaren in dienst zonder problemen nu op fibernet. De modem krijg je van telenet, de router voorzie je dan zelf. De digicorder kan je echter niet op deze router gebruiken omdat de digicorder een ip adres moet krijgen van telenet, en niet lokaal. Je kan best een hubje tussen modem en router plaatsen waarbij de digicorder op dit hubje word aangesloten.
Wireless N haalt in goede omstandigheden 64 Mbit. Wil je het maximale uit FN100 halen doe je best alles bekabeld.
Zo, update van de kandidaten:
Linksys E3000L
Netgear WNDR3700
Apple Airport Extreme
Fritzbox 7390
Draytek 2130n
D-Link DIR-685
Alleen is er weinig info te vinden over de doorvoersnelheden (WAN/LAN) van die Fritzbox..
Linksys E3000L
Netgear WNDR3700
Apple Airport Extreme
Fritzbox 7390
Draytek 2130n
D-Link DIR-685
Alleen is er weinig info te vinden over de doorvoersnelheden (WAN/LAN) van die Fritzbox..
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Liefst een switch...mailracer schreef:Je kan best een hubje tussen modem en router plaatsen waarbij de digicorder op dit hubje word aangesloten.