Hoi,
Ik zit met een technische vraag waar ik jullie hulp bij kan gebruiken.
De relatie met mijn partner is dusdanig verzuurd dat mijn besluit vaststaat dat ik hier ga vertrekken maar ik kan nog niet meteen weg omdat mijn nieuwe woning nog niet klaar is.
Ik gebruik mail en msn om met mijn vriendinnen te communiceren en nu lijkt het dat al hetgeen ik via mijn pc doe allemaal door hem is geweten.
Kan dit en kan ik hier iets tegen doen?
Jullie hulp/advies hierbij is ten zeerste welkom!
BeachGirl
Vraagje ivm veiligheid op netwerk
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste BeachGril (gril ? of girl ?), dit kan je tegenhouden als je alle wachtwoorden aanpast op je computer en die telkens uitschakelt als je weg bent. Zelfs dan kan dit omzeilt worden, maar dan moet je huidige partner al redelijk op de hoogte van IT zijn.
Met vriendelijke groeten,
Sasuke
Met vriendelijke groeten,
Sasuke
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Wachtwoorden veranderen. Niet vergeten "automatisch aanloggen" (msn) en "wachtwoord onthouden" (msn + e-mail) uit te zetten. Bij msn (of windows live messenger) heb je bij je settings ook nog "gespreksgeschiedenis opslaan" staan. Misschien ook afzetten...
@Sasuke: Je was me net voor
@Sasuke: Je was me net voor
Hoi Sasuke,
Ja, het moet eigenlijk Girl zijn maar kon het niet meer aanpassen (was te rap)
Ik heb mijn wachtwoorden al gewijzigd maar hij is wel wat op de hoogte van die dingen.
Zou hij die dingen dan kunnen kraken en is dat niet te voorkomen?
Ik heb mijn eigen pc en zet die ook altijd uit.
Een kameraad had me al gezegd dat je alles van msn kan zien, hij had dat even voor me opgezocht maar ik zou toch graag een extra mening hebben.
Ja, het moet eigenlijk Girl zijn maar kon het niet meer aanpassen (was te rap)
Ik heb mijn wachtwoorden al gewijzigd maar hij is wel wat op de hoogte van die dingen.
Zou hij die dingen dan kunnen kraken en is dat niet te voorkomen?
Ik heb mijn eigen pc en zet die ook altijd uit.
Een kameraad had me al gezegd dat je alles van msn kan zien, hij had dat even voor me opgezocht maar ik zou toch graag een extra mening hebben.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Hetgeen ik zou doen is er voor zorgen dat je inderdaad de nodige wachtwoorden wijzigt en dat je inderdaad geen enkel wachtwoord of wat dan ook opslaat want via diverse programma's is dat gemakkelijk te achterhalen. Hetgeen ik ook nog eens zou doen is het systeem eventueel scannen voor verborgen keyloggers of zo. Indien je alles veranderd maar toch nog verstopte keyloggers hebt dan maakt het hem nog altijd even gemakkelijk. Ik zou scannen met malwarebytes om dit eventueel uit te sluiten.
EDIT: voor je eventuele wachtwoorden weer gaat veranderen toch best eerst maar scannen.
EDIT: voor je eventuele wachtwoorden weer gaat veranderen toch best eerst maar scannen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Hoi titanium en jaker!
Héél fel bedankt mannen voor jullie tips en ik heb die instellingen al gewijzigd.
Het is echt niet meer prettig als je potverdikke nog geen privacy hebt!
Waar kan ik die malwarebytes krijgen, moet ik dat kopen?
Klopt het ook dat er programma's bestaan om de chats van msn volledig te kunnen zien?
Héél fel bedankt mannen voor jullie tips en ik heb die instellingen al gewijzigd.
Klopt het ook dat er programma's bestaan om de chats van msn volledig te kunnen zien?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Het programma kan je vinden op: http://www.malwarebytes.org -> Deze zou de mogelijke programma's kunnen opsporen als het keyloggers zijnBeachGril schreef:Hoi titanium en jaker!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Heeft hij toegang tot je PC ? Ik bedoel, kan hij zich inloggen op je PC ? Als hij het OS (bvb. Windows XP, Vista, ...) op je PC heeft geïnstalleerd, dan zal hij hoogst waarschijnlijk kunnen inloggen met het administrator wachtwoord. En dan kan hij ook aan al je folders. Daarom is het belangrijk om je chatgeschiedenis uit te zetten zoals al werd gesuggereerd.BeachGril schreef:Ik heb mijn eigen pc en zet die ook altijd uit.
Welk OS heb je juist ? Misschien heb je maar beperkte rechten. Als ik zou weten welk OS je hebt dan kan ik je in detail uitleggen wat je moet doen om zélf administrator te worden en het bestaande wachtwoord van andere "accounts" te wijzigen. Als hij idd. redelijk veel over PCs kent, dan kent hij de truccen om jouw chat- én surfgeschiedenis te achterhalen. Maar we kunnen je hierbij wél helpen.
Hang je aan een intern netwerk (LAN) ? Misschien heeft hij bepaalde folders "geshared" en kan hij zelfs vanop afstand toegang krijgen tot je harde schijf. Nogmaals, we kunnen je perfect uitleggen hoe je daar allemaal achter komt en wat je moet doen om dit te verhinderen.
Wat gebruik je om te mailen ? Als het bvb. Outlook is (van Office) is het beter dat je een webmail account aanmaakt, zoals Windows Live Mail (het vroegere Hotmail), GMail (van Google), etc.
Welke browser gebruik je om te surfen ? Ik kan je uitleggen hoe je je surfgeschiedenis kan uitschakelen. En nog véél méér tips. Aarzel niet om het hier allemaal te posten. Het beste.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Als hij fysiek toegang heeft tot je pc kan je misschien ook nog een wachtwoord in je BIOS zetten...
En als je op "zijn" netwerk zit dan kan je misschien beter via je gsm op het net gaan.
En als je op "zijn" netwerk zit dan kan je misschien beter via je gsm op het net gaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Als iemand fysiek toegang heeft tot de machine in kwestie zou ik alvast beginnen met de (hard)disk(en) / USB sticks /etc. te encrypten.
Linkje: bijvoorbeeld TrueCrypt.
En dan uiteraard de reguliere zaken zoals hierboven al in het kort beschreven werden....
Probleem blijft uiteraard het lokale netwerk op zich (sniffers etc.).
Linkje: bijvoorbeeld TrueCrypt.
En dan uiteraard de reguliere zaken zoals hierboven al in het kort beschreven werden....
Probleem blijft uiteraard het lokale netwerk op zich (sniffers etc.).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Hardware keyloggers zijn uiteraard nog efficiënter. Voor enkele tientallen euro kan je makkelijk miljoen(en) toestenbord aanslagen registreren... en achteraf rustig iedere conversatie reconstrueren.titanium schreef:Hetgeen ik ook nog eens zou doen is het systeem eventueel scannen voor verborgen keyloggers of zo.
Bestaat ook in WIFI uitvoering etc.
No frequent access needed.
WIFI uitvoering
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 17 keer
Hier is een filmpje om aan te geven hoe diepgaand die keyloggers wel zijn. Ge kunt alle info uit die keyloggers laten doorsturen naar een mailadres dus alles kan op afstand gemonitored worden. Bye bye privacy!
http://www.youtube.com/watch?v=hUY5SYEgHOQ
http://www.youtube.com/watch?v=hUY5SYEgHOQ
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is het trouwens een laptop, of een vaste PC ?
Nu als iemand echt fysieke toegang heeft tot je PC, of zelfs tot het netwerk waarop hij is aangesloten, is het al heel moeilijk om dingen verborgen te houden, zeker indien hij beschikt over voldoende kennis. Zelfs indien je dus Truecrypt zou gebruiken, en hierop een VM zou installeren... dan blijft het netwerk weer de zwakke schakel.
Mail is eigenlijk nog redelijk te doen... gebruik enkel een webmail die volledige (dus niet enkel het inloggen) SSL ondersteuning heeft zoals Gmail. MSN heeft dacht ik geen mogelijkheid voor SSL, dus dat is via netwerk sniffers altijd te volgen. Maar zoals eerder geschreven is zelfs dat niet voldoen bij keyloggers ed.
Nu als iemand echt fysieke toegang heeft tot je PC, of zelfs tot het netwerk waarop hij is aangesloten, is het al heel moeilijk om dingen verborgen te houden, zeker indien hij beschikt over voldoende kennis. Zelfs indien je dus Truecrypt zou gebruiken, en hierop een VM zou installeren... dan blijft het netwerk weer de zwakke schakel.
Mail is eigenlijk nog redelijk te doen... gebruik enkel een webmail die volledige (dus niet enkel het inloggen) SSL ondersteuning heeft zoals Gmail. MSN heeft dacht ik geen mogelijkheid voor SSL, dus dat is via netwerk sniffers altijd te volgen. Maar zoals eerder geschreven is zelfs dat niet voldoen bij keyloggers ed.
Beachgirl, is het mogelijk dat je chatlogs aan hebt staan binnen msn? Dit is een optie waardoor alle gesprekken opgeslagen worden als tekst of xml bestanden. Je kan deze optie makkelijk uitschakelen via het optie menu van MSN. Indien je Messenger Plus geïnstalleerd hebt, deze heeft ook de mogelijkheid om chatlogs apart op te slaan (wat je dus ook apart dient uit te schakelen via het plus menu).
Een kleine vraag, staat de computer van jou ex vriend toevallig constant aan? Heb je antivirus software op je computer geïnstalleerd?
Een kleine vraag, staat de computer van jou ex vriend toevallig constant aan? Heb je antivirus software op je computer geïnstalleerd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
[paranoia modus]
Het veiligste is mss een virtual machine te draaien met een linux versie/windows via een usb stick (virtualbox, ...).
En je (log) files (msn) 50 keer overschijven of je haalt ze zo weer (bekijk het eens met recuva) !
Op je usb stick gebruik je uiteraard truecrypt.
Een firewall gebruiken waarbij je toegang moet geven aan alle acties van applicaties (lokaal opslagen kan dan nog).
[/end paranoia modus]
Mss kan het toch eenvoudiger (geen keylogger): msn webservice gebruiken zoals ebuddy etc.
Wat ik zou doen: mijn(android) smartphone gebruiken voor mail en msn.
Het veiligste is mss een virtual machine te draaien met een linux versie/windows via een usb stick (virtualbox, ...).
En je (log) files (msn) 50 keer overschijven of je haalt ze zo weer (bekijk het eens met recuva) !
Op je usb stick gebruik je uiteraard truecrypt.
Een firewall gebruiken waarbij je toegang moet geven aan alle acties van applicaties (lokaal opslagen kan dan nog).
[/end paranoia modus]
Mss kan het toch eenvoudiger (geen keylogger): msn webservice gebruiken zoals ebuddy etc.
Wat ik zou doen: mijn(android) smartphone gebruiken voor mail en msn.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je helemaal zeker wil zijn: stop met MSN / je computer te gebruiken om te communiceren over gevoelige zaken. Het zekerste is de telefoon.
Ben je getrouwd of niet? Indien er een scheiding zit aan te komen, zou hij MSN-logs en zo als begin van bewijs kunnen gebruiken.
Kan je niet tijdelijk bij iemand anders onderdak vinden? Het is niet echt een gezonde situatie waar je nu in vertoeft.
Ben je getrouwd of niet? Indien er een scheiding zit aan te komen, zou hij MSN-logs en zo als begin van bewijs kunnen gebruiken.
Kan je niet tijdelijk bij iemand anders onderdak vinden? Het is niet echt een gezonde situatie waar je nu in vertoeft.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals je ziet is Userbase een all-round Forum, waar geen enkele vraag onbeantwoord blijft.
Nu zijn we zelfs al een adviesbureau voor relatieproblemen .
Of hebben we hier al zoveel leden met praktijkervaring ??
(sorry voor deze kleine off-topic bemerking)
Philippe.
Nu zijn we zelfs al een adviesbureau voor relatieproblemen .
Of hebben we hier al zoveel leden met praktijkervaring ??
(sorry voor deze kleine off-topic bemerking)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een andere mogelijkheid zijn internetcafé's voor te mailen en msn.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je je historiek van internet explorer niet leegt, kan hij trouwens ook tot deze topic teruggaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken