Al jaren klagen de mensen de slechte werking van helpdesks aan... en dan hoort men ons niet...Van Quickenborne sms't Belgacom-topman voor storing digitale tv
Teinduizenden Belgacom-klanten konden dinsdagavond door een storing niet naar Belgacom-tv kijken. Ook minister van Economie Vincent Van Quickenborne (Open Vld) werd getroffen door de storing en stuurde zelfs een sms naar topman Didier Bellens om zijn ongenoegen te uiten.
"Geachte ceo. Gelieve Twitter te volgen. Veel klanten zitten al een uur zonder Belgacom-tv. En ik zit al 1 uur en 5 minuten te bellen. Kan u zorgen voor meer klantvriendelijkheid?" kreeg Didier Bellens te horen. Quickie zette het bericht ook op Twitter, maar kreeg daarvoor wat kritiek te slikken. Velen vinden namelijk dat de minister zijn functie misbruikte voor privéredenen: niet iedereen kan de topman van een bedrijf sms'en bij problemen.
De minister begrijpt die kritiek niet. "Ik deed dit in alle transparantie, enkel met de bedoeling om iedereen te helpen. Het is toch erg dat mensen via Twitter me meer hielpen dan die klantendienst van Belgacom. Ik begrijp ook niet dat zo'n bedrijf sociale media als Twitter niet veel meer gebruikt om de klanten te informeren", klinkt het in een krant van Corelio.
Callcenter
Topman Didier Bellens stuurde een mail met excuses naar de minister, maar daar is Van Quickenborne niet tevreden mee. Hij vindt het niet normaal dat hij via Twitter te weten kwam dat het callcenter van Belgacom om 22 uur sluit. "Dan moeten ze toch geen bandje laten horen waarin ze vragen even te wachten omdat al hun medewerkers in gesprek zijn?"
Volgens Belgacom-woordvoerder Jan Margot was de storing te wijten aan een probleem met een glasvezelkabel en was het probleem na drie kwartier al verholpen. Wie zich weer aanmeldt bij zijn digitale televisie, ontvangt een excuusbericht. Hij wijst er bovendien op dat de openingsuren van de callcenters al verlaat zijn. "Dat voor televisie was vroeger maar tot 20 uur open."
Het is pas als meneer Quickie 'to lazy to work' op vt4 moet missen, dat hij uitzinnig zou worden.